1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779320 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
J-S: 335 000 kr fick fansens värvning in, enbart från företagen! Ska bli kul att se vad totalbeloppet landar på när alla privatpersoner swishat färdigt.

Sv: A proposito de nada
{5647}: Kul att Mannberg får beröm av er Modoiter. Har alltid beundrat hans inställning. Det är 100% som gäller. Sen känns det spontant som att Brynäs borde titta på nya namn istället för att blicka bakåt.

Sv: A proposito de nada
Bulten: Tvivlar på att babyface Montén får ihop spelare som grupp överhuvudtaget, oavsett nationalitet. Han och Garpen gör i min bok upp om titeln svensk hockeys mest överskattade tränare. Eller ska man formulera det som sämsta tränare, kanske?

Sv: A proposito de nada
Rödin1912: Imagine this:

Silfverberg - Larsson - Rödin
Camper - Vesel - Kelleher
Scott - Ölund - Kopacka
Kvist/Ljungkrantz - Blomqvist - Nordh
Ohlsson

😁

Sv: A proposito de nada
Är i Tampa just nu. Om ett litet tag ska jag gå över till arenan och heja fram Järnkrok! Och #21 förstås!
🙂👍

Sv: A proposito de nada
Bulten: Tänk till lite nu ang sponsringen innan du gnäller.
FLERA av byggföretagen är 1–5 manna företag. Som visar hjärta inget annat.
Även du kan ju gå med och lägga 5000:- eller mera, ingen som hindrar dig .

Ser du SANDVIK eller något annat storföretag skjuta in extra pengar?
Klåperiet ligger HELT hos Brynäs som inte klarar av att attrahera stora sponsorer.
Har man en sälj verksamhet som aldrig passerar Gävles stads skyltar blir det inte bättre än så här.

Så sluta förfan gnälla på småföretagare som åtminstone gör NÅGOT.

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Är omöjligt att sia om hur många poäng våra spelare kommer landa in på efter säsongen.

För det första så är det nya tränare, nytt spelsätt.

Sen om ryktena stämmer att lagkemin förra säsong inte var något vidare så kan ju en bra lagkemi helt plötsligt ge ringar på vattnet.

Om man sen även adderar att vi (förhoppningsvis) kommer vinna mer kontinuerligt så lär även det leda till att spelarna är mer avslappnade och på så sätt får en mer ”naturlig” produktion.

Och slutligen så bör spelarna som spelade ut oss vara grymt revanschsugna samt att spelarna som lyfts in (iaf forwards) har en historik av att kunna producera på hög hockeyallsvensk nivå.

Men som sagt jag känner personligen att hålla på o gissa antal poäng är ett omöjligt uppdrag, men en sak är nog vi alla överens om, lagbygget ser väldigt intressant ut såhär långt!

Sv: A proposito de nada
Bulten: ”vet att du är nöjd med allt och att exakt samma människor ska lösa det dom ställt till med.”

Jajemen, det ”vet du”, du känner ju mig… eller? Gärna in med Sundlöv, Inge och hela konkarongen…

Nej du, om du har läst något jag skrivit så skulle du veta att jag är ganska kritiskt till många saker. Men att vara kritisk och att gnälla/älta är olika saker. Att förstå vad som är möjligt att göra i olika lägen är en annan.

De flesta här är kritiska men sprider inte dålig stämning för det. Man kan däremot ifrågasätta och problematisera på ett konstruktivt sätt. Du skapar exakt noll förändring genom att vara här och gnälla.

Vatten på en gås, ingen idé att försöka förklara för dig. Men självrannsakan gäller inte bara Brynäs…

Sv: A proposito de nada
{10299}: Bäckis69 kläcker ur sig att han är ny på forumet för några dagar sedan, och har redan börjat kalla folk här inne för tönt. Är det inte en ny-gammal användare i farten ändå? ;)

Sv: A proposito de nada
modomille: Vilken klassisk HS-fylla… Sett några genom åren. Just i detta fall tynar alkoholångorna upp sig mellan varje inlägg tydligt… Lägg ner skrivandet när du är onykter eller håll dig till din bok.

Jävla fyllo!

Sv: A proposito de nada
{10299}: Välkommen till HS! Är det Pettis lillebror tro? Skämt åsido, jag tycker det känns ganska orealistiskt. Mycket om och men som ska slå in för att vi ska lyckas ställa det laget på isen i höst. Ett väldigt ålderstiget lag också.

En sak jag inte vill se igen är 2 st. 1:a målvakter. Det provade vi den här säsongen, det gick så där…

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: håller med fullt ut!
Finns tyvärr inget tålamod över huvudtaget.
Han knappt gå några timmar innan utgången från shl att all skulle sparkas osv osv.
Att ingen i laget visar Brynäs hjärta osv.
Och nu när det har skrivits med alla ledande Brynäs spelare då är det fel.
Tro fan ingen vill jobba i Brynäs när man löper stor risk att sparkas.
Och det gnälls om att Janne Larsson inte blivit tränare.
Men han fick sparken för några år sen tro fan han inte vill träna Brynäs med risk att smutsa ner sig och få sparken igen.
Sist det togs in en konsult firma fick det helt galet mycket kritik speciellt kostnaden för det.
Det gnälls på allt.

Sv: A proposito de nada
Johan larsson du är kung🖤💛❤️

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Håller med om Scott till hundra procent! Behåll honom om han vill vara kvar. Han är visserligen 35 när nästa säsong drar igång men han är fortfarande rapp på rören och gör bra med poäng. Oerhört nyttig för laget då han kan spela var som helst, i vilken kedja som helst, utan gnäll. En riktig ledare som dessutom är bra i boxplay och PP.

Hade vi varit kvar i SHL hade jag gärna sett något annat, men i HA är han en oerhört nyttig spelare för oss.

Sv: A proposito de nada
Har sjukt dålig magkänsla för den här tränar-staben.

Brynäs har gjort det enkelt för sig, återigen.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Mitt problem med den här ledarstaben är att det inte känns som den är sammansatt utifrån att maximera de sportsliga resultaten.

Molin kunde sannolikt inte fortsätta som spelarutvecklare med anledning av degraderingen, så för att ha kvar honom så blev han assisterande (finns viss historik med Gällstedt visserligen). Masken ska in som assisterande för att han på sidan av också ska vara ett stöd till JA, men som tränare har han egentligen ingen bakgrund.

Ekonomiskt "smarta" lösningar, men är tveksam om det ger bäst utfall på spelet och utvecklingen av våra spelare. Men blir gärna överraskad.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Åk vartsomhelst i Svergie och berätta att du är från Gävle - ofelbart nämner folk Brynäs.
Har ALDRIG varit med om att folk vill prata GIF.
Däremot ibland julbocken.

Sv: A proposito de nada
Asterix: När har Lindbäck sagt att han "gav fan i sommarträningen för Brynäs var inte så viktigt"?

När det gäller Pudas så minns jag inte att han blev generellt sågad under sin tid i Brynäs. Minns att en person hade honom som hackkyckling men den backen som framförallt kritiserades den säsongen var inte Pudas utan Zanetti.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: ” Tycker Weigel i Löven har bra Granström-aura. Värva till nästa säsong!”

Gillar också Weigel starkt!
Utgående kontrakt med flickvän från Gävle dessutom ;)

Sv: A proposito de nada
Ticko : 7 - 2 matchen är slut. SM guld till brynäs u16

Sv: A proposito de nada
Mikkos kollega "Pajen" har fått nytt jobb som juniorsportchef i Vasa. Kul för honom!

Sv: A proposito de nada
J-S: Sandström var ju rolig också:
På ett VM la han ut en 100 dollarsedel utanför ryssarnas omklädningsrum med en ”osynlig” fiskelina fäst i den och väntade bakom ett hörn. En av ryssarna gick på det. Sandström vevade in sedeln - ryssen blev skogstokig 😂

En gång hade Rangers öppet hus för familjer och vänner. Sandström lurade i Phil Esposito att Stig Salming skulle dyka upp. Esposito blev så arg att han stod och skakade 😂

Riktig sköning!

Sv: Alla Helvetes Kval
{10065}: Ölund klar. Kom ihåg var ni läste det sist

Sv: Alla Helvetes Kval
Auchinleck: Mm, det stora arbetet med att analysera varför det gått så dåligt de senaste 5 åren mynnade alltså ut i att det inte varit tillräckligt tydligt att spelarna skulle vinna matcher…??
Ingenting om svag trupp, dåligt sammansatt trupp, tunn trupp, ingen konkurrens, spelsystem eller brist på vissa spelartyper?

Herregud….

Sv: A proposito de nada
Måste säga att det är beklämmande att lyssna på Alcéns självrannsakan. Alla lärdomar handlar om att han skulle satt en tydligare kravbild från början. Truppen i sig verkade vara väl sammansatt utan uppenbara brister. För att inte nämna dom fortsatta uttalanden om Bertilsson. Kände mig glad idag över spelarna som förlängde. Men att höra Alcén resonera gör mig uppriktigt ledsen, han har inte lärt sig någonting av nedflyttningen.

Sv: Alla Helvetes Kval
modomille: Att bygga nytt innebär ju inte att vi kan plocka ihop ett slagkraftigt lag enbart med spelare utifrån. Rödin, Kinnvall och Bertilsson är definitivt i toppskiktet på allsvensk nivå.
Säg det lag i allsvenskan som skulle tacka nej till deras underskrift?

Sv: Alla Helvetes Kval
kexxet: Säga vad man vill om Rödda, Berra och Kinnvalls säsonger i år, men vilket jävla klubbhjärta dom visar genom att förlänga! Snacka om att gå i bräschen och försöka få med sig fler på tåget.

Nu hoppas vi att dom kan reparera sina trasiga kroppar, för dessa spelare, utvilade och friska i HA, det blir grejer det!

Nu hoppas vi lite smått halvgalet på Ölund väl? Gärna följt av Lindstein och önskedrömmen Larsson.

Sv: Alla Helvetes Kval
Back:
Ååååå där kom Kinnvall :)

Sv: Alla Helvetes Kval
Lyssnade på podden sanny Svensson och höken säger att bertilsson är i princip klar för fortsättning, ölund och rödin hade brynäs fått positiva signaler om att dom kan tänka sig stanna hoppas det stämmer🖤💛❤

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Jag tror tyvärr inte botten är nådd för Brynäs. Nu är det Mikko Manner som utsetts till syndabock med motiveringen att Brynäs minsann "egentligen" hade ett bättre lag. Tror dessvärre att Alcén, Grahm och de andra amatörerna kommer att behöva misslyckas ett par år i Hockeyallsvenskan för att alla ska begripa att nya personer måste ratta den sportsliga verksamheten.

Dessvärre kommer det naturligtvis innebära att alla extra miljonerna som man får just nästa säsong och ett eventuellt momentum bland supportrarna försvinner fullständigt, men det är svårt att tolka situationen på ett annat sätt än de uppenbart otillräckliga sportcheferna kommer att fortsätta styra skutan likt en berusad tonåring som lyckats sno en båt på fyllan.

Fallhöjden kommer dessutom bli mycket högre i Hockeyallsvenskan än i SHL. De senaste åren har Brynäs försökt lura i oss att allt annat än kvalspel är succé, därav Manners "succé" förra säsongen, men det tricket kommer ingen supporter att gå på i HA.

Sv: Alla Helvetes Kval
Huge:
”Du sitter ju bara hemma i din soffa i efterhand och med resultatet av besluten, utan att ha en jävla aning om hur ansvariga resonerat och VARFÖR dom tagit sina beslut?”

Iapad har en förståelse som du tycks sakna i detta.
När säsongen 22/23 började skulle 14 shl-lag bygga varsitt lag. De behövde förutsättningar för att lyckas. Man kunde ta in spelare tills fönstret stängdes. Man kunde agera på annat.
Alla visste att plats 13 o 14 skulle slåss om att åka ur, och det måste till vilket pris som helst undvikas. Det var ytterst styrelsens och klubbdirrens ansvar att skapa förutsättningarna för att bif skulle lyckas hålla sig kvar. Och inte bara det, utan också att nå satt mål att bli bättre än i fjol.
13 lag såg till att göra det bättre än Brynäs då Brynäs var det lag som åkte ur.
Vi som åkte ur har alltså agerat sämst då olika delar/personer av organisationen inte agerat tillräckligt stödjande till andra delar/personer av organisationen för att vi skulle kunna hålla oss kvar.
Det kan finns miljoner med argument varför individer/delar av organisationen agerat som man gjort. Men det är irrelevant.
Besluten som togs räckte inte för att hålla oss kvar. Det är fakta!

Behöver du då verkligen veta mer än så för att förstå att Brynäs ledning var sämst i jämförelse med de andra 13 lagens ledning att hålla klubben kvar.

Jag, till motsats till dig tydligen, behöver inte veta ett bakomliggande skit för att förstå att vår ledning var sämst på att fatta bra och nödvändiga beslut. De var absolut helt jävla sämst.
Det finns inga ursäkter!
De var helt jävla sämst av 14 klubbar på att fatt rätt jäkla beslut.
Det är fakta!!!!!

Sv: Alla Helvetes Kval
Swede9: Jag tycker att Alcén gjorde ett uselt jobb.

Varför?

Målvakterna - 4 etablerade målvakter under säsongen och en sparkad målvaktstränare. Kostade hur mycket som helst. Och hur bra målvaktsspel levererade alla dessa rockader och spenderade pengar?

Backarna - Enorm övertro till skadedrabbade spelare som Bertilsson och Kinnvall. De är inte i närheten av den nivå som Alcén går runt och trot att de är. Bertilsson är en okej rollspelare, Kinnvall är en PP-specialist som kanske inte ens håller SHL-klass i övriga spelformer.

Forwards - Både sämst spets och bredd i ligan. Enorm brist på målskyttar. SHL:s överlägset sämsta forwardsuppsättning. Enorm brist på matchvinnare som gjorde att laget torskade många jämna matcher. Hade antaligen varit bättre om man inte hade slösat massa pengar på målvaktsposten.

Helhet: Målvakter som släpper in enkla puckar, en backuppsättning som är för dålig i egen zon och en forwardsuppsättning utan bra spets och en fullständigt obefintligt bredd som skapade en obefintlig konkurrenssituation.

Sen får du gärna lista kontraktsförlängningarna i samma veva som nyförvärven som Alcén har gjort. Där slösades också mycket pengar.

Utfallet av helheten? Hockeyallsvenskan 23/24.

Nej, om du tror att Alcén gjorde ett bra jobb så lurar du dig själv. Det var hans första och förhoppningsvis sista lagbygge. Han gjorde tyvärr alla de felen som man befarade att han skulle göra.

Sv: Alla Helvetes Kval
Måste erkänna att ett SHL utan Brynäs känns konstigt att tänka sig. Utan att jag värderar känslor inför det ytterligare. Men med det sagt; som flera andra (Timråiter och Modoiter) redan förmedlat; det finns ett hockeyliv även utanför SHL.

Som nån skrev så kan det snarare stärka relationen och engagemanget för klubben när man inser vad det handlar om. Kärlek och passion oavsett division. Man följer inte en liga, man följer ett lag.

Som Timråit är ett av mina känslosammaste ögonblick livesändningen på radio när Nolander och Lindstrand efter tre dygns mangling skulle meddela huruvida det blev kk el inte. Jag satt på parkeringen utanför City Gross. Känslan att veta att jag även fortsättningsvis hade ett lag att hålla på satte saker och ting i perspektiv för mig iaf.

Nu är det små steg i rätt riktning som gäller för er och jag är helt övertygad om att detta är effektivaste vägen att börja ta dessa. Tvingas till det. En fortsatt osund tillvaro i botten av SHL med den ena dopade paniklösningen efter den andra hade inte varit vägen framåt.

I nöden prövas vännen och Brynäs har många vänner. Likt hur det var för HV tror jag det kommer visa sig nu. Många med resurser som vill se Brynäs i SHL igen

Sv: Alla Helvetes Kval
Läste tidigare att ni diskuterade Inge Hammarström, han har varit en jobbig jäkel i Brynäs. Sprungit omkring på kansliet och i katakomberna där han kommit med tips om hur det var förr till spelare.
Någonstans har han trott att han har någon slags befogenhet att blanda sig i.

Gjorde sig ovän med Bengtzén, Magnus Sundqvist och framförallt Peter Andersson.

Ska Brynäs resa sig måste man stänga ute gamla legendarer från att blanda sig i och störa.

Sv: Alla Helvetes Kval
hajraj:
shl:
Växjö,
Örebro
Oik (eller vad de fan nu heter)
mif 48%
hv
Lhc

Det vattnas inte i munnen direkt och ja självklart är jag bitter.

Allsvenskan:
Djurgården
Aik
Ssk
Björklöven
Modo
Brynäs
Västerås

Med lite perspektiv kanske det inte är så dumt

Sv: Alla Helvetes Kval
Enda positiva i detta är att alla spelarkontrakt är i detta nu uppsagda...

Sv: Alla Helvetes Kval
J-S: Brynäs torskar alltså 3(!) hemmamatcher i kvalet och lyckas inte göra ett enda jäkla mål ikväll. Då förtjänar man inte att gå segrande ur matchserien.

Brynäs förtjänar tyvärr att åka ur. Man har kvalat massa gånger och någon gång har man inte marginalerna på sin sida. Man genomför det här kvalet utan sin lagkapten (Rödin), har en andracenter (Palve) som man knappt vågar ställa på isen och en toppback (Kinnvall) som inte spelar. Inte minst i powerplay hade man haft stor användning av Kinnvall.

Nu måste Alcén, Grahm och Molin avgå.

Nej, det är inte Molins fel att Brynäs åker ur, men det finns naturligtvis inte plats för en spelarutvecklare i Hockeyallsvenskan. I synnerhet en spelarutvecklare som aldrig verkar utveckla spelare.

Nu måste man så fort som möjligt få in en ny sportchef som kan rekrytera en tränare och en ny spelartrupp.

Sv: Alla Helvetes Kval
Jag vill börja med att skriva att jag inte skall hyckla; Jag har inte många, om ens några, varmare känslor för Brynäs.
Men idag är jag faktiskt lite, lite Brynäsare. Denna ödesmättade dag råkar av en händelse sammanfalla med min högt älskade svärfars dödsdag. Han dog hastigt och oväntat den 21/3 2019. Svärfar var någon form av hedersmedlem i Brynäs, hade varit medlem i över 50 år. Han levde och andades Brynäs IF. Brynäskepsen var a l l t i d med. Tjurigare gubbe gick dessutom fan inte att hitta. Fullständigt lönlöst att diskutera emot, oavsett om det handlade om samhällsfrågor eller om hockey.
Åker Brynäs ur lär han inte bara vända sig var än han nu befinner sig, hela minneslunden i Sandviken kommer behöva återupprustas...

Sv: Alla Helvetes Kval
Hoppas Lindbäck står sista, inte mer än rätt att han får bära fanan när Brynäs åker ned till HA

Sv: Alla Helvetes Kval
Peja: För Brynäs del, inte för att det kommer som någon tröst, så följer man lite den resa Modo gjorde och den resa Timrå dels gjorde. En successiv resa nedåt i systemet tack vare en rad mer eller mindre dåliga beslut gällande spelartruppen. Ska inte gå händelserna i förväg men ni är så klart i ett monumentalt tufft läge. När smällen väl kommer så kommer det nån sån här skit som avgör. För Modo var det ett offsidemål som sköt dom ner i allsvenskan i en helt makalös matchserie som som man bara inte skulle kunna förlora. Timrå hade ett stolpskott från att klara sig kvar men föll mot Oskarshamn.

Det som ändå är en ljusglimt är att man kommer att gilla hockey i allsvenskan också. Matcherna är inte lika bra, produktionen är inte lika bra men har du en kärlek för sporten och klubben så kommer du hänga kvar. Först känns det som en befrielse att inte behöva oroa sig över ett negativt kval igen. Sen blir man lite less på typ Östersund borta. Sen smyger sig nerverna tillbaka och plötsligt står man i en kvalserie uppåt som är minst lika spännande som vilket SHL-slutspel som helst. En känsla av en fågel Fenix som reser sig. Timrå gjorde det, Modo gör det förr eller senare. Även Brynäs kommer tillbaka.

Själv tog jag en säsongs break när Timrå åkte ur första gången. Ett onaturligt känslomässigt investerande i sporten fick en välbehövlig paus. Ni vill inte höra det här nu men det finns ett liv utanför hockeyn. Ta hand om er familj och dom kommer ha en mycket bättre förståelse och tålamod när ni står där och hejar upp laget i ett kval uppåt nästa gång. När ni är tillbaka så kommer ni stå där starkare och med rakare ryggar än när ni åkte ur. Ta det från någon som gjort den resan några gånger.

Alcén, Manner, målvakterna osv. Ni kommer inte ens komma ihåg deras namn när ni går upp igen oavsett om det tar 1 år eller 3 år.

Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Ursäkta, men om det skulle bli så, så ska man nog fundera på Kinnvall. Håller på er!

Jag skall också vara ärlig med en sak, jag trodde att jag skulle känna skadeglädje. Men fyfan vad jag följt denna serien med vemod och sympati. När jag ser en av era supportrar sitta och gråta vid 3-2 målet, då brast det för mig.

Helvete vad detta smärtar, oavsett lag och tillhörighet.

Kämpa boys för i helvete!

Detta är den skyldige!!!
Det här är min katt Hilding. Vid ett desperat tillfälle för ett antal år sedan när Brynäs som vanligt visade en formkurva som pekade spikrakt nedåt så lovade jag i ett svagt ögonblick att Hilding skulle få fisk om Brynäs till slut lyckades vinna en match. Och han skulle dessutom få ett nytt paket fisk för varje seger. Döm om min förvåning då Brynäs helt plötsligt radade upp fyra raka segrar (som ni säkert förstår så utspelade sig det här för ett rätt stort antal år sedan...). Efter det så har jag inte vågat gå ifrån mitt löfte utan istället utökat det med extra bonusutdelningar om det mot förmodan skulle visa sig att Brynäs lyckades klamra sig kvar i serien. Det har hittills fungerat, om än med viss nöd.

Men i år så blev kattkräket lite dålig i magen och tålde inte kattmaten särskilt bra, vilket innebar att jag fick rucka på principen att han bara fick fisk vid en Brynässeger (jag behöver för övrigt kanske inte säga att utgiften för fiskinköp inte har varit särskilt betungande under de senare åren...). Och det måste ha jinxat alltihop, med tanke på att det nu med största sannolikhet är tack och hej för Brynäs del vad det gäller SHL. Detta trots att jag har höjt insatsen och lovat Hilding en rätt rejäl portion om det sker ett mirakel. En insats som av förklarliga skäl har ökats på ytterligare efter den här kvällen...

Så nu vet ni vem ni ska skylla på. Dock bör jag påpeka att jag på kuppen har fått en katt som skriker så fort han hör ordet Brynäs. Det gör ju för övrigt även de flesta supportrar numera, men då med en betydligt mindre förväntansfull ton och av helt andra skäl...
Uppladdat:

500x0-brynas-sista-supporterjpg.jpg


Sv: Alla Helvetes Kval
lapad: Såg du Björninen så han drev på? Det satt 18 fågelholkar på bänken och sen fanns Björninen som snackade, pekade och drev på. Ett föredöme måste jag säga och så även på isen. Vår härförare även på isen tillsammans med Scott då.
In med Rödin nu och bara kör, det gäller att släppa på bromsen.

Sv: A proposito de nada
Peja:
"Skulle gissa på att Oskarshamn har mycket mindre lönebudget än Brynäs, men att ingen av deras 10 bäst betalda spelare har sina bästa år bakom sig. Där får man antagligen betalt utifrån vad man förväntas göra i framtiden, inte vad man har gjort förut.

Brynäs betalar ut hundratusentals kronor i månaden till föredettingar."

Amen.

Sv: Alla Helvetes Kval
Tycker det är larvigt att påstå Manners ledarstil som gulligull.
Vet inte vilka av er prenumererar på GD, men när Jacke anslöt och Brynäs förlorade i hans debut så Jacke till GD ”Jag har nog aldrig varit med om en sådan utskällning genom hela min karriär”.
Det säger en del…
Så det här med att det är låg kravställning från Manners sida och att det bara är en massa daltande anser jag att samtliga kan kasta år helvete.
Kravlösheten sitter tveklöst hos föreningen och hos spelare, men inte hos Manner

Sv: Alla Helvetes Kval
Drugstore :
Fan vad glad jag blir av att läsa det här...

Sv: Inte över riktigt än
Supportern: Om man inte vill ge intervjuer i tunga tider passar man varken som lagkapten eller sportchef. Alcén sägs ju vara den SHL-sportchef som är svårast att få tag på - varför lägger man hela den biten på Manner?

Manner gör det bra i intervjuer, särskilt om man tänker på att hans svenska inte är hundra procent flytande, men visst hade det varit bra att avlasta honom. Inför säsongen verkade varken Alcén eller Grahm ha några problem med att ge intervjuer.

Sv: Inte över riktigt än
Bulten: ANTON RÖDIN VILKEN KAPTEN. Hur många gånger på en säsong kan man stå i intervjuer och himla med ögonen och ge spydiga, enstaviga svar och säga ”ja vene.” Där är VARBÖLDEN på detta bygge.

Sv: Inte över riktigt än
Ove Myling: Jadu, vilket mörker..
Nu är iaf pråmen bokad för mumintrion. Den avgår österut kl 01:30 i natt från Värtahamnen.
Sen har tydligen Alcen tagit över ett andrahandskontrakt på en lägenhet i skuggsidan på öster, där han flyttar in tillsammans med Honken.
De ska satsa på självförsörjande hushåll genom grönsaksodling i pallkragar i vardagsrummet så de aldrig behöver lämna lägenheten.

Sv: Inte över riktigt än
Falken: Tungt för Alcén ändå som förmodligen är oerhört rotad i Gävle med släkt och vänner. Den skammen, att bära med sig resten av livet, är inte att leka med. Tråkigt, då den person som bär det direkta ansvaret för att vi nu står på randen till utplåning är PJ.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)