1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775141 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Relativt seriöst förslag: Spela en träningsmatch mot typ Valbo eller liknande. Väck målkänslan. Spelarna måste komma ihåg hur det känns att göra mål. Vi är ju totalt ofarliga.

Ett jävla mål på fyra matcher. Det är ju för fan galenskap!

Tycker vi gör en riktigt bra bortamatch idag. Ett stort steg upp mot de senaste 3 matcherna. Det är inte den här matchen som gör att vi ligger där vi ligger och inte har större marginal nedåt. Det är de 3 senaste matcherna innan som är problemet samt matchen borta mot Växjö där vi hittar en väg att förlora.

Men oförmågan att göra mål är ju monumental nu. Undrar vad som kommer krävas för att det ska bli mål. Det här är något Manner måste hitta en lösning på omgående, annars är risken för kval överhängande..

Forsberg 1978: Ukrainas flagga på ståplats 👍

Vet inte om någon har nämnt det här tidigare. Men nu hoppas jag att ALLA svenska spelare bryter kontrakten och lämnar den där jävla ligan i Ryssland.

Huge: Nä fan, Huge. Killen på svenskafans vill ju behålla för många. Sallinen, Hedberg, Gunler. Vi måste sträva efter bättre nivå nu om vi inte ska fortsätta ligga på typ plats 10-12 i serien.

Vi har för många spelare som är bra då och då.

Silfverkroken:
Byt ut kapten Rödin till Kapten Ölund..
Vinst en bättre/smidigare person för intervjuerna med C-more..
Rödin kan släppa ner axlarna och blir en bättre spelare om han slipper oket med kaptensrollen..
Ölund skulle bli bättre på isen med en betydelsfull roll som kapten, han är dessutom bättre med media..
Eklind i första med Scott och Rödin, Eklind vågar gå på mål med den tyngd han har..,
Dynamo, Sallinen, Palve i andra,

In med Wandell på lördag nu. Är många som inte visar mycket sista två matcherna. Värt att han får testa nu.

Hur kan de alltid vara sämst inställning när det betyder som mest? Jag blir så jävla less på de

Honken72: Håller med om att hockeyn känns oviktig nu men å andra sidan kan jag känna att det skönt att få några timmar där man kan släppa allt det för en liten stund och bara fokusera på hockey ett tag. Har varit svårt att tänka på något annat än den ryska invasionen idag annars.

Huge: Ska inte säga att jag vet jättemycket om Jakobsson, såg han en del i Modo. Men vad jag vet så är han ganska liten (med hockeymått mätt) och en offensiv poängspelare. Jag har lite svårt att se vad han skulle tillföra i en 3-4-kedja i Brynäs.

Tycker det är lite oroväckande att han ens skulle vara aktuell för oss.

Det enda som var bra idag var att vi tog ytterligare en pinne på Clubben.
På torsdag kan det vara +6 pinnar och en match mindre spelad. Det tar jag med mig från en mycket medioker hockeymatch.

Btw, Malmö är klart det sämsta laget vi mött i år. Hamnar de I kval är jag övertygad att de ryker.

Tigerhjärta: Gunler som extra fw igen, Han får nog inget nytt kontrakt i Brynäs tror och hoppas jag.

Pigalle: åker ner från storuman och ska se lördagsmatchen med lillebror och hanns son 👊

Brukar hålla koll på Brynäsarna i NHL. Extra kul denna säsongen då Markström är typ ligans bästa målis, Bäckström är 6 poäng ifrån 1000 poäng och Lindholm har utvecklats till en riktigt stjärna.

Järnkrok, A.Boqvist och Larsson har ganska fint poängsnitt. Lindblom verkar komma tillbaka mer och mer efter sin hårda kamp. Silfverberg går tyvärr lite tyngre. Markström har alltså 8 nollor, det är dubbelt så många som tvåan i den ligan.

Lindholm 49 matcher = 23+26= 49 poäng

Järnkrok 40 matcher = 10+10= 20 poäng

Lindblom 49 matcher = 7+11= 18 poäng

Silfverberg 46 matcher = 3+15= 18 poäng

A.Boqvist. 36 matcher = 9+8= 17 poäng

Larsson. 29 matcher = 6+9 = 15 poäng

Ekholm 46 matcher = 3+12= 15 poäng

Bäckström 19 matcher = 4+10= 14 poäng

J.Boqvist. 24 matcher = 4+6= 10 poäng

Carlsson 28 matcher = 2+6= 8 poäng

Forsberg 1978: Jag tycker det känns ganska meningslöst att hetsa upp sig över enstaka matcher även om kvällens förlust var sur. Alla pilar pekar mot klarat kontrakt och eventuellt play in. Vem trodde det i höstas?

Huge: Googlade dig förut, kom upp en struts!

{8975}: 1 poäng borta mot Växjö godkänt, men som du säger skulle det ha varit 3.

Kellman erkänner i intervjun att han hinner se Dima, han väljer ändå att inte skydda sig. Dima har ju inget val. Ska inte ens vara 2 minuter. Verkar som att Kellman inte lärde sig att ta emot tacklingar i Nordamerika.

Så dåligt av Claesson. Som Bulan en gång sa.."SHL's svagaste domare"

Intressant med Gunler som extra. Är detta sanktionerat av Manner eller är det Pajens val? Kul med Cibulskis i andra backpar med Genoway.
Spännande i kväll.

Charles: Kellman var riktig bra både i Karlskrona och Brynäs innan han drog till NA. Lite som Ölund som hade stukat självförtroende när han kom hem.
Tycker Ölund har höjt sig denna säsong speciellt mot slutet.

Huge: I nuläget ska tre lag ta sig förbi oss.

Större under har skett. Går inte att slappna av en sekund som brynässupporter.

Huge: Tack för hjälpen, Örebro vill vi hålla bakom oss när serien är slut

Jäklar vilka sköna 3 poäng!! Det var vi värda, betydligt bättre över hela matchen.

Sett en del kommentarer: ”Scott är iskall”, ”Varför skjuter inte Scott”, ”Vad håller Scott på med?”.

Killen har 6p på 6 matcher, vad är kravbilden liksom??

Davey85: Håller med! Inget snack om att de två första backparen skall vara
Berra - Geno
Cibulskis - Björk
Björk är klart bäst efter Berra och Geno just nu!

munkas: Nu är vi förbi LHC med en match mindre spelad

Härlig och rättvis seger, fast vi gör det svårare än vad vi behöver. Tycker Rödda är bäst idag också, även Björk hade en stark match.

Stefan R 63: Nja, har fortfarande Sundhs tackling på näthinnan och Larsson jävla flin efteråt. Jag känner ingen beundran för såna grisar. Vill aldrig se honom i vår vackra tröja

Huge: "I egenskap av den rådgivare som Alcen och Manner säkerligen och i högsta grad lyssnar på när det gäller värvningar så vill jag nog hävda att BomBom tvärtom har rätt så mkt att säga till om."

Wow, alltid kul med någon som har insyn i organisationen. Intressant att du vet hur Alcén och Manner jobbar med värvningar...

KulaShaker: Han är återfunnen.
Uppladdat:

500x0-1543410589.jpg

Ove Myling: Att Brynäs har ligans äldsta lag är ett tungt argument för att INTE satsa på kontinuitet till nästa säsong. Hockeyspelare blir inte bättre med åren. Hade varit mycket mer logiskt att satsa på kontinuitet om man haft ett ungt utvecklingsbart lag. Trist att man har gått från en fjärdekedja med unga framtida NHL-spelare för ~10-15 år sen till en 100-årig fjärdekedja med gråhåriga veteraner.

Ove Myling: Jag tror på riktigt att Alcen hade Videll i tankarna när han värvade Wandell, snarlika namn, lätt att förväxla. Inte alls omöjligt faktiskt.

Huge: Du verkar vara den ende "soffcoach" som är kunnig, i alla fall om du får säga det själv. Du bara skämmer ut dig med dina kopiera/klistra in kommentarer. Same shit dag efter dag... Att man tar in Wandel sänder självklart fel signaler till inga grabbar som sliter för att få en chans i SHL. Hur många som trodde på Lindstein innan han fick chansen? Det känns lite som desperat beslut från Brynäs sida, självklart en billig för allt annat vore en skandal.

Huge: visste väl att du skulle göra ett försök, du är ett fullblodsproffs i konsten att försvara konstiga BIF beslut.

En värvning som ter sig nära obegriplig…

• Fel ålder
• Fel typ sett till behov
• Fel form
• Fel signaler om framtidsriktningen

Jag skulle älska att bli överbevisad här…

Svensson_62: denna spelare började följa Brynäs på Instagram idag. Följer bara Brynäs i SHL.

Nämen vad säger ni, fan vad trevligt det ska bli att få bygga om laget och skeppa flertalet kassa spelare till nästa säsong. Att slippa främst Molin, Gunler, Berglund, Hedberg, Björk, Genoway, Mylläri. Längtar!!!

munkas: Brynäs behöver ingen center, det är bara att signa nytt med sallinen så har man en topplacering som i en liten ask.

Scott firade det nya kontraktet med att ta semester idag. Inga problem han har ju 2 säsonger till på sig att prestera.

Några skriver att det är viktigt med kontinuitet men varför det är viktigt att ha behålla spelare som kontinuerligt för laget till bottenplaceringar övergår iaf mitt förstånd. Enda slutsatsen måste vara att man vill fortsätta vara ett bottenlag. Det är ju inga herrar som kan förväntas bli bättre då alla nya kontrakt är med herrar på fel sida trettiostrecket.

Efter guldet 2012 så hade Brynäs en övertro på spelarna från guldlaget, till och med sundlöv erkände det. Men att som nu ha en övertro på spelare som cementerat laget i botten är riktigt hål i huvudet.

Som folk här är inne på. Totalt oacceptabelt att det såg ut såhär idag. Vi blir överkörda av ett desarmerat Växjö.
Däremot är det bara att inse att ibland så blir det dessa bottennapp, svårt bara att sätta fingret på varför. Alla lag har sina plattmatcher, det gäller bara att ha så få som möjligt! Nya tag på torsdag mot Örebro. Denna match är bara att glömma!

GREG! Men vilket jävla jobba av Rödin!

Stefan R 63: Helt rätt, det är fler spelare som åker runt och tar konstiga beslut. Tycker Rödda är bäst ikväll.

Brooklyn forever: hoppas att vi blir några fler på sektion A6/A7 än vad som verkark vara sålt hittills. Vi brukar ju alltid ha supportar över hela Hovet i och för sig men kul att sitta bland fler rättrogna 👍🏽

Johan Edlund som kommentator båda veckans matcher.... en funktion där man kunde ta bort bara kommentatorljudet hade varit att föredra

Sv: Hockeytorsdag!
BIF Kungen: LHC har släppt in 13 mål på två matcher. Ändå har de en hyfsad målvakt…
Det firas ikväll med ett par ipa. Skål o trevlig kväll. 🍺

ingen match på tipset gick in, konstigt att säga men fyfan vad skönt

Davey85: Fantastiska resultat för Brynäs. Tack alla inblandade lag.

munkas: "Brodin" och "satsa ordentligt" är tre ord som jag inte riktigt får ihop.

Summering. Efter halva matchen är Brynäs det bättre laget. Därefter känner domarna att de vill ha en avgörande roll och tar det ena horribla domslutet efter det andra. Detta resulterar i att Skellefteå är kvar i matchen och lyckas vända. Jag spyr på den svenska domarnivån

Jag hörde ett löst rykte igår om att Dima INTE är så sugen på Ryssland och KHL.