1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777748 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
mk: Nu är det Brynäs mot resten av världen i kriget om säker mark. Alla måste kämpa för laget, spelare måste visa hjärta, fans måste engagera sig 🖤💛❤️

Blå grottan: Äsch då, hur kul är det att gå för slutspel och vinna SM-guld inför tomma läktare? Vi smyger in på plats 12 i år och kör stenhårt på guld nästa säsong när Rödin och Scott är tillbaka ;)

edit: Rödin får vila fötterna och köra en hel försäsong, lär bli succe 21/22!

Palve har bra siffror förutom just produktionen, tyder på att det finns potential där och att det kan lossna.

Chanzone: Det jobbas hårt från fans i form av att bli privatpartners och skänka till fansens värvning i detta nu. Om alla som har möjlighet att sluta upp runt Brynäs och hjälpa till hakar på så kan det räcka långt.

Enaranger: Ja det är väl i princip ingen tackling som Wikegård tycker att det är något fel på? Det låter i majoriteten av fallen att mottagaren tittat för mycket på puck, får skylla sig själv, saknar ögon i nacken osv. Den mest nyanserade i c more tycker jag är Sanny. Säkert mycket för sitt egna tråkiga avslut som hockeyspelare men likväl bra, enligt mig.

Hoppas bilderna kommer i ordning nu, vet inte hur sidan lägger ut dem.

Men det är klockrent att det tar i huvudet, går inte att missa, men jag tror det är axeln som träffar hakan och att armen/armbågen inte tar i huvudet alls utan används mot bröst och som knuff efter impact.
Konstigt att man inte anmäler det och tar det en sväng för att sen fria om det inte var SÅÅÅÅ allvarligt, men man får en förklaring istället för att inte ta upp det alls.
Uppladdat:

500x0-53577286-a047-4698-9da8-106ed9b02e25.jpeg

500x0-150afc04-0f2c-4c0a-8612-a62367094213.jpeg

500x0-626178c6-fcfe-4ded-baa9-3cbb4c40eb5d.jpeg

500x0-78771aad-d905-4f16-bb09-4146636664fd.jpeg

500x0-26e2a85a-9659-4be8-92cb-8e8a29214074.jpeg

Sven.Savage: Trodde aldrig jag skulle säga det till en luleåsupporter, men... Klockrent!

Hur kommer det sig att de stänger SDHL för nerflyttning men inte SHL? Vad är logiken i det, någon som vet?

Spjutmuren: Se även denna sena tackling som Nowick satte in på Josefsson tidigare på säsongen.. Dags att porta honom från SHL.

Edit: Ta även Skellefteås ledning i öronen.

Mattson: Fruktansvärt tråkigt att han åker på en hjärnskakning. Har han haft det tidigare så kan det släcka karriären. Se bara på Sundh.
Borde bli en lång avstängning men vad hjälper det Scott? Han som släckte Sundh missade en match Sundh kan ju knappt leva vettigt än.
Blir provocerad av såna här fula tilltag. Var är respekten för varandra ute på plan?

munkas: Vi gör en bra period. Bästa på länge. Sånt kommenterar du aldrig. Så kommer ett rejält misstag, och då ska du genast dit och hånskratta.

Tråkig attityd...

Sv: A proposito de nada
Kan köpa en torsk mot Luleå på bortaplan, såklart. Men det gör mig väldigt orolig att vi match efter match blir utspelade. Förstår inte att fler inte känner den oron? Dom flesta verkar bli totalt resultatstyrda i sin analys. Vi vann 3 raka matcher, men även dom matcherna vanns på ett sätt som inte är hållbart över tid. Nu tycker jag dessutom att truppen är så pass bra att Peter inte heller kan skylla på det. Tack vare värvningarna under säsongen har vi i mitt tycke den solklart bästa truppen sedan 16/17. Ändå ser det på gränsen till riktigt illa ut i 5v5.

I nästa match tycker jag Brynäs hoppar ut med hela bänken på isen och får hockey-historiens längsta anfall där Skellefteå drar på sig en utvisning, varpå vi får spela 4 mot 4, för det är tydligen en gångbar strategi. Anfall med alla tillgängliga spelare så är motståndarna till slut tvunga att ta en utvisning.

Kan ta att Luleå spelar bättre, men har så jävla svårt att svälja inkompetenta domare som fäller resultatet till ena lagets fördel.

Simon Löf! Två mål för Almtuna ikväll!

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
Peja: Presskonferensen kom snabbt idag.

Peja: Bra då av Peter och co. att se honom som en tillgång och ge honom utrymme att växa i sin personlighet och sina hockeyskills. Det ger hopp om att Brynäs framtid ser ljus ut och inte bara malla spelare efter en tränares playbook. Ett bra lag består av en massa olika personligheter som arbetar tillsammans på bästa sätt.

Mycket bättre period men jag blir inte klok på spelet i egen zon!

{8399}: Du kan omöjligt vara nykter!!!

Lemp: så vackra ord "— Jag har varit Brynäsare sen födseln. Det här känns otroligt ärofyllt, nästan overkligt, säger 19-åringen."

{9179}: "Sen förstår jag inte hur du kan tycka att Persson och Birger inte platsar.. lek med tanken att alla skulle vara friska och krya. Inte fan hade jag valt Alcén eller Mannberg före Persson o Birger. "

Jag vet att jag antagligen är en av dom väldigt få. Men jag hade definitivt valt Alcén först av dessa fyra. Möjligtvis att det är jämnt skägg med Persson.
Men jag tycker att Alcén är en viktig spelare för oss, MEN han ska självklart inte spela någon annanstans än i en fjärdekedja och i BP. Hade även önskat att han hade haft en aning mer individuell skicklighet - som funkar på den här nivån. Lite som att jämföra tex med en spelare som Rosselli i Frölunda, men han har högre individuell skicklighet.
Men tycker att Alcén får alldeles för mycket skit från Brynäs-supportrar.

Peja: Sundlöv gav svar på tal om Ohlssons sågning av Scott. kortfattat, "inte okej och han ska inte kasta sten i glashus, och sen välkomnade dem till matchen imorgon"

Har inte sagt något om Scott-situationen, men gör nu ändå en input.

Jag har absolut ingen åsikt om Scott, förutom att han är grym och att hans återkomst troligen gav oss segern(!) - som ett nyförvärv :)

Sen det jag egentligen bara har att säga och det som är så beklämmande är att när det händer oss eller något annat icke-lag så säger man inte ett pip om domarna och det är tabu från Cmore att prata om det. Men nu(!), ja då är det inte bara lite kritiska åsikter utan de går bananas och är på allvar upprörda typ. Icke acceptabelt!

Sen att det är tränarstaben i Djurgården som drar igång detta är än mer oacceptabelt tycker jag. Klart man ska utvärdera domarna och ha åsikter. Men gör det i kontrollerade former. Undergräv inte domarnas insats och status publikt utan låt dem döma och ta det i interna kanaler. Även om man kan ha åsikter om domslut hit och dit, så sätt er inte i dessa situationer att man crosscheckar någon bakifrån vid sargen. Var arg på er själva istället för att ta ut frustrationen på domaren.

Skamligt av media och Djurgården!

{8399}: Fin tabell, Axle San, som bättre än den officiella tabellen visar hur lagen ligger till, när man beaktat att de spelat olika antal matcher.

Jag körde en sådan under hösten eftersom corona innebar att det blev sådan påverkan av spelschemat att den officiella tabellen blev ganska felvisande.

Men Enaranger påpekade att ännu bättre borde vara att också korrigera för matcher spelade hemma eller borta, så jag satte upp ett script för det som jag efter spelomgångar enkelt uppdaterar och lägger in på Luleåsnacket. Denna konstiga säsong behöver man ju kvalitetsdata för att följa läget.

Nu börjar ju de flesta lagen ha rätt lika hemma/borta-kvot för spelade matcher men fortfarande missgynnas ni, med bara 9 matcher (M) spelade hemma och 1,78 poäng per match (P/M); men 15 matcher spelade borta med 0,80 P/M.

Ingen jätteskillnad i tabellen, men ni ligger faktiskt något närmare #9, än #11, ser trevligare ut.
Uppladdat:

500x0-skarmavbild-2021-01-11-kl-030705.png

Aktuell tabell
Uppladdat:

500x0-df210c76-1461-41c5-abba-540bafdcb73b.jpeg

Peja: Tycket att framförallt kedjan med Molin/Pettersson/Mannberg såg bra ut. Molin behöver dessa 2 speediga herrar bredvid sig.
Instämmer angående Andrén, sprider alldeles för mycket puckar omkring sig vilket han även gjorde i Växjö förra säsongen.
Slutligen så ser även K. Berglund allt piggare ut! Kul och viktigt!

Peja: Försvarsspelet och målvakterna är nyckeln. Andrén ligger sist i målvaktsligan enligt SHL:s stats. Men Ersson har jobbat upp sig till respektabla 91,17. Om Ersson går sönder är det kris, därför måste vi få tag på en stabil keeper vid sidan av Ersson.

magr: Var ett par tydliga förstärkningar från djurgårdare som inte uppmärksammas alls. Fick förstås inte samma inverkan på matchen men om det nu ska snackas om filmningar borde ju objektiva media ta upp dem också. (”Objektiva media”, jag vet)

Kontrasten är när deras Axelsson blir utvisad och avstängd. Då är narrativet ALLTID att domarna har fel och Axelsson är oskyldig.

Falken: Det där sa många i början på serien också när vi tog bra med poäng men spelet såg skit ut. Nu är läget exakt samma. Bra målvaktsspel, bra PP, hög effektivitet, men uselt 5v5. Nej jag ser ingen ljusning tyvärr. Väldigt positivt att vi tar poäng och verkligen hakar på lagen ovanför. Det skulle kunna ge självförtroende och att spelet därmed blir bättre. Min förhoppning ligger väl nånstans där.

#33: God kväll kära Brynäs vänner. Vinst över DIF tar jag alla dagar i veckan ... förlåt majk ... Allt är inte en dans på rosor direkt men lite positiva signaler finns allt idag med Scott tillbaka bla. Sitter här i bastun med en extra jäger och ett leende på mina läppar. Min fru undrar varför jag är så munter idag 😁. Nu njuter vi på vägen upp i tabellen.

Mattson: Örebro kvitterar mot HV

bradberry: Och Örebro gjorde precis 2-2.

Mattson: Wikegårds hat mot Brynäs är belagt sedan länge. Antagligen bitterhet över att han inte tog plats i klubben när det begav sig. När Djurgården är på besök blir det total härdsmälta i objektiviteten.

Herr D: Han måste ju ta den ställningen för att tömma domaren på svar. Jag ser inte vad ni ser i Oldén, han är en bra kommentator.

Herr D: Oldéen ställde frågor som gjorde att domaren blev tvungen att motivera sitt beslut. Det var vettigt. Nu fick ju Djurgårdarna svar på tal.

Blå grottan: vilket magnifikt byte av Berglund som dessutom slutade med mål. 10av10

Alfred : Birgersson med Bulan känns betydligt bättre än Alcén i den kedjan. Mer fart, energi och en spelare som faktiskt kan lyckas med forecheckingen.

Ser tyvärr hemskt ut, bortsett från PP. Vi dumpar bara ner den och går på byte.

Peja: Hahaha greg, ”You are a fucking pigeon”

Birgersson istället för Alcén resten av matchen visa att det där är inte okej

Mickis: Missljud i min trombon vad härligt med Scott i spel igen, nu längtar jag till match 😄🤴🏼🥇👏🏻

munkas: PA tycker poängen är viktigast när vi vinner och att processen är viktigast när vi torskar🙄

Skaplig sågning mot Costmar av Junland

spolaisen: med den logiken skulle Billins och Harper spela lika bra som en Div 2 spelare

Sama: Jag tycker definitivt det är värt ett försök, kan ju knappast bli sämre än sist?
PA sa ju att han inte vill vaska om för mycket för att det blir "rörigt" för spelarna då dom inte är tränade tillsammans.
Men samtidigt kan det ju inte se ut som det gör..
1a femman är ju enbart Rödin som producerar, Danielsson är ju iskall.
Jag tycker man ska sätta ihop en vass första, så som dom spelar nu (Gunler & Kvist inräknade) hade jag gärna sett följande;
Desch - Sallinen - Rödin
Berglund - Ölund - Harper
Gunler - Birgersson - Kvist
Alcen - Pettersson - Mannberg

Danielsson på läktaren och Molin som extraforward för att komma in och spela PP

Backsidan funkar väl som den är förutom att jag hellre ser Ingman från start än K. Berglund.

Peja: håller med, kan inte beskylla Andren igår. Men det är klart att vi skulle må bra av en målvakt som kan ta även lite omöjliga skott.

Charliejfz: Jag är halvskeptisk till en bra prestation imorgon. Har precis skrapat bort resterna från toastolen efter senaste två matcherna och de satt fast rejält. Det lutar mer åt en solklar hemmavinst med rejäl islossning än att ett ålderstiget trött gäng mätta gubbar utan minsta tillstymmelse till spelide ska ta några poäng i den ”viktiga” matchen. Lägg till en maläten slips i målet så inser du läget.

{8399}: Stod i GD i måndags att "om inget händer får de vara hemma och träna med Ove medans vi är borta". Men 6-1 mot Oskarshamn borde nog räknas som att nånting har hänt, så jag hoppas oxå att båda är med imorgon.

Jag sitter och funderar. Jag har alltid sagt till mina barn att idrott ska vara roligt, det ska vara kul att träna och tävla.
Jag undrar om spelarna, tränarna och ledningen verkligen tycker det är roligt med hockey i Brynäs?
Spelarna ser väldigt stressade ut, Andersson är ju nästan grå i ansiktet när han står i båset, han ser verkligen bekymrad ut.
Idrott ska vara roligt, nu har jag aldrig varit involverad i elit och proffsidrott men om man inte har kul på jobbet kanske man skulle fundera på att göra något annat.
Jag tittar tyvärr inte på Brynäs matcher längre, det är inte roligt, jag gör något annat istället. Det är synd men det gör för ont att se förlusterna radas upp.
Jag hoppas att Brynäs kan vända på detta, hoppet är det sista som lämnar men tåget har börjat lämna perrongen.

HenkeBenke: ett eget uttalande från ledarhåll/föreningen efter 1-6 mot IK Oskarshamn vore klädsamt efter alla pompösa uttalanden inför säsongen inklusive swish-kampanjer etc.

Kanske är det minsta som man kan begära som supporter/bidragsgivare?

Peja: De två senaste matcherna har varit löjligt sega. Dags för PA att börja bänka nu. Kommer ihåg när tränarbulan körde fast för några år sen, då satte han ihop en juniorkedja med Boqvist-Öhlund-Asklöf och den kedjan satte fart på laget. Så dags för PA att göra samma sak, kör Gunler-Birgersson-Kvist som tredjekedja, Rödin-Scott-Harper i första. Berglund-Ölund-Desh i andra och en ren defensivkedja i fjärde med Alcen-Pettersson-Mannberg.

Danielsson-Sallinen-Molin kan få vila.