Bästa inläggen
Föregående · 646 · Nästa
Sv: A proposito de nada
JawKee: Hade fortfarande varit riktigt intressant att se Hillström från start på Schroeders plats. Tror inte han hade gjort bort sig.
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
mikenomad: Har du sett en arg chihuahua nån gång? Springer runt fotlederna på människor och nafsar men allt som händer är att man tycker de är lite smågulliga i sin iver att verka tuffa.
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
mikenomad: Ni kan vara glada att ni vann öht, som Gavve påpekat. Varför är du så arg?
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
JonteD: tror inte det är en enda Brynäsare som kan säga att Brynäs var sig likt i dem två första perioderna 😂
Däremot 3:e perioden spelade dem hockey som dem brukar at göra.
Men tycker ni att Brynäs gjorde en bra match så kanske ni ska titta på lite mer Brynäs matcher för att se hur dem brukar bete sig 😂
Gott nytt oavsett 🚀
Däremot 3:e perioden spelade dem hockey som dem brukar at göra.
Men tycker ni att Brynäs gjorde en bra match så kanske ni ska titta på lite mer Brynäs matcher för att se hur dem brukar bete sig 😂
Gott nytt oavsett 🚀
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
jhnd91: Givet att kritisera domare när felbeslut görs. Men enligt dig kanske domare alltid dömer perfekt? D'astous puttade in Wedin i målisen precis lika mycket som eran spelade puttade in Oskar Lindblom mot eran målis i en tidigare match, där målet blev bortdömt.
Wedin gör inte allt han kan för att ta sig därifrån, han väljer att hoppa istället och gör själv så han faller mot Källgren. Där är skillnaden. Dessutom så var det icing redan innan det som domaren missade, en tydlig en.
Tycker att alla borde sluta ta kritik mot domare som är ursäkt till att man förlorat. Kritik är kritik helt enkelt.
Med det sagt så ja, Timrå förtjänade vinsten idag, för ni var bättre än Brynäs. Det tar jag inte ifrån er. Jag kan dock hålla flera tankar i huvudet samtidigt och kritisera vissa domslut, ja.
Wedin gör inte allt han kan för att ta sig därifrån, han väljer att hoppa istället och gör själv så han faller mot Källgren. Där är skillnaden. Dessutom så var det icing redan innan det som domaren missade, en tydlig en.
Tycker att alla borde sluta ta kritik mot domare som är ursäkt till att man förlorat. Kritik är kritik helt enkelt.
Med det sagt så ja, Timrå förtjänade vinsten idag, för ni var bättre än Brynäs. Det tar jag inte ifrån er. Jag kan dock hålla flera tankar i huvudet samtidigt och kritisera vissa domslut, ja.
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Blå grottan: Helt ärligt, hur mycket hjälp hade stackars Källgren idag? Jag fattar att han ifrågasätts, men det var inte många rätt på utespelarna fram till 4-0 heller. Det var i det stora hela en usel laginsats idag, även om några spelare hade en tyngre dag på jobbet än vissa.
Räknar med Persson från start i nästa match dock.
Räknar med Persson från start i nästa match dock.
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
{10065}: "Hans defensiva kvalitéer lämnar ju övrigt att önska ibland"
Kul att du säger det när han samtidigt varit inne på totalt 7 mål bakåt på hela säsongen. Finns ingen på topp 25 i plus/minus i SHL som varit inne på så få mål bakåt (tvåa har 9).
Kul att du säger det när han samtidigt varit inne på totalt 7 mål bakåt på hela säsongen. Finns ingen på topp 25 i plus/minus i SHL som varit inne på så få mål bakåt (tvåa har 9).
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Kulltorp: Vår styrka är i tredjeperioden. Så ropa inte hej än.
Dessutom har ni retat upp Silfverberg också. Inte bra.
Dessutom har ni retat upp Silfverberg också. Inte bra.
+ 8
Sv: Matchtråd Brynäs IF - Timrå IK 2024-12-30
Det ska bli mäktigt att få se sjöddas vepa hissas live. Han var Mr Brynäs för mig när jag växte upp
+ 8
Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
Erat: Och om Frölunda släpper in ytterligare ett mål har vi släppt in minst bakåt efter 28 omgångar
+ 8
Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
jag tror många lag och brynässupportar fortfarande är chockade över att brynäs är så bra.. man är van att brynäs är ganska dåliga och sviker allt som oftast i shl, dom senaste åren.. man vill gärna skriva av sin frustration, sen är det klart man måste få kritisera när det inte ser bra ut men jag råder alla brynäsfans( även mig själv) att spara på den värsta kritiken tills matchen är över.. för det går inte att räkna ut detta brynäs denna säsong!
+ 8
Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
TheMacamush: Ja, man älskar ju Greg. Men han är inte samma spelare längre, vilket såklart är naturligt med tanke på hans ålder. Men i en checking line håller han fortfarande, där är han till och med bra.
+ 8
Sv: Matchtråd Växjö HC - Brynäs IF 2024-12-28
Oavsett om målet kommer med 10 sekunder kvar eller 0.1 spelar mindre roll.
Aldrig roligt att släppa in mål.
1-1 efter första får vi köpa.
Växjö borta är en svår match - vi kan inte bara tro att vi ska åka och vinna matcher hur som helst som tex HV71 borta som vi sköljer över osv för att bara ta en match.
Varje match i SHL är otroligt svår.
Känns som att vi ropar på bänkningar, dåliga beslut osv i parti och minut.
Jag älskar att ha en Kinvall i vårt lag på sättet han spelar hockey på kontra en Niemelä eller Friman tex som knappt vågade ha puck.
Jag tror knappt jag minns när mitt kära Brynäs spelade en bättre och roligare hockey än vi gör i dagsläget.
Älskar att vi håller i puck så pass mycket som vi gör (vi vänder hem från mittzon istället för att bara kasta bort pucken). Sen att det inte ser ut så i varje match är ju bara logiskt.
Som sagt, jag skiter i om Kinnvall gör något misstag nångång eller om Djoos gör en indianare, jag älskar 🥰 sättet Gällstedt vill att vi spelar hockey på. Då kommer något misstag emellanåt.
Sorry för ev rörigt inlägg ;)
Aldrig roligt att släppa in mål.
1-1 efter första får vi köpa.
Växjö borta är en svår match - vi kan inte bara tro att vi ska åka och vinna matcher hur som helst som tex HV71 borta som vi sköljer över osv för att bara ta en match.
Varje match i SHL är otroligt svår.
Känns som att vi ropar på bänkningar, dåliga beslut osv i parti och minut.
Jag älskar att ha en Kinvall i vårt lag på sättet han spelar hockey på kontra en Niemelä eller Friman tex som knappt vågade ha puck.
Jag tror knappt jag minns när mitt kära Brynäs spelade en bättre och roligare hockey än vi gör i dagsläget.
Älskar att vi håller i puck så pass mycket som vi gör (vi vänder hem från mittzon istället för att bara kasta bort pucken). Sen att det inte ser ut så i varje match är ju bara logiskt.
Som sagt, jag skiter i om Kinnvall gör något misstag nångång eller om Djoos gör en indianare, jag älskar 🥰 sättet Gällstedt vill att vi spelar hockey på. Då kommer något misstag emellanåt.
Sorry för ev rörigt inlägg ;)
+ 8
Sv: A proposito de nada
Dwight: Då kan ”Kabbens Grabbar” stanna hemma nästa gång ni har bortamatch mot Brynäs. J-a tomhylsor…
Nåväl, vi lär slippa er nästa säsong när ni lirar i HA igen…
Nåväl, vi lär slippa er nästa säsong när ni lirar i HA igen…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Blir så upprörd när jag läser om sånt här. Håll den här skiten borta från hockeyn tack, vi (och Modo) är inte fotboll och hela den kulturen. Hoppas vi slipper se detta igen framledes.
+ 8
Sv: Matchtråd: Brynäs IF- Modo 2024-12-26
Kan inte sluta förvånas av hillström. Otroligt roligt! Längesen vi såg en sån impact-junior i Brynäs
+ 8
Sv: Matchtråd: Brynäs IF- Modo 2024-12-26
Herrejösses vilken passning av D'Astous till Scott. Verkligen på spelhumör vår kära Chucky!
+ 8
Sv: Matchtråd: Brynäs IF- Modo 2024-12-26
Brynäsgubbe: Ruskigt bra gjort av Indrasis där! Snyggt mål av Kinnvall också.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mattson: ”Läser att Timrå är intresserade av Westfält. Tycker han var bra i går. Gamla Brynäsare borde Alcen vara intresserad av.”
Helt klart en intressant spelare men ingen spelare som är värd att vara i budkrig om.
Främst Schroeder(möjligtvis) som kommer ersättas på centersidan kommande säsong, och där måste vi sikta högre än Westfält.
Edit: Silfverkroken hann före med en liknande slutsats :)
Helt klart en intressant spelare men ingen spelare som är värd att vara i budkrig om.
Främst Schroeder(möjligtvis) som kommer ersättas på centersidan kommande säsong, och där måste vi sikta högre än Westfält.
Edit: Silfverkroken hann före med en liknande slutsats :)
+ 8
Sv: A proposito de nada
Kung_Sjödin: FBK har över en väldigt lång tid (flera årtionden) tillhört Sverige-toppen. Enligt mig tycker nog alla lag att FBK är laget att slå. De har satt en hög nivå i ligan över tid.
De har Sveriges högsta lägstanivå i mina ögon. De kan vinna utan att spela bra. En otrolig styrka och konkurrensfördel. Många lag inkl Brynäs måste oftast spela bra för att vinna.
Finns givetvis undantag i ovan resonemang men jag tycker att de är Sveriges bästa lag över tid.
SAIK har en liknande tendens men inte lika långvarig. Tycker också att SAIK har ligans högsta högstanivå.
Vet inte om jag lyckas svara på din fråga, men ett försök…
Men självfallet det handlar om tycke & smak.
Hursomhelst; grattis till oss 🇧🇪🥂 och God Jul 🎄 till er alla.
De har Sveriges högsta lägstanivå i mina ögon. De kan vinna utan att spela bra. En otrolig styrka och konkurrensfördel. Många lag inkl Brynäs måste oftast spela bra för att vinna.
Finns givetvis undantag i ovan resonemang men jag tycker att de är Sveriges bästa lag över tid.
SAIK har en liknande tendens men inte lika långvarig. Tycker också att SAIK har ligans högsta högstanivå.
Vet inte om jag lyckas svara på din fråga, men ett försök…
Men självfallet det handlar om tycke & smak.
Hursomhelst; grattis till oss 🇧🇪🥂 och God Jul 🎄 till er alla.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Farsang: För mig är att chansa och att satsa offensivt två helt olika saker. Chansa är för mig lite negativt, och hade det varit det vi gjort hade vi inte legat där vi gör i tabellen eller släppt in näst minst mål av alla.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mattson: Självklart. Brynäs hade ju verkligen inga chanser att avgöra flera gånger under matchen... hårlössen måste tagit sig in i huvudet på Johansson haha
+ 8
Sv: A proposito de nada
Instämmer med FBKaren som tittade förbi, otroligt härlig och underhållande tillställning!
Lite tur för oss att FBK saknade en handfull nyckelpjäser, med dem tillgängliga hade vi nog haft det tuffare idag.
Med det sagt, vi tar julledigt som serieledare, det skojar man inte bort!
God jul på er kära Brynäsvänner!
Lite tur för oss att FBK saknade en handfull nyckelpjäser, med dem tillgängliga hade vi nog haft det tuffare idag.
Med det sagt, vi tar julledigt som serieledare, det skojar man inte bort!
God jul på er kära Brynäsvänner!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Horace76c: Fast jag får nog säga att de snor poängen av oss… Här borde vi haft tre poäng.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Är det någon som sett till Tomasek efter att han försökt mopsa upp sig mot Sheriff Bertilsson?
Det känns lite som att han eventuellt fick gå in och byta fillingar…
Det känns lite som att han eventuellt fick gå in och byta fillingar…
+ 8
Sv: A proposito de nada
IronKrook: Haha, Steen ska in och spela tuff efter avblåsning mot Larsson och får en rejäl handsktvätt i nyllet.
Rätt åt honom…
Rätt åt honom…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve:
Fast vi är väl alla överens om att Öhlund och Östmans straff var för hårda?
Jag hade inte klagat om Dick fått 4-5 matcher heller, men att seriöst påstå att avstängning hela säsongen är rimligt är kanske lite verklighetsfrånvänt?
Fast vi är väl alla överens om att Öhlund och Östmans straff var för hårda?
Jag hade inte klagat om Dick fått 4-5 matcher heller, men att seriöst påstå att avstängning hela säsongen är rimligt är kanske lite verklighetsfrånvänt?
+ 8
Sv: A proposito de nada
DIFFEN: Ska ju sägas att tacklingen som D'astous lägger hade vem som helst kunnat undvikit att få i huvudet om man tog sitt ansvar som mottagare av tackling.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: För att vara tydlig så anser jag att Victor är en gudagåva för oss som faktisk lyfter oss så mycket att vi har en guldchans i vår. Men han spelar en rätt svår hockey och det ställer en del krav på de han spelar med. Victor dansar balett och det kräver att partnern också kan balett (för att ta en kanske usel metafor). Kan säkert vara ett av skälen till att han inte fått chansen fullt ut i NHL. Även om det finns många skickliga backar i NHL så finns det rätt många som inte riktigt är den spelartypen också.
En lyckträff för oss att har Chuckie att leka med. För en skicklig back (som jag inte är) är det förstås en ynnest att få spela med Victor.
En lyckträff för oss att har Chuckie att leka med. För en skicklig back (som jag inte är) är det förstås en ynnest att få spela med Victor.
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10071}: Jag ska till USA i mars och passa på att se just Kings-Rangers lustigt nog (fast i LA). Får kolla ikväll så man lär sig tröjnumren.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Min grundtes med Kinnvalls kontrakt är att ingen klubb inklusive Brynäs kommer ge honom ett lika bra kontrakt som han har nu. Eftersom han trots allt bara är 27 år är han en spelare som man kan bygga på över tid.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lemp: Jag tänker ungefär så här. Laget måste alltid sikta på att bli bättre. Man kan inte ha massvis med kedjespelare i 35-årsåldern och förvänta sig att de blir bättre kollektivt.
Backsidan kommer högst troligt inte att bli bättre. I bästa fall lyckas man ha kvar samma nivå på spelarna, men det känns också tveksamt. Om Söderström och D’Astous lämnar kommer Alcén att få kämpa med näbbar och klor för att kunna ersätta de med lika bra spelare.
Det är liksom troligare att Brynäs lyckas hitta uppgraderingar mot Indrasis, Scott, Schroeder än mot Söderström och D’Astous, och det säger jag med all respekt för våra äldre herrar.
Backsidan kommer högst troligt inte att bli bättre. I bästa fall lyckas man ha kvar samma nivå på spelarna, men det känns också tveksamt. Om Söderström och D’Astous lämnar kommer Alcén att få kämpa med näbbar och klor för att kunna ersätta de med lika bra spelare.
Det är liksom troligare att Brynäs lyckas hitta uppgraderingar mot Indrasis, Scott, Schroeder än mot Söderström och D’Astous, och det säger jag med all respekt för våra äldre herrar.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Bra beslut av silfverberg.. fokus på brynäs och välmående så blir det en bra säsong av detta..
+ 8
Sv: A proposito de nada
JawKee: Andersson utgick ju mot Modo, vi spelade på 5 backar, kan vara något som går i truppen, vinterkräksjuka kanske🤔
+ 8
Sv: A proposito de nada
bradberry: Har ju även gått lite sjukdom i laget verkade det som. Då kan man känna sig lite extra sliten.
+ 8





