Bästa inläggen
70 Rodrigues:
God jul alla!
Tomten får jobba för att trumfa denna julklapp, tack mitt kära Brynäs!
Nu är det bara invänta VM i bortförklaringar. En utläggning i uppsatsform om olyckliga omständigheter.
Huge:Flera av de spelare som Sundlöv signat HAR skadehistorik. Bara att inse...
Men du kan givetvis aldrig erkänna något sånt. Du skulle säkert kunna köpa en totalt sönderrosad bil om säljaren sa att det var "patina".
Kom igen. Snacka hockey istället för andra skribenter. Om ni vill prata om varandra kan ni göra det i bubblor.
Honken är en legend i klubben som tagit 2 sm-guld.
Rahm har kanske gjort den sämsta säsongen en målvakt i Brynäs gjort sedan Jamie Ram.
Iår har dock Rahm öppnat imponerande och kan förhoppningsvis med tiden bli en stabil andramålvakt.
I målvaktskampen är Honken enligt mig överlägsen. Honken är en av SHL's bästa målvakter och Rahm tillhör de sämre även om han kan vara på uppgång.
Huge: Vet du vad jag tror? Jag tror att föreningens kunniga fackfolk kommer att göra sig av med Rahm innan november.
Sen en fråga off-topic, bli inte arg nu. Min bakgrund och det jag skriver grundar sig mycket av de samtal jag för med min företagskompanjon, han och jag är överens om det mesta jag skriver. Han har spelat back i allsvenskan och har elittränarlicens från bosön (samma utbildning som shl-tränare har i grunden) har tränat almtunas juniorer för bara några år sedan (bl.a emil sandin m.fl) och även div1. Vi pratar hockey hela dagarna och jag lär mig mycket av honom. Jag själv har även spelat hockey som junior och tycker mig kunna en hel del hockey, men givetvis är jag en läktarcoach. Jag är ju inte aktiv nu.
Vad är din egen hockeybakgrund?
Tväst:Det spelar mig igen roll om Rahm skulle hålla nollan i varj match han står. Jag tycker illa om honom i alla fall.
För mig är han inget annat än en fuskare som aldrig borde getts chansen att bära en Brynäströja.
Huge:"Att Rahm hade uppenbara problem med just plocken håller jag med om, kan ha berott på många saker. Inövandet av ett annorlunda agerande i kassen är ett av dom."
Så bara för att man övar in ett nytt sätt att tex slajda från en stolpe till en annan så glömmer man hur man plockar skott rakt utifrån UTAN behov att ändra position?
Intressant resonemang.
Man äventyrar inte lagets ekonomi och man satsar på unga spelare, man satsar tålmodigt och sparkar inte spelare och tränare hit och dit.
Visst, ifjol gick det inte resultatmässigt som vi fans kanske ville, men vi låg väl ALDRIG under hela säsongen under slutspelsstrecket?
Trotts bara två hemmamatcher i slutspel, 100års jubileum med extra utgifter och ett allmänt publiktapp i serien plussar vi.
Vi har 25 Miljoner SEK i eget kapital och är en av Sveriges just nu rikaste klubbar. (Växjö får hur mkt pengar som helst, men luftslottet spricker snart).
Trotts att förra säsongen gick så där ser framtiden ljus ut! Hoppas HGK stannar länge! =)
Det som kanske borde förbättras att fortsätta utveckla PR-sidan. Sälja fler supporterprylar och göra jippon för att locka folk till arenan, men det gick dom också ut med att dom skulle förbättra till nästa år så kanon!! =)
STOR BERÖM! Stolt att vara Brynäsare! =)
tjugo8: Tycker att lönen är en privat sak. Helt onödigt att göra dom offentlig.
Ja, Wennberg hade smakat mumma.
Tycker att Frölunda gör rätt i sin stora omstuvning av laget. Tror de kan blir en obehaglig överraskning nästa år, dock inte mer än ”semi”.
FBK och HV har tillräckligt med kapital och starka grundtrupper för att vänta in januarifönstret men jag håller LHC som favorit till att utmana SAIK om guldet.
Brynäs har allt för tunn trupp, både gällande kvalitet och antal för att nå längre än kvartsfinal. Det saknas playmakers (2st) samt en till ”Harju”, dessutom är målvaktssidan svag.
Dag 53.... väntar fortfarande på ett nyförvärv från AHL.
Börjar bli hungrig!
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
2 mål av Silverberg igår kväll i matchen mot Winnipeg. Killen börjar komma igång på allvar nu
Gurra88: Kom inte och prata om att förstå. Trots att så många påpekar för dig att du gör bort dig mest hela tiden så förstår du ju inte det...
Jag har sagt det förut, du är som kejsaren i Kejsarens nya kläder. Alla ser att du står där naken och totalt bortgjord, utom du själv.
Grattis!! :-)
Gurra88: Hade jag varit moderator här hade du åkt all världens väg, en sådan kommentar visar att du har noll respekt för folket som vill prata hockey här och inte läsa allt skitsnack som skrivs.
Har inte du läst senaste dagarna när folk tackat för sig och lämnat detta ställe dels pga DIG? Nånstans där borde du kanske insett att man bör lugna sig.
Jag skriver under upproret!
Du är ju själv fortfarande en inavlad gnällspik från E-tuna, som flyttat från Gävle och dessutom saknar läsförståelse.
Och inte fan verkar din IQ ha höjts heller, såvitt en skinntorr gammal gubbe kan se....
Carl Lejonkräk: En källa inom Brynäs varnar redan nu för det kaos som kommer råda ute i skogen. Ledartrion har tydligen redan nu olika åsikter om hur de ska städa efter sig.
"-Gunnar vill att var och en tar ansvar för sitt skräp och tar med det tillbaka igen medan Tommy tycker att en svart sopsäck räcker. Janne L tycker att det borde finnas en svart sopsäck för de som vill slänga skräpet ute direkt och att de som vill får ta med sig skräpet hem", säger en initierad källa med god insyn i laget.
Ja, som ni själva kan läsa råder alltså totalt kaos i klubben. Dags att sparka alla och ta in nya ledare, med en samsyn på korvgrillning.
Han har inte ens förmågan att glädjas över att vi tagit oss samman, oavsett anledningarna till den struliga säsongen.
Nåt mer magsurt, trist och negativt i Supporterväg har jag aldrig träffat på.
Han får en sån som sylf att framstå som ett under av optimism och glädje...
:-)
Redigerad kommentar
Fullsatt hovet, ett AIK som jagat oss och fått experterna och ibland mig själv eniga om att Brynäs kommer tappa slutspelsplatsen.
Men när det verkligen gällde så steg laget in och levererade och när AIK för första gången fick dela lite av Brynäs press så vart det plötsligt inte lika enkelt att lira hockey längre.
En stor eloge till Brynäs. Och Honken som bevisar att han "still got it".
Huge:
Du anser inte att det finns fog för att gnälla när ni gör den sämsta säsongen som ett regerande mästarlag gör och har släppt in näst mest mål i Elitserien ( ! )
Man behöver inte vara hjärnkirurg för att fatta att det är nånting som är fel i föreningen men jag borde egentligen inte bry mig men jag blir bara så less att läsa dina ständiga försvarstal från dig. Skall du på matchen idag förresten? Du bor väl i sthlms området eller sitter du hemma framför Text teven idag med?
Redigerad kommentar
Huge:
Du skriver "skribenter" och menar bara Gurra... ...jag er eret svensklereret ;) .. (när jag var lika mycket inne i debatten som han)
Ok, då var inte "du" riktat mot dig i mitt inlägg, utan mot gemene man (vilket det faktiskt var)..."oavsett hur höga betyg du/man har".
Nu lägger jag ner Huge...för alla andras skull mer än för min egen..du får tjafsa bäst du vill från nu.
Huge: Du börjar väl bli gammal och trångsynt!
Förstår inte varför du regelmässigt måste sänka diskussionen med dina ständiga upprepningar, det är så fantastiskt tråkigt. Men du finner väl näring i den typen av pajkastande det leder till antar jag.
Gurra88:
Trodde jag hade hamnat på ett dagis när jag läser vissa av inläggen här men det var visst Brynäs forum på hockeysnack. Jösses att du och några till orkar hålla på dag efter dag, vi är många utomstående som vill läsa om hockey här inne men det verkar fan nästintill omöjligt. Gör oss alla en tjänst och sluta skriv här inne så har du åtminstone gjort mig en stor tjänst.
Mina 10 åringar på fritids har mer vett i huvudet än vad du och några till har.
Tack för mig.
Heja Leksand ^^
Huge:Är du så korkad, rent ut sagt, att du tror att "experterna" skulle tippa regerande mästarna sist?
Snälla, Till och med Sheldon kan erkänna när han har fel:-) Var nu inte så obstinat! Erkänn att du såg fel. Hur svårt kan det vara!
Nä, istället så kommer du med en otroligt lam förklaring. vilket svaghetstecken på din karaktär. "Nä jag ska aldrig erkänna ett fel, hur uppenbart det än är. ALDRIG."
Jag tittade inte heller så noga på bilden, men sen så fatta jag vad den handlade om.
Över de 16 senaste matcherna är Brynäs sämst. Det motsvarar en tredjedel av de spelade matcherna.
Över de 20 senaste matcherna är Brynäs på kvalplats (=42% av de spelade matcherna).
Det här handlar inte om nån formsvacka.
Förlänger Tommy Jonsson den här sviten in i nästa säsong spelar vi i Kvalserien nästa år. Garpenlöv har givetvis rätt när han säger att nåt viktigt saknas – ett fungerande spel. Individuellt ska Brynäs vara klasser bättre än t.ex. Timrå men huvudcoachen har inte löst sin huvuduppgift – att få spelarna att fungera som ett elitserielag. Med tillgång till större delen av förra årets mästarlag och med bl.a. två värvade landslagsspelare har Jonsson misslyckats fullständigt. Handlar det om taskig försäsongsträning? Det är Jonssons ansvar. Omotiverade/slöa spelare? Jonssons ansvar. Ett spel som inte fungerar? Jonssons ansvar. Formsvacka? Jonssons ansvar.
Det var nån journalist som skrev att han hade snackat med en spelare i ett motståndarlag. Spelaren hade varit förvånad över hur uselt Brynäs hade spelat. ”Som ett juniorlag”.
Igår var Timrå bättre än Brynäs i två perioder. Ett dåligt timråbyte och flera pp höll Brynäs kvar i matchen. I sista såg det ok ut så länge Brynäs höll till i anfallszon. I egen zon ser det alltid hopplöst ut.
Positivt: Spelet var inte lika uselt som före uppehållet.
Negativt: Brynäs är seriens just nu sämsta lag.
sylf: Slog upp ordet supporter på wikipedia:
"Supporter är en person som stöder en organisations verksamhet utan att direkt vara en del av den. Begreppet förknippas ofta med någon som har ett stort engagemang för en idrottsförening. En supporter kan ibland även kallas för ett fan, vilket ofta förknippas med någon som har ett stort intresse av en artist eller musikgrupp.
En supporter som stöder ett lag när det går bra för laget, men som sviker laget när det går sämre, kallas för medgångssupporter. Dessa struntar i att gå på matcher och gnäller i stället över hur dåligt laget är. Ordet har en negativt laddad ton. Vissa supporterklubbar anklagas ibland av andra klubbar för att vara medgångssupportrar.
Motsatsen kallas motgångssupporter. En sådan stöder sitt lag och går på matcherna oavsett hur det gått för laget tidigare under säsongen och bryr sig inte om vad det är för väder eller vilket lag som är motståndare. Motgångssupportern brukar beskrivas som en person som älskar sitt lag och känner stolthet i sitt engagemang och sin passion."
Vilken kategori tillhör du, sylf?
Nu vinner vi denna match och gud säg att AIK förlorar!! Sen bygger vi upp vårat självförtroende igen genom att ta poäng i slutet här och så går vi in i slutspelet och överraskar :D

Är inte samma som att förvägra ngn en åsikt härinne, som du helt felaktigt tycks tro att jag gör.
Det du skriver är same shit, but different.
Och det är alltså du som har mandat på att bestämma vem som är okunnig eller ej.
Låt nu folk vädra sina åsikter utan att du ska klanka ned. Forum scenen blir så mycket roligare då med allas olika åsikter oc h önskan.
Däremot är det helt okej att styra upp rena fakta fel.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar