1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775047 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Tbx till runt -12 tröjorna.
Snyggt som fan.

ÖVERLÄGSET SNYGGASTE TRÖJORNA.💪💪💪

Roligare att komma in på forumet idag! En imponerande turnering av Nordh och Lindstein, samt ett liten kul "Johan Larsson anekdot"!
Kompletterar med lite nya namn på intressanta spelare av hög kaliber som ännu inte skrivit på för nya NHL-kontrakt. Spelare som med största sannolikhet kommer försätta "over there" skall tilläggas, men man får väl drömma.
Däremot så bör ni ta en titt på klippet med "Rocco Grimaldi", 168cm högerskytt. Där snackar vi en Kevin Clark Deluxe! Otroligt underhållande spelare!

God morgon
Sverige avslutade ju Hlinka ... Tournament som tvåa (efter Canada) och Theo Lindstein gjorde en riktigt bra turnering med 6 p på 5 matcher. Det gjorde att han blev 3:e bästa back i turneringen.
För de som vill se lite action så hittade jag denna analys där Theos spel analyseras 6.52 in i videon. Håll till godo!

Pettisbif: Nej jag förstår dig. Det gör jag. Men sjunk inte till den nivån. Nu fokuserar vi alla på en ny och förhoppningsvis en bra säsong!

magr: Och andra sidan kanske man får ha lite skinn på näsan och inte bli kränkt bara för man får lite mothugg, finns det ingen admin som kan banna båda två i några dagar?

Kom f.ö på en grej igår, kanske övertänkt detta men Alcén sa förut att 3 fw ska in, nu säger han 1-2. Kan det betyda han har en fw klar och denne kan komma att presenteras på vita mot svarta??

{9887}: "vad jag minns va de ett jävla gnäll på Veini ifjol"

Eeeehhh... njae, det var väl en del som ifrågasatte honom i början av säsongen. Men från december ungefär och framåt var han ju en av seriens bästa målvakter. Det enda det gnälldes om då det var väl att vi inte hade nån backup till honom...

{8399}: ” För min del vill jag mest se hockey och är inte så sugen på massa grejer i sociala medier.”

Jo men såklart. Men för att folk ska vilja gå o se Brynäs så krävs det även att man arbetar med att skapa ett intresse att gå dit från första början…
Vad som sker i arenan och upplevelsen där, det är det en helt annan diskussion

mk: Tack, man lär sig själv något också och ser lite tydligare på saker och ting.

Tänkte skicka ut en uppdaterad lista för att se vad vi har att gå på, håller den uppdaterad :)

Tgl: Luleå sitter också och väntar på svar från spetsforwards. Hela Timrå sitter och väntar på Dahlén med snuttefilten redo, som blev kvar när han åkte.

Tigerhjärta:
Tycker också att Frederik Dichov/Lasse Johansson på förhand är ett riktigt bra målvaktspar, potentiellt det bästa. Men baserat på tidigare meriter ska Brynäs målvaktspar vara bäst. Leksands hade jag haft långt ner.

Anders Berg: Mm, men Tony är ju en tvättäkta idiot, åtminstone bakom tangentbordet!

Anders Berg: Det är du nog ganska ensam om.
Var med i Tonys FB grupp. Jösses..
Man kan väl säga att om så Brynäs hade vart The Big Red Machine, hade dom inte varit nöjda..

”{9873}: Vet du vad ”A proposito de nada betyder?

Pettisbif: vill inte spä på något, du som har koll Peter.
Är det nå golf tävling idag i Dalarna, typ lag?
Honken var inne med en annan kille på cirkel k i Hofors imorse, kvar i bilen satt en kille bakom tonade svarta rutor i en xc60 som inte gick in
Tyckte mig höra engelskt tugg.
Honken kanske hade med sig något amerikanskt nyförvärv ;)
*Avdelning "långsökt"* 😂🥰😉

Anders Berg: Kan bara vara bittra Brynäs supportrar som kommer med såna här kommentarer…. Om Frölunda skulle ta in Lunkan som målvaktstränare, tror du deras supportrar skulle ifrågasätta det valet??

Anders Berg: Menar du att hans meriter inte räcker?.. Tycker dom talar för sig själv, guldhjälte -99, flertalet säsonger i NHL, VMs bästa målvakt 2006 sen ett riktigt Brynäs hjärta på det. Han brukar ju träna Lindbäck och Markan på somrarna hemma i Gävle..

Jan Grismöbel: Med tanke på din historik så är jag inte förvånad över att du är negativ.
Måste vara tråkigt att leva som pessimist? Vad gör dig glad?

Växjö tar in Dan Sexton.

Är faktiskt glad över att det inte var Brynäs som värvade denna 35 åring, är väldigt skeptisk till att värva så gamla spelare när dom inte har någon känsla för klubben...

Nu när Sam Hallam försvinner från Växjö så får jag en känsla av att Växjö kommer hamna väldigt långt ner i tabellen.

Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
{8399}: Också funderat över Nick. Det är ju faktiskt acceptabelt att ge en HA-kille iaf en säsong att ställa om till SHL. Jag sätter min förhoppning på 24 poäng för Danske Nick. Det skulle innebära en ökning på 7 pinnar.

Ser han som en länk i tredjekedjan men som kommer få hoppa in högre upp vid skador och dylikt. Kanske även pp2.

Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
{8399}: Det tror jag nog.

Finns en anledning varför han fick förtroendet gång på gång i första kedjan förra året, men första säsongen från HA till SHL kan vara jobbig, vi hoppas att det släpper nu när han vet vad som krävs och att vi landar ett nyförvärv som kan bidra till Nicks produktion.

#33: Emil Molin är också kvar där så det betyder nog att Brynäs varit sega på att uppdatera mer än något annat.

Pettisbif: Nu kanske jag är väl petig men då du fortsätter kalla Brynäs fystränare för Jonas så kan jag inte hålla igen längre…

Han heter Johan…

Håkkybåkky: Axle San är värsta John Bauer trollet!

{8399}: Hade jag haft med dig att göra som du och Pettisbif hade i vintras, så hade jag oxå läst dina inlägg som han gör.

Det tar år att bygga förtroende, 5 min att riva ner.

Så i all välmening.
Har man er historia, får man tänka på hur man skriver så att det inte kan feltolkas.
Så tänker jag.

Devils har förlängt med Boqvist ett år så där kan vi sluta hoppas för den här sommaren. Intressant att han skrivit på ett så kort kontrakt ändå.

Jockster : kan ju göra som Timrå och Dahlén värva fullt lag, skulle han inte få något så litar man på att sponsorer hjälper till senare, skulle JL av någon konstig anledning inte få kontrakt där borta bra sent så hade jag till och med ställt upp på en swishkampanj

Tigerhjärta:
Eller hur!
Hitta han på Eliteprospecs. Sen diggade jag verkligen klippen på Youtube på honom. Även han en spelartyp vi verkligen saknar. Skulle lätt kunna stänka in 20+ mål i SHL.
Avig som Kahnberg, skott som Brendl och tung som Söderblom.

Kanske ska dra iväg ett mejl till Alcén... 😉

In med 2 till sååååå
Om det blir klart med Ryan och att det kommer in 2 till så e ja supernöjd med denna värvning, detta e ju vad brynäs behöver, en stor, stark, retsticka mm exakt som granström, perfekt skulle ja säga👍

Denna spelare har börjat följa Brynäs på Instagram.

Svensson_62: Jag väljer att förhålla mig till det Manner sa för någon månad sedan:

"Utan omsvep redogör han för hur Brynäs tänker, och det handlar om att ha is i magen.

— Vi kan vänta till augusti, då vet vi mer om hur vi ligger till.

— Har vi pengar? Hur har vi det med killarna som har Brynäsbakgrund och varit i Nordamerika? Hur gör dom? Det är många datum med NHL att förhålla sig till."

Drar försäsongen igång och vi fortfarande inte fått in någon forward till börjar jag oroa mig också men än håller jag mig lugn.

ellis: Har du fått solsting i värmen eller rökt på?? ”Något bättre” defensivt/försvarsmässigt mot föregående säsong…. Då har vi alltså plockat in Lindbäck, Kinnvall, Friman och Sklenicka samt Johannesson. Vad har vi tappat av klass, Genoway?.. Björk verkar dela forumet i 2 läger, själv tyckte jag att han gjorde en habil andra halva av säsongen men NHL kontrakt var ju en sjuk skräll. Mylläri, Cibulskis och Berglund var ju skräp.

Helt enig om att det måste in spets på forwardsidan dock.

Tigerhjärta:

Haha! Helt galet. Fattar ej vad som hänt. Fick av en superkälla att NHL-out hade gått ut, och han var klar.

Men bara krypa till korset då. Det var fel. Blir inga fler ”avslöjanden” här från min sida. Har man fel varje gång kanske man ska var tyst!

Jugge:
Om han nu är klar och har varit klar länge så kanske just det att han har väntat in datum för NHL. Då är det onödigt av Brynäs och gå ut med att han är klar. För då blir vi bara besvikna. Kan också ha strul med sin nuvarande klubb. Nått pappers strul eller så?? Vem vet.
Lindbäck var ju tex klar direkt efter kriget startade och Jokerit lämnade KHL. Trots detta gick inte Brynäs ut med det.
Ha till tåls snälla nån. Lovar att vi kommer få en slagkraftigare forwardsuppställning till kommande säsong.

Tänk dessutom på att Dima blir med från start. Han snittade liksom 1 pinne per match nästan.

Dessutom har jag på känn att Scott kommer göra en mycket bättre säsong i år. Var mycket stolpe ut för Greg ifjol. Han har mycket mer i sig kan jag lova. Var på rätt många träningar och ibland satt han allt, i krysset. Och hade lekstuga i bland annat 3 mot 3 spel.

Ta det chill i nu i sommar och njut av sommarvärmen. Dröjer nog inte allt för länge innan vi ser 1 eller 2 nya forwards.

Tror även jag att Boqvist kommer få kontrakt med nått NHL lag. Han har för stor uppsida för att vända hem redan nu. Dessutom är han fortfarande relativt ung.
Så jag tror vi faktiskt kan glömma Jesper.
Men ingen skulle bli gladare än mig om Boqvist kommer hem redan i år.

ellis: Det måste hända något denna vecka tycker jag.. Vore bra om våra 2 forwardsvärvningar hinner göra en träning med laget innan första träningsmatchen iaf..

Hur många känner igen sig... "BIIIIIIIL!!!!" 😂😂🙏🙏🙏

Zzz: Nä så är det.
Upp tills barn börjar med organiserad idrott så är man ute och leker.
Men sen så "går" man i någon sport, detta jävla konstiga uttryck😀
är det inte många som gör spontanidrott.

Kolla på idrotten nu. Håller man på med tex hockey och fotboll så slits man mella sporterna tidigt pga av att föreningar är "bara" intresserade av att få närvarobidrag..

Sen så ser man färre som cyklar oxå pga att alla vill ha dessa elscootrar. Ännu mindre rörelse..

Vi som är äldre (54) vi slet ut våra cyklar..
Fotboll på varje rast, skridskor på vintern om det fanns is.

För att ge ett exempel.
I min lokala tidning så har man återblickar från tidningen. 10, 25, 50 100 år.
Detta är länge sen jag läste.
Men 1978 så hade Uddevalla kommun 8 spolade isytor på vintern. Nu finns det nätt och jämt is i ishallen.
Där har man en stor anledning till att spontanidrotten inte är lika utbredd oxå.
Så dessa 10000 timmar uppnådde nog många av de gamla idrottarna på fritiden utan organiserat..

Mycket text blev det..

Olli Nomadinen : De skickligaste spelarna då och nu kommer väl fortfarande från samma områden: Kanada, norra USA, Sverige, Finland, Ryssland, Tjeckoslovakien o s v.
Dessutom fanns det inga ”skärmar” på den tiden så det var väldigt vanligt med spontan ishockey/landhockey bland ungdomar på den tiden. Många spelade hockey regelbundet även om man inte var med i en klubb - istället för som nu sitta framför en skärm.

eltifoso: På 70-talet var topplagen i Sverige typ som ett av de sämre av dåtidens topp 10 NHL-lag. D v s väldigt bra relativt sett. Nu är vi långt, långt under de befintliga 32 NHL-lagen. Man fattade inte då vilken tur man hade som fick se världklass här hemma på de svenska rinkarna - med nutida mått såg vi då ”NHL-matcher” i Gavlerinken, Leksands ishall och i Karlstads ishall - ej absoluta toppen. Men ändå väldigt hög internationell nivå. Så glad att jag fick uppleva det.

DanneBif1912: Det är väl ingen som tvingar dig att hålla på Brynäs?? Byt till LHC, Örebro eller något annat själlöst lag istället tycker jag…

Din tabellanalys ger jag inte mycket för heller…

Tigerhjärta: Såg Oskar häromdagen, har växt till sig rejält. Handlade möbler tillsammans med sin tjej, kanske sugen att komma hem även om jag inte tror det

Mattson: En reflektion kring själva diskussionen. Varför är det ett problem för en Brynässupporter om en del av skattepengarna går till Brynäs? Det måste ju finnas ofantligt många andra stöd som betalas ut som är mindre viktiga än stödet till Brynäs ur en Brynässupporters perspektiv.

Min känsla är att diskussionerna ofta sker mellan Brynässupportrar och Brynäskonsumenter, även i det här fallet. Frågan är om inte de diskussionerna kommer att pågå livet ut, för allt fler verkar bli konsumenter snarare än supportrar. Hur klubbarna ska få fler supportar och hur de ska hantera konsumenterna blir nog en väldigt viktig del av elitklubbarnas strategi de kommande årtiondena.

De tidigare diskussionerna om privatpartner handlade egentligen också om det. Jag ser det som en förmån att kunna stötta Brynäs med autogiro, väldigt smidigt, och enligt min mening en ren självklarhet som supporter såvida man har råd med utgiften. Om man har taskig ekonomi är det givetvis en helt annan sak.

BIF Kungen: instagram-värvning på G. Oskar Olausson började nyss följa Brynäs.

Mattson: Som boende i Växjö kan jag meddela att den kommunala dopingen till Lakers är betydligt större. Här har det mixtrats rejält kring ansvaret för arenan med hjälp av kreativa ”trottoarkantsupplägg”. Detsamma gäller Luleå och Skelkefteå….

{9684}: Skruva själv ihop din sittplats?

Håller med om att det skulle vara helt okej om Sallinen fick stanna. Gör han en sämre match så beror det fan inte på lathet eller dålig inställning, dessutom är han allround och användbar i flera sammanhang.

Silfverkroken: Haha, jag gillar den presentationen 😊

Hoppas det går bra för honom i Finland.

ellis: var inte speciellt länge sedan Kinvall och Lindbäck presenterades.

Peja: För att förklara(för er ungtuppar) min vurm apropå Stig Östling. Han var dominant back i 7-8 år, bofast i Tre Kronor, 5(!) Sm-guld mm. Vilka senare spelare slår det(?)..inte många i alla fall..🙂

Davey85: Märklig lista, i min bok krävs det betydligt längre och trogen tjänst i Brynäs än Calle och Jakob har ännu.

Räven: Ta det med en nypa salt. Tycker den mannen skriver att han vet både det ena och det andra som visat sig vara felaktigt.
Han sitter säkert inne på lite ”inside”, det tvivlar jag inte på, men samtidigt är det viktigt att ta inläggen med en nypa salt som sagt!
Det känns dock inte helt orimligt att det verkar ha ”skitit” sig med Honken, borde ha presenterats för länge sedan om han var klar!