1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775186 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Brooklyn forever: hoppas att vi blir några fler på sektion A6/A7 än vad som verkark vara sålt hittills. Vi brukar ju alltid ha supportar över hela Hovet i och för sig men kul att sitta bland fler rättrogna 👍🏽

Johan Edlund som kommentator båda veckans matcher.... en funktion där man kunde ta bort bara kommentatorljudet hade varit att föredra

Sv: Hockeytorsdag!
BIF Kungen: LHC har släppt in 13 mål på två matcher. Ändå har de en hyfsad målvakt…
Det firas ikväll med ett par ipa. Skål o trevlig kväll. 🍺

ingen match på tipset gick in, konstigt att säga men fyfan vad skönt

Davey85: Fantastiska resultat för Brynäs. Tack alla inblandade lag.

munkas: "Brodin" och "satsa ordentligt" är tre ord som jag inte riktigt får ihop.

Summering. Efter halva matchen är Brynäs det bättre laget. Därefter känner domarna att de vill ha en avgörande roll och tar det ena horribla domslutet efter det andra. Detta resulterar i att Skellefteå är kvar i matchen och lyckas vända. Jag spyr på den svenska domarnivån

Jag hörde ett löst rykte igår om att Dima INTE är så sugen på Ryssland och KHL.

Treklövern1912: Lunch på Tre Stockar kanske? 😉
Sprang Kastsjön runt när vi hade idrottsdag på Kastvallen i högstadiet runt 1967 nån gång.
Jag var rätt liten och tunn men seg och hade bra kondis. Gympaläraren (Drewes) visste det och ville sätta mig på prov. Alla andra fick starta samtidigt men jag tvingades börja med ett extra varv på Kastvallens 400m kolstybbsbana.
Väl utanför grindarna blev en efter en inhämtad och en förvånad Drewes fick se mig vara först tillbaka på Kastvallen.
Sånt där man minns med ett nostalgiskt och lätt vemod så här på gamla dar…😀
Korsnäs ja, där jobbade farsan hela livet.
Sommarjobbade själv både på transportavdelningen (täckte öppna järnvägsvagnar med presenning) och på klorfabriken (den gamla som väl nu är riven).
Usch ja, vad tiden går…😉

Mattson: Vad är det att vara rädd för? Laget kan knappast bli sämre och Alcen/Grahm + Manner har gjort det riktigt bra hittils! Välj att se vilka möjligheter vi har istället!

Thias30: Har man LHC som favoritklubb kan det lika gärna va:)

Tigerhjärta: Hoppas på Timråseger. LHC kommer ha 37 matcher spelade efter ikväll och med noll poäng för dem ikväll så är de återigen inblandade i bottenstriden.
Vi är då fyra poäng efter dem med 3 matcher mindre spelade. Däri ligger chansen till play in.

Jim80: ”Fy fan för Linköping de är som ett corona virus , aldrig blir man av med dom , alltid ska de ligga steget före. Finns det vaccin mot Lhc tror ni ?”

Det enda vettiga med LHC är att de fick Palve att vantrivas så pass att hans spel inte fungerade förrän han kom till Sveriges finaste förening.

xxx BIF xxx: ” Nä avstår man vaccin utan medicinsk anledning ska man nekas sjukvård om det går åt helXXte
Sen smittar man någon ska det likställas med misshandel, grov misshandel, och vållande till annans död - som om man fysiskt attackerat någon - utifrån hur stora konsekvenserna blir för den drabbade!”

Vet inte hur ung du är eller hur du mår? Blev faktiskt lite illa berörd av allt hat som du uttrycker. Men gå och fråga dina föräldrar om någon av dina släktingar, vänner, grannar eller dina klasskamrater är ovaccinerade. Folk som du älskar. Tänk sedan igen om du verkligen står för detta hat mot dem också - eller om det bara gäller förakt mot anonyma främlingar i samma situation.

Har själv fått 3:e sprutan för 2 veckor sedan men jag tror inte på hat och shaming. Leder aldrig till något gott. Titta på samhällen historiskt där hat och shaming fått genomslag och hejats på av ledare. Fy fan minst sagt!

Inte illa menat, hoppas det går bra för dig.

Sv: OS i Peking
Tigerhjärta: In Manner we trust 😉

Sv: OS i Peking
Jugge: Oik på torsdag är en rysare, jag hoppas verkligen att vi vinner och tar bort detta hjärnspöke som Oskarshamn är för oss.

Malmö kammar 0 mot Leksand och är 8 pooäng bakom nu men med 1 match mindre spelad. vill gärna fortsätta öka avståndet nedåt så man kan bli lugn på riktigt

Stefan R 63: Vad är mest relevant? hur laget spelade för 3 månader sedan eller hur laget spelat senaste 15 matcherna?
Kravbilden?? Det är väl inte en jäkel som jobbar med och omkring laget som är nöjd med en 10e plats? Ett bevis är ju just hur laget har utvecklats under säsongen.

Läge att spara ev. värvningspengar till nästa säsong. I år kommer vi inte vinna nåt ändå. Med rätt värvningar nästa år kan vi faktiskt tjäna några kronor i ett slutspel.

{8399}: Oh spännande att se vilken back som Alcen landar!
Nu korkar vi upp en sjuttis seglarvatten till 👍

{8975}: Håller med angående Bergman! Riktigt gedigen insats av honom idag, han har spelet upp sig i takt med lite mer förtroende det senaste!

Grattis Brynäs

Nu känner vi leksingar flåset i nacken på allvar 😉😜

Treklövern1912: Härlig inställning du har! Vinst med 6-2 och gnäll rakt igenom hela matchen från din sida…

SHL är ett jävla skämt, detta kommer att ta död på svensk hockey!!!

Jaha...däckad i covid. Det gick fort. Kände mig lite hängig i natt när jag vaknade och så ett snabbtest nu på morgonen.

Men tillräckligt pigg för att se Brynäs idag...

Berge: håller med, såg intervjun på Hockeykväll och min redan stora tro på honom förstärktes.
Elaka tungor säger att vi inte tar så mkt mer poäng än förra året, det kanske är sant. Dock spelar vi hundra gånger bättre vilket för mig är viktigt. Vi kommer att bli belönade med mer poäng bara vi fortsätter spela som vi gör.

lapad: Ge Tima och Palve en fet lön och med Manners och Bom Bom scouting på nya spelare samt sportchefernas fingertoppskänsla så lyfter vi till topp 4 säsongen 2023. Är länge sedan man såg en tränare som Manner som ser individerna och bygger laget efter det , det skrattas och är ett självförtroende i båset som förra säsongen aldrig syntes till med en tränare som stod med armarna i kors och la ångest över spelarna. I drömmarnas värld så ge Manner ,Tima,Palve ett fett långt kontrakt som bonus belönas efter prestation och resultat. Är ändå gött och vara Brynäsare jag ser framtiden med tillförsikt men väldigt mycket ljusare än på länge .

Kollade nyss på presskonferensen. Inga större saker men det är ju omöjligt att inte älska Manner…

Zappaholic: Äntligen vinst! Bra målvaktsspel av Gud…..i. Extra plus till Dima, Scott, Genoway och Rödin

fan va duktig målvakten är ikväll

Falken: Galet starkt att fixa dessa bp’n !!

Sv: Palve
BIF Kungen: Du tog kanske en genoväg?

Dags för Manner att ändra PP. Vi kan inte hålla på såhär, man behöver de enkla sköna PP-målen för att vinna matcher över tid, bra spel räcker bara så långt.

Varför inte göra som Peja föreslår, det borde ligga jävligt nära till hands med en förändring nu.

munkas: Du och dina patetiska ”loosergäng”-kommentarer. Vart var du när vi hade 4 av 5 matcher med 4-0 vinster? Tragisk människa som endast syns till när de vankas förluster. Där snackar vi looser!

Ove Myling: Jag slår inga klackar i taket utan är nöjd om vi undviker kval. Konstaterar bara att det ser oändligt mycket bättre ut på isen i år jämfört med förra säsongens dödgrävarhockey.
Det jag stör mig på är det konstanta upphaussandet av TIK och DIF från vissa skribenter härinne. Dessa lag presterar konsekvent ett eller 2 snäpp under vårt kära BIF och kommer med all sannolikt mötas i ett negativt kval till våren.
Glöm ej heller bort totalhaveriet MIF (sett till den trupp de mönstrar), där kan vi mycket väl ha ett nytt HV!

#33: Tabellen sett till de 5 senaste matcherna. O då gav vi ändå bort 2p igår. Nu är det dags att skrämma bort spöket från Karlstad.
Uppladdat:

500x0-c8c5779e-4712-4fd6-bfc6-07d1d6d659c8.png

Den här förlusten sved som fan, efter slutsignalen gick jag raka vägen ut i badtunnan och där sitter jag fortfarande med en staropramen och surar och undrar hur fan dom kunde ge bort matchen på detta viset? Fan!

Huge: Håller helt med. Men Sallinen och Palve ska ha rutin nog att ta smarta beslut. Inte bli känslostyrda som 13åringar. Tycker detta är en pinsam och onödig förlust. Den är värre än matchen på hovet i början av säsongen.

Brynäsgubbe: nån som fortfarande tycker Gunler är da shit och är förtjänar av en brynäströja???????

Man blir livrädd när man ser den här bilden på sociala medier.
Uppladdat:

500x0-20220107143806.jpg

{8399}: Ställ in hela OS så att kineserna inte kan utnyttja det till sina syften. För det andra, virusen släpptes ju ut från en av deras laboratorier, så bojkotten borde fullföljas av alla nationer.

Gott nytt år alla Brynäs vänner! 💥🎉 Nu ser vi fram mot en stark avslutning av serien, förhoppningsvis med en ny slips på plats.

Stefan R 63: 3 vinster av 4 möjliga med 3 ”nollningar” är ett facit man definitivt inte hade räknat med när serien vände. Trots detta finns det surkartar härinne som gnäller och letar fel! Viktigt att hålla liv i poängsamlandet eftersom det fortfarande ”är liv” i Timrå.

Gott nytt år!

// Janne

Tigerhjärta: Synd att FBK fått första målet i alla tre möten. Känns som båda lagens spel passar i ledning. Brynäs kan stänga ned och FBK kan boxa ut. Men bara att ta nya tag. De la Rose och Linus Johansson var grymma på att skydda pucken, hoppas Kvist och Gunler lärde sig nåt av det, det är inte deras bästa sida.

Aja idag var vi inte värda segern. Har däremot svårt att klaga efter 4-0 i 3 raka matcher dessförinnan. Med tanke på att vi är ett bottenlag får vi ibland ta att det kommer se sämre ut i vissa matcher. FBK verkar vara vårt boogeyteam iår. Bara att bita ihop och komma igen!

Svensson_62: Vad var ens poängen med att köra turneringen om man ändå tänker ställa in den efter fyra fall? Låter ju totalt dömt att misslyckas.

Blå grottan: Blir väldigt intressant att se matchbilden. ”Pöjkera” förlorade stort senast - men det är faktiskt VI som ska komma ut hungriga efter revansch mot dem efter förra förlusten…!! Hoppas Mikko trummar in det budskapet. Nu är det revansch som gäller!!!
Fick slutligen tag på en plats så åker upp imorgon och hejar fram Mikkos Mannar.

{7981}: stort grattis!

Gunderson: Grym match! Det har varit några rejält imponerande matcher på sistone. Intressant att höra Erikssons analys om Brynäs förmåga att sänka tempot på Örebros spel och nyckeln kring de vunna närkamperna.

Svensson_62: Ja, det är ju lite roligt hur alla bara tar för givet att när NHL spelarna inte åker så kommer alla från Europa bara att åka. Med tanke på den ökande smittspridningen i hela världen så borde OS skjutas upp likt Tokyo, men det lär väl inte hända...

Just nu är det högre smittspridning i nästan hela världen än i Sverige, låt oss fokusera på SHL den här säsongen och se till att den kan genomföras på ett säkert och tryggt sätt. Drar spelarna på OS och sen en ökad smitta på det så lär det bli stora problem att genomföra hela säsongen.