1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773806 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Vi är extremt dåliga över hela isen . Å hela djävla föreningen får ett helvete mot vilket lag som helst i kvalet till våren . Truppen är ett bottenlag med allsvensk kvalité . Tack som fan Bengtzen . Du lyckades .

munkas: nu längtar man efter ett inlägg från huge där han förklarar att det minsann inte ser så dåligt ut. Att alla grinande dagisbarn måste tänka på att det inte finns ett svårare motstånd just ikväll med ett heltaggat hv, som förlorat tre raka, på deras hemmaplan.

Och förra matchen fanns det inget svårare än att möta ett heltaggat Färjestad, på hemmaplan, som vunnit tre raka...

Att Ludvig Nilsson spelar i 2:akedjan samtidigt som Alexander Bjurström spelar i Almtuna stör mig...

Skrubben: Glöm inte att Bz är en "Kunnig yrkesman" ;-)

Anders Berg: Den uppställningen skrämmer inte ens Grästorps IK...

Sv: Matchtråd säsongen 2018 - 2019
majk: Det blir så när man förlänger kontrakt med spelare när de är som bäst. Vid tidpunkten vill jag minnas att alla Brynäs-fans jublade åt Jensens nya kontrakt.

bradberry: Ironiskt att det bara är Sunkans spelartyper som Brynäs har tillräckligt många av. Stör mig enormt mycket på att BZ har byggt en FW-uppsättning fullproppad med allsvenskar som inte håller SHL-klass, det har förstört anfallsspelet fullständigt. För några år sedan var Brynäs styrka att man hade 4 relativt spelskickliga kedjor som kunde skapa tryck i offensiv zon eller för den delen skapa vassa spelvändningar när det andra laget tryckte på. Den styrkan har BZ förstört totalt med alla de här allsvenska FW-värvningarna.

varulf: Jag får inte ihop ekvationen , nöje & Timrå?

Åh vilken härlig dag. Bara tanken på att åka till jobbet i Sundbyberg och träffa alla djurgårdare får mig att brista ut i ett stort elakt leende.

Zappaholic: Bara att lyfta på hatten fyfan va gött!!!
Synd att Rautio inte fick hålla nollan bara men den ska han ha!

Bjuder på denna
Kristo kommer inte kosta Brynäs något mer denna säsong. Tydligen en deal att har han skrivit på för ny klubb innan 1a november så bryts kontraktet helt.
Brynäs kansli källa skulle man kunna kalla det. Eller Dacke bollplank källa kan vi säga. :)

Huge: Detta inlägg kommer att förfölja dig tills dess att du slutar följa HS.

Om du inte har koll på vem Inge är, så undrar jag vilken sten du har legat under egentligen.

Detta kommer att bli en sån stor klassiker😂😂😂😂

honken21: Jag tror du har bommat andemeningen totalt! 😂🤣😅

Pilen32: Förvånande att Kilström gått ner sig som han gjort senaste tiden. Känslan var att han och Bertil fungerade bra ihop, men när han senaste tiden fått spela med Andersén/Lundgren blir han sämre. Inget bra recept att lira två så puckoskickliga spelare i samma backpar. Då får man problem. Norin behövs verkligen tillbaka.

Davos ligger näst sist och Lindbäck har under 90 i räddningsprocent. Hur vore det att byta Lindbäck och Rödin mot Rautio, Kristo och två fjärdekedjor? Vi kan slänga in en tränartrio och en före detta sportchef också. Kom igen nu Dacke!

Blixt1980: Sluta med det jävla skitsnacket om medgångssupporter bara för att man vädrar sitt missnöje blir så jävla trött på sånna som dig! Vad fan gör dig till mer brynäsare än oss andra här inne, att du bara stryker medhårs hela tiden?
Duger det inte så stick!!!

Viktor Söderström går in på 6 nackar imorgon och bildar par med Andersen!

xxx BIF xxx: Problemet med att hålla juniorerna utanför laget tills att dom ”förtjänat sin plats” är att dom inte får någon chans att göra det om dom är utanför laget. För att kunna ta steget behöver man först och främst ha en plats i laget och i vissa fall även ges en chans där ens specifika egenskaper kan plockas fram.

I vissa specifika situationer har Brynäs börjat förstå detta, speciell efter att de etablerat sig i truppen Lindblom, Boqvist och Rödin har alla 3 getts chansen med etablerade spelare i roller där de kunnat producera.

Men problemet med hur det till stora delar fungerar är ju att när allsvenska spelare värvas in så ges de chans efter chans utan att producera. Medans juniorer får vänta tills att man har 4-5 skador kring jul innan de ges chansen över huvudtaget. Och Se bara på Ölund och Boqvist, var hade dom varit idag om det inte varit för skadehelvetet 16/17? Och när dom väl fick chansen med återkommande speltid visade man fort att man skulle högre upp i hierarkin. Ölunds roll i slutspelet berodde på att han fick chansen tidigare under säsongen enbart på grund av skador. I en välskött förening hade man vetat vad man hade och båda han och Boqvist hade varit bofasta i laget(med speltid) från början av säsongen.

Ett annat talande exempel är Adam Boqvist. Inför förra säsongen var han en av Europas mest lovande spelare i sin ålderkull. Det som alltid varit hans starkaste sida är det offensiva spel med pucken. Larsson fick chans på chans i PP. Han fick spela med stabila backar. Medans Boqvist fick komma in när det redan var kris, fick dålig speltid och framförallt inte PP tid där han hade kunnat spela på sina styrkor. Nu säger folk att han såg valpig ut och inte var redo. Men det gjorde till stor del Rasmus Dahlin också, men han fick möjlighet att spela efter och visa sina styrkor redan året innan när han etablerade sig. Och det visade sig såklart att på SHL nivå så väger de positiva sidorna mer än de negativa hos riktiga lovande juniorer.

Om vi inte kan spela in bland de mest lovande spelarna i sina årskullar i Europa så är det vår förlust. Den ålder när spelare är som bäst sjunker stadigt inom ishockeyn på grund av att hastigheten och det tekniska kunnandet blir viktigare och viktigare.

Det finns ingen anledning att slänga bort 0,5-2 säsonger i spelarnas karriärer när dom är 19-20 år. Brynäs får fram bra spelare som kan bidra för en billig peng och som har en möjlighet att bli riktiga stjärnspelare som vi annars inte skulle haft råd att värva in.

Bjurström utlånad till Almtuna. han behöver speltid så tycker det är bra

Finns väl egentligen inget bättre läge än nu att sparka sportchefen?
Han har fått sina chanser under flera säsonger, laget har sportsligt blivit sämre och sämre. Brynäs har varit missnöjda pga sportsliga resultat + en del knepiga uttalanden.
Man vill gå en ny väg, hade han suttit kvar kontraktet ut så hade det ju inneburit att även nästa säsongs trupp skulle bli formad av Bengtzén.

Missnöjdheten sedan innan, och resultaten nu är nog för att ge honom sparken.
Ger Brynäs tid att hitta ny sportchef inför nästkommande säsong(er) och kanske ett litet uppvaknande för många andra inom föreningen.

Var ju tydligen redan klart att han ej skulle få förlängt, då är det bättre att ersätta redan nu.
Aldrig riktigt förstått varför sportcheferna får kontrakt tills långt in på sommaren?

Både hockeysverige och sportbladet har krönikor som menar att Bengtzén är det största problemet för Brynäs just nu. Bra! Då är snacket igång och inte ens Brynäs styrelse bör kunna blunda för problemet.

Kör nu bara. Rensa ut och börja om.

Olli Nomadinen : Ödmjukhet? Vi har ju ett mycket bättre lag än er, det är fakta..

Att ligga under med 4-0 mot er på hemmaplan är ruggigt pinsamt.

Boqvist center mellan Rhodin och Nilsson i andrakedjan...

Känns dåligt komponerad... Idag känns det som att vi ställer upp med en andrakedja och tre fjärdekedjor...

Huge: Vem är du att bedöma vem som är kunnig och inte?

Huge: "Alltid underhållande att läsa tankarna från otåliga, okunniga och klagande fans/läktarcoacher."

Synd att inte dina inlägg är underhållande också (-:

Rautio har alltså överlägset sämst räddningsprocent utav alla målvakter så här långt. Han når inte ens upp till 83%. Inte så konstigt att vi inte vinner. Han spelar väl säkert på torsdag igen dock.

Karhunen däremot är och nosar på 94%.

Huge: du kör precis samma tugg som förra året...misstag..otur osv...Du är så ute och cyklar! Vi pratar elit o elitnivå...Vi är kvar i bussen säger..Kilas! Jösses..Det är ju inte så att Bif gar 5 raka vinster o kan ta det lugnt...Kvar i bussen...Det är så skämmigt...

Ta in Rödin. Jag bryr mig inte vad det kostar. Sälj Bengtzéns hus om så behövs. Jävla tjafs om 40 skott men det hjälper inte om vi inte har spets som ta avslut och GÖRA MÅL.

Chris11: Det är fan dags att ta in Bjurström nu. Det ger varken från eller till att byta plats på Mannberg, Forslund och Nilsson. Ser inte Sjödda vilken komik detta är? Så fort någon av dessa tre har en bofast plats i laget blir han lite bekväm och går ner sig 10%. Då byter han in den av dessa tre som varit bänkad och han är givetvis 110% taggad att göra avtryck. Det kommer bara gå runt i en cirkel. Idag såg Nilsson plötsligt jävligt pigg ut när han fick luftas från bänken. Forslund var het 1/2 + 1 match men har nu börjat visa sitt rätta jag igen.

INGEN av dessa spelare besitter skickligheten att lira kontinuerligt i SHL. Det finns säkert spelare i division 1 som kan komma in och smälla på lika bra som dessa spelare gör. Hur många spelare har Växjö som är samma sorts spelare som Forslund, Nilsson och Mannberg? Svaret börjar på N och slutar på OLL.

dempzor: du såg att Rödin hamnade på waivers så du sa upp dig för att öppna lite cashutrymme? ;)

Patrick Kane om Boqvist:
“If you’re ready, you’re ready,” Kane said. “Who cares about the age? He has done a great job of coming in here with maybe not such high expectations but maybe you hear he’s 2-3 years away, and then all of a sudden he’s sticking out at the beginning. You can see the skill level, you can see that he’s a pretty impressive player. I wouldn’t be surprised if he makes it.”

“The thing about him is he’s been one of the most noticeable guys on the ice every time he’s out there. Very high skill level, fun to watch. It seems like he can play at this level. He has had a pretty impressive camp.”

Kul för Adam och ännu ett kvitto på att Brynäs gör ett bra jobb på att utveckla ungdomar.

Forsberg 1978: Stabilt idag! Kousal stinker klass! Tänk om han hade haft en lite vassare nr 7 bredvid sig. Vilken femma det hade blivit. Gött med säsongens första trea!

Alltså Kousal! Vilken jävla pondus och skill killen har, favorit i detta lag helt klart!

Pettisbif: Om tredjekedjan fortsätter att hacka borde man på allvar fundera på att göra om kedjorna så där. Andrakedjan har ju heller inte glänst, så att man spräcker den är ingen större förlust. Snarare kanske till det bättre. Kousal trivs bättre som center och Bjurström kan bli ett utropstecken.

Peja: Klart det finns svageheter i Boqvists spel. Men å andra sidan skulle han vara en fullfjädrad NHL-spelare om han la på sig lite muskler och dessutom var en bättre avslutare.

Men hur man än vrider och vänder på det så har han varit vår bästa spelare genomgående de här två matcherna. Samtidigt förstår jag inte logiken som vissa använder sig av. Vissa verkar tro att han är en sämre spelare än valfri övrig spelare i laget eftersom ingen annan har bränt så många chanser som han. Men anledningen till att han bränt så många chanser är att han från början lyckats skapa chanserna, ofta helt på egen hand.

Uppladdat:

500x0-owl.jpg

Har periodpauserna ökat till 20 min? Det tycker jag är tramsigt. En annan tramsig grej är min fru. Hon har alltså spontananordnat en kräftskiva nu på lördagseftermiddagen tillsammans med övriga tanter här på gatan. Jag hade spetsat in mig på hockey men självklart så vinner frun diskussionen på knockout.

Till råga på allt är två stycken grannar leksingar.

Ja ni fattar hur jag mår just nu...

xxx BIF xxx: Skulle verkligen 50% av A-lagstruppen komma från de egna leden?

MV: 1 av 3 (Eriksson)
B: 2 av 8 (Ersson, Bertil)
FW/C: 8 av 16 (Alcén, Asklöf, Bjurström. Blomqvist, Boqvist, Danielsson, Rohdin, Westfält)

Totalt: 11 av 27

Det är många, men det är inte 50%.

{6984}: 23 år sedan man lämnade Gävle, 40 år sedan man såg sin första match live i Gavlerinken...tänk vad tiden går, tänk att man fortfarande bryr sig lika mycket. I övrigt anser jag mig hyfsat normal.

Peja: Här är allt som vanligt. Myling och Munkas i en ringhörna och Huge i den andra.

Visste ni här på forumet att m&m's umgås privat? Hittade en bild från i somras när de lägger upp gnälltaktiken inför säsongen.
Uppladdat:

500x0-11562875.jpeg

Lindström: Karhunen ser bra ut iaf, gjort många bra räddningar.

Satt idag på lunchen (på arenan) och retade mig på att dom inte bytt filmklippen som snurrar på teve apparaterna.
Måttligt intressant att se hajen näta och stå och peppa inför match...
Avd hur svårt kan det va..

Anders Berg: Allt detta tycker jag landar i att Tommy Sjödin inte är mogen uppgiften. Har en riktigt dålig känsla inför säsongen, hoppas verkligen jag har fel.

Pettisbif: Läste ditt inlägg igen, va är det för nivå du är på?

Det där inlägget va nog det värsta och sämsta inlägg jag läst som Brynäsare!

Är det någon som förstår grejen med Ludde Nilsson?? Vad gör han bättre i tredje kedjan än en sån talang som Alex Bjurström..?

Man känner ju sig mer hoppfull om framtiden efter denna match i alla fall. Kristo har gått från att vara klappkass till att åtminstone kunna blixtra till då och då. Kommer nog ta ett tag för honom att helt ställa om till svensk hockey.

PP:et ser redan nu intressant ut. Danielsson kommer bli en viktig pjäs där.

Norin går verkligen från klarhet till klarhet. Bäste back idag tillsammans med Gunderson.

Angående det nya spelsystemet så ser det inte så passivt ut som jag befarat. Vi satte bra press på Moras backar stundtals.

Zappaholic: Underligt att det bara är Brynäs som tränar så hårt att de inte orkar ge järnet i träningsmatcherna.
Hoppas de lättar på träningsmängden när säsongen drar igång.

När fick vi en intervju efter träningsmatch sist? Roligt att se och kompetenta frågor. Låt Kevin Johansson ta över rollen helt.

Inkazar:
Liten godbit om Sandström när han deltog i svarta mot vita som junior 😊
Uppladdat:

500x0-screenshot20180806-185750.jpg

Sv: Brynäs damlag
Verkar vara en trevlig prick denna Kevin Johansson. Drog iväg ett mail och berömde hans reportage och att vi har saknat såna reportage. Han svarade: Stort tack, kul att höra!
Brynäs är en så stark och stor klubb att det ska vara så. Vi kör på.

Mvh
Kevin