1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777889 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe:
Om man efter två år på jobbet söker sig vidare så är det ett bra beslut att lämna. Tänk om han kommit fram till att det finns intressantare jobb, sökt jobbet och inte fått det. Sånt har vi inte råd med om vi skall etablera en Dynasti. Hunger, gemenskap... sedan 1912...
En hungrig Tiger jagar bäst!
Katten Gustav kan lattja korgboll... 😃

Skrubben: ja det tror jag med. Pga detta har jag redan börjat funderat på nästa säsongs trupp. Brukar bli vid jul annars.... :-p

9p är mycket. Och det är bra lag vi måste ta oss förbi. Tycker vi siktar på att ta oss förbi ÖHK först å främst så får vi utvärdera sen ;-)

Nu måste Westfält ha över 100 minuter med va? Dags för kontrakt m.a.o. Kul med så många juniorer som tar chansen! Till nästa säsong behövs verkligen ingen utfyllnad, utan värvningarna bör endast vara vassaste spets!

Skagge: jag ser hellre att man tar bort Jensen från centerpositionen i första. Han är iskall.

{2064}: vi har ändå presterat framför storpublik hemma den här hösten. Malmö och Mora.

Gillar tjurigheten som Ove Molin lagt sig till med. Har väl iofs funnits där hans senare halva av spelarkarriär oxå men som grön tränare i Brynäs var han inte alls så här. Visar vinnarskalle... Jag tror vi kommer få se Ove i ett Brynäsbås igen i framtiden. Det är nu han skall samla erfarenhet.... Plantera det vi får skörda om några år...

Skrubben: Den här segern sätter jag upp på mitt konto, jag stängde ner TVn efter andra, hade jag tittat live hade vi garanterat torskat. Kollade naturligtvis upp slutresultatet innan jag kikade på 3e, där hade vi eventuellt fått oavgjort om jag tittat färdigt utan att kolla resultatet.

Otroligt skönt att titta utan ångest, rekommenderas varmt.

Mot ÖIK stänger jag redan efter första så får ni se två bra brynäsperiodet.

Bra 3e stabil Rautio, the only way is up!

Inkazar: Rautio har plockat 10 av 12 poäng de sista fyra han stått i målet, självförtroendet boostas 👍

Stark insats av laget ikväll, trots all frånvaro får man ihop ett lag som krigar in tre pinnar.
Palushaj och Ikonen grymma idag.
Nästa vecka bär det av till Gävle för torsdag och lördagsmatch, hade varit gott med tre pinnar till innan dess. 😊

Huge: Med undantaget Ersson då. Hans styvmoderliga behandling av Guter var en fröjd att se.

bradberry: Underbart! 7p på senaste 3 matcherna!
5 bästa ikväll:
Rautio - fruktansvärt bra.
Palushaj - syns att han är våran spetsigaste spets.
Ikonen - säsongens bästa spelare över lag.
Ersson - Hans hårda defensiv var helt avgörande ikväll.
Clark - Tycker att han sliter på trots att han har ett fipplande yrväder bredvid sig.

Nu håller vi tummarna att alla skador läks och att vi får ett komplett lag. Jag släpar med farsgubben från mörkaste Småland nästa vecka för att se BIF mot Växjö. Då ska det bli spännande att få se Miller.

Boqvist sjunde ikväll alltså.. hmm.

Han är ju bättre än Larsson, så varför väljer man honom före Adam kan man ju undra. Till och med Kalle Markström vore ett bättre alternativ istället för Larsson.

Ser inga uppsidor alls hos Larsson som inte Adam är bättre på. Och ska vi ha in någon som liknar Berra så ligger Markan Junior rätt nära i spelstil.

Larsson förtjänar inte speltid. Han har ju varit bedrövlig!

Kul dock att Ersson växer för varje match.

En som däremot spitter av spelglädje och som verkligen borde få mer istid är Bjurström. Men det verkar inte Sjödda/Janne se.. spela Liljewall med Clark-Jensen ni.. Less man blir!

Apropå Jensen. Han måste steppa upp rejält!!!

{6984}: Bäste Moderator (för det är du väl?), får man ostraffat kalla andra "grinskallar" på det här forumet? Jag vill bara upplysa om att en känd herr Huge nu har spätt på sitt okvädningskonto med detta uttryck...?

Snack om ångestladdad match ikväll! Kämpa Brynäs, frukost och middag för spelarna bör bestå av taggtråd idag!

Tjurn : Detroit är mitt lag i NHL och skulle säga att han är väldigt lik Paille, snabb på skridskorna gillar \"omställningsspel\", skulle dock säga att han är snäppet mer fysisk än Paille kan \"gruffa\" en del också och stå upp men kanske inte riktigt lika snabb på grillorna.

Sen hans status just nu är ju osäkert, men hoppas han kan gå in och bidra direkt.

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Dags att släppa upp Adam boqvist nu kanske om det nu är skador på några av våra backar ? Han var riktigt het i J20 mot Djurgården.

Forsberg 1978: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa äntlich Brynääääääs

Äntligen!! Skön seger!

Bjurström extra idag, tyckte han var en av våra bästa senast....

Qvarre: Ska gå helt bananas och tippa inte bara vinst med 1-0 utan att Blomqvist nätar. Nu snackar vi Eurojackpott...

Vi vinner i morgon inför fullsatta läktare ! Torskarna måste ju ta slut någon gång och i morgon är det läge för en solklar vinst // 👊👊👊

Lindström: Blommans C sitter löst skulle jag tro. Han verkar ha gett upp och är konstant en av de sämsta spelarna. Tror oxå Melins exit spelar in.
Kilas eller Grana bör ta över kaptensrollen.

Brynäsgubbe: VILKEN DEBUT!!!

Zzz: ja, så din oro är alltså att iom att hockeyns kontrollorgan inte fungerar så träder Svea Rikes Lag och gör jobbet för dem?
Så är det inom alla områden, titta på t.ex. finansmarknaden. När den inte självreglerar så kommer ett pärlband av lagar från EC och SEC.
Bostadsmarknaden blir galen, vad händer? Osv.
Ibland behövs det att ”storebror” agerar.
Varken du eller jag gillar det, men där vi skiljer oss är att jag tror det är nödvändigt tyvärr.

"- Jag förstår att fansen är frustrerade. Jag har läst en del och sett att de inte varit nöjda. Klart att de får vara det, men jag tror att tålamod är väldigt viktigt nu. Vi har ett bra lag på pappret och fortsätter alla jobba och fansen stöttar laget kommer det gå bra."

Citat; Calle Järnkrok. (om Brynäs läge)

Skönt när våra NHL-proffs benämner "Brynäs" med "Vi"...

{6984}: Vilka jävla nötter, här hade man chansen att visa att turneringen vill vara seriös så blev det bara råttskit av alltihop.

AVGÅ ALLA

Sjödda är klar skönt 👍

Detta var inte sportsligt, ibland kan det ju spåra ur en del... men såhär får det ju bara inte urarta!
Vad man som privatperson kan göra är en öppen fråga... Men, massiva protester på Mannheims FB ... Twitter ... hemsida m.m. är ju på sin plats.

Vilka sponsorer vill bli förknippade med ett så osportsligt lag med en helt ryggradslös tränare?

Viktigt: Det går ABSOLUT INTE att UTESLUTA hjärnskakning för Paille oavsett hur man mår just nu, symptom från hjärnskakning kan komma flera dagar efter smällen. Tur att det är uppehåll i SHL. Avakta en vecka och hoppas att inget tillstöter. Såklart bra dock att han inte är akut skadad med kraftig hjärnskakning omdelbart, då kunde säsongen eller karriären varit över. Men man ska verkligen inte underskatta kraften i sådan där smäll utan vara väldigt uppmärksamma och försiktiga veckan därpå åtminstone.

Enaranger: Ja man brukar ju vilja hålla det som händer på isen till hockeyn, men jag funderar fan på att polisanmäla honom iallafall för överfall. Det där var bland det mest beräknande och fulaste jag sett på en hockeyrink.

Oj, Hv lånar Z resten av säsongen 👍👍

Brynäsgubbe: Märklig slutsats att alltid alla ledare ska bort vid en tränarbyte. I Rögles fall förstår jag att han resonerar så. I Brynäs fall är det ett helt annat läge då sportchefen efter åtta matcher erkänner att han gjort en felrekrytering av Melin. Sjödin och Larsson står ju för stabiliteten och det som för någon månad sedan fungerade.

Skrubben: Vill inte vara den som sitter och klappar mig själv på axeln, men jag vet hur jag väldigt tidigt försökte övertyga alla andra här inne att Sunken defintivt är en av våra topp-sex backar. Att han i mina ögon är given dels med sin rutin, position i gruppen, proffsighet med mera.
Detta häcklades en hel del. Får säga att jag tycker det är lite skönare nu, när man ser hur han presterar. Mycket jämn nivå.
Inte världens bästa back - men väldigt proffsig och en riktigt bra människa.

{8302}: Ja, GIF kvar i Superettan och Brynäs vinner. 🎈🎂🎉🥂🍾

"bara" 6 poäng efter Frölunda ändå..

Det satt fint, Fernström fortsatt bra i målet.. är han vår förstemålis?? Känns som
Han ska fortsätta som etta just nu iallafall, oavsett om Rautio/ Sandström är tillbaka

Negativt hela tiden från "expert-kommentatorn" på cmore.. Kommer inte på namnet.. men verkar vara lite väl för Mora.

Välförtjänt av Liljewall!

Skrubben: Jag tror att man bör anlita en mental coach. 99% av problemet sitter mellan öronen på spelarna

Zappaholic: Kolla på målvakternas räddningsprocent i finalserien. Avspeglar deras insatser väl. Och när allt var som upplagt för guld i match 6 förstörde våra kära målvakter matchen på egen hand. De var för dåliga då och är för dåliga nu. Hoppas även BZ har insett detta nu, bättre sent än aldrig liksom... Tyvärr hade ju BZ ett lika selektivt minne som du när han byggde laget till den här säsongen.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Fernström har lirat två matcher med oss nu, och han har varit bäst i laget i båda. Synd bara att vi inte kan göra mål framåt. Given förstemålis för resterande delen av säsongen, bara signa.

Vi har alltså gjort tre mål på de senaste tre matcherna. Ge mig en sjuhelsikes jävla islossning mot Mora på lördag, vi brynäsare behöver det nu.

Huge: Håll käft nu båda två!!!!!!

Gäller både Huge och Lindström.
Orkar inte läsa skit som ni spyr ur er.
Väx upp för fan😡😡😡

{6984}: Någon som minns hur det kändes att se fram mot en match?

Inkazar: Den nya journalistiken... "Fort och fel", sen får läsarna fråga sig fram till rätt fakta...

Skrubben: Så du är helt tillfreds med hur skador mörkas, feldiagnoserna haglar och de mycket tveksamma skadeprognoserna? Själv är jag rätt less.

munkas: Ibland önskar jag att hockeysnack tog bort ”gillaknappen” så man slipper se din torftiga humor i vart och vartannat inlägg i jakten på likes.

Sv: CHL - CHAMPIONS HOCKEY LEAGUE
Rumpelstiltskin: Ikonen riktigt het efter skadan!
Junisarna, Liljewall och Mannberg hetas så långt!!

mattiask: detta är rykten.

Fakta är att GD fått det bekräftat att Rautio har en hjärnskakning. Så lägg ner skitsnacket.

Kan jag tycka.

Huge: Alla de som tyckte allt såg så himla bra ut inför säsongen kanske också borde syssla med självrannsakan?

{5915}: Fernström, Mannberg och Sunken bäst idag. Hua