1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779517 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Linköpings HC - Brynäs IF 23/10-14
Huge:

Fan ge dig! Har någon av dina barnbarn kapat dit konto på HS? :)

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Peja:
En svag insats av Brynäs men tack och lov så är det Modo vi möter.

Sv: Publiken sviker!!!!

ang att publiken sviker..

Jag har följt Brynäs IF sedan åttiotalet. Tillsammans med farsan åkte vi runt i landet och hejade fram laget. Inte varje match, absolut inte, men iaf 4-5matcher per år. Och så har det fortsatt. Jag har ingen anknytning till Gävle över huvud taget förutom de hemmamatcher vi åkte på ett par-tre gånger per år. (Bor i Sthlm) Sedan jag fick egna barn åker jag inte lika ofta men hoppas kunna åka mer när ungarna blir lite mer intresserade.

Jag upplever att problematiken med svikande publiksiffror har pågått länge, bara så att det är mer akut nu än innan. Jag har också upplevt Gävlebor som lite nöjda i det avseendet att de är lite "otacksamma" över sitt hockeylag i högsta serien. Det är så självklart i Gävle. Man har liksom alltid spelat i högsta och kommer alltid göra det. Är man i tex Jönköping och snackar med supportrar är det inte lika självklart. I Skellefteå är det helt annorlunda. I Karlstad däremot är det lite samma sak som i Gävle, man är där man är Och är inte ett dugg tacksam över det. Det är farligt. Man får inte bli mätt, varken som supporter eller förening. Sedan har såklart tv gjort sin beskärda del för publiktappet. Men det är lika för alla.

Allt tror jag började med när vi radade upp premurationen i KS på 00-talet. Där började folk tröttna. Ekonomin var i botten. Svågerpolitiken regerade o.s.v 

där lades grunden till dagens publiktapp enligt mig.

Men Gävle kan! Det sitter i väggarna. Alla kan något om hockey i Gävle, alla känner någon som känner någon. Se bara på finalserien -12. Då gick man man ur huse och fick hela Hockeysverige att lyfta på hatten för ett storartat skådespel på läktarna. Hockeyn finns men inte viljan?

Alla som följt föreningen 20-30år ser att vi återigen är på uppgång och på rätt väg, inte på alla plan men överlag. Jag hoppas verkligen publiken också svarar på detta?

tids nog kommer man till ett vägskäl och det är ofrånkomligt. 


Sv: Publiken sviker!!!!
Rossa: "Men jag tror många tycker som mig dvs att BIF bedrivs amatörmässigt"

Ja, hörrudu....
Världen är full av gnälliga självpåtagna soffexperter som tror att dom vet hur allt ska skötas, utan att ha vare sig kunskaper, insyn eller erfarenhet gällande det man gnäller om.
Så vad "många" tycker om Brynäs säger faktiskt inte ett skit...

Sv: A proposito de nada
TJ:s brorsa😂😂😂
Uppladdat:

500x0-img_600453760222.jpg


Sv: Brynäs IF-Örebro HK den 15/10-14
Lindström: Marknadsavdelningen har inget att göra med hajpande av matcher. Publik marknad och kommunikationsavdelningen däremot.

Sen, vad ska de hajpa mer än vad de redan gör? Jag besöker Brynäs hemsida varje dag och det är i alla fall 3 nya artiklar om verksamheten varje dag. Inte alltid a-laget om det inte är match på gång men nästan. Det läggs ut grejer regelbundet i sociala medier.

Brynäs har dessutom mindre reklam i arenan i år, mindre på sarg-skärmarna, verkar vara färre reklamavblåsningar också. De har reklamfria matchställ, nygammalt klassiskt namn på arenan, ombyggda barer, ny barnhörna som verkar jättepopulär, börjat med Gameday-flaggor till butiker i Gävle och laget är obesegrade hemma.

Bara det jag listade borde göra att gävleborna vallfärdade till matcherna men tydligen är det något sjukt med befolkningen här. Man känner ingen stolthet för sitt lag, trots att laget ger en hel del till staden. Gjordes det ingen undersökning för något år sedan där det kom fram att Brynäs drog in 3 miljoner till näringslivet vid varje hemmamatch?
Det är sjukt och vidrigt att det ens pratas om bojkott, det är ett stort hån.

Sv: Brynäs IF-Örebro HK den 15/10-14
Den här bojkotten, vad är det för jäkla dumheter? Så sjukt pinsamt av gävleborna. Var fan finns passionen?
Vad mer kan man begära av brynäs? Blir så förbannad och provocerad...

Sv: Brynäs IF-Örebro HK den 15/10-14
SWEATT! Skriv livstidskontrakt med karln!

Och ja, han är snabbare än Johansson.

Sv: A proposito de nada
Monno: till skillnad från er Modoiter såg jag matchen..,,med två ögon. 😉

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF den 4/10-14
Brynäsgubbe:
Haha, ja hade ledningen haft samma tålamod som flertalet här inne hade det köpts och sålts tränare och spelare efter varje förlust. Det är ju ganska självklart att det tar ett tag att spela ihop laget och att ställa om från "Gunderson-pp", eller hur?

Som tur är jobbar professionen tålmodigt vidare även efter några förluster.

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Zappaholic: Det är bara i Ö-vik som man går på släktträff för att ragga brudar ;)

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
I MoDoboken grinas det över att Brynäs filmar till sig utv😂😂😂😂

Sv: A proposito de nada
Huge: Sakargumenten? Du har knappast kommit med några sakargument. Du vände dig emot inlägg om att det stora antalet täckta skott var en indikation på att man msn tillbringat för mycket tid i egen zon. Du brgärde stats. Du fick det och då kommer ditt bjöbb om att det bara gått 4 matcher.

Varför sa du inte det på en gång? Troligtvis på grund av att du inte gillade vad statsen talade om. Att du aldrig kan ge dig i en argumentation vet vi alla sedan förr. Vad är nästa steg? Rättstavning och meningsbyggnad?

Sv: A proposito de nada
Janne är näst på tur! Bra att vi hyllar våra legendarer



Nästa match Lördags 27/9

Nu bjuder vi in till lördagsmatch hemma i Gavlerinken Arena.

Lördagen 27/9 välkomnar vi motståndarna Linköpings HC. Matchen kommer bjuda på spänning och dessutom hoppas vi på en stämningsfylld Gavlerinken.

Lördagspubliken får ta del av ceremonin då Janne Larssons vepa ska upp i Gavlerinkens tak. Janne Larsson har spelat 14 säsonger i Brynäströjan, 548 matcher och gjort hela 185 mål.

Sv: A proposito de nada
Clarence: Det var mest menad som ett svar till eventuell avundsjuka för deras värvningar. Det har jag läst så många gånger här men ändå kommer Brynäs alltid före Leksand i tabellen. Sen hade det varit mer beundransvärt om de hade gått upp med ett lag som de bekostat själva. Det finns inget syfte med en elitlicens om man bara kan skriva av skulder på tiotals miljoner till höger och vänster...

Redigerad kommentar


Sv: Försäsongsmatcher
Över 3000 biljetter är redan sålda till kvällens fight mot Djurgården. Kan nog bli 4500-5000 med lite tur😃

Sv: A proposito de nada
Carl Lejonkräk:

Tycker det är ett smart sätt att sätta färg på läktarna. Så jag håller helt med bradberry på den punkten. Sedan sitter ju skönhet i betraktarens ögon. Tror nog att Modoiterna känner lite mer för sina klubbfärger och matchtröja än vad du gör.

Sv: Försäsongsmatcher
Rossa: "ytterligare ett dåligt lagbygge av Sundlöv. Tror jag de flesta redan nu kan se på laguppställningen.
Inte minst i båset...."

- Hur jävla patetiskt är det inte att komma med detta efter en period i andra träningsmatchen? Du verkar inte förstå dig på ishockey. Åtminstone inte i dina analyser. Verkar vara aningen känslostyrd? Bilda klubb med Pucken! Du verkar gått i hans skola...

Sv: A proposito de nada
pastorn: Namnet Gavlerinken är väl ganska mycket lättare att associera med namnet Gävle, än vad namnet Delfinen är med namnet Luleå...?

Sv: A proposito de nada

Brynäs IF är ett så pass stort varumärke att man helt enkelt bör flytta från staden.

Gör som i Nordamerika. Sälj till högstbjudande! Finns säkert andra städer i Sverige som är intresserade av ett hockeylag i högsta serien. Fans finns det troligvis fler av i andra delar av landet.

Ge kommunen vad ni tål! Spyr på jantelagar...

Om inte annat är det en bra pr-kupp!

;)


Sv: Lagbygget 2013/2014
Härlig video!!! ;)

Sv: Gavlerinken

Nä dra åt helvete !

5 min

kommun ny partner till i deras arbete med . 25 miljoner över fem år. Gavlerinken blir nygammalt arenanamn.


Sv: SILLY 14/15
Tror Brynäs kom 3 i målligan efter Saik och LHC. Samtidig var bif 10 i ligan över insläppta mål. Man har verkligen läckt som ett soll efter säsongen -11/12. Blir vi av med soporna Jacobsson och Persson och får in Eklund och Andersén har vi ett betydligt stabilare försvar.

Skulle vi "ersätta" Gunde skulle det innebära en rejäl chansning. Typ som FBK gjort med Lalonde från DEL. Kan gå hur som helst. Många poäng i tyska ligan är inte likställt med många poäng i SHL. När vi ändå har Djoos som har potential till att redan nästa säsong växa ut till en toppback ser inte jag varför man inte ska satsa på honom. Gjorde han 13 poäng i en roll utan PP hälften av säsongen och sedan spel i PP2 andra hälften av säsongen, är det ändå väldigt bra. Får han spela i PP1 hela säsongen och få mycket istid ser inte jag varför han inte kan göra >30 poäng.

Sv: Laget säsongen 2014/2015
70 Rodrigues: Hur menar du nu? En del tar sig rätten att gnälla på allt Sundlöv och Brynäs gör. En del tar sig rätten att gnälla på de som gnäller :-)

Sv: SILLY 14/15
Huge:

Nåja. Alla är vi väl lite barnsliga. Du är inget undantag. ;) Du svara aldrig på min fråga förresten. Hur många gånger besöker du Läkerol Arena på en säsong? Du kanske missade den frågan, eller så räknar du fortfarande? :)

Sv: SILLY 14/15
Carl Lejonkräk: Dackell borde ta ett huvudtränaruppdrag någonannanstans, i ett mindre sammanhang, innan han överhuvudtaget blir aktuell att "fasas in som huvudtränare" i en SHL-klubb som Brynäs. Låt Dackell visa framfötterna i Almtuna eller dylik förening. Därefter, om det går bra där, kan man ta en diskussion om han hör hemma som huvudtränare på SHL-nivå. Att bara "fasa in honom som huvudtränare" i SHL på grund av spelarmeriter är horribelt.

Sv: SILLY 14/15
Då var tvillingarna klara :-)

Sv: SILLY 14/15

70 Rodrigues: Var Andersén väljer att spela beror lite på vad han vill med sitt hockeyliv. Vill han fortsätta utvecklas med chans att vinna titlar ska han välja Brynäs.

Vill han lira allsvenskt säsongen 15/16, ska han välja Leksand :-)


Sv: SILLY 14/15
Zzz: Tycker han var bra och mer fysisk under slutspelet. Men vi tappar nu skyttekungen (Harju), poängkungen (Gunderson) samt Scott (3e i skytteligan och 4a i poängligan). Det är ett klart större tapp i poäng än året efter vi vann guldet.
Försvinner Thuresson också så ser det faktiskt riktigt risigt ut framåt....

Sv: Ny tränare!

Huge:Din debatteknik är rätt intressant den oxå, vägrar inse sannigen och skriver rena falska citat, har aldrig skrivit att alla skador Basse och Nokke har med tidigare skadehistorik, rent påhitt. Jag sa att flera av deras skador hade med gammal skadehistorik att göra, inte alla. Inte en speciellt ärlig teknik måste jag säga... Kan göra en snabb sammanställning av denna säsong, om du nu desperat behöver den för att förstå att vi inte värvar mest skadedrabbat. 

Denna säsong: 

AIK:Ingen 

Brynäs:Larsson, Nokelainen

Färjestad:Ingen 

Frölunda:Ingen

HV 71: Ingen

Leksand:Ingen

Linköping: Tarkki

Luleå: Ingen

MODO: Niklas Nordgren

SAIK: Ingen

Växjö:Armstrong 

Örebro:Ingen

Kolla vilket lag som hade mest, extremt förvånade eller hur? 

Du kommer ju nu komma med dina klassika bortförklaringar varför denna tabell inte betyder någonting.. och du kommer ju aldrig erkänna någonting som visar att Sundlöv gjort något dåligt val. För att kritisera auktoritet är fel enligt dig, endast de i makt har rätt. Finns rätt hemska exempel på vad som har hänt när man inte kritiserar makthavare, även om det såklart är en alldelles för stor parallell, men du förstår nog vad jag menar. 


Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Huge:"I övrigt trodde jag inte att man skulle skeppa iväg både Löf och Jacobsson."  

Det absolut mest väntade scenariot i Brynäs historia. Nästan alla visste att det skulle ske :-)


Sv: SILLY 14/15

Linus Wickman:

Hörrö!! Visa lite respekt! Honken är en målvakt som vunnit 2 sm-guld med klubben och har hjärta för Brynäs. Behandla honom med den respekt han förtjänar.

Honken, TACK FÖR ALLT!!!


Sv: SILLY 14/15

jag förstår inte? 93,6.% och 2,17??

det är väl knappast starkbaums fel att vi inte gjorde mer än ett mål per match mot fbk??

han gjorde en godkänd insats och har bevisat att han är en klassmålvakt.


Sv: SILLY 14/15
Zzz:Nix då var det GävleLasse och Huge som diskuterade :/

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8:Hoppas verkligen om han ljuger om TJ:s framtid i klubben.. vill verkligen ha en ny tränare tills nästa säsong. 

Sv: R.I.P. Anders Hedin

bradberry:

När AH tog över var vi där AIK/DIF befinner sig nu, kanske lite bättre

Brynäsare har honom att tacka för mkt...


Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
brynäs08: Brynäs har visionen (inte målet) att leda utvecklingen inom Svensk Hockey. Om du tolkar det som ett löfte om att Brynäs herrlag ska vinna SM-guld varje år vågar jag påstå att det är en feltolkning. Om man struntar i den snäva avgränsningen ”vuxna män” och istället tittar på helheten; män, kvinnor, seniorer, juniorer och barn, är det få idrottsföreningar i världen, om ens någon, som är så nära den visionen som Brynäs IF.

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

smallround:Hur kan den jäveln ta en sån utvisning i ett slutspel?

KÖR ÖVER MORGAN!!!! Granis? Jacob?


Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Sundlövs förlängning med #22 t.o.m. 2018 får en att vilja gå i ide...

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
tjugo8: 
Sportbladet: 
Skönt Brynäsbesked - backen tillbaka
Brynäs har varit extremt skadedrabbat den här säsongen.
Och dråpslaget kom i den näst sista omgången när backstjärnan Ryan Gunderson fick en tackling som tog så illa att han missar resten av säsongen.
Därför kommer nu, för en gångs skull, en välkommen skadenyhet för Gävleklubben: Simon Bertilsson är av allt att döma redo för spel i söndagens första kvartsfinal.
Han har börjat träna för fullt sedan han flög in i sargen i en match mot Frölunda och drog på sig en skada som gjort att han missat de två senaste matcherna.
Vad gäller långtidsskadade Sebastian Lauritzen är mycket fortfarande oklart, men det är ingen som stängt dörren för fortsatt spel den här säsongen. Klart är i alla fall att han inte finns med när SM-kvartsfinalen mot Färjestad inleds på söndag.
/Linus Norberg  

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
Zappaholic:

Gör oss alla en tjänst och slå ut Färjestad. Jag håller på er i kvarten, vänta skrev jag verkligen det där ;)

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Steenm: Hahaha...sju spelare i Luleå.

VI ÄR FYRA. FY FAN VAD STOLT JAG ÄR!!!!


Sv: Brynäs IF-Luleå HF 8/3-14
Nu börjar resan från Småland=)

Sv: A proposito de nada
Leksand fick precis pisk mot AIK! 2-4. 

Sv: Brynäs - Frölunda 28/2 - 2014

KulaShaker: "Känns någonstans som om det INTE är Sundlöv som är den person som ska hängas. Materialet finns men motivationen saknas."

Håller med. De senaste två årens spetsvärvningar är tillräckligt bra för att laget ska kunna slåss på den övre halvan av tabellen. Bekräftas också av att Brynäs för första gången har resurser. Årets lag är det dyraste nånsin.

När laget spelar som ett "lag" har Rödin, Thuresson m.fl. varit landslagsmässiga. Men offensiven ser oftast ut att bero helt på enskilda spelares kreativitet och defensiven ser inte elitseriemässig ut öht. Att inte Jonsson fått förvarsspelet att fungera på tre säsonger är underkänt. Appelgren i Leksand hade ett av seriens sämsta försvar halvvägs in i säsongen. Idag har han styrt upp det till att ha ett av de tätaste försvaren i serien.

För andra året i rad har Brynäs bara att spela av serien och invänta silly season. Den viktigaste värvningen måste göras i båset.


Sv: Laget säsongen 2014/2015

Vad är grejen med att låna ut Ljunggren och Strid till Almtuna för att sedan behöva låna in en spelare för att man har för mycket skador? Tycker man verkligen Ljunggren/Strid är så dåliga att dom inte platsar i en fjärdekedja? Rollin Karlsson har ingen SHL-erfarenhet.

Fattar inte.


Sv: Olympiska Spelen 2014
J F K: "Det är hans ansvar och hans karriär. Då måste man också ta sig omaket att lägga en kvart på att kolla."

Ok.
Sveriges matchläkare ger OK att ta den där tabletten.
NHL:s och IOC:s läkare rekommenderade medicinen (enligt uppgift på presskonferensen).
Utöver detta omak som Bäckis tog sig att kolla, vad anser du i övrigt att han i rimlighetens namn borde ha gjort för att vara säker?
Gått en utbildning till läkare inför OS och dessutom skaffat jobb som assistent vid provtagningarna, för att verkligen se till att allt gått rätt till?

Sv: A proposito de nada

Zzz: Sterling har gjort 20 poäng vilket inte är helt uselt i jämförelse med t.ex. Sweatt. Men Sweatt har en sjuk speed som Sterling saknar, den river upp vilket försvar som helst. Sen tror jag HV försöker dra ner på kostnaderna nu när man lyckats med värvningarna av Salmela och Christensen för dyra pengar.

Men ja, all cred till Sundlöv och gänget runt honom. Scott och Sweatt är två riktigt bra spelare som lyft Brynäs anfallsspel rejält!


Sv: Brynäs IF-AIK 6/2-14
Mental coach! NU!

Sv: BRYNÄS-Saik 140201

Precis bevittnat reprisen, och är förbannad av flera olika anledningar just nu;

– Vi missar så många solklara målchanser att det nästan blir löjligt. Spelarna ser ju paralyserade ut så fort de hamnar i ett fritt läge framför mål.

– Skellefteås äckliga jävla flyt i slutet av andra perioden. Först drattar någon på ändan, sedan går en klubba av. Snacka om avgörande moment.

– Lägg av med den där urtjatiga "vi kan hämta upp underlägen, vi har gjort det förr"-kommentaren. Det är nästan som om spelarna tror att det går på automatik numer, eftersom de aldrig är i närheten av en upphämtning längre.
Daniel Brodin, du är duktig, men GE FAN I att ta minst en idiotisk utvisning per matchjävel. Skärp dig ffs!

– Ruggigt sävlig kommentator. Okunnig, släpig... aldrig hört förr, vill aldrig höra igen. Men inget bra tecken att han kommenterar i Gävle...
– Och apropå Gävle, för sjuttioelfte gången i ordningen pallar inte Brynäs trycket när det publiksiffran ligger över snittet. Sju trepoängare på 23 matcher är inget annat än patetiskt.

– VART I HELVETE VAR BRODECKI!?

I min värld känns SAIK absolut inte som glasklara SM-guldmedaljörer. Försvaret ser fantastiskt håglöst ut och målvaktssidan känns inte sylvass. Hade man mött ett normalt presterande lag idag hade det blivit förlust, var så säker.

Nu står de två sista direktplatserna till kvarten mellan fem lag. Modo (som man aldrig vet var man har), Färjestad (som jag vet kommer ta en av dessa platser i slutändan), Brynäs (som jag egentligen nästan räknat bort ur detta), Leksand (inte en chans) och HV71 (som i min värld kniper sjätteplatsen bakom FBK).

9 matcher återstår, varav fem spelas på resande fot. Men bortaplan verkar ju inte vara något negativt denna säsong (en poäng sämre än hemma). Jag överdriver inte när jag säger att matchen på tisdag – "sexpoängsmatchen" mot FBK – kan komma att avgöra streckstriden.

 

Jaja, Rödin gjorde ju mål i alla fall. (obs. ironi)




Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Du hade 16 inlägg enbart igår.
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)