1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779198 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Tycker verkligen man ska sätta Tärnström med Ölund och Kopacka igen.

Robertsson kan spela med Vesel och Kelleher

Scott med Blomqvist och Nordh.

Sv: A proposito de nada
Jugge:

Brynäs J20 - Leksand J20 slutade 6 - 4

Grattis

Sv: A proposito de nada
{5647}: Spelar ju iofs noll roll vilken årgång som spelat bäst hockey. Det enda som är intressant är om man vinner sista matchen för året. Jag skiter fullständigt i om det är århundradets sämsta allsvenska så länge vi går upp. Anledningen till att ta upp och göra någon slags bedömning av olika årgångar är ju för att förminska vår insats och höja er egen. Men det är ju din standard mall 1A. Börja med att ge lite beröm, sen prata ner Löven och Stråhle, och sen avsluta med en halvdryg "fast ni måste lära er att spelet är helt annorlunda i Allsvenskan". Så tröttsamt..

Sv: A proposito de nada
Det var den grundserien!
Riktigt imponerad av laget, föreningen och fansen hittils. Nu jäklar är man taggad på slutspel!!!!!!!!!!

Mitt skiftschema klaffar dessutom overkligt bra med med slutspelsschemat. Kommer max missa någon enstaka match i semin.
Trevlig helg och Framåt Brynäs!

Sv: A proposito de nada
gwl: ”Vill påstå att vi inte haft en dålig grundserie, om man hyllade hvs till skyarna. Speciellt när vi hade ca 3-5 matcher med fulltrupp i grundserien.”

HV spelade ju dessutom med målvakt första halvan, det är ju lite fusk..

Sv: A proposito de nada
Nu är vi äntligen framme vid slutspelet vi väntat på ett år. Det är denna situation vi kämpat för. Nu går vi in och tar de tre godbitarna vi vill ha: kvartsfinalseger, semiseger och finalseger.

Sv: A proposito de nada
Jockster : På det stora hela. En stor eloge till en grym grundserie! Inget snack om vem som är bäst. Men nu gäller det!

Sv: A proposito de nada
Hatten av för hur laget tar sig an dagens uppgift trots att det inte finns något att spela för!
Skål och trevlig fredag på er Brynäsvänner!

Sv: A proposito de nada
Enligt Aftonbladet har Brynäs erbjudit Tärnström ett nytt kontrakt som innefattar båda divisionerna.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Coreau är riktigt vass ikväll!

Sv: A proposito de nada
I Modos forum har Modomille konstaterat att Brynäs inte alls är lika bra som Modo förra året och anser att dagens match är ett bevis på att Brynäs kommer få stora problem mot AIK i slutspelet.

Kan man vara mer selektiv i sin verklighetsuppfattning!?

Sv: A proposito de nada
puffe: Imponerad av grabbarna idag! Välförtjänt seger när man väl fick lite utdelning på alla lägen. AIK bitvis utspelade.

Shoutout till AIK:s tränare också, vilken karismabomb han är. En hyvens karl som alltid är ärlig och berömmer motståndare när dessa förtjänar det. Tror HV har gjort en bra rekrytering där för att få ordning på kaoset i Jönköping.

Sv: A proposito de nada
Jäklar va glad Jared var, kul att se!

Sv: A proposito de nada
Att Alcén hittat Kopacka för runt 40000/månaden är ju extremt imponerande. Var väl dessutom första nyförvärvet Brynäs tog.

Det förtjänar han cred för.


Plus det faktum att han byggt ett lag som joggat hem allsvenskan trots stora skadeproblem och en målvakscirkus.

Jämför med Djurgården ifjol (och i år)
Eller Modos långa kräftgång.

Fatta vilken lynchstämning det hade varit här om vi var lika kass som dem. Fan Modo var ju till och med på väg att åka ur allsvenskan ett år.

Sv: A proposito de nada
Har precis sett gårdagens match i efterhand, den var väl ingen höjdare. Coreau släppte in 3 mål på 4 skott så undrade man ju vad det skulle ta vägen. Samtidigt gjorde han en hel del grymma räddningar och växte ju längre matchen gick. Det där kommer säkert bli ett bra alternativ till Clara. All in all en stabil seger och 3p. Har inte hunnit att läsa ikapp här inne men misstänker att domedagsinläggen har haglat bland vissa… Samtidigt undrar jag hur mycket man kan begära av våra spelare, dom är bara människor…

Här spenderar man minst 5 tim i en buss enkel resa för att möta ett jävla dynggäng. Hur j-a laddad är man då?? Det är precis det här som gör att vi måste se till att sejouren på hockeyns bakgård bara blir 1 år. Jag tycker att Kelleher visar hur viktig han kommer bli under avslutningen av säsongen. På rätt plats vid 1:a målet och 2:an är ren klass upp i krysset. När han varit borta i 3 månader så kan man ju nästan räkna honom som ett nyförvärv.

Då dom övriga topplagen torskade så drog vi ju ifrån och slår vi AIK på söndag är serien definitivt avgjord. Livet känns bättre som Brynäsare än det gjort sedan våren 2017…

Sv: A proposito de nada
Jävlar vad bra Kelleher såg ut idag med tanke på lång frånvaro. Framför allt kommer han lyfta PP mycket.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Både Rödin och Larsson snittar närapå 1p/match och grundserien är väl 52 omgångar. Att de inte kommer uppnå 50 poäng beror alltså mest på att de kommer att ha missat för många matcher på grund av skador och sjukdomar.

Sv: A proposito de nada
{10375}: Problemet är att även om Brynäs skulle möta samtliga kriterier som denna gnällminoritet påpekar, så finner de alltid nya saker att klaga på.
Den minoritet som "Erat" åsyftar har inget stopp.
Det är en minoritet som lever och frodas för att tycka precis tvärtemot resterande och gömmer sig bakom idén av "kravställan".

Sv: A proposito de nada
Värst vad det var lugnt och harmoniskt härinne..
Vann vi igår eller?

Sv: A proposito de nada
Hade någon sagt till mig för ett halvår sedan att jag skulle vara överlycklig att vi tagit 3p mot Almtuna så hade jag idiotförklarat personen.
Kunde inte i min vildaste fantasi tro att det skulle vara så tufft i HA.
Tror o hoppas att vi steppar upp när det vankas slutspel. Tack för 3p ikväll.
Ha en fortsatt trevlig lördagkväll o på återseende när vi spöar Södertälje på onsdag. ❤️🖤💛

Sv: A proposito de nada
{5647}: Skrev tidigare: "Var inte för negativ. Jag gillar Robertsson. Jag tycker att det är lite märkligt att han inte etablerat sig i SAIK med tanke på hans skills faktiskt. Samtidigt är det väldigt svårt att ta en kontinuerlig plats i det laget.

Jag gillar hans energi och jag tror att det kan vara en riktigt bra injektion och kanske väcker det några av de spelare som jag tycker har en tendens att försvinna i matcherna som Indrasis, Larsson och Kopacka."

Det är inte ofta jag har rätt, men det känns som att det var rätt nära sanningen...

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Med full trupp, om vi någonsin får det på forwardsidan, så vill jag se en 3:e kedja med Scott-Ölund-Robertsson. Det är dags att ge Ölund lite vettiga vingar..

Sv: A proposito de nada
Tyckte mig häromdagen läsa något om att det skett runt 60 övergångar under säsongen.
Vad det gäller HAs värvningar så ligger Robertsson på förhand topp 3 bland dessa i min bok, iallafall bland ”sent på säsongen”-värvningarna.
Ska bli jäkligt kul att se vad han kan uträtta framöver.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Mycket bra!
Vi är på god väg att rätta till vår tidigare usla läktarkultur.
Många eldsjälar som verkligen jobbar stenhårt för att göra vår ståplats till det bättre. Sektion1912, Tifo39 & GävleGrabbarna för att nämna några.
Vi är många som är både stolta och tacksamma för dessa individer och gruppers engagemang!

Sv: A proposito de nada
Vet inte vad jag är mest imponerad av. Claras insats ikväll eller hans svenska

Sv: A proposito de nada
Danne66: ”Vi är tokrökta mot jämt motstånd. Vi har en trupp som kostar fan så mycket mer än övriga lag, trots det klarar vi inte av det. Frustrerande så in i helvete är det!”

- En känslostyrd idiotkommentar. Komiskt… Andra lags supportrar som tittar in här måste finna det underhållande… Serieledare… Tvåan 6 bakom med en match mer spelad… Å här inne är det bloss som sitter och sågar helheten. Att vi är ”tokrökta” och ”inte klarar av det”…

Man är ”tokrökt” som hockeyanalytiker, ja till och med på soff-nivå, om man tror att Brynäs, trots sin starka trupp, ska knalla igenom serien utan nitar… Höj nivån!

Sv: A proposito de nada
Tycker Rödda är vår MVP hittills denna säsong. Som han alltid kämpar och stark med puck och bra avvägningar.

Sv: A proposito de nada
Clara har nu alltså vunnit 16 matcher och förlorat 4.

Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Hörru, negative Nancy, vi har skjutit 26 och gjort 5 mål. SSK har skjutit 42 och gjort 3 mål. Vad är din poäng? Vi leder och har spelat ut SSK i perioder. Varför ska det gnällas på skitgrejer? Är det bara för att gnälla?

Sv: A proposito de nada
Gunderson: Intervju med Rödin i GD, där han berättar att han bytte klubbor i början av veckan. Innan matchen mot Kalmar i onsdags så hade Rödda gjort 4 mål på 14 matcher, nu har han gjort lika många på 2 matcher.
För övrigt så är han grymt nöjd med energin i laget, o hur de gick in i tredje perioden tryckte på mot AIK.

Sv: A proposito de nada
Hör rykten om att Joe Cannata är hetaste kandidaten som ersättare för Lindbäck.

Sv: A proposito de nada
Gunderson: "Vad säger ni andra?"

I dagsläget:
1. Damian Clara - vår enda målvakt
2. Miks Indrasis - tror han kommer vara absolut grönjävlig och som gjord för slutspelshockey.
3. Anton Rödin - alla vet vad han kan, behöver inte motiveras.
4. Johannes Kinnvall - bästa backen i HA, det är vi överens om.
5. Simon Bertilsson - Vårt försvarsspel består till 60% av Berra.

Sv: A proposito de nada
Lindstein uttagen i alstar team ..Han som inte var bra nog 👍👍

Sv: A proposito de nada
{9566}: ”Har ibland varit oerhörda påhopp på Limpan, han gör ju bara det han är tillsagd att göra: Stå i mål, dom flesta har ju sett att den här säsongen inte varit så lyckad för honom. Gnället och påhoppet ska till 100% varit på föreningen som tjurat på att förnedra Limpan match efter match och låtit honom stå när det inte har funkat som han och många andra sett.”

Sorgligt att det behövs en Timråit att se detta,😢
Som många andra Brynäre trodde jag att Limpan skulle steppa upp i HA efter debaclet förra säsongen,

Jag har sagt dom sista tre månaderna att det skulle komma in en ny målvakt i Januari, och jag tror att planen var att ersätta Clara då han var en billig lösning inför säsongen.

Men som (nästan) alla har sett så har det inte funkat för Limpan den här säsongen så därför får han nu lämna,

Men tonen vissa håller i mot Limpan här på forumet är fan skrämmande,

Limpan är född Brynäsare han har kommit upp i genom våra egna led och har haft en super bra karriär och ska hyllas för det….

Tack för allt Limpan och lycka till framöver….
🥰😌

Sv: A proposito de nada
Farsang: tycker också det är lite vidrigt att folk skriver ”ett år för sent” och ”det var på tiden”


Dålig känsla. Karln måste ju må otroligt psykiskt dåligt och då är det bättre att bara skriva lycka till i framtiden istället för att slå på någon som ligger…

Sv: A proposito de nada
Oj värvning på G
Uppladdat:

500x0-img6044.png


Sv: A proposito de nada
Kört den här förr här inne,hitta på den på min sida och tänkte vad fan vi kör den igen! Legendarisk 😅😍😍
Uppladdat:

500x0-screenshot20240104-224737.png


Sv: A proposito de nada
Theo leder +/- och är poängbästa back i hela JVM. Utan honom i laget vette fan...

Sv: A proposito de nada
Huge: 1-0 är en basic sidledsförflyttning en målvakt ska klara av åtminstonde 5 av 10 ggr.
2-0 är bidragande till att luften går ur.
Match efter match...
Titta på Johans reaktion efter målet.
Sett liknande reaktion från Benn och Berra under säsongen, ett kroppsspråk som berättar hur less man är på ett mediokert målvaktsspel.
Huge det som blivit grejen är inte att det händer 3ggr per säsong utan det är nästan i snitt en tabbe per match, på denna nivå och med lagets mål så är det skillnaden på en SHL plats kontra en säsong till i HA.
På 13 startar matcher har han vunnit 4(!) Efter ordinarie tid i ett topplag som snittar 2p per match.
Det är för dåligt även om du väljer att inte se det så ser vi andra det.

Sv: A proposito de nada
Andy Tiger: Nu kom den snudd på obligatoriska tavlan. Otroligt att Brynäs redan är en uppförsbacke trots att man är det klart bättre laget. Frågan är om Gällstedt inte borde kasta in 16-åringen nu, då kommer spelarna att spela för honom.

Sv: A proposito de nada
Vi byter samtalsämne. Lindstein spelar riktigt bra men får alldeles för lite speltid enligt min bedömning. Han har levererat många fina passningar, framförallt i den andra perioden

Sv: A proposito de nada
{10452}: "Jag gav hockeysnack shane Harper , Berglund osv så jo jag tror ni kan lita på mig och min källa…"

Gav HS Harper, Bergluns osv? Ditt konto är registrerat 5:e december..
Gick tillbaka i arkivet och såg vem som avslöjade Harper. Ett konto vid namn Kevin47 som är avstängd är i Brynäsboken. Där ser man!

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Det är faktiskt riktigt kul att ha störst spelarbudget i Hockeyallsvenskan. Roligare att (oftast) vinna mot HA-motståndare än att (oftast) torska mot SHL-motståndare. Hade ju varit begravningsstämning igår om typ Växjö hade kommit på besök och tagit en enkel seger... istället blev det folkfest och 10-2-seger.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Grewe är uppenbarligen en ny Anton Hedman och vi vet alla hur det gick för honom till slut…

I övrigt vill jag bara lägga till att jag var på plats i arenan ikväll. Det var definitivt rätt vald match att vara på plats. Nästan fullsatt, snyggt tifo, 10-2 kross och bra tryck i hallen. Tack alla Brynäsare för en underbar kväll!

Sv: A proposito de nada
God jul, Brynäskompisar! Och ni har just bevisat storheten med det här forumet genom att diskutera eventuella breddspelare mitt under julafton. Love it.

Sv: A proposito de nada
GOD JUL ALLA BRYNÄSARE 👍

Sv: A proposito de nada
Huge: Du anklagar Myling för att vara både vaktmästare och Rolbaförare samt utan hockeykunskap trots att han säger att han jobbat med hockey i 15 år…

Det har aldrig slagit dig att det är du som har den avvikande åsikten här inne, och bland typ alla? Inte kan det vara så att det är DU som sitter på den bristande hockeykunskapen?…

Sv: A proposito de nada
{10375}: Det handlar inte om att leva för likes. Däremot ger gillamarkeringar ändå en indikation på vad folk tycker, det borde väl även du kunna förstå..
Jag gör iallafall ett sista försök att avsluta diskussionen nu.
Du tycker inte man bör gå för öppen kasse innan röd, och jag tycker att man borde det.
Så släpper vi det där.
Jag tänker inte fortsätta älta något vi inte kommer enas i, av respekt för övriga i forumet.

Sv: A proposito de nada
Tre poäng och serieledning med sex poäng ner till tvåan. Gött det! Nu förtränger jag den här matchen och låtsas som att den överhuvudtaget inte existerat...

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Limpan fick en vecka rehab till i sin sträckningsskada bara av att se den där räddningen…



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)