Bästa inläggen
Föregående · 641 · Nästa
Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Sur förlust, men fint med en extra hemma-match! Ses på Gavlerinken på fredag!
+ 8
Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
Bratwursten : Det största problemet såhär långt är ju att PP inte fungerar alls. Att stå och dra ner tempot och trilla puck leder inte till något alls. Kolla på Malmös 1-0-mål och dra lärdom istället.
Silfverberg på skott i vänstra cirkeln känns lika genomskådat som Kopacka i den högra tidigt på säsongen (och förra).
PP är verkligen vårt stora problembarn, man måste ha både en plan B och C där. Såna här dagar, när pucken studsar fel och Malmö spelar bra framför egen målvakt måste vi kunna utnyttja PP bättre för att ha en chans att vinna.
Silfverberg på skott i vänstra cirkeln känns lika genomskådat som Kopacka i den högra tidigt på säsongen (och förra).
PP är verkligen vårt stora problembarn, man måste ha både en plan B och C där. Såna här dagar, när pucken studsar fel och Malmö spelar bra framför egen målvakt måste vi kunna utnyttja PP bättre för att ha en chans att vinna.
+ 8
Sv: Kvartsfinal 3: Malmö - Brynäs 2025-03-24
38-18 i tekningar? Underlättar ju en del för Malmö att ”alltid” få starta med puck.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Galet att Lucas avgör matchen med 3 minuter kvar att spela.
Adderar sen en assist till 3-1 målet med i slutsekunderna..
Fan vad häftigt! :)
Adderar sen en assist till 3-1 målet med i slutsekunderna..
Fan vad häftigt! :)
+ 8
Sv: A proposito de nada
RommeTigern: Stölden 99 glömmer man aldrig, men trots allt elände vi har med Åsa-Nisse och domarkåren. Ni visar att ni inte är en dagslända som bara vinner serien(som nykomling). Städar av Percys pågar hyfsat bekvämt(enligt någon som bara kikar lite på skeendet).
Så önskar Brynäs IF fortsatt lycka mot ert elftitolfte guld
Så önskar Brynäs IF fortsatt lycka mot ert elftitolfte guld
+ 8
Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978:
Ja herregud vilka konstiga bedömningar i många matcher man sett i dessa kval och slutspelsmatcher, skall man ta Bertilsson där kan man lika gärna ta båda för Roughing och nöja sig, men det skulle inte varit en enda 2a öht
Herregud det är slutspel. Det skall va grinigt
Vore kul och höra den där Amerikanen vad han anser om domarnivån i SHL
Trippingen är ju ingenting på Bertilsson
Ja herregud vilka konstiga bedömningar i många matcher man sett i dessa kval och slutspelsmatcher, skall man ta Bertilsson där kan man lika gärna ta båda för Roughing och nöja sig, men det skulle inte varit en enda 2a öht
Herregud det är slutspel. Det skall va grinigt
Vore kul och höra den där Amerikanen vad han anser om domarnivån i SHL
Trippingen är ju ingenting på Bertilsson
+ 8
Sv: A proposito de nada
Erat: Vi torskade domarlotteriet idag, tyvärr. Harnebring/Wedin är ett tydligt steg ner från Sjöqvist/Österberg.
Sjöqvist brukar också vara usel, men han är konsekvent usel åt bägge håll iaf.
Sjöqvist brukar också vara usel, men han är konsekvent usel åt bägge håll iaf.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lätt för kommentatorn att säga att Malmö får stopp på Brynäs när man konstant tillåter dem att hålla fast oss
+ 8
Sv: A proposito de nada
nittontolv: Ja. Helt felaktig straff. Och trist att Malmö gör mål på den också.
+ 8
Sv: A proposito de nada
rafalski: Och så hoppas vi att Persson drar till Amerika istället för Småland.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: I slow-motion var hela HV-femman vid tillfället och jag är rätt säker på att han inte ens hade ont. Tog snarare chansen att ligga som ett foster på isen för att få stopp på tre minuters MoDo-press.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Kopenga Kickass: Man kan ju tycka att vi nu är i en position där vi kanske inte måste chansvärva till första eller andrafemman. 1000 pers över budgeterat snitt på hemmamatcherna, slutspel och seriesegrare.
Det lockar betydligt mer att försöka få in spelare som typ Ang och Luoto, beprövade spelare på SHL-nivå.
Det lockar betydligt mer att försöka få in spelare som typ Ang och Luoto, beprövade spelare på SHL-nivå.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Berge: Det verkligen en skön seger. En 5-1a utan att vara en femetta om du förstår vad jag menar.
Det var verkligen en match med många ansikten.
Kosläpp i första, mjukishockey i andra och kontroll i sista.
Vi hade både tur (Kinnvalls 3-1, Silfverbergs 4-1) och otur (ribbträffarna) och det finns en del förbättringspotential (special teams behöver nog en extern konsult…).
Indrasis då till sist, han gjorde en bra match och utnyttjade verkligen sin storlek och sög åt sig motståndarna för att sedan flippa vidare. Sen var det tydligt efter de två första skotten att han inte blev passningsalternativet från lagkamraterna trots att han såg till befinna sig i finfina skottlägen.
Det var verkligen en match med många ansikten.
Kosläpp i första, mjukishockey i andra och kontroll i sista.
Vi hade både tur (Kinnvalls 3-1, Silfverbergs 4-1) och otur (ribbträffarna) och det finns en del förbättringspotential (special teams behöver nog en extern konsult…).
Indrasis då till sist, han gjorde en bra match och utnyttjade verkligen sin storlek och sög åt sig motståndarna för att sedan flippa vidare. Sen var det tydligt efter de två första skotten att han inte blev passningsalternativet från lagkamraterna trots att han såg till befinna sig i finfina skottlägen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Det var (ännu) bättre förr:
”Brynäs IF vann från hösten 1967 till våren 1978 grundserien (i olika former) elva säsonger i följd”
Där kan vi snacka dynasti.
Man hade en peripd då man endast förlorade 30 av 239 matcher.
(Brunäs hemsida)
”Brynäs IF vann från hösten 1967 till våren 1978 grundserien (i olika former) elva säsonger i följd”
Där kan vi snacka dynasti.
Man hade en peripd då man endast förlorade 30 av 239 matcher.
(Brunäs hemsida)
+ 8
Sv: A proposito de nada
{9382}: Man ska väl aldrig önska skador men det är onekligen svårt att känna sympati för Bristedt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Trevligt inslag i hockeylördag nyss. Visade uträknade Brynäs mot Modo 1999. Tom Bissett masterclass.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: Vi kommer inte möta Växjö om Malmö vinner en match till mot Rögle. Ser inte att Örebro ska ta 2 matcher på raden mot Växjö men Malmö kan absolut ta 1 (av 2) kvarvarande matcher då de har 5 raka mot Rögle denna säsong.
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk:
Näe. Såhär blir det:
Brynäs vinner mot Växjö/Örebro/Malmö
Luleå vinner mot Rögle/växjö/Örebro
SAIK vinner mot FBK
Frölunda vinner mot Timrå
Brynäs vinner mot SAIK
Frölunda vinner mot Luleå
Brynäs vinner mot Frölunda
Piece of cake!
Näe. Såhär blir det:
Brynäs vinner mot Växjö/Örebro/Malmö
Luleå vinner mot Rögle/växjö/Örebro
SAIK vinner mot FBK
Frölunda vinner mot Timrå
Brynäs vinner mot SAIK
Frölunda vinner mot Luleå
Brynäs vinner mot Frölunda
Piece of cake!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: Otroligt skönt att ha både den målvakt som vunnit näst mest matcher i SHL och även den målvakt som släppt in minst mål per match. Ett ovanligt lyxproblem för att vara Brynäs.
+ 8
Sv: A proposito de nada
"Den som har bäst vett håller tyst"
Jag hoppas att de flesta förstår andemeningen med detta o skrollar förbi denna neverendingstory!
Måste finnas annat att diskutera med några dagar kvar tills detta fantastiska slutspel börjar!
Forza Brynäs!
Jag hoppas att de flesta förstår andemeningen med detta o skrollar förbi denna neverendingstory!
Måste finnas annat att diskutera med några dagar kvar tills detta fantastiska slutspel börjar!
Forza Brynäs!
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10753}: "Att byta etta nu tyder på att han haft fel under säsongen."
Du har koll på att Ludde har stått fler matcher än Källgren på denna sida året va? Så att säga att han haft fel "hela säsongen" blir ju lite missvisande. Om vi nu går efter att den som står flest matcher = etta alltså.
Att man ställde Källgren fler matcher i början av säsongen var inget konstigt och det kommer ingen tycka att det var heller.
Du har koll på att Ludde har stått fler matcher än Källgren på denna sida året va? Så att säga att han haft fel "hela säsongen" blir ju lite missvisande. Om vi nu går efter att den som står flest matcher = etta alltså.
Att man ställde Källgren fler matcher i början av säsongen var inget konstigt och det kommer ingen tycka att det var heller.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Vill bara kolla om det kommer fortsättas att tjata sönder ämnet ”målvakts val” varje dag Brynäs inte spelar? I all oändlighet framöver?
Max 313 dagar utan Brynäs matcher per år med samma spekulationer kommer ju döda det här forumet.
Man går in en gång per dag, uppdaterar sidan, ser ”Källgren” direkt i det översta inlägget och stänger ner sidan. Dag ut och dag in….
Max 313 dagar utan Brynäs matcher per år med samma spekulationer kommer ju döda det här forumet.
Man går in en gång per dag, uppdaterar sidan, ser ”Källgren” direkt i det översta inlägget och stänger ner sidan. Dag ut och dag in….
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10753}: "Och vissa tycker att säsongen har gått så bra att det spelar ingen roll hur slutspelet slutar. Det är bottenlagsmentalitet."
Det är din tolkning av vad folk har svarat. Min tolkning (som absolut inte behöver vara rätt) är att om det skulle gå åt helvete i slutspelet är man naturligtvis inte nöjd med det (kalla det fiasko eller vad du vill) men man kan ändå trösta sig i eländet med att vi ändå vann serien som nykomlingar. Nånting som jag innan säsongen tagit alla dagar i veckan.
Allting behöver ju inte vara svart eller vitt. Man kan vara nöjd med grundserien men missnöjd med slutspelet, eller tvärt om.
Det är din tolkning av vad folk har svarat. Min tolkning (som absolut inte behöver vara rätt) är att om det skulle gå åt helvete i slutspelet är man naturligtvis inte nöjd med det (kalla det fiasko eller vad du vill) men man kan ändå trösta sig i eländet med att vi ändå vann serien som nykomlingar. Nånting som jag innan säsongen tagit alla dagar i veckan.
Allting behöver ju inte vara svart eller vitt. Man kan vara nöjd med grundserien men missnöjd med slutspelet, eller tvärt om.
+ 8
Sv: A proposito de nada
In och swisha en slant till tifogruppen nu så vi får magiska tifon till slutspelet. 🖤💛❤️
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Supportern: Jag tycker det är oklart om Brynäs verkligen är i dålig form eller om det är motivationen som saknats nu på slutet. Det är ju två olika saker. Man får också tänka på att alla motståndarna har haft någonting att spela för.
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Skönt att höra Gälla i intervjun. Tur att det är han som är tränare och inte folket här inne. Han verkar ha lite bättre psyke än oss. :)
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Gälla är inte det minsta orolig, har sett att laget går lite i väntans tider.
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
lapad: Jävla usla faktiskt. Släpper 30 sena hopptacklingar och fokuserar på att ta tveksamma interference…
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Hoppar han in tacklingen mer tydligt måste han för fan ta flygcert.
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Jockster : Hur fan kan domarna missa en huvudtackling och nu en ful cross i ryggslutet? Så jävla dåliga
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Gavve: Har mycke å spela för . Milstolpe för Brynäs IF. 100 poäng . Komma tillbaka till vinnarkänsla . Gå in med en förlustrad på 4 raka är inget att sukta efter .
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Här sitter man och väntar på slutspel under senaste veckan.. glömde bort att det är match ikväll 😅
+ 8
Sv: Brynäs - Färjestad 2025-03-11
Anton Ohlsson kallas hem.
Laddar inför slutspel! HS segrar igen :)
Laddar inför slutspel! HS segrar igen :)
+ 8
Sv: A proposito de nada
mattias - 74:" en polare som kan allt om klubben"
Då kanske han kan svara på när Leksand vann guld senast? Jag har sökt många år bakåt utan att hitta något!
Då kanske han kan svara på när Leksand vann guld senast? Jag har sökt många år bakåt utan att hitta något!
+ 8
Kollade på ÖT mellan Timrå och Frölunda igår och jäklar vad dom körde där. Känns som vi inte ens är nära. Ska väl vara första perioden i första matchen då.