1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779288 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Rögle - Brynäs 2025-03-06
gwl: Ja man kan ju tycka att förstalinan borde flyga fram och ösa in mål när bottensänket som bromsade upp och gjorde Larsson och Silfverberg osäkra äntligen är borta. Har inte riktigt sett så ut. Snarare tvärtom.

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
spolaisen: Vet inte hur noga du kollade men Källgren slog sönder klubban mot ribban i rent raseri efter något av de sista målen.

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
gwl: Nej Källgren styr inte utespelarnas prestationer men han har i princip lika dålig statistik när vi flög fram i serien som han har nu när vi går tyngre. Med andra ord så tillför han ingenting i Brynäs.

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
Brynäsgubbe: Är det viktigt att en tränare skriker och är förbannad och kastar saker omkring sig? Kan inte förstå varför någon skulle vilja ha en sån tränare (eller chef för oss som inte håller på med sport) någonsin. Att vara lugn i alla situationer kan omöjligt vara en dålig grej enligt mig. Herregud, om min chef skulle skrika på mig varenda gång jag gjorde misstag skulle jag inte bli långvarig på mitt jobb i.a.f.

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
Klassik läggmatch för att slippa få Växjö i kvarten 😎

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
{9382}: Tacklingen i ryggen från Lowe på Hillström var fullt jämförbar med tacklingen som D’Astous fick matchstraff för.

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
Kalle Kamel: 2-2 i spel fem mot fem. Man får hitta delmål i matchen

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
saile39: tror inte folk förstår hur svårt det är att ens gå vidare från kvarten. Som jag redovisade förut, senaste 10 åren har FBK (de ses som bra över tid) gått vidare 2 gånger.

Att vinna serien ger en miljon i kassan och hemmaplansfördel i slutspelet. Blir en del extra pengar in på kontot även om vi inte ens går till final. Brynäs budgeterade ju för att slippa kvalspel, inte mer än så (vad jag vet).

Viktigaste för mig hur det än går i slutspelet är att Brynäs som förening mår bra igen. För det är längesedan jag upplevde det i föreningen.

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
TheMacamush: exakt detta har vi hört förut. Vi skulle ju inte ha en chans i HA-slutspelet heller. Vi var ju för lätta och mjuka där också. Detta enligt både motståndare och egna Brynäsfans. Och det gick ju ändå...

Sv: Brynäs - Växjö 2025-03-04
Lider med Källgren. Säkert 50% av alla Brynäs fans sitter och kastar skit på han.

Medans ett helt lag kastar han till vargarna.

Sv: A proposito de nada
OveJärnkrok: Inte okej av Brynäs att göra så här mot oss.. gå från att vara sämst i SHL och åka ut... Till att hoppas på att bara hålla sig kvar, så blir man etta... Inte okej! 😂 Klart man inte hinner med i svängarna.. och nu är man så bortskämd så skulle man åka i kvart i semi så skulle man bli så satans besviken 🤣
Sparka alla!!

Sv: A proposito de nada
Peja: Som sagt, 52 omgångar och serieseger betyder noll och intet. Den 20 mars börjar kvartsfinalerna, det är då det börjar. Vi möter de vi möter enligt de regler som finns, må vi vara väl förberedda 🤔😳😊.

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Peja: Sen får man inte glömma bort att Persson fortfarande har begränsad erfarenhet i SHL, Finns inga garantier på hur hans siffror kommer att se ut nästa säsong.

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
rafalski: Han räddade 30 av 31 skott i en match mot Malmö som vi vann. (96.77%)
29 av 32 mot Frölunda. (90.62%)
28 av 30 mot Linköping. (93.33%)
29 av 30 mot Luleå. (96.67%)
23 av 24 i en annan match mot Malmö. (95.83%)
21 av 22 mot Leksand. (95.45%)
26 av 28 mot Modo. (92.86%)
21 av 22 mot Färjestad. (95.45%)

Där har du ett litet axplock av bra matcher han har gjort.

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Jockster : Kan du inte komma på något bättre än att klaga på Källgren när vi vinner klart. Pinsamt beteende!

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Scott femstjärnig idag. Riktigt bra med juniorerna.

Var aldrig nåt snack egentligen. Domarna gjorde allt för att hjälpa HV, Källgren bjöd på ett par, men i överlag en bra match. Kul med många mål.

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Kul för Lindbäck att vinna med FBK ❤️

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
13p på 7 matcher av Söderström. Fan va bra han är.

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Åker HV ur så hoppas jag verkligen att de aldrig någonsin kommer tillbaka igen! 😍

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Tror modo gör mos av hv71.....

Sv: Brynäs IF - HV71 2025-03-01
Hahaha Scott jävla king.

Sv: A proposito de nada
Huss888: efterklok kan man vara. Men samtidigt så behövde vi en förste keeper innan säsongen och det fanns troligtvis inte många att välja mellan. Var väl källgren eller finnen som inte direkt blev succé i LHC.

Persson kom in väldigt billigt och han hade väl troligtvis inte spelat SHL om inte Alcén värvade honom. Det var väl väldigt logiskt att skriva ett 1års-kontrakt.

Sv: A proposito de nada
Cardigan Daffipoff: Vet att det är ett jävla vågspel, men känslomässigt skall inte Persson stå en minut till. Jag hatar detta, och jag hatar att man inte kan hålla käft om det tills säsongen är avslutad.

Sv: A proposito de nada
Brynäs trea på listan över de lag i ligan man helst skulle vilja spela för om inte sitt eget med 11% av rösterna.
Motsvarande listor genom åren har vi alltid legat i botten, knappt mätbart. Det säger ändå något, även om såna här enkäter är sisådär.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Farsang: Tycker att Indrasis ändå visade en sida i den här matchen som vi inte sett så mycket av innan. Absolut gör han misstag. Rejäla, ibland. Men det finns ju uppsidor helt klart

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
blir lite ledsen i ögat över att SHL inte verkar lägga så mycket energi på tacklings statistik. i och med att jag diskuterat Indrasis fysiska spel i matchen mot Frölunda så är jag fortfarande rätt bitter över att han klockat in NOLL tacklingar enligt officiell statistik.

när jag såg han tackla in 3-4 stycken in i sargen. (oavsett kraft så ska det ändå räknas) sen knockar han Weissbach i en omdiskuterad tackling. men får ändå inte en tackling för det.


sen är det såklart skillnad på att pincha någon mot sargen eller tackla dem mot sargen för att stoppa deras framgång. det fattar ju jag med.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Brynäsgubbe: Ja, satt precis och tänkte på att vår +/- är bättre än Luleå och FBK tillsammans. +52 mot +51. Räknar man ihop alla plus och alla minus på plats 2-9 så har vi högre än alla tillsammans också (47 mot 52 om jag räknar rätt).

Sen har vi spelare som har bra siffror i just +/- också. Framförallt Söderström och D'Astous som båda ligger på +27... Söderström har varit inne på 54 mål framåt (när plus/minus räknas), D'Astous 52. Detta kan jämföras med Steens 41 framåt och Studenics 44 framåt. Steen är trea efter D'Astous och Söderström på... +19!

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Gör Frölunda mål så lider jag med Bengtsson. Han gör den situationen jättebra.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Blir riktigt iritterad på domarna. Vi skulle haft med oss minst 4-5 utvisningar men Frölundaiter får med sig i stort sett allt

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Var det inte mer holding the stick på Frölundaliraren där?

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Peja: Hårt dömd too many players det där. FBK hade kommit undan med den där 100 gånger av 100.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
SuneMangs: Ska bli så satans kul att se detta! Kan verkligen bli succe. Både för Svrcek och Sunken.
Intressant att se hur det går för fjärde nu.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2025-02-27
Erat: Alltså dra mig baklänges, vilka jävla ändringar. Lite läbbigt dock

Sv: A proposito de nada
Peja: Hoppas dock Bäckis tar en plats nästa säsong.
Kanske Lukas Carlsson/Adam B in på backen?

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Leksand IF 2025-02-25
Gavve: Enig - helt klart Källgrens fel idag; 94,44 i räddningsprocent och sen kan han ju inte stå upp i målet!

Det kan eventuellt även vara Djoos fel.

Sv: Matchtråd Brynäs IF - Leksand IF 2025-02-25
Supportern: Vad fan tittar du på för match????

Helt sjuka lägen vi bränner. 5-1 mer normalt resultat i en sån här match.

Sv: A proposito de nada
Honken: Haha lägg av, Östhammar klev på efter Brynäs, du kan vara lugn.

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
dabif: Vet ej, men tippar på Säters fasta paviljong

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
Berge: Haha..underhållande citat. Men har man haft så fel så blir det svårt att bli tagen på allvar sen.

Då har vi ju inte ens gått igenom alla andra problem de såg med Brynäs och att det minnsann var vettigt att tacka nej till D'Astous.

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
Jaha, grabbar. Då ska vi bara vänta in att alla Modofans kommer in i vår gästbok efter matchen nu då. Eller vänta...är det bara..när de lyckas vinna?

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
BP är i alla fall tätare än Karlins kranskärl. Alltid något!

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
bar mofftak: Mycket märklig utvisning med en klubba på benskyddet…

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2025-02-22
nittontolv: Ja, jag tror Indrasis är minst dålig i förstakedjan. Där får han ändå chansen att vara kreativ då de andra 2 kan täcka upp för hans misstag (när kreativiteten blir för mycket alltså). Att ha honom i fjärde skulle ju innebära att man knappt skulle våga sätta in den. Den fungerar ju väldigt bra i dag också när de har en fartfylld junior i den (Svrcek). Att slänga in en långsam Indrasis där tror jag blir rent av livsfarligt.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Kollar på Nolan Stevens och leker med tanken på honom som ersättare till Schroeder. Tror han skulle kunna passa in bra i Brynäs spelstil.

Sv: A proposito de nada
det gör mig bedrövad att höra om det hat och i vissa fall hot en del spelare får utstå. skäms på er som är ansvariga. sen tror jag att alla lag, i alla sporter har en eller några hackkycklingar. Nån ska va sämst i år också, sen försvinner den och nån annan är sämst (ofta minst omtyckt) , men låt det bedömas på sportsliga grunder och skötas snyggt. inga hetskampanjer och framför allt. hissa även personen när det är befogat...
Jag antar att det är förhoppningar som ligger bakom det negativa, man vill så gärna vara bäst, att alla våra ska vara bäst och blir besviken när så inte är fallet. förväntningar kan ställa till det. När jag var ny här så var Adam Andersson en som skrevs upp, när förvänmtningarna inte infriades så blev kolan den nya heta. Han , blev heller inget hos oss utan man vandrade vidare till Niklas andersson etc..bland forwards, kristoffer jobs, floberger, etc etc...Det blev lite lugnare när bäckis och resten kom fram. många levde ju upp till förväntningarna. med dert sagt tycker jag att indrasis är minst sagt ojämn i spelet och att alcen fortfarande pratar för fort... något han delar med silfverberg men den senare låter inte som en bilförsäljare...med glimten i ögat, vill inte starta hetskampanjer :-)

Sv: Matchtråd: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Huge: Bara att gratulera TIK till SM-guldet.

Sv: Matchtråd: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Brynäsgubbe: Bättre att ha en svacka nu än när slutspelet börjar 👍 Med det sagt är det ingen svacka än, men torsk mot Modo på lördag så köper jag pratet om nyss nämnda svacka.

Sv: Matchtråd: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Erat: Pettersson har tur att D’Astous skonar honom från en knockout.

Sv: Matchtråd: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Det var den billigaste jävla utvisningen han kunde ta domarjävlen

Sv: Matchtråd: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Fan nu får Persson stå resten av säsongen! Den där ska fan Källgren ta!



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)