1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773710 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Skrubben: Utklassade av seriens sämsta lag idag! Lill-Prosten gråter nog tårar i sin grav när han ser Brynäs uppträdanden på isen idag. Vidrigt sätt att hedra en legendars minne bara timmar efter han lämnat jorden. Var är Brynäs Heder???

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
Forsberg 1978: Vi tar små steg för varje match. Kan du inte se det är du en okunnig läktarcoach.

Sv: A proposito de nada
Rödin1912: Enligt norrbottenskuriren verkar Brynäs vara nära att värva Gunler.

Peja: Dåliga rekryteringar har präglat Brynäs de senaste åren, oavsett position.

Peja: P Berglund måste vara säsongens flopp. I hela SHL så långt

magr: Läktaren för Hedberg alltså, som är en av de få offensiva backarna vi har.. Hur ska Brynäs kunna flytta upp spelet i anfallszon Peter? Vilka backar ska våga fylla på om vi etablerar tryck?

majk: Förstår verkligen inte varför landslagsturneringarna spelas. Vore det inte bättre att slopa dem och utnyttja de uppehållen till att spela de framflyttade matcherna?

BratwurstMsenap: Delar inte riktigt din uppfattning. Med Sundqvist fanns det inte ens tendenser där man förstod vad man ville göra. Med Peter finns det iaf ett presspel, en tanke om hur man ska agera i egen zon, samt en ambition om att vara smartare med pucken. Allting haltar lite nu, men man kan ändå se den långsiktiga planen och så var det aldrig med Sundqvist.

Ersson vilken jävla kung! Vi släpper fortfarande till för många skott mot egen kasse men 3 poäng mina brynäsvänner! Jävlar va skönt.

SWEATT: a sjutton, jag bajsade och missade två mål Haha

Berge:
Såhär skulle jag ställa upp

Ersson står så länge han pallar!

Bertilsson Hedberg
Sigalet Nyberg
Berglund Björk
Andersén

Rödin Scott Danielsson
Berglund Molin Descheneau
Pettersson Sallinen Persson
Mannberg Ölund Alcén
Birgersson

Om jag var journalist hade rubriken efter dagens match varit självklar.
Bulan sänkte Bulan!
Härlig match av killarna, vi är på gång.
Kan vi få med Scott på torsdag tro?

Zappaholic: Vilken jävla skön seger.
Såhär har jag hoppas Brynäs ska se ut i vinter ett jäkla jobb och svåra att göra mål på

Mäktigt byte av Patrik Berglund. Håller undan backarna som om de lirar i P10.

New York Islanders har draftat Ljungkrantz, nummer 90 totalt.

Jag måste rekommendera att bli partner för att delta i framtida frågestunder med folk i Brynäs organisation, trevligt format!

Svensson_62: Kan det vara så att Jyrgårdsspelarna insett att de är så pass dåliga i år att det ändå inte blir någon resultatbonus? ;-)

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
xxx BIF xxx: Brynäs var ändå bra i sista.. Ersson är grym och Berglund passning.. Lördagen är räddad

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK 2020-10-03
{8889}: Det låg i luften 😂😂😂

puffe: Jag är kanske en av de få som tycker det nuvarande systemet är bättre än kvalserien. Kvalserien byggde för mycket på inviduella matcher. Jag gillar när lagen möter samma lag flera matcher i rad. Då vinner bästa laget i längden.

OIK och Leksand hade en enorm tur förra året - Det stör mig fortfarande att inte Björklöven och Modo fick chansen att utmana.

Svennehyde: Men duger Håkan Wickberg då?
🙂
Han var ur-Brynäsare, vann 7 SM-guld under 9 säsonger 64-72, gjorde 255 mål och 262 assists på 355 matcher (1,5 poäng i snitt per match över lång tid på den tiden när andra assist knappast fanns och det på den tiden NHL hade väldigt få lag/få platser så de bästa svenskarna spelade hemma), han spelade 7 VM samt inte minst att han hade en pappa som mer eller mindre skapade BIF som ett lag i högsta ligan. Det kallar jag STOR Brynäsare.

Honken: 212 000 kr i månaden för Andersen, kan det vara SHLs sämsta kontrakt?

Blå grottan: Man får ju gratulera till segern riktigt kul att FBK fick stryk!!😇👊👊

Blå grottan: Grymt att plocka tre pinnar ikväll! Härlig revansch.
Hoppas nu Erssons nivå i tredje är den som stämmer, annars har vi ett stort problem.
Rödin kung. Så viktig.

FY FAN VA SKÖNT!!!
Ersson snäppte till sig efter 40 min som tur var :)

Davey85: Jag tycker mig se en ny deschenau, han slarvar å har sig lite men i det stora hela har han varit mycket bättre hittills, poängskörden har börjat bra oxå hoppas han rider vidare på det!

Peja: Nja, tycker du är fel ute med mobbningsteorin.

Många här inne är väldigt investerade i hockey och inte minst Brynäs, till den grad att lagets medgång eller motgång påverkar deras vardag. Jag var fullständigt förstörd efter finalförlusten, och en förlust under säsongen kan sänka tillvaron i flera dagar efteråt.

Många här inne lägger ner så mycket tid, energi och även pengar på Brynäs och det är en stor mental påfrestning när föreningen år efter år tar felbeslut efter felbeslut. Det är inte alls konstigt att folks frustration yttras när det enda laget gjort de senaste åren är att ta flera kliv bakåt. Man förväntar sig något tillbaka men Brynäs fortsätter begå enkla misstag som inte borde ske.

Vissa använder morbid/grövre humor som en hanteringsmekanism och det kan vara i form av gliringar mot föreningen. Jag kan tycka det är rätt oskyldigt medan andra inte alls tycker det. Jag brukar själv undvika att rikta min kritik mot enskilda invidider för jag vet att hockey som sport är ett kollektiv. Och det kollektivet, allt från sportledingen till spelarna, gör inte jobbet (de senaste säsongerna iaf), och konstigt vore det om det inte förtjänar kritik.

Jeppe: Vet inte vad du menar här? Jag tycker också roliga inlägg är kul om de är skrivna med lite finess. Uttryck som "inavlad sektklubb", "Dumlöv" och att andra ska "hålla käften" är inte speciellt kul i min värld...

Munkas t ex, är väl rätt rolig ibland när han vaknat på rätt sida :-)

mattiask: Kör på. Ser du linjer och kan hockey så hoppas jag i förlängning att du har rätt. Själv ser jag det inte riktigt än.

Och ni andra som beter er som halvapor bara för mattiask har en åsikt ni inte håller med om...lägg ner för fan. Väx upp.

Angående damerna:

OBS vi har redan fått in 150 swish x 24 kronor på 4 timmar. En jenkare har skänkt 25 USD med motivering: GO GRAHMMIE :-)

LYSTRING ALLA BRYNÄSARE - VIKTIGT MEDDELANDE! Som en hyllning till sportchef och lagkapten #24, Erika Grahm så kör vi ett 24-timmars swish race där vi uppmanar alla att swisha 24 kr så många gånger man vill och kan!

Tanken är att chocka Erika när hon kommer till kontoret på måndag morgon och ser ett STORT antal 24 kr transaktioner på värvningskontot!

Själv kommer jag swisha minst 5 ggr under de kommande 24 timmarna. Damerna bjuder på underhållning och hjärta på isen, nu bjuder vi tillbaka 👏

Låt oss visa på sann brynäsanda - och fylla Erikas skattkista till MAX! Det finns inget annat än att Grahmen ska lyfta SM-guld pokalen innan hon lägger skridskorna på hyllan och vårat bidrag kan göra skillnad 😎

Dela detta bland vänner och bekanta! För kapten Grahm - FRAMÅT Brynäs! Många bäckar små 🙏

Klara, färdiga...SWISH!

Fansens Värvning Brynäs dam:
Swish: 123 258 7228
Bankgiro: 265-7559 (märk överföring "GRAHM")
Paypal for fans outside sweden: [email protected]
Uppladdat:

500x0-usa.jpg

majk: Jag swishar gärna igen.

Huge: "Vem som helst borde begripa att en sån här process mkt väl kan ta en hel säsong att implementera. Lik förbannat sitter det tomtar härinne och kräver att det ska funka till 100% innan seriestart. Tragikomiskt så det förslår...."

Tycker det är värre med tomtarna som är vår högsta sportsliga ledning med Campese som ska ha minst kvartsfinal, enlit sin pausade (?!) treårs-plan och Sundlöv som säger att "det finns inga ursäkter nu".

Så tydligen fattar dom mindre än "normalbegåvade amatörbedömare"

Sen är ju din trovärdighet för dig minst sagt låg. Du tycker ju ALLTID att tränare, sportchefer och spelare ska få oändligt med tid på sig att prestera. Hade man lyssnat på dig hade Brynäs haft kvar BZ som sportchef, Magnus Sundkvist som tränare och Dacke som sportdirektör.

Slutligen är det nog ingen som tycker att allt ska sitta till 100 procent nu, men många med mig tycker nog att det så här nära säsongsstart borde se bättre ut.

Mattson: Har försökt hålla mig lugn angående Rödin men börjar bli lite orolig. Först skulle han inte vara med på första ispassen, allt enligt planen. Sen skulle han inte vara med alls under försäsongen, allt enligt planen. Nu idag sägs det att han kommer missa premiären, allt enligt planen. Jag undrar lite, vad är planen? När kommer Rödin komma tillbaka?

bradberry: Om jag kommer ihåg rätt tyckte han att Brynäs hade chans på play in pga:
1) Peter Andersson
2) Att vi skulle kunna få ihop två producerande kedjor eller rättare sagt, två producerande par i Scott/Rödin (med Danielsson) och Berglund/Molin.
3) Bredare backuppsättning
Sen tog han upp sådant som vi redan konstaterat härinne som t.ex. bristen på utvecklingsbara spelare (dålig mix av unga/gamla)

Svensson_62: Fast iom att Dacke och Inge är de som ser spelarna så blir de ju i högsta grad involverade i värvningarna. Deras betyg kommer säkert väga tungt när Sundlöv ska plocka fram faxen...
Sen tror jag nog Dacke får agera ögon åt Inge, 72 år, också...
Det känns inte helt optimalt att låta en äldre herre med omodern hockeyfilosofi och en med tydlig otalang indirekt sköta nyrekryteringen till herrlaget. Tvärtom. Hur tänker de egentligen? Har de tänkt? Har de bara pekat på två random herrar på lönelistan?

Tar och lägger upp vad jag tror blir SHL lagens femmor och gör en tabell tippning efter det. Håll till godo i sommar semestern 😃

BRYNÄS:
Ersson (Andrén)

Bertilsson - Hedberg
Sigalet - Nyberg
Berglund - Björk
Andersén - Ingman
(Lindelöf)

Rödin - Scott - Danielsson
Berglund - Ölund - Molin
Pettersson - Sallinen - Descheneau
Persson - Birgersson - Mannberg
(Alcén)

DJURGÅRDEN:
Svedberg (Armalis)

Högström - Johansson
Ekberg - Nilsson
Norell - Pettersson
P.Johansson - Hedström
(Brännstam)

Holtz - Josefsson - Ågren
Axelsson - Strandberg - Bergfors
Hedman - Wandell - Haga
Guter - Östman - Eriksson
(Eklund, Andersson)

FRÖLUNDA:
Mattsson (Rubin)

Elliot - Lennström
Norlinder - Ekbom
Johansson - Grönlund
Olsson

Mursak - Sundström - Raymond
Friberg - Hjalmarsson - Carlsson
Mustonen - Lundqvist - Rosseli Olsson
Nässén - Lasu - Henriksson
(Söderblom)

FÄRJESTAD:
Holm (Haukeland)

Virtanen - Arnesson
Blum - Mozic
Erixon - Westin
Ginning - Johansson

Lindqvist - Nilsson - Rydahl
Åslund - Petersson - Ejdsell
Lycksell - Johansson - Viksten
Eriksson - Bäck - Jakobsson
(Widerström)

HV71:
Alnefeldt (Gunnarsson)

Kinnvall - Strömberg
Martinsson - Bertov
Johansson - Arell
Williamsson - Andrae

Önerud - Andersson - Wedin
Bergström - Fröberg - Sandin
Forsberg - Holmström - Kokkonen
Sandberg - Sandberg - Törngren
(Wennlund/Nybeck)

OSKARSHAMN:
Cannata (Williamsson)

Cooper - Zajac
Janosik - Samuelsson
Torp - Wahlberg
Näsén - Larsen

Salmonsson - Palmberg - Kelleher
Ordos - Engström - Strömberg
Thelin - Karlsson - Engsund
Modigs - Olofsson - Rosdahl
(Dahlström/Franzén)

LEKSAND:
Juvunen (Brage)

Caito - Ahnelöv
Fransson - Gunnarsson
Norén - Göransson
Nordsäter - Själin
(Berg)

Lang - Paajanen - Hrivík
Wännström - Zackrisson - Ritola
Trkulja - Hult - Karlberg
Karlsson - Knuts - Forsberg
(Åman)

LINKÖPING:
Gustavsson (Lundström)

Berglund - Junland
Holös - Bäckman
Niikilä - Larsson
Lindroth - Lundmark

Little - Ljungh - Ojamäki
Rissanen - Palve - Kärki
Gordon - Pasic - Lundh
Törnqvist - Frycklund - Andersson
(Pettersson)

LULEÅ:
Rautio (Wallstedt)

Lundqvist - Gustafsson
Sondell - Larsson
Engsund - Berglund
Själin - Styrman

Klasén - Olausson - E.Emanuelsson
P.Emanuelsson - Ilomäki - Tyrväinen
Hållander - Connolly - Brännström
Fabricius - Berglund - Gunler
(Mattsson)

MALMÖ:
Alsenfeldt (Volden)

Jesen - Grans
O.Lauridsen - M.Lauridsen
Ollas Mattsson - Lassen
Setkov - Cronholm

Bryggman - Backman - Sylvegård
Westerholm - Westerholm - Brodecki
Persson - Forsberg - Olofsson
Meyer - Wemmenborn - Engstrand
(Magnusson)

RÖGLE:
Gustafsson (Rifalk)

Ekeståhl Jonsson - Gélinas
Hansson - Schira
Lesund - Jonsson
Johansson - Bondesson

Bristedt - Bengtsson - Zaar
Everberg - Sjögren - Tambellini
Höglander - Matson - Ferguson
Andersson - Ryfors - Edström

SKELLEFTEÅ:
Lindvall ( Söderblom)

Burström - Lundberg
Grannberg - Nilsson
Wilsby - Broberg
Andersson - Eriksson

Lindström - Wingerli - Möller
Frödén - Johnsson - Hugg
Kiiskinen - Morley - Olofsson
Berggren - Lindström - Sundsvik

VÄXJÖ:
Fasth (Källgren)

Persson - Vainio
Koivisto - Melart
Erixon - Andersson
Nässén - Häman Aktell

Gynge - Rosén - Lundberg
Davidsson - Pettersson - Forbacka Karlsson
Karlström - Holmberg - Sylvegård
Forslund - Josefsson - Nilsson

ÖREBRO:
Enroth (Arntzen)

Ebert - Andersson
Salo - Rissanen
Näkyvää - Warg
Pilö - Backström

Larsson - Muzito Bagenda - Kovács
Rask - Leino - Rendulic
Rensfeldt - Mastomäki - Gustafsson
Lindholm - Öberg - Eklind

TABELL:
1.Luleå
2.Färjestad
3.HV71
4.Brynäs
5.Skellefteå
6.Rögle

7.Örebro
8.Växjö
9.Linköping
10.Frölunda

11.Djurgården
12.Leksand

13.Malmö
14.Oskarshamn

Huge: Vi var många soffläkare som starkt ifrågasatte beslutet att sätta ut Kousal på isen efter smällen han fick. Brynäs matchläkare har tagit ett antal märkliga beslut senaste åren gällande hjärnskakningar tyvärr.

Skagge: Med risk att stöta mig... Men i tider av aktiva supporterinsatser till Brynäs med swishkampanjer och känslan att vi sluter upp bakom vår klubb.... Hur mycket av IP-TV-kostnaden landar hos klubbarna...? Att klaga på cmores höga månadskostnad har jag naturligtvis respekt för men ha åtminstone i åtanke det lukrativa TV-avtal som kommer klubbarna i SHL till gagn..,

Semic: ellis är leksing.

Grattis o Stort tack till oss alla :-)

Peja: Tråkigt med detta ständiga hackande på Desch.
Vet någon av er hur mycket han tränar nu? Vilka krav Brynäs har ställt på honom? Hur han kommer användas nästa säsong?
Man såg ju en tydlig förbättring i slutet av säsongen på han form, vad säger att han inte bygger vidare på det?
Nu har haft sin första säsong i Sverige och den gick sådär men jag personligen tror stenhårt på honom till nästa säsong!

Just hemkommen från semesterresa i Foppaland bl.a... hög tid att dra sitt strå till värvningsstacken! Klart!

Hank81: Han har satt upp ett mål efter en start på insamlingen som har gått bättre än vad han hade förväntat sig.
Efter vad jag har läst är han jävligt tacksam för de penarna som har samlats in.
Nu är det förmodligen så att Brynäs ändå kommer att behöva varenda krona som kommer in till föreningen och att värvningen av B och B inte står och faller med de sista 600 000 kr ifrån fansen.

Vi ska komma ihåg att pengarna vi samlar in går till en föreningen och dess verksamhet och inte till ett Aktiebolag och dess ägare om det skulle bli pengar över.

bradberry: Vilken argumentation? Han enda argument är att det är skillnad när Brynäs initierar insamlingen eller om det kommer spontant från fansen.
Den bittra sanningen är att när det är drivet av fansen så kommer sällan in speciellt mycket pengar (har själv varit med och drivit en av dessa) men om Brynäs i ljuset av en unikt osäker höst och ett väldigt tydligt syfte själva initerar detta då är det på något underligt sätt förkastligt.
Det enda bra med gamla jantedinosaurier som Stisse är att de får mig till att swisha ytterligare en slant.

står också PÅ gd att det är summan som kommit in fram till klockan 23.59 på måndagen,
"Och då är inte bankgiro-inbetalningar inräknade, det redovisas senare."

"Och de pengar som kommer in via företag är inte heller medräknade."

Jag gillar egentligen inte dessa swishkampanjer men nu har jag swishat en peng. Bara för att det är Brynäs lixom...

{9179}: Bra gjort att ha självinsikten att du behövde ta ett break.
Hoppas att formsvackan har lagt sig och att du mår bättre.
Tycker du är modig som skriver om hur du haft det, alla har sina ups and downs och det ska man inte skämmas för.

Jag gillar dina laguppställningar och att du svävar iväg ibland. Tycker det ger en liten krydda härinne i den annars så tysta tråden mellan matcherna.
Tycker att många hackar på dig om dina laguppställningar på ett orättvist sätt.

Du har ett stort hockeykunnande och jag ser gärna att du skriver här. 🙂

{9179}: Jag har inget annat att säga än:

Välkommen tillbaka!😊 Kul!

Hoppas ni alla här inne som tvivla på mig och kallade mig för pettsbif och så vidare tänker om innan Brynäs själva läkte ut att Berglunds kontrakt handla om 2 år så hade jag redan nämt det här inne alla som jag svarat lite spydigt till ber jag om ursäkt men jag vet att min källa aldrig sviker mig och den dagen jag kommer med ett namn så lovar jag er att jag inte sviker er här inne ha en trevlig dag alla Brynäsare!!!