1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774000 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Men huvudsaken är väl ändå att vi klarade målsättningen, topp-6?
En klart godkänd säsong alltså, trots att vi spelade final förra året och gick 33 miljoner plus och har hemvändare som spelar för juniorlöner.
Nästa säsong bör man nog lägga målsättningen på topp-14 för att ro den i hamn. En till Silly liknande årets och vi spelar garanterat kval nästa säsong.

MEN, vi har fortfarande goda chanser att vända detta.

parks: sjukt att den släpper den crosscheckingen… Det spelar inven roll att de just haft en femma.

Cardigan Daffipoff: Skönt att Almen fördömer utvisningen.

Tänka sig att hockeyspelare säger att det inte är utvisning i sändning.

Alltså jag avskyr Växjö överallt annat, jävla hockeydödare till lag!

Astral : Bäckis hade sett snabb ut om han hade spelat i denna förlängning 😜

Smart av Skellefteå att bjuda Malmö på segern. Blir väl en miljon extra på en hemmamatch till.

mattias - 74: Strax efter får Hedqvist ett slag på klubban, funderar lite och lägger den ifrån sig. Utvisning som följd.

Kan man införa någon form av handledsrem, typ som på skidstavar? Så jäkla trött på hur ofta folk ”tappar” klubban nu för tiden…

Chanzone: Luleå är verkligen ett avskyvärt lag.

Peja: ja det är ett jävla under att vi har gått till kvarten o klarat top 6...
Vi måste ha med oss fru fortuna hela serien..
Det går liksom inte att tänka att vi är ett ganska bra lag ....nä vi tycker alla andra lag är bättre o vi har bara haft förbannat tur.....

parks: Står man på ståplats så sjunger man! Det är en klack förfan! Dessvärre är Gävleborna känd för att vara en medioker och trött publik! Inte ens mitt i brinnande SM final (förra året) sjunger alla på stå, rätt unikt faktiskt. Inte många klackar som står och håller käften när ens lag är nära att vinna och uppleva någonting stort tillsammans, typ bara i Gävle. Riktigt tråkigt. Men i Gävle bor det ju en hel del oskönt folk också. Grå sossestad!

Skybaren är bokad! Nu reder vi ut den här skiten!

Oavsett killar eller tjejer blir man glad av att se Brynäs-tröjan prydas med guld.

TheMacamush: 15:de SM- Guld i lagsport för oss. 👍👍👍👍

Huge: Det är väl lite dumt att spekulera i varför målvaktsinsatserna inte är bättre. Kontentan är att den inte är tillräckligt bra och att laget behöver ta in två nya målvakter till nästa säsong. 2012 spelade man inte heller ett perfekt försvarsspel i varenda period i slutspelet, framförallt mot Skellefteå tvingades Svedberg till ett antal kvalificerade räddningar för att laget skulle kunna vinna, det är sånt man behöver för att ta guld.

OveJärnkrok: Föraktar köpsjö så innerligt .cross i trynet på Oscar ingen åtgärd . Oscar blir interfearad av äckelspelaren i äckellaget å drar med äckelspelaren i isen var fan inget ben med lägger sig baklänges å zebran hugger direkt vid första chanse . Satans skitliga .

Nya tag i Gävle. Jag hoppas att man vilar Axel om Witkowski kan spela. Alldeles för mjuk för att inte bänkas nu.

Vinner vi våra två matcher hemma nu så är det game on.

Inte kört än.

Frölunda verkar förnedra skådespelerskorna i Fuleå idag.

SaggeBoy: Visst, men Växjö behöver 5 chanser för att göra 6 mål. Brynäs behöver 10 chanser för att göra 2 mål.

Nufcbifcaps: Till och med mästergrisen Joel Lundqvist tyckte det borde straffat sig för Kratz…

Hur i hela jävla HELVETE tar dom Bobby på den? Han försvarar sig enbart.... idioti på högsta nivå

Hur fan blir Bobby utvisad där? Han försöker ju bara ta sig loss…..

SaggeBoy: Otroligt svag period. Inte många passningar på blad…

Varför sitter folk och bölar över Gunler för? Medioker är hans förnamn.

lapad: Leksand är ju oerhört trubbiga. Kan nog bli likadant i ett Dahlén-löst Timrå nästa säsong.

Kul för Felix Sandström att han gör ett bra kval hittills.

Peja: tänk om du hade varit så här kritisk mot Sundlöv när det begav sig... Så fort du ser en möjlighet att klanka ner på Alcen så tar du den med öppna armar, det är tydligt att du har otroliga problem med Alcen och du är inte ensam ska sägas. Ni är ett härligt litet läger.

Knepig sits Alcén sitter i.
Måste föryngra laget successivt de närmaste åren.
Några av hemvändarna spelar för en billig peng, men samtidigt har vi några hemvändare som har höga marknadslöner (typ Lindblom, Djoos, Larsson).

Får avvakta med vad jag tycker om LC-storyn, men tycker att vi borde ha råd med honom nu när miljonerna staplas på hög i Monitorn…

Hörde på Hockeymorgon-podden att Nylander den yngre är aktuell för Brynäs. Dif ska inte vara aktuellt, Nyllet är gnagare samtidigt som Wiken säger att han inte är aktuell.

Det vore perfekt med en högerfattad ytterforward i en andrakedja som han i nästa års lagbygge!

Stefan R 63: Om Alcén hade haft andra toppbackar på gång som gjort att det inte finns plats för Carlsson, så hade han inte varit med så länge i budgivningen om Carlsson.

Efter den här säsongen kommer Brynäs (troligtvis) ha gjort två fina bokslut i rad. Det som du och andra i ”vi ska sitta lugnt i båten”-gänget inte verkar förstå är att detta är konsekvenser av sportsliga framgångar som i sin tur är en konsekvens av att flera äldre hemvändare håller hög klass och spelar för långt under sina egentliga marknadsvärden. Det är inte en modell eller strategi som är hållbar på sikt och utan en ny stomme (där Carlsson hade varit en viktig del) kommer man inte fortsätta att ha samma framgångar som lag och förening. Det är roliga år nu men långsiktigt finns stora frågetecken.

Det dummaste som Brynäs kan göra är att ”sitta lugnt i båten” nu. Det är nu som man måste använda momentumet runt föreningen till att säkra den sportsliga framtiden. Om man säkrar den sportsliga framtiden säkrar man även den ekonomiska framtiden.

Ja, jag skriver att givetvis hade Brynäs fått extern uppbackning från sponsorer och supportar till Carlsson om man hade bett om det. Det är helt givet.

Erat: Carlsson, Boqvist och Söderström har inte tjänat fantastiska pengar i Nordamerika. För att få hem den typen av spelare, särskilt i bra ålder, måste man betala marknadsmässiga löner. Det var Brynäs uppenbarligen inte bredda att göra för Carlsson.

Brynäs behöver inte betala marknadsmässiga löner för att få hem spelare som Silfverberg och Bäckström, men just därför borde man ha råd att göra det för yngre hemvändare.

Huge: Alltså jag fattar inte varför du är så sinnes otrevlig? xD du måste vakna på fel sida varenda dag. Både i ditt ”hur försökte du tänka nu” nyss samt ditt svar till mig där du drar nån rätt kass o galet långsökt liknelse där du säger att ”jag ger mig fan på att du slår din son”. Kritiserar man sportchefen är man antagligen en person som slår sin son? Jag tar inte åt mig men rätt märkligt skrivet.. Fine att du tycker som gör och gjort det till en sport att munhuggas med alla som kritiserar en yrkesperson. Du borde sluta vara så dryg och otrevlig dock

Svensson_62: Tror du missförstod min poäng. Det var inte just summan som var problemet.
Det låter som på folk att kosta vad det kosta vill för att få in Carlsson.
Någonstans måste man ju dra gränsen.
Och drog vi gränsen att 325(?) inte räckte för Carlsson, ja då kan han gott spela hos en annan klubb om det är de sista tusenlapparna som spelar roll för honom.

Tigerhjärta: Jag betalar nog hellre 350 för Carlsson än 250 för Fjällby..

Farsang: Jag saknar vår fina back från Québec som precis nyligen uppdaterade sin bild på EP till honom i Tampatröja. Skitkul att det går så bra för honom.

Wesel: nepotism verkar bara vara fel när folk själva väljer vid vilka tillfällen 😌

Djoos 5 års kontrakt och alla jublade åt Alcén.

Djoos skadedrabbad och låg nivå, Alcéns fel att han inte kan prestera på isen.

Herregud vilka svaga domare på Hovet.

aplusb: Carlsson kan mycket väl bli en av SHL: bästa backar, Brynäs behöver toppbackar och Brynäs har råd. Så varför skulle man inte matcha det?

Att som Gävlekille välja bort Brynäs är som om Krüger skulle gå till AIK nästa säsong eller som om William Nylander skulle byta landslag till Finland. Däremot kan ju Carlsson ha skäl att göra som han gör.

Brynäsgubbe: Född i Gävle. Spelat i Brynäs J16-18-20 och Brynäs. Fans i Gävle hejat på honom och önskat att det ska gå bra i NHL/SHL.

Hur är det tänkt?
Tack Brynäs, tack fans men det var ju då. Snopet för er att ni stött mig.

Bengt Ramen: 🤦‍♂️ Har man inget vettigt att tillföra så sa min pappa att man skulle vara tyst. Ett råd du kanske ska ta till dig…

parks:
”Nu har man fixat biljetter till hemmamatcherna.. redan taggad , ska skrika som en galning och supporta våra grabbar😀😀😀”

Har man inte denna mindset så kan man lika gärna stanna hemma:)

Ja ryck upp er era jefvla gamnackar nu och sluta gnäll, slutspel för fasen. Blir skitkul med kvartsfinal!

För övrigt från SHL får man ju konstatera att våra finalmoståndare ifjol, de regerande Svenska Mästarna från Norrbotten, gjort ett ännu större serie-fiasko än oss i år.

TheMacamush: håller med, HV förtjänade inte poängen, synd om Leksand.

Bra frågor till Gälla från kommentatorn.

Peja: Kempnys utv är ju ett skämt. Sen en ful tripping/slew foot på Trivigno som man bara struntar i att ta. Öhlund åker omkring och beundrar sina domslut istället för att fokusera på att göra rätt i situationerna.

rafalski: Så jävla solklar tripping/slem foto som domarna bara skiter i

Kopenga Kickass: klart man kan vara emot det. Vi vill bli bättre och då tycker jag inte det är motiverat att förlänga två år med en back som är på nedgång och dessutom gammal och skadebenägen. Ett år hade funkat men två år är enligt mig dåligt sportcheferi.

JohnnyBotox: Brynäs var ju illa tvungna att formtoppa i mitten av serien. Annars hade den fasansfulla inledningen gjorde att man varit inblandade i kvalstriden nu. Det som var så tråkigt med gårdagens match var att laget mer eller mindre såg ut att vara tillbaka på ruta ett.

Å andra sidan har man haft den här typen av energilösa matcher efter ett tätt spelschema fler gånger under säsongen, och det kanske bara var en ny ”veteranernas soppatorsk” som vi bevittnade, och det handlar nog i grund och botten mest om att man har så många gamla spelare snarare än något annat.

Skulle även säga att Gällstedts utrymme att coachas begränsas lite av att man har så många äldre spelare. Det finns väldigt många spelare i laget som man inte kan bänka bara sådär. Det är lätt för oss att säga att vissa stora namn bör bänkas, men i verkligheten som Gällstedt verkar i kan han inte bänka de utan stora rubriker i media och så vidare.

Huge: Det hade varit mycket märkligt om Örebro är mer motiverade än Brynäs på torsdag. Båda lagen slåss kring sträcken (olika sträck dock) och om inte Brynäs är 100% motiverade på topp 6 så ska alla avgå 😊

Jonjo: Lite fult av TV4 att köra en repris på en gammal match ikväll. Den här matchen har man ju sett massor med gånger. Ett spelmässigt överlägset hemmalag som stångar sig blodiga i sarghörnen och de avslut som faktiskt tar sig fram mot mål nekas av en NHL-mässig Blomgren.
Ju längre matchen lider och utgången fortfarande är oviss desto mer skitnödigt, ängsligt och paralyserat blir hemmalaget.
Hoppas de visar en ny match på torsdag.

bänknötarn: Riktigt jävla clownmatch från oss till slut. Och kass fingertopp på val av straffläggare. Bellows 0 av 5 på straffar, Kinnvall har en usel match, Silfver har inte satt en straff på länge.

Besviken på nästan hela laget och Gälla ikväll. Källgren får min guldstjärna idag.

Soooolklar tripping