Huge: Märkte du i matchen mot Skellefteå hur mänskliga SAIK's målvakter var. Det berodde på deras passiva försvar. Brynäs fick skjuta och passa ganska fritt i deras zon. Normalt är ju deras målvakter bra p.g.a. att deras försvar brukar vara mycket tätare.
Om vi nu tittar på våra målvakter så har dom satts i samma situation som SAIK's med passivt försvarsspel. Därför har Rahm och också Honken sämre stats och blivit beskyllda att vara bland de sämre i serien.
Genom att täta till försvaret får de bättre förutsättningar att spela bra och även visa belackarna hur bra de är.
Huge: Jag för min del vill inte prata om fynd förrän serien har passerat minst första halvan. Många kan klara sig bra så länge att övriga lag har lärt sig de nya spelarna och hur fyndets femma spelar. Med andra ord, man måste prestera under en lägre period om man blir betraktad som ett fynd.
Onekligen ser det ganska lovande ut för Scott so far.
DavyDjoos: "Så fyndet utgår från fansens förhoppningar, inte det arbete som Brynäs lagt ner på att få just det som de sökte?"
Självklart, eftersom det i den här diskussionen handlar om hur fansen bedömt honom från början: en medelmåttig värvning som inte är den spetsvärvning som ledningen talat om.
Att ansvariga sen, vilket är högst sannolikt, har bedömt honom som ett relativt säkert och välscoutat kort, är en annan diskussion.
Nu kan jag iofs hålla med om att ordet "fynd" kan tolkas på flera sätt, men i vardagligt tal och i det här fallet tror jag att de flesta tvivlare nu ställer upp på att han verkar vara ett fynd.
Redigerad kommentar
Jag håller med om att Scott har presterat över förväntan. Det håller nog alla med om.
Ser nästan mer Rödin som ett fynd i sådana fall, kan inte tänka mig att det han tjänar ligger i paritet till det han producerar, i positiv bemärkelse.
Oavsett hur man ser på det så är väl ett "fynd" något som man får mycket för, för lite pengar. Så vad ett sportsligt fynd är förstår jag inte riktigt, det känns väl ganska irrelevant att vara ett sportsligt fynd när man ändå får otroligt mycket i lön. Då känns det snarare som att värvningsgruppen har gamblat lite väl mycket. Nu föll det ju väl ut så det var ju iallafall trevligt. Brynäs har inte råd att göra som HV gör just nu... sparka och värva spelare hit och dit så fort något inte funkar.
Man kan tro vad man vill om Aftonbladet som tidning men deras hockeyjournalister har väldigt bra koll på sina saker. Bara som den grejen att Abrahamsson prickade in alla HVs nya värvningar innan dom var klara. Man ska inte underskatta hockeydelen bara för att tidningen stinker. Sen ska man såklart inte tro blint på allt dom skriver. Men tror inte dom bara har tagit en summa ur luften när det gäller Scott.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Riktigt skön urladdning igår:) Hoppas vi följer upp detta nu med att vinna mot Örebro.
Är det bara jag som stör mig på Bellemare, uppfattar honom som oerhört kaxig och hoppas att nån(jacobsson) ska mosa han i varje byte(enl. regelboken såklart).
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:skulle det där vara roligt?
skön vinst, nu kan man heja på Brynäs utan att skämmas igen.
Redigerad kommentar
Knepig match, men en glad överraskning! Kul att ta tre pinnar och att göra en hel del mål.
Maken till avslagen period...
(men jag klagar ej :-)
Rodrigo:
Gubben i lådan Harju kommer säkert avgöra matcher framför mål med sin avighet hoppas jag iallafall.
Peja: Ja, det känns lsom att han låter Saik komma undan med lite av varje. Slashingarna du nämner, men även en highsticking på Larsson och en hakning på Thure.
Skärpning tack.
Redigerad kommentar
Vilket vi själva visade genom utespelarnas uppoffrande jobb i framförallt defensiven.
En mkt bra genomförd match, där SAIK iofs inte hade sin bästa kväll.