1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779222 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Förstår allas frustration med PP sist. Det var katastrof. Men känns ändå lite som alarmism här inne nu när vi torskade en match med sex raka vinster innan. När man läser lite snabbt låter det nästan som vi vore i en kris...

Brynäs modell 2025 är aldrig nöjda - men vi som fans kan ju slappna av lite tycker jag.

Sv: A proposito de nada
{10753}: "Känns som man lagt någon prestige i att ”titta vi har kunnat spela samma kedjor hela säsongen”

Tror absolut inte att det är någon prestige, utan Gälla anser att Indra ska spela i första för han gör mest nytta där.
Och Gälla måste ju göra något rätt i och med att vi leder SHL som nykomling med nio omgångar kvar.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
{9631}: Finns definitivt "kräk" i varje förening. Det är bara att andelen är mycket större i Lhc. Det får tyvärr de få trevliga leva med.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Trist med förlust. Samtidigt får man se nyktert på saken. Bottenlagen snor ofta poäng denna tid på året. Synd att det var mot just Lhc bara.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
mattiask: LHC lyckades få in 3 baljor utan att ens vara med och spela ikväll.
Sånt som händer, vi tar nästa🤟

(Räknar inte med målet i öppen kasse)

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
SÅÅÅÅ JA! Bobby! Men bra av Kopacka där också!

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Blå grottan: Axel och Lindstein får ta rygg på Söderström och träna skott efter träningarna.

Jäklar vad bra det backparet skulle vara om dom kunde hota mer offensivt också.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Hur kan tränartrio vara så fullständigt immuna mot att förändra på pp spelet.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
nittontolv

Det finns enskilda individer som beter sig som idioter, jag står bakom Linköping HC som förening men inte alla som sympatiserar med laget.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Persson i kassen i eftermiddag.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
{9631}: Tyvärr har väldigt många av era fans gjort det omöjligt att känna nån slags sympati för Lhc. Nästan regel att man blir förolämpad och otrevligt bemött i Linköping. Ni kanske vinner ändå dock, det finns ju onekligen bra spelare i laget.

Sv: A proposito de nada
Gavve: Med en skadebenägen Lagace och Lindbäck i samma form som 2022-23 så lever FBK jäkligt farligt. Men fönstret är ju fortfarande öppet.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13
Metalman: Aha, tack.Så båda lagren spelade med numerärt överläge, som Rolle Stoltz sade en gång.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13
Brynäs har alltså 10 spelare på top 20 i +/- statistik. De är rätt stabilt måste jag säga.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13
nittontolv: Är ju inte bara i denna match. Senaste 5 matcherna (inklusive denna) har FBK alltså tagit 4 poäng. De har gjort 13 mål och släppt in 18. Bara ett lag har släppt in fler under samma tid, Örebro på 19 insläppta och 0 poäng.

HV har det dock tuffare. Gjort 5 mål senaste 5 och släppt in 18 och inte tagit en enda poäng de heller.

På 42 matcher har vi alltså släppt in 30 färre mål än FBK. De har några fler mål totalt men vi har 6 fler än dem i 5 mot 5 också.

Sen tänker jag inte nedvärdera eller säga att FBK är usla på något sätt. Men de ligger i botten sett till antalet insläppta mål (där vi och Frölunda ligger i toppen menar jag nu). 123 insläppta slås bara av HV (135), LHC (126), Modo (139) och SAIK (124).

De har ju satt sig i en lite speciell situation nu också. Lindbäck var backup i denna och förra. I förra stod Clara (blev utbytt) och i denna stod Legacé. Ska de fortsätta turas om vilken av deras förste och andremålvakt som är ombytt? Helt absurt och jag vet inte alls hur de tänker där...

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13
aplusb: kan väl egentligen vara Jordie Benn, i och med Torontos organisation.

Skulle inte Benn också jobba som någon sorts ungdoms scout? Antingen åt Toronto eller Dallas🤔

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13
Lemp: Spännande! Undrar vem som känner honom sedan tidigare, för det där är en jäkligt anonym spelare på papperet.
Inte alls orolig dock, övertygad om att Alcen vet vad han gör.

Sv: A proposito de nada
Oliver Tärnström verkar ha haft hyfsad lekstuga mot Djurgården. 1+4….

5 poäng i staden han växte upp mot laget han hatar! Härligt för honom!

Sv: Matchtråd: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2025-02-11
{10071}: 12 poängs marginal ned till 2:an med 11 matcher kvar att spela. Det är vad man kallar en god marginal. Helt surrealistiskt....

Sv: Matchtråd: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2025-02-11
SuneMangs: en bra kväll; Casino-hockey och Sven-Ingvars😂😂

Sv: Matchtråd: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2025-02-11
Man hatar inte att Leksandsklacken kör "Torparrock" när dom dänger FBK hemma.

Sv: A proposito de nada
"Det är inget snack om att vi kommer slå publikrekord i år. Den stora anledningen är att Oskarshamn bytts ut mot Brynäs, de gör en makalöst bra säsong"

Vi fyller inte bara hemmaborgen i år, vi bidrar givetvis också till publikrekord för hela ligan. Brynäs är störst!

Sv: A proposito de nada
Tomasek säger att Brynäs är ett smart lag som ser lite ut som ett landslag. Skicka in hela Brynäs i VM bara, på med blågult ställ så kan vi se till att få lite ordning på grejerna.

Sv: A proposito de nada
trodde det var ett aprilskämt först när jag såg att lindbäck var klar för färjestad.. men så var det tydligen inte.. jag har svårt att se hur han ska lyckas i färjestad men jag hoppas ändå han får ett värdigt avslut på en riktigt bra karriär.

Sv: A proposito de nada
Jompe: ”Chebyshevs”? Menar du inte Chevy Chase?
🙂
Uppladdat:

500x0-img0125.jpeg


Sv: A proposito de nada
JawKee: Om Brynäs skulle ta in Hugo Fransson. Tror du att han blir en dominant röst i Brynäs omklädningsrum eller mer som en junior?

Jag tror att Brynäs är otroligt attraktiva att flytta till. Kombinationen av medgången, en stark stomme och halvdan bredd måste göra det väldigt attraktivt för spelare som har hamnat lite i kläm någon annanstans. Och som sagt, kanske finns det någon som redan är klar för nästa säsong som går att få loss redan nu.

Sv: A proposito de nada
aplusb: Att vara noggrann i rekryteringen och ha in bra personer tycker jag är ”goes without saying” på den här nivån. Det är inte korpen där man sätter upp lappar i hallen och letar spelare för att fylla ut laget.

Förra sommaren var det en del här inne som på fullt allvar tyckte att Brynäs borde förlänga Coreau eftersom han verkade vara en bra person. Tänk om Brynäs hade gjort det istället för att ta in Persson. Hemska tanke…

Sv: A proposito de nada
JawKee: Rätt saftigt antagande från Brynäs om de räknar med att killar som Lill-Sunken, Hillström, Svrcek, Lindblom och Lejon kan gå rakt in och spela tuffa slutspelsserier. Ungtupparna har gjort det bra, men samtidigt spelat för lite för att man ska kunna dra såna slutsatser. Lejon har gjort det fint i BIK, men tycker vi behöver en fjärdelinare, det är han inte.

Kolla Reber i Hv som gjorde det jävligt bra tidigare under säsongen, nu är många Hv-fans inte längre så imponerade.

Nä, tycker definitivt att JA ska leta efter en bra kugge att bredda med inför slutspelet.

Sv: A proposito de nada
Bob: Ska vi ta in en back till inför slutspelet så vill jag ha en sheriff som kan avlasta Berra. Vi har tillräckligt med spelande backar.

Sv: A proposito de nada
Kul med mycket Brynäskopplingar i veckans lag hos Sanny!

Söderström: "Det artisteri som han stod för i den första perioden mot Örebro i lördags var av på en löjligt hög nivå"

Trivigno: "I spel med lika antal spelare på isen har Trivgno svarat för 28 poäng vilket är bäst i serien tillsammans med stjärnspelarna David Tomasek och Oskar Steen."

Gälla: "Serieledande Brynäs tog full pott under veckans tre matcher. De mesta tyder på att man kommer ta hem grundserien vilket en nykomling aldrig tidigare lyckats med."

Lindstein som veckans doldis också: "Lindstein har tagit tillvara på förtroendet och har tagit sitt spel till en ny nivå. Lindstein utgör tillsammans med Axel Andersson ett väldigt stabilt och lugnt spelande backpar."

www.expressen.se/sport/blogg/sannylindstrom/2025/02/03/sasongens-basta-varvning/

Sv: A proposito de nada
Någon som minns upptaktsträffen? Vi fick 5%.. det hade dom roligt åt hos våra grannar.

Och shoutout till looben som efter typ 5 matcher sa att vi var en outsider till sm-guldet medan dom andra hånskrattade gott
Uppladdat:

500x0-screenshot20240917-110902_RTNuCvvRkekhXYS.png


Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
Zappaholic: Du minns inte fel… 2012 ledde vi serien en bit in men tappade. Knep den otroligt viktiga fjärdeplatsen i grundseriens sista omgång borta mot Timrå då vi vände ett 0-4-underläge till seger. Där och då grundlades SM-guldet…

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
Forsberg 1978:
Nä, nu börjar jag fan betvivlar verkligheten vi lever i.
Är det the matrix som spelar oss ett spratt?
Är vi på allvar på väg att vinna serien efter att för 2 år sen sett supportrar gråta (undertecknad inkluderad) efter 0-1 mot Malmö) oavbrutet?

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
Jaaaaa! Så ja, Silfver! Skönt att han får ett mål.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
SuneMangs: Svårt att greppa att Berglund i Örebro anses bättre än alla Brynäs svenska backar av Sam Hallam. Varje gång Brynäs möter Örebro har Brynäs 3-4 svenska backar som ser klart bättre ut än honom.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
Huge: Hur är det inte tripping framför målet?

Johan Larssons ögon. Ingen man vill ha som ovän på isen

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
LEOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!
Jösses va grabben lirar!!!

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
JawKee: Nu har jag inte läst de senaste inläggen så med risk att komma med old news… Faktum är dock att Trivigno ligger på 4:e plats i hela SHL i spel 5 mot 5. Det är ju minst sagt anmärkningsvärt.
Det sätter återigen frågan om spel i pp för Trivigno under lupp. Man kan ju med visst fog anse att Trivigno faktiskt är lagets bästa målskytt. Vi har problem att få vårt pp att leverera.
Förslag på lösning åtminstone medan Djoos är borta. Flytt upp Chuckie på point istället för Söderström och ställ Trivigno till höger istället.
I andra sätter vi in Söderström istället för Axel.
Nästan 100 på att vi skulle få utdelning på detta.

Sv: A proposito de nada
Snacka om jämn och hög nivå:

Omgång 1–13
1) Brynäs 25 poäng
2) Frölunda 24 poäng
3) Färjestad 23 poäng

Omgång 14–26
1) Brynäs 26 poäng
2) Färjestad 24 poäng
3) Luleå 22 poäng

Omgång 27–39
1) Brynäs 29 poäng
2) Färjestad 27 poäng
3) Modo 22 poäng

Sv: A proposito de nada
Adam Boqvist claimas av New York Islanders.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Frölunda HC 2025-01-30
Peja: Apropå ingenting så tror jag att Växjö kommer bli livsfarliga i slutspelet. Dom har börjat varva upp nu och har inte fått in lillebror Sylvegård än. Rosén var ingen dålig idé av Evertsson.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Frölunda HC 2025-01-30
rafalski: Perssons spel är behållningen, utöver Axel Anderssons skickligt maskerade skott.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Frölunda HC 2025-01-30
Andersson var grym att dölja sin skottvilja vis målet - var det någon som kunde ana att han skulle ta skott?

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Frölunda HC 2025-01-30
xxx BIF xxx: Bra gjort av Sundqvist jr där också. Omöjligt att fatta vad Rönnberg gnäller på. Krya på dig förresten.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Frölunda HC 2025-01-30
Ruggigt byte av Silfverberg.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Frölunda HC 2025-01-30
SuneMangs: Indrasis. Rödin. Bertilsson och Chucky. 4-1 till oss.

Sv: A proposito de nada
Peja: "Färjestad och några till som inte hade bra NHL-spelare vid tidpunkten fick igenom att korttidskontrakt skulle förbjudas eftersom det var livsfarligt för svensk hockey."

Det där stör mig som in i bängen fortfarande. Minns tårarna från Växjö när vi tog Cody Franson.

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
Snabb analys morgonen efter:
Örebro var aldrig ens nära, trots att vi gjorde en halvrisig insats. Första var spel mot ett mål, sedan får Örebro ett antal långa och rätt giftiga anfall i andra som är helt vårt eget fel - Man slappnar av och det blir lite hönsgård av hela försvaret. Märks att Örebro är ett bottenlag, annars hade de haft in minst ett mål där.
Domarinsatsen var dålig, åt båda håll, hade varit totalt skogstokig om Örebro fått in ett mål efter en så klockren utvisning som vid 3-1 (Någon som minns icingsituationen hemma i början på året? Typ den fast värre.). Trist för sporten att man missar sådant, men shit happens antar jag.

Känns som att Brynäs utan problem hade växlat upp i tredje och städat av det här oavsett vad det hade stått på tavlan, märks att det är klasskillnad.

Ser att det är många som klagar på Indrasis, tycker han gjorde en helt okej insats. Vi vet hur han är som spelare, det är ingen nyhet, high risk, high reward. Men nog sjutton kan man tycka att han borde visa lite mer vilja i en del situationer...

Ludde som väntat mycket bra i målet, surt att han fick släppa en så pass enkel puck när han räddade väldigt många fler kvalificerade lägen. Låt honom stå imorgon igen nu så, han behöver förbereda sig på att spela många matcher i rad om någon månad...

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
Lunkan: Eriksson är en gnällkärring. Trivigno åkte på en ful crosschecking utan påföljd. Domarna var inte bra men inget lag gynnades.

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
Heja Brynäs. Så stabilt. Och nu tio matcher av 14 kvar hemmavid. Bör betyda trumf på hand i seriens sista fjärdedel, även om hockey kan vara mera komplext än så.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)