1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779202 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
parks: 12-4 i skott i tredje. Klass.

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
Nu är inte jag någon expert på andra lag. Men ser det inte extremt lojt ut hos många i Örebro? Brynäsare och en Örebrospelare krockar (med benen) och Örebrospelaren nästan lägger sig ned och protesterar mot att han inte fick något med sig medan Brynäsaren är på väg upp direkt och framåt för att sätta igång anfall.

De lever verkligen mycket på sina spetsspelare. När det grinar emot lite känns det som att många i Örebro bara ger upp.

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
{9684}: Blir rent förbannad på Miks agerande vid de senaste situationerna i anfallszon. Passiv och på fel ställe.
Det kommer inte att hålla i längden. Tror det är läge för JA och Gälla att ta ett snack med honom.

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
gwl: Verkar vara olika bedömningar på crosschecking bakifrån.
En lätt dutt i ryggen och dom fick ett PP.
Trevigno crossad i ryggen bakom deras mål och får ansiktet intryckt i plexit. Ingen åtgärd…😤

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
BIF Kungen: Skönt att Trivigno reste sig och kunde spela vidare.

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
BIF Kungen: Första ser sjukt påslagna ut.

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
BIF Kungen: Härligt med våra fans som överröstar deras vaggvisa, haha!

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
Gavve: Jag tycker det blir skevt att bara kolla på hur lagen värvat under pågående säsong utan att ta hänsyn till vilken trupp man gick in i säsongen i. Brynäs gick in i säsongen med 2 målvakter, 7 backar och 11 forwards av SHL-kaliber. Du hittar inte så tunna trupper hos något annat topplag. Det är också mycket märkligt att ingen ens tänker tanken på att Färjestad kan förstöra sin dynamik med värvningar medan det beskrivs som livsfarligt för Brynäs att bredda laget inför slutspelet. Jag gillar flera av 07orna men att de skulle vara redo för SHL-slutspel redan som B-juniorer tror jag är att överskatta deras nuvarande förmåga.

Sv: A proposito de nada
Peja: ” Det skulle vara mycket bättre om Bäckis kom in redan på försäsongen nästa säsong.”

Ja det vore iaf mer troligt och rimligt.
Men tar han en plats nu (på kvalitet och inte gamla meriter) så skadar du ju inte om han kom nu heller - om han är tränad, frisk och utfäkt.

Sen pengen,
Om kontaktet går ut i vår (reggades iaf i januari så det kan ju ha gått ut om det är på årsbacis det tecknas=??)
Och då tror jag nog att bäckis kan ge upp några månadslöner för att få chansen att gå för guld med Brynäs - nu när chansen finns. Svårt att köpa den chansen sen. Tror det kan vara värt pengen för en som bäckis. Hans pension står ju inte faller med någon månad nu.
Skulle det gå bra kan han dessutom skriva lite Brynäshistoria och speeda på vepan i taket lite som bonus.

Men kul med rykten hur som, det livar alltid upp nått i en.
Och som sagt en lina med
Silverberg - Larsson - Bäckström är lite av hockeyporr. Iaf på pappret.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Gavve: Bettingbolagen (ATG, Svenska Spel) har nu Brynäs och FBK på samma odds för att ta hem SHL.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Peja: Är det inte Brynäs äldre garde (Silfver, Larsson och Rödda) som har de bästa fysvärdena i Brynäs trupp? Borde ju istället vara en tillgång i ett långt slutspel i m h o.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Knallhatten: Mycket snack på ”hugg och slå FBK” som vanligt. Lindqvist grinar i intervjun, Brynäs har stabbiga backar, Brynäs spelar casino-hockey osv. Det är väl klart att dom måste försöka intala sig själva sådana här saker.

Det kommer bli intressanta matcher mot FBK i slutspelet. Just nu har vi tagit 7 av 9 poäng mot dom…

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Brynäsgubbe: SAIK har verkligen urusla siffror denna säsong. Det som räddat dem lite är deras första 6 matcher.

6 första matcherna: 23 mål framåt (3.833/match), 12 mål bakåt (2/match). 15p (2.5p/match).

Matcherna efter det (alla 31): 77 mål framåt (2.48/match), 103 mål bakåt (3,323/match). 36p (1,16p/match)

De är sist i tabellen senaste 31 matcherna på 36 poäng. Näst sist är Modo på 40 poäng (LHC har också 40 men lite bättre målskillnad).

Detta kan jämföras med oss som har 111 mål framåt (3.58/match), 74 mål bakåt (2,387/match) och 61p (1,9677/match) senaste 31 matcherna. Tvåan FBK har 54 poäng.

Edit: Detta samtidigt som de har bra Corsi. 53.06 där bara 3 lag är bättre. Vilket gör siffrorna ännu sjukare. De har sämst PDO i hela SHL på 97.38. Näst sämst är Leksand & Växjö och då har de ändå 98.54 var!

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Anders Berg: ”Nu vänder vi blad” som kungen sa

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
SuneMangs: Såg matchen I efterhand.
Så otroligt bra spelat.
Så lugnt även om de hade individuella chanser.
Men sällan som dom kom samlade i anfall. De flesta anfallen var på utsidan.
Så starkt jobbat.
Nu är det 20 poäng till 6:e plats..

Ja jösses.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
{10638}: Så tråkigt att Markan missar 4 nations,
Han är verkligen en av NHLs bästa målvakter den här säsongen.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Anders Berg: jävligt märkligt att lägga fokus på Djoos

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
mattias - 74: Märks att det är svårt att följa två matcher samtidigt, speciellt om man är mer fokuserad på den ena...Rödins "kraftiga" bording tillexempel.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Farsang:
Måste bara säga att Helvete vad bra ni är i år. Från Allsvenskan till ett förmodat SM-Guld. Grattis i förskott då !

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Persson i kassen = ✌️

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Forsberg 1978: Äger sönder FBK i tredje.

Sanny lite ledsen😎

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
SÅJA!

Ingen jävla blåst i träa idag inte!

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Forsberg 1978: Hahaha, karma på gnällpellen som klagade på höga klubbor.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Lindstein gör en jättebra match måste jag säga!

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Brynäsgubbe: Där får vi tacka domarna för att de var blinda

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Lindström: Dom hugger, slår och ramlar lätt. FBK i ett nötskal.

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Ja med satan så oförtjänt och underbart!! 💛🖤❤️

Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Värmer upp med en AI-match inför den riktiga 💪
Uppladdat:

500x0-pxl20250125102133379mp.jpg


Sv: Matchtråd: Färjestad BK - Brynäs IF 2025-01-25
Farsang: Är Karlskoga "däruppe" i förhållande till Gävle?

Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
Lejon mål igen för Karlskoga!

Fan vad bra av Alcen att lyckas låna ut han till ett lag där han får speltid i en topp kedja för att utvecklas 💪🏼

För varken i Västerås eller Brynäs kunde/fick han inte en sån roll!

EDIT: Lejon gjorde ett andra mål bara någon minut senare 😂

Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
Peja: Förstår att det misstolkas, jag ska utveckla - Vi är i en situation där vi har en andramålvakt som är bättre i varenda mätbar kategori (Om Källgren nu är bättre i någon enstaka ber jag om ursäkt, inte dubbelkollat), men man har en förstamålvakt som (troligtvis) är utlovad att vara just det.
Hade det varit en rättvis konkurrenssituation så hade Ludde stått fler matcher vid det här laget, det lär väl vi kunna slå fast.

Men visst, fult att jämföra med Lindbäck, då var siffrorna klart värre, men situationen påminner om den. Och oavsett vad man tycker om Källgren så kvarstår fakta att han, just nu, på sin höjd är en okej förstamålvakt. Knappast mer. Under 90% SVS i det lag som Brynäs har just nu är direkt underkänt.

Vill bara poängtera att jag inte gör några andra jämförelser mellan Lindbäck och Källgren.

Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
Peja: Källgren är bra och stabil - men fortsätter målvakterna på den nivån de varit på hittills ska nog "Ludde" vara etta i slutspelet.

Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
Anders Berg: "Speciellt mot bottenlag"

Om du tittar på 10 senaste (eller till och med 20 senaste) så är HV allt annat än ett bottenlag. HV är på plats 4 senaste 20 matcherna på 32 poäng. Frölunda och Luleå har 29 poäng under samma tid som jämförelse. SAIK har 28 och Växjö 26.

Efter HV (senaste 20) har vi... Modo! På 31 insamlade poäng. Lite farligt att stirra sig blind på tabelläget istället för att titta på trender.

Endast Timrå (37p), Brynäs (41p) och FBK (43p) är bättre än HV under denna tid.

Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
Jockster : Du menar att du inte tror på xGF och xGA och sån underliggande statistik eller va? Det som statistiker och analytiker (även i Brynäs) jobbar med dagligen?

Finner det intressant att man avfärdar något som alla experter och klubbar använder i vardagen för att se hur spelare (målvakter och utespelare så klart) presterar. Om det bara var räddningsprocenten som varit det intressanta hade man ju aldrig behövt redovisa något annat och man hade knappast behövt ha anställda analytiker i klubbarna.

Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
SuneMangs: Källgren tar ju aldrig det lilla extra.

Sv: Matchtråd: Hv71 - Brynäs IF 2025-01-23
Ingen målvakt i SHL nyper den missilen, den kullen dör jag på.

Sv: A proposito de nada
Erat: ” och nu har vi två av dom i årets trupp och levererar som det vore 2011 igen 😍”

Berra var med i guldtruppen 2012, så vi har 3 i nuvarande trupp som vet hur det känns att vinna guld i världens vackraste tröja.

Sv: A proposito de nada
Peja: Jo det lutar nog mycket åt det hållet du beskriver. Det tror jag också. Sen vill säkert Scott få ett värdigt avslut i Brynäs. Jag bara HOPPAS att vi kan kämpa hem ett guld också för Scotts skull. Skulle ge honom ett fantastiskt avslut.

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Det är ju Alcen, han skulle aldrig säga något annat i en intervju.
"Ingen har försämrat sina chanser" är ju hans ledord. Det gällde ju tex även Kelleher som ville stanna och alla gillade honom men Alcen förstod att det inte gick och tog in Trivigno istället.

Bara ett exempel.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Exakt! "Snillen spekulerar". Hejdlöst roligt att ta del av dessa "experters tankar" och funderingar.
Här finns ett outömligt förråd av odödliga citat.

Sv: A proposito de nada
JawKee:
Undra om man inte redan nu kan jobba förebyggande och se till att det inte blir några krockar i slutet på mars (parmiddagar, stockholmsresor eller vad det nu må vara för blriljanta ideer som kläcks av respektive).

Lag 1/2 spelar 20:e, och lag 3/4 spelar 21:a....och sen vidare..

För att komma 2:a har det krävts 95p i snitt sedan 14 lag infördes.
För att vi skall missa det krävs det att vi under kommande matcher sänker vårt poängsnitt från 2 till 1,41p/match.
Samtidigt krävs det att TIK varvar upp och ökar sitt snitt från 1,74 till 1,88p/match.

Hatar, verkligen hatar att ta ut saker i förskott....men jag ska banne mig försöka manipulera frugans planer redan nu jag.😁

Sv: A proposito de nada
{10065}: Jag tackar nej till att kommentera eller dementera detta.

Sv: A proposito de nada
Peja: Jag är av åsikten att Brynäs absolut inte ska bredda laget som det ser ut nu. Jag tycker att det fungerar alldeles utmärkt att låta lite juniorer komma upp med massor med energi och spelglädje. De får erfarenhet och är jobbiga att möta. När energin viker efter några matcher så växlar man. Precis som vi gjort. Det finns många vinster med detta t ex att det fått fart på Scott och Vesel som båda är smarta spelare som kan göra mål.
Sen har vi ju faktiskt Anton och Linus som back-up oxå. Rätt säker på att Alcen sitter lugnt i båten.
Apropå Scott och Vesel så höjde sig båda dessa (särskilt Scott) några snäpp i slutspelet i fjol. Jag tror faktiskt att den trupp vi har passar riktigt bra i ett slutspel.

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
Jugge: Gamnackarna eller varför inte ”Brynäskonsumenterna” förnekar sig icke. Oavsett resultat, prestation eller tabelläge skall det sågas, gnällas och kritiseras. Fakta är helt irrelevant i sammanhanget. Centralt är att det måste finnas en hackkyckling som ska hängas ut. Är det inte Djoos så finns Kinnvall och Indrasis tillgängliga. Jag skulle vilja tagit del av dessa herrars kommentarer om det varit Djoos och inte CEDA som spelat fram till Skellefteås mål igår….

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
Skaplig start av Modo. 2-0 mot en helt meningslös företeelse i svensk hockey

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
Brynäsgubbe: Det känns helt ok. Man unnar ju inte LHC någonting, men Timrå behöver lite motgång just nu.

Kanske kan vi få en ny rolig video där Jokinen gapar på dem.

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
8-2 på ett par dagars roadtrip i Norrbotten/Västerbotten är helt ok 😉

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
Växjö och Timrå förlorar. Nu hoppas vi att färjestad tappar poäng

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
{9684}: Kul att förstöra fester!
Pissenkla skellefteå!

Sv: Matchtråd: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2025-01-18
nittontolv: Skulle bli förvånad om den inte kommer granskas och anmälas i morgon. Lite konstigt att den inte renderade i matchstraff.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)