PREMIÄR! LHC-BRYNÄS to 15/9 (skriv bara om denna match här)
Gunde gör sitt jobb på ett bra sätt.
"Vem gör Brynäs första mål?
- Martin Johansson"
Skaplig koll...
Roligt att se att alla är kvar här på forumet!
Blev lite nervös att Huge kastat in handduken, men glädjande nog står han pall ;)
Redigerad kommentar
Vill man vinna guld måste man hela tiden möta bästa möjliga motstånd.
Andra frågor man vill ha svar på är om Brynäs lag har en enorm övertro på sig själva eller om journalistkåren har helt rätt i sina antaganden om att Brynäs är och förblir ett bottenlag.
Tror inte jag är helt fel ute när jag påstår att murvlarna har helt rätt gällande Brynäs backuppsättning (som är på tok för svag för målsättningen) men rejält underskattat vår forwardsuppsättning.
"Varför valde ni Svedberg framför Holmqvist?
– Det är två fruktansvärt bra målvakter och någon måste börja stå. Och valet föll på Svedberg, säger Alcén och tillägger:
– Båda har visat upp fantastiska resultat. Vi har en ganska utstuderad strategi för att få ut det bästa av bägge två. Och i dag blev det Svedberg."
Detta har man väntat/suktat efter 1 tag nu.
Lite inför tankar.
Svedberg måste ha växt någon "tum" nu när han får börja att stå.
Backarna överraskar oss, förhoppningsvis.
Anfallsmässigt blir d åka av.
Tommy J coachar med den äran!
Vi fans gläds med match nr:1 efteråt!
Tips 1-3
Linström_92: Helt okej låt måste jag säga, det gränsade till gåshud ett par gånger. Jag gillar att låten är ganska ärlig, den bygger ju lite på att vi faktiskt har haft ganska tunga år.
Till exempel: "Slagits mot stormar, vi är vana".. Jag gillade det!
Sedan handlar ju låten såklart om att vi är på väg bort från de tunga åren och på väg mot en ljus framtid..
Jo då, som sagt.. En helt okej låt. Skulle inte ha något emot om den spelades i Läkerolen innan match :)
Redigerad kommentar
Fan, nu har Sundlöv nåt på gång ifall det skulle skita sig med Ekholm, trodde man efter att ha läst Expressens rubrik.
Snacka om att koka soppa på en spik.....
www.brynas.se
70 Rodrigues: Man måste länka också, latmask! ;-)
Kedjorna är klockrena!! Släpp puckjäveln!
www.brynas.se
Johansson och Ollas kommer nog dessutom ha goda chanser att få spela annat än 4e-line. Även om det bara är en siffra,,
Nu kommer nervositeten inför imorn. Härliga lidande :)
- Vi avvaktar med att ta ut målvakt tills imorgon, säger Tommy Jonsson.
Kedjeformationer:
Mats Lavander – Calle Järnkrok – Jakob Silfverberg
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Andreas Dackell – Jonathan Granström – Johan Larsson
Martin Johansson – Mads Hansen – Jesper Ollas
13:e forward: Joachim Rohdin
Backpar:
Niclas Andersén – Lasse Jonsson
Simon Bertilsson – Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist – Simon Löf
Sjunde back: Jonathan Carlsson
Målskyttar
Dacke
Larsson
Johansson
Var det inte så att LHC gick väldigt bra för ett år sen?..... när tjeckerna anslöt blev det en del grus i maskineriet.
Troligtvis pga att problem uppstår när ett vinnande lag dessutom skall härbergera ett par nyanlända stjärnor.
1-2 tippar jag med hjärtat
Själv tror jag tyvärr på 5-1 till LHC och Calle Ironhook gör pyttsen för BIF.
(OBS Detta är omvänpsykologi, Ironi mm)
Läste vadå?
kom ihåg var ni läste detta hehe.
Sen är HV71 inte alls bra i år så att vi tar dom hemma ser jag som självklart ;)
Ollas, Widing, Silfver målskyttar på Torsdag!
Har sett de flesta Brynäsmatcherna i Chokladasken, men blir oftast besviken. Nära ibland, men sällan ända fram. Har dock tre vinster där vill jag minnas. En premiär med 3-0 och sen två matcher med nån veckas mellanrum som vanns med 2-1. En i sudden och en efter ordinarie tid. Kristan spikade igen ena veckan och Sperrle den andra....eller möjligtvis tvärtom....Tror vi förlorade skotten med ca 25 - 100 i de två matcherna
leovalkama: Linköping borta är ju ingen lätt uppgift, Brynäs har ju ett väldigt tufft spelschema de första 5 omgångarna.
En vinst mot Linköping skulle vara extremt skönt, man vill spräcka 0 poängaren i tabellen så snabbt som möjligt. Annars kan det säkert infinnna sig en stress, speciellt då spelschemat är så pass tufft.
En skön bortaseger mot LHC, sen tar vi HV av bara farten i hemmapremiären = En bra start på ES 2011/2012 :)
Redigerad kommentar
Bortastå är i kurvan enl ticnet...
Kul att se hur ES sämsta försvar enkelt neutraliserar LHC i BP.
Såg du Hansens bakomryggen-pass nerifrån sarghörnet i trängt läge?
Hockeygodis... :-)