Bästa inläggen
Föregående · 640 · Nästa
Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Helvete inte Berra! Nu får Djoos växla upp. Förhoppningsvis kan Lindstein fortsätta bygga på sitt spel och Andersson hitta tillbaka.
+ 8
Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Lycka till ikväll! Unnar ZAIK noll framgång, så finns bara ett lag att heja på i denna matchserie.
+ 8
Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
Vad tror vi? Kan Bobby Trivigno kanske vara ett lockbete att han skulle vilja komma till Brynäs?
2 New Yorkers.
2 New Yorkers.
+ 8
Sv: Semifinal 1 - Brynäs vs Skellefteå
SuneMangs: Så länge man är påkopplade från början och spelar som jag vet att det här laget kan så vinner man. Står fast vid att Skellefteå inte var överjävligt bra i kvarten mot ett stukat FBK, det här tar vi.
5-2, Kopacka x2, Ölund, Silfverberg, Lindblom.
5-2, Kopacka x2, Ölund, Silfverberg, Lindblom.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Vi får inte glömma att vi får in en ett år äldre Clara med ny erfarenhet som redan kan föreningen och känner spelarna och staben sedan tidigare. Han är även bekant med staden och som nämnt tror jag inte många målvakter hade topp presterat i Färjestad i år. Sen ska man inte dra för stora växlar av en säsong som gått knackigt. Han gick in i säsongen med stor press då han presterade så bra i Brynäs, nu har han ett helt annat utgångsläge där han kan slå lite ur underläge och revanschera sig. Men det är som sagt en chansning som jag tror är värd att ta. Hansson hade ju inte tagit tillbaka honom om han bara blickade på eliteprospect, så nått finns där ju i killen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Tror det vore osmart att starta med ett målvaktspar bestående av Källgren-Clara. Om båda kommer från tunga säsonger, så är det två målvakter som Brynäs måste lappa ihop. Skulle vara smartare att ha en målvakt som kommer från en bra säsong, med reservation för att Källgren fortfarande har en chans att revanschera sig under säsongens slutfas. Och det vore väldigt synd att inte hämta hem Felix Sandström om han återvänder från Nordamerika.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tysken: Har du hunnit få de virkade vantarna med 6 fingrar av mamma än?…
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
bradberry: Jepp, dags att möta ligans största mix av "kärringar" och fuskare. Gäller för Brynäs att inte bli frustrerade, för det kommer dykas och fegsmällas. Det blir också en nyckel utöver Källgren.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
nittontolv: Mjukiz-Dahlen och Hållander dök verkligen upp i slutspelet.
Hade föredragit att slå ut dem på egen hand men att se dem bli nollade var underhållning det med.
Hade föredragit att slå ut dem på egen hand men att se dem bli nollade var underhållning det med.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Slaven82: Vad ska han göra i Gävle hela dagarna när det inte är match? Bra att han maxar sin tid i landet.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Det är stark läsning att backa några månader i vårt forum, till försäsongen närmare bestämt, och hitta en hel del hånfulla inlägg och profetior från andra lags fans. Rekommenderas varmt, det finns en hel del klassiska inlägg som inte åldrades så väl.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Zappaholic: o jag önskar att FBK åker ut med buller o bång . Bor i trakterna o det är både ett lag o fans med storhetsvansinne.. vore så kul att gå genom stan o nicka glatt.. till dem,)
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Jag tror spelarna kan släppa ner axlarna också lite nu och spela med mer glädje. Nu finns verkligen ingen press längre. Hoppas de lyfter extra nu!
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Scott!!! I öppen kasse. Vi är alltså klara för semi!!!
Scott kom så pass fri att han gott och väl hade kunnat fira lite som Ove Molin gjorde en gång i tiden (nej, vi har inte vunnit något än, jag vet). :D
Scott kom så pass fri att han gott och väl hade kunnat fira lite som Ove Molin gjorde en gång i tiden (nej, vi har inte vunnit något än, jag vet). :D
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Pigalle: Samma sak i Göteborg när Dahlen inte kan ta sig ut själv, idioter hela högen
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Pigalle: Majoriteten av publiken på plats är garanterat MFF-fans. Ingen koll på någonting hela matchen, skriker på varenda närkamp.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Gällas ansiktsuttryck sa allt om vad den gode Indrasis gjorde. 😅
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Uppenbar tripping och domarn står mitt i banan när Kopacka kommer halvren...
+ 8
Sv: Kvartsfinal 6: Malmö - Brynäs
Supportern: Svrcek alltså, han är hal som en ål för Malmöbackarna.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Chanzone: Ja, det var ett otroligt tryck igår. Jag var där men kollade i matchen på repris imorse, det märktes väl en del framför tvn också utan att kommentatorerna påpekade det en enda gång. Att lyssna på Svartvadet är ungefär som att lyssna på Fröken Ur.
Tycker Brynäs löste puckinnehavet i egen zon bra igår. De perioderna som Malmö var bäst under matchen handlade mest om att de kunde komma med fart igenom mittzonen och stänga ner Brynäs effektivt i densamma.
Det som retar mig lite är att många Brynässpelare inte fullföljer tacklingar. Kopacka hade ett par riktigt bra lägen att proppa Ivarsson, men väljer att göra det halvdant. Indrasis satte in en rejäl tryckare på Salo, det var kul att se.
Tycker också att Bobby var bra igår. Bättre bett i skridskoåkningen än föregående hemmamatcher i kvartsfinalserien. Blir en väldigt stor kontrast med honom istället för Indrasis, de spelar ju på helt olika sätt, men i grund och botten känns det som att Bobby kompletterar Silfverberg bättre. Blir inte samma tyngd längs sargerna men en bättre rörelse och en större benägenhet att gå på avslut.
Tycker Brynäs löste puckinnehavet i egen zon bra igår. De perioderna som Malmö var bäst under matchen handlade mest om att de kunde komma med fart igenom mittzonen och stänga ner Brynäs effektivt i densamma.
Det som retar mig lite är att många Brynässpelare inte fullföljer tacklingar. Kopacka hade ett par riktigt bra lägen att proppa Ivarsson, men väljer att göra det halvdant. Indrasis satte in en rejäl tryckare på Salo, det var kul att se.
Tycker också att Bobby var bra igår. Bättre bett i skridskoåkningen än föregående hemmamatcher i kvartsfinalserien. Blir en väldigt stor kontrast med honom istället för Indrasis, de spelar ju på helt olika sätt, men i grund och botten känns det som att Bobby kompletterar Silfverberg bättre. Blir inte samma tyngd längs sargerna men en bättre rörelse och en större benägenhet att gå på avslut.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 5: Brynäs - Malmö
Var det en klockren insats? Nej kanske inte men vi kommer från två förluster och två dåliga insatser och ALL press är på oss. Då tycker jag ändå det är starkt att gräva fram en seger oavsett hur bra eller dåliga man tycker Malmö är. Framförallt krigar vi på ett annat sätt än vi gjort tidigare i serien, känns som vi täckt fler skott denna match än vi gjort i resten av serien sammanlagt. Gavve kan nog gräva fram statistik som visar på att det inte stämmer men känslan är så åtminstone ;)
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
mattias - 74: Det är väl som med det mesta andra. Konstruktiv kritik är okej men bara allmänt gnäll och missnöje är bara tråkigt. Och Mitell alltså - han kan ju omöjligen vara så enögd som han lät igår när han sa att Färjestad inte fick en chans på grund av domarna. Det är ju bara ett sätt att försöka förhindra det egna laget och dess supportrar från att falla ihop plus att sätta press på nästa domarpar att döma för Färjestad. Det är båda genomskinligt och bedrövligt jävla dåligt eftersom det underblåser hatattacker mot domarna.
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Tigerhjärta: Det behövs helt klart hårdare straff för filmningar inom hockeyn. Den skiten har totalt förstört mitt intresse för fotbollen, och vi vill inte få in det inom hockeyn tack!
Men man får sluta mesa på med straffen. Menar man allvar med att få bort filmningar så får man visa det i straffskalan också.
Men man får sluta mesa på med straffen. Menar man allvar med att få bort filmningar så får man visa det i straffskalan också.
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
mattias - 74: Domarna har aldrig varit sämre men spelarna har heller aldrig varit såhär förstärkande.
Helt ärligt, ZAIK-FBK.
Fan spelarnas filmar ju i var och varannan situation, det gör det knappast enklare för domarna att hitta en nivå då.
Helt ärligt, ZAIK-FBK.
Fan spelarnas filmar ju i var och varannan situation, det gör det knappast enklare för domarna att hitta en nivå då.
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Zappaholic: Jag förstår varför det finns kritik mot Källgrens målvaktsspel, men häxjakten på honom online och ryktesspridningen (helt utan källor) borde vara oacceptabel för alla som vill Brynäs väl.
Tycker också det är märkligt varför många av de som deltar i häxjakten helt plötsligt har insyn kring den här saken när de tidigare aldrig har haft insyn kring någonting Brynäsrelaterat.
Tycker också det är märkligt varför många av de som deltar i häxjakten helt plötsligt har insyn kring den här saken när de tidigare aldrig har haft insyn kring någonting Brynäsrelaterat.
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Den ända fördel Brynäs har och kommer att ha, så länge dom är kvar i slutspelet är att det ?räcker? med att vinna alla sina hemmamatcher.
Det tar jag med mig som ett sista hopp innan jag ger upp?
Det tar jag med mig som ett sista hopp innan jag ger upp?
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Imorn vill jag se ett Brynäs som inser att dom måste jobba lika hårt om inte ännu hårdare än motståndarna för att vinna. Jag vill se ett påkopplat Brynäs som tar kampen och vinner närkamperna, ett Brynäs som går för fullt i åkningarna. Ett Brynäs som spelar sig ur egen zon betydligt snabbare och enklare. Ett Brynäs som sitter ihop mycket bättre än vad man gjort hittills.
Klarar man av att göra dessa saker så är jag rätt säker på att man vinner.
Kom igen nu gubbar.
Klarar man av att göra dessa saker så är jag rätt säker på att man vinner.
Kom igen nu gubbar.
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
aplusb: Så att både D'a och VC gör hjärnsläppsagerande beror på att Källgren står?
Va fan. Är alla konspirationsteoretiker inne idag eller?
Lever Elvis, är månlandningen fejk?...
Va fan. Är alla konspirationsteoretiker inne idag eller?
Lever Elvis, är månlandningen fejk?...
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Jag kan inte förstå vad som hände igår. Första tio är bland det lamaste jag sett hux flux har Malmö gjort 3-0 på 5 eller sex skott (bra lägen men något eller några av dem skall en målvakt på den nivån ta) Resten av matchen är vi mycket bättre än Malmö, men de kan spela på resultatet och gör det bra efter sina förutsättningar.
HUR kan man inte vara mentalt förberedd på att är slutspelsmatch???
HUR kan man inte vara mentalt förberedd på att är slutspelsmatch???
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
gwl: Håller med! Nästan så man borde köra med Djoos som sjunde back.
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Och att inte starta Persson, trots att han är den ENDA spelaren som dyker upp till jobbet förra matchen, är rent tjänstefel. Och jag blev kallad hatisk när jag nämnde det.
Trots att denna förändring var så jävla pinsamt lättläst och förutsägbar. Hatar att jag kan gissa rätt så enkelt när det kommer till Brynäs.
Nu har vi två keepers med stukat självförtroende.
Bra där Gälla.
Trots att denna förändring var så jävla pinsamt lättläst och förutsägbar. Hatar att jag kan gissa rätt så enkelt när det kommer till Brynäs.
Nu har vi två keepers med stukat självförtroende.
Bra där Gälla.
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
havre: Matchen kan vara körd, men dom visade i andra att matchserien lever än
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Gavve: genidrag byta målvakt. Precis vad som var problemet förra matchen..
+ 8
Sv: Game 4 - kvartsfinal - Malmö
Knallhatten: Jag tror fortfarande på det här men en viss nervositet har smugit sig in måste jag erkänna. MIF brukar vara ett bättre cuplag en serielag. Det får man ha i minnet.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Står källgren idag är det pga att Persson måste vila. Inget annat.
Stå 4 matcher irad med ett sånt intensivt schema, som det är i slutspelet är jobbigt.
Så hade inte vart förvånad om Persson behöver vila en match.
Stå 4 matcher irad med ett sånt intensivt schema, som det är i slutspelet är jobbigt.
Så hade inte vart förvånad om Persson behöver vila en match.
+ 8
