Laget mot HV
Men, ingen skulle fatta vad han mena.
Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt."
Hur kan man hållas ansvarig för nått man inte kan påverka?
Det vill jag och många andra ha svar på!
Sen tyvärr, När Molin var inne sista minuten så var jag helt lugn.
Visste att det inte skulle bli mål, varför skulle det lyckas denna gången?
Statsen på Molin i PP? Poäng vs antal pp?
Det är väl därför vi bekostar deras utbildning i J20"
Intressant.. Du tycker inte det är läge för t ex Lauritzen att producera innan man kan begära det av juniorerna som inte får hälften av hans istid..
"Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt."
Hur ska man tolka första frasen? HUr tycker du att de fällde oss?
Egentligen hypotetiskt att diskutera,men hade Markan tagit Tedenbys frilägen igår?
Vi torskade inte pga av Läck igår,skjuter man 36 skott ska man göra fler än två mål.
Livstidskontrakt - Ja tack! Kaptensmaterial!
Sundqvist är ruggigt underskattad!
sylf: Ja, skulle inte förvåna mig om Markan står imorrn igen.
Inget ont om Läck men som du säger: psykologin i dom här lägena har en väldigt stor betydelse, trots att Läck de facto gör en kanonmatch.
Bara vetskapen att Markan står därbak höjer dom andra ett par snäpp.
Sen ska man komma ihåg att marginalerna är små. Hade HV målat på de otal livsfarliga chanser man hade igår så hade det kunnat rinna iväg ordentligt. Nu målade man istället på ett par ickechanser sas, vilket kändes extra surt när vi hade dom på gaffeln.
Tur i oturen var ändå att man kryssade i Luleå och Göteborg, dvs bara 1 pinne utdelades till Luleå, Timrå, Frölunda och Modo.
Bissett19: :-)) Mkt hänger nog på LHC imorrn, som du säger.
Vår chans är väl lite underskattning och viss mättnad efter alla vinster.
Plus att juniormålsumparna börjar producera.
Det är väl därför vi bekostar deras utbildning i J20..... :-)
"Håller med, även om vi sett en tendens till uppryckning,"
14-4 på SAIK,SSK och RBK skulle jag vilja påstå är en kraftig uppryckning när det gäller BIF.
Tror även vi hade knäppt Håve igår om vi hade hade haft ordinarie lag,även fast jag tycker att junisarna gjorde ett kanonjobb och skall inte belastas för torsken som vissa påstår;)
Men imorrn är det risk för råtorsk,ingen Sundqvist eller Nolander med på bussen ner.
Redigerad kommentar
Det som är värst med Cz är ändå hans brist på coaching, laguttagning etc. Han är ingenting för vår framtid what so ever!
Och jag vidhåller att CZ borde avgå, han gör taktiska drag som gör mig mörkrädd och saknar total förmåga att bygga upp ett pra powerplay spel. Att lauritzen borde sparkas vet jag aldrig om jag har sagt, en av dina vanliga efterkonstruktioner antar jag. Men att killen fått på tok för mycket chanser i förhållande vad han levererar handlar ju bara om att han råkar vara CZ:s kelgris.
Precis som "faceoff" skriver har Molin en tendens att hålla i pucken på tok för länge. Passningsalternativ finns ju oftast, men inte hur länge som helst. Dessutom är han dålig på att röra på fötterna för att med egna rörelser hitta andra passningsvinklar när han har pucken. Under all kritik av Czarnecki att låta Molin få ha den rollen, speciellt i så här stor utsträckning.
Redigerad kommentar
Peja: "Någon förmåga att avsluta själv när passningsalternativ inte finns har han ju inte längre."
Molins jobb i PP och i spel 6-5 är att driva upp pucken till offensiv som. OM 5 spelare lyckas med konststycket att INTE göra sig spelbara så är det knappast Molins fel..
Samma sak i PP Står man som en sågbock på isen och inte rör på sig så är det bara dumt att slå en passning. Man måste RÖRA på sig, DELTA i spelet. Det gjorde man inte igår.
Att skylla på Molin är bara Glocalnet!
Bara 2 exempel på hur puckade DINA "diskussioner" härinne är.
Och då har jag ändå utelämnat dina med jämna mellanrum förekommande försök att starta namninsamlingar för nåt annat "behjärtansvärt" ändamål...
Du inser inte hur puckat din del av diskussionen är?
Redigerad kommentar
Sen är det iofs inte helt säkert att det hade gått så mkt bättre med dom 4 skadade spelarna på isen, men det är en annan femma....
Med ordinarie backar i spel hade det sett betydligt stabilare ut därbak och då hade vi sannolikt haft en bättre chans att vinna den här matchen, eftersom HV inte såg speciellt taggade ut.
Tycker att deras samtliga mål känns som mkt av slumpens skördar: en studspuck över en liggande Läck, en av våra backar ramlar på egen blå och sen ett höstlöv bakom en skymd Läck.
Det var djävligt nära mål i baken ett otal gånger när junisarna gick bort sig pga deras orutin, ngt som sannolikt inte hade hänt om vi hade haft ex Kokko, Sunken och Nolander i spel.
Därför menar jag att junisarna paradoxalt nog sannolikt bidrog till förlusten, dels genom att vara lite valpiga i defensiven (helt naturligt och säger inget om det...) och samtidigt ineffektiva när det vankades målchans. Framåt gör man det riktigt bra och det ska bli intressant att se hur dom utvecklas framöver. Dom har ju iaf nästa match på sig att visa att det inte var nån engångsföreteelse...
- Snabbare grillor, likvärdiga handleder, inte fullt så smart (än...).
Huge: Hur mycket analys behövs? Skjuter man 36 skott och moståndarnas målvakt har 94,4% i räddningar så kan man knappast påstå att man förlorar på sina egna misstag. Det är effektiviteten framåt som saknas.
Total avsaknad av fantasi i PP är en starkt bidragande orsak. Vi fick med oss många PP'n i riktigt viktiga lägen i matchen exempelvis Puistolas 2 minutare med drygt 5 min kvar av första. Mål där så hade matchbilden sett annorlunda ut.
Istället så låter man spenan tedenby stå framför vår kasse och peta in 1-1 kort efter PP't
Rejälare spel framför BÅDA kassarna krävs för att vissa ishockeymatcher.
"Bra analys du gör tycker jag.
Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt."
Hur menar du?
Anderséns rundpall vid 1-2 tycker jag är matchavgörande,och han är vad jag vet senior.
Vid 1-1 är fölande inne:4,8,9,14,39
Vid 1-2 är följande inne:9,15,21,29,31
Vid 1-3 är följande inne:9,15,16,19,24,
AVGÅ: "Måste faktiskt när jag har drabbats av Huge-viruset, och haussar vilt,"
Välkommen i de nyanserades skara, även om jag har en känsla av att ditt besök i det gänget kommer att bli relativt kortvarigt..... ;-)
Bra analys du gör tycker jag.
Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt.
Men bakåt såg det ofta mkt junioraktigt ut med massor av spelvändningar som följd.
Det som svider är ju att dom inte gör mål på alla dessa juniormissar i försvaret utan att dom målar på rena skitsaker plus att vi var väldigt ineffektiva framåt.
Läck gör det bra och ska absolut inte lastas för nånting. Han höll oss ju kvar i matchen ända fram till 1-3 där han såg lite passiv ut.
Och ja Molin..Ge honom en puck och sätt han i B-hallen.. så kan han hålla i den bäst han vill.. För i powerplay drar han ner på tempot. What about klapp-klapp??
Kan börja med att säga att Läck gör en riktigt bra match, framförallt i mitten perioden där han faktiskt räddar Brynäs.
Sen tycker jag att det var riktigt skoj att se Brynäs fjärdekedja. Speciellt första bytet då dom får med sig en tvåa (Kommer ej ihåg vem det var). Mycket starkt jobbat. Bra fart och det är så här man vill se juniorerna när dom är inne.
Sen så läste jag vad han pucken skrev. Att det surrats om en utlåning av Sandin.
För det första, varför ska dom låna ut honom när dom har en massa skador?
Och för det andra så är han en sådan spelare som vi behöver. Visst han gör inte mycket poäng men någon måste vara den där checkande powerforwarden också och det gör han skitbra. Tänk om Sandin, Järnkrok, Rödin, Silfver osv hade haft den speltiden som Lauritzen har.. Kan garantera att minst 3/4 hade gjort "succé".