Bästa inläggen
Föregående · 647 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Mattson: Jag har alltid gillat modo. Tills denna säsong. Har blivit lite av mitt nya hatlag pga att min erfarenhet av deras supportrar är att dom är vidrigt provocerande och otrevliga. Gäller så klart inte alla.
+ 8
Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07
mk: Motivation slår klass idag.
Ett desperat MoDo lyckas med nöd och näppe grisa till sig 3p mot ett, bortsett från sista perioden, lojt, halvmätt och oinspirerat topplag.
Att Berra saknades och Andersson klev av i andra gjorde inte saken bättre direkt.
Grattis MoDo, men räcker dom här 3p ni fick i U-hjälp
på er resa för att undvika kvalspel?
Tveksamt…
Ett desperat MoDo lyckas med nöd och näppe grisa till sig 3p mot ett, bortsett från sista perioden, lojt, halvmätt och oinspirerat topplag.
Att Berra saknades och Andersson klev av i andra gjorde inte saken bättre direkt.
Grattis MoDo, men räcker dom här 3p ni fick i U-hjälp
på er resa för att undvika kvalspel?
Tveksamt…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Mattson: Timrå fick dubbel effekt av det felaktiga bytet. Dels en till spelare som försvarade spelvändningen, dels var samma spelare piggare när de vände spelet efter Schroeders avslut. Svagt av domarna att missa den, blir så mycket tydligare i spel 3mot3.
+ 8
Sv: A proposito de nada
jhnd91: Ja till viss del gör vi det. Vilket ni säkerligen också gjort om rollerna varit omvända. Det ligger i sakens natur. Vi tycker att den lika gärna kunde släppts och därmed gett oss ledningsmål med kort tid kvar. Det förstår du säkert.
Kontakt med målvakt bedöms väldigt olika. Den var otillåten när Lindblom ramlade igår men det var tillåten när Strömberg låg inne i hela målområdet, delvis på Källgren, och vispade efter pucken.
Problemet är att när domarna bestämmer sig för att videogranska en situation så vet ingen hur utgången kommer bli. Det beror på den inkonsekventa videobedömningen. Det har ni säkert också råkat ut för under säsongen.
Kontakt med målvakt bedöms väldigt olika. Den var otillåten när Lindblom ramlade igår men det var tillåten när Strömberg låg inne i hela målområdet, delvis på Källgren, och vispade efter pucken.
Problemet är att när domarna bestämmer sig för att videogranska en situation så vet ingen hur utgången kommer bli. Det beror på den inkonsekventa videobedömningen. Det har ni säkert också råkat ut för under säsongen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jugge: Vilken match. Det enda som var av sämre kvalitet var målvaktsspelet. Källgren bättre än Johansson dock.
Tack Brynäs, för att ni körde över Timrå i början. Det var det som behövdes för att laget skulle börja spela bra hockey. Jag tycker båda lagen förtjänade poäng. Extrapoängen hade kunnat hamna hos båda lagen, fast Timrå behövde den mer.
Jag var osäker på Brynäs inför säsongen, men erkänner att jag hade fel. Brynäs imponerar verkligen och jag tror laget når minst semi.
Tack Brynäs, för att ni körde över Timrå i början. Det var det som behövdes för att laget skulle börja spela bra hockey. Jag tycker båda lagen förtjänade poäng. Extrapoängen hade kunnat hamna hos båda lagen, fast Timrå behövde den mer.
Jag var osäker på Brynäs inför säsongen, men erkänner att jag hade fel. Brynäs imponerar verkligen och jag tror laget når minst semi.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tack för en sevärd och spännande match mellan två lag som jag tycker stod upp och försökte spela bra båda två. Som boende i fiendeland ska jag inte ta mig till kontoret i Gävle i morgon...
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Tittar man på situationen (ni får ursäkta bildkvaliteten) ser det ut som att Timråspelaren och Lindblom mer eller mindre krockar med skridskorna. Tå mot tå ser det nästan ut som. Ingen av spelarna tittar ju in i situationen (spelar ingen roll för straffets skull men menar att det knappast var med mening här).
Jag var som sagt 50/50 själv. Men lutar åt att jag tycker att domarna ändå dömde det rätt. Hade Brynäs åkt på ett sånt mål hade jag blivit irriterad och det är det som gör att jag väger över till att det var korrekt bortdömt.
Sen behöver ni inte hålla med mig på något sätt för det. Jag förklarar bara hur jag tänker.
Jag var som sagt 50/50 själv. Men lutar åt att jag tycker att domarna ändå dömde det rätt. Hade Brynäs åkt på ett sånt mål hade jag blivit irriterad och det är det som gör att jag väger över till att det var korrekt bortdömt.
Sen behöver ni inte hålla med mig på något sätt för det. Jag förklarar bara hur jag tänker.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Kebab_House: Du ser alltså inte att Svenssons ben fäller Lindblom, och de tar bort målet pga det? Du är färgad
+ 8
Sv: A proposito de nada
Supportern: Starkt att ta ikapp och jag tycker att målet borde godkänts så tre pinnar skulle vi haft.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve: Så är det. Vi har vunnit 14 av de 16 senaste. Det kommer förluster och sämre insatser. Det får man leva med som spelare och supporter.
+ 8
Sv: A proposito de nada
lapad: Kändes som att Brynäs tappade lite ödmjukhet efter 2-0-målet. Det kanske gick lite för enkelt under matchinledningen, men man har ju alla möjligheter att komma tillbaka i matchen. Det är bara mentalt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Jojo, det är inte mycket att göra åt.
Kul för grabbarna men nog är vi många som gärna hade sett en liten låtsasförkylning smyga sig på tätt inpå landslagssamlingen.
Vi är bara rädda om våra pojkar :)
Kul för grabbarna men nog är vi många som gärna hade sett en liten låtsasförkylning smyga sig på tätt inpå landslagssamlingen.
Vi är bara rädda om våra pojkar :)
+ 8
Sv: A proposito de nada
Blå grottan: Otroligt starka minnen. Var på plats den matchen och bevittnade alla överfall.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve: Tack Gavve! Väldigt intressant som alltid! 😀 Tror att Källgren har lyft sig den senaste veckan nu. I räddade över förväntat. Hoppas det fortsätter så!
Indrasis har fått mycket skit men tycker han också lyft sig senaste tiden. Och om jag såg rätt så fick han bäst gamescore av alla i Brynäs senaste matchen.
Indrasis har fått mycket skit men tycker han också lyft sig senaste tiden. Och om jag såg rätt så fick han bäst gamescore av alla i Brynäs senaste matchen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve: Gavve: Fantastiskt att vakna upp och se vilket jobb (och tid) du lägger ner här Gavve, verkligen imponerande och hängivet.
Känslan i det stora hela stämde rätt väl med dom underliggande siffrorna då men det blir också intressant när du bryter ner det i tre sektioner så här.
Utifrån dom underliggande siffrorna skulle man kanske kunna säga att vi spelade den bästa totalhockeyn under mittenperioden då om vi ser till differensen/ gapet mellan GA och GF.
Första 8: 2.3525-1.8525=0,5
Nästa 8: 2,9275-1,905=1,0225
Sista 7: 2,9671-2,4557=0,511
Under mittenperioden skapar vi nästan lika mycket framåt som dom sista 7 men vi är fortfarande nästan lika tighta bakåt som dom första 8. Sen var det snitt för perioderna så match för match finns det ändå variationer som du var inne på.
Siffror är inte allt men väldigt intressant att analysera.
Känslan i det stora hela stämde rätt väl med dom underliggande siffrorna då men det blir också intressant när du bryter ner det i tre sektioner så här.
Utifrån dom underliggande siffrorna skulle man kanske kunna säga att vi spelade den bästa totalhockeyn under mittenperioden då om vi ser till differensen/ gapet mellan GA och GF.
Första 8: 2.3525-1.8525=0,5
Nästa 8: 2,9275-1,905=1,0225
Sista 7: 2,9671-2,4557=0,511
Under mittenperioden skapar vi nästan lika mycket framåt som dom sista 7 men vi är fortfarande nästan lika tighta bakåt som dom första 8. Sen var det snitt för perioderna så match för match finns det ändå variationer som du var inne på.
Siffror är inte allt men väldigt intressant att analysera.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Måste även säga att något som är en av nycklarna till att vi håller nere insläppta mål är ju också vår disciplin. Vi har fortfarande tagit minst antal utvisningsminuter.
Vi är enda laget som inte tagit en enda lagstraff.
Vi har endast tagit 108 minuter effektiv tid i utvisning (+20 personlig)
Laget som har tagit minst därefter är Timrå med 124 minuter effektiv tid (+20 personlig)
Noterbart är att Jakob Silfverberg och Christian Djoos inte har tagit en enda minut.
Även lite roligt att Källgren ligger etta på 20 minuter. (personlig, ej effektiv) Därefter D'astous och Rödin med 16 och Johan Larsson med 10. (effektiv tid)
Även värt att notera att Bobby Trivigno som är inne i hetluften nästan varje match och retar upp motståndare och gör lite fulnyp bara har tagit en utvisning.
Vi är enda laget som inte tagit en enda lagstraff.
Vi har endast tagit 108 minuter effektiv tid i utvisning (+20 personlig)
Laget som har tagit minst därefter är Timrå med 124 minuter effektiv tid (+20 personlig)
Noterbart är att Jakob Silfverberg och Christian Djoos inte har tagit en enda minut.
Även lite roligt att Källgren ligger etta på 20 minuter. (personlig, ej effektiv) Därefter D'astous och Rödin med 16 och Johan Larsson med 10. (effektiv tid)
Även värt att notera att Bobby Trivigno som är inne i hetluften nästan varje match och retar upp motståndare och gör lite fulnyp bara har tagit en utvisning.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve: jävlar grym du är! Hatten av till vår statistikkung! Jag väljer att tolka statistiken som att vi kan ha varit i en liten svacka därefter uppehållet och sedan skärpt till oss en aning, hoppas dehär håller i sig över hela säsongen och att vi som tidigare sagt trots motståndarna scoutat oss fortsätter gör det lika bra
+ 8
Sv: A proposito de nada
JawKee: Brynäs spelar numera som ett etablerat topplag och kan göra en eller t o m två perioder som inte är på topp (men heller av aldrig dåliga). Sen när det behövs har man en makalös förmåga att höja fart och koncentration och vinna matcherna.
Det är otroligt svårt (vill säga omöjligt) att spela så varenda match och varenda period en hel säsong. Därför ser man ju ofta nykomlingar spela riktigt bra första tredjedelen (som Modo ifjol t ex) för att sedan inte orka hålls fokus och sakta dala neråt.
Den uppenbara fördelen med att kunna spela som Brynäs gör nu är att man får lite energi över till slutet av säsongen och möjligheten att spela hela matcher på hög nivå när det verkligen gäller. Precis som förra säsongen.
Det är ju förresten sanslöst att Brynäs har fler poäng nu i SHL än vad vi hade förra året i Allsvenskan (efter lika många spelade matcher).
Det är otroligt svårt (vill säga omöjligt) att spela så varenda match och varenda period en hel säsong. Därför ser man ju ofta nykomlingar spela riktigt bra första tredjedelen (som Modo ifjol t ex) för att sedan inte orka hålls fokus och sakta dala neråt.
Den uppenbara fördelen med att kunna spela som Brynäs gör nu är att man får lite energi över till slutet av säsongen och möjligheten att spela hela matcher på hög nivå när det verkligen gäller. Precis som förra säsongen.
Det är ju förresten sanslöst att Brynäs har fler poäng nu i SHL än vad vi hade förra året i Allsvenskan (efter lika många spelade matcher).
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jonjo: Vi får ju inte glömma att vi möter alla lagen för andra gången också, ”överraskningen” är över. Alla lag har haft möjlighet att scouta Brynäs nu.
Vi gör det sjukt bra och är definitivt ingen ”fluga” som Modo förra hösten. Helt övertygad om att laget kommer sluta topp4, så bra är laget!
Vi gör det sjukt bra och är definitivt ingen ”fluga” som Modo förra hösten. Helt övertygad om att laget kommer sluta topp4, så bra är laget!
+ 8
Sv: A proposito de nada
mk: Cred till JawKee här också. Han redovisade HA-tabellen strax innan mig om vi ska vara ärliga. Jag skrev av den istället och sa bara att det skiljer 1 poäng också men det kan ju vem som helst se när man jämför den bilden med nuvarande tabell :)
Det är ingen tävling på något sätt och jag har verkligen ingen prestige i det jag gör och blir knappast ledsen över att vara "tvåa" på bollen. Bara kul att fler är intresserade av det jag också är intresserad av.
Sen värmer det så klart att folk gillar det jag och andra gör så klart. Tycker själv det är intressant att bolla tankar och idéer med folk här även om man knappast håller med alla varje gång.
Det är ingen tävling på något sätt och jag har verkligen ingen prestige i det jag gör och blir knappast ledsen över att vara "tvåa" på bollen. Bara kul att fler är intresserade av det jag också är intresserad av.
Sen värmer det så klart att folk gillar det jag och andra gör så klart. Tycker själv det är intressant att bolla tankar och idéer med folk här även om man knappast håller med alla varje gång.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: tankar om matchen, blir kortfattat idag: kombination huvudvärk och julpyssel… inte bra
Börjat med sammanfattning: vi är ett klasslag. Som jag skrev tidigare: spelat fungerar inte så bra i en seriefinal och vinner med 5-2, hög lägstanivå så det stänker om det💪
Toppar idag:
Katten, som vanligt dominant, hand assist var värd hela ”entrépengen”.
CED, bra över hela banan, rejäl, bra pass, fyller på i anfallszon, med i Sannys månadens lag.
Djoos, gör sitt första mål och säsongens bästa match, ungefär på den nivån jag tror många förväntar sig, kul
Indrasis, ett smile man smälter av, målskytt, ass, klart bäst i förstalinan när Silfverberg och Larsson inte glänste.
Trivigno, en spelare som nog överraskandet mest hos många inkl mig. Spelar bra över hela banan, sååå nyttig.
Schroeder, smart, ligger rätt i banan, gör andra spelare bättre. Det sistnämnda är ett betyg på en bra spelare. Borde ha gjort mål dock
Ölund, var Ölund, smart, gör inte många misstag.
Scott, igen så rivig, jobbig, han och hela kedjan gjorde ett hästbyte i andra perioden bla. Näta till nästet och andra tog över, mål. Dvs Scotts lina flyttade ner spelet, flygande byte och sen mål.
Domarteamet: hatten av.
Har säkert glömt nåhon/något.
Börjat med sammanfattning: vi är ett klasslag. Som jag skrev tidigare: spelat fungerar inte så bra i en seriefinal och vinner med 5-2, hög lägstanivå så det stänker om det💪
Toppar idag:
Katten, som vanligt dominant, hand assist var värd hela ”entrépengen”.
CED, bra över hela banan, rejäl, bra pass, fyller på i anfallszon, med i Sannys månadens lag.
Djoos, gör sitt första mål och säsongens bästa match, ungefär på den nivån jag tror många förväntar sig, kul
Indrasis, ett smile man smälter av, målskytt, ass, klart bäst i förstalinan när Silfverberg och Larsson inte glänste.
Trivigno, en spelare som nog överraskandet mest hos många inkl mig. Spelar bra över hela banan, sååå nyttig.
Schroeder, smart, ligger rätt i banan, gör andra spelare bättre. Det sistnämnda är ett betyg på en bra spelare. Borde ha gjort mål dock
Ölund, var Ölund, smart, gör inte många misstag.
Scott, igen så rivig, jobbig, han och hela kedjan gjorde ett hästbyte i andra perioden bla. Näta till nästet och andra tog över, mål. Dvs Scotts lina flyttade ner spelet, flygande byte och sen mål.
Domarteamet: hatten av.
Har säkert glömt nåhon/något.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Kul att LHC och Malmö sjunker längre och längre ned. Inte för att jag hejar på Modo eller HV utan för att jag hoppas på att det ska bli någon form av kamp i botten också. Bara 6 poäng upp till Malmö för både HV och Modo nu.
Känns också helt sjukt att SAIK är inblandad i bottenstriden också (8 poäng ned till kvalplats). Det hade jag ju aldrig trott inför säsongen..
Känns också helt sjukt att SAIK är inblandad i bottenstriden också (8 poäng ned till kvalplats). Det hade jag ju aldrig trott inför säsongen..
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10522}: Grattis till segern själv! Ni får väldigt gärna gå om Malmö och/eller Växjö som ligger precis före er nu.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Vad fan har har hänt med detta laget, detta är helt jävla sjukt, nyper mig i armen....
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gälla säger att vi ska vara ödmjuka, men det börjar bli svårt, vi vinner ju för fan hela tiden!!!!! 😁
+ 8
Sv: A proposito de nada
Treklövern1912: Jävligt svår match att analysera. Två bra lag. Bästa motståndarna i år? Jävligt högt tempo, vet inte om vi klarar det dåligt eller Örebro som gör det bra? Toppmatch oavsett!
Kul för Djoos iaf!
Kul för Djoos iaf!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Otroligt att vi kan ställa upp med mer eller mindre samma trupp match efter match. En viktig nyckel till att det gått som det har gjort.
Otroligt att vi kan ställa upp med mer eller mindre samma trupp match efter match. En viktig nyckel till att det gått som det har gjort.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve: Blir perfekt att matcha vår första med larsson och silfverberg. Dom har stängt ner Crosby, McDavid m.m i sina tidigare roller i NHL,
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag har svårt att se hur man kan tolka det som att man pekar ut alla supportergrupper i den här kommentaren:
"Vi har haft en god dialog, med alla på ståplats och i de olika supportergrupperna, hjälpt till med olika saker som att montera så kallade tifohissar med mera. Och så tackar man för hjälpen med att agera så här. Det känns tråkigt att några väljer att förbruka ett förtroende, menar Lindström."
Den sista meningen säger väl allt? Annars fultolkar man det ju. Oavsett så hoppas jag att alla här inne anser att individerna som gjorde detta bör straffas hårt och vara flera år äldre innan de får vittna en Brynäs match live igen.
"Vi har haft en god dialog, med alla på ståplats och i de olika supportergrupperna, hjälpt till med olika saker som att montera så kallade tifohissar med mera. Och så tackar man för hjälpen med att agera så här. Det känns tråkigt att några väljer att förbruka ett förtroende, menar Lindström."
Den sista meningen säger väl allt? Annars fultolkar man det ju. Oavsett så hoppas jag att alla här inne anser att individerna som gjorde detta bör straffas hårt och vara flera år äldre innan de får vittna en Brynäs match live igen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Hörde Sanny nämna att Alcen gjorde det väldigt bra att han skrev upp Kopacka på två år och inte bara 1. För han hade nog vart väldigt mycket dyrare att förlänga med nu👍🏼
Alcen är underbar!
Alcen är underbar!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Gavve:
Man blev ju tvungen att kika igen på TV4 idag.
Två killar står bredvid och tittar in under flaggan. En med svart tröja och en med grå tröja. Inte många med grå tröja på den läktaren.
Vilka övriga som står därnere kan man se på tidigare och senare bilder på TV4.
Låt oss säga 10 närmast berörda.
De två med svarta respektive grå tröja förmodar jag blir inbjuden till en date med Säkerhetschefen.
Man blev ju tvungen att kika igen på TV4 idag.
Två killar står bredvid och tittar in under flaggan. En med svart tröja och en med grå tröja. Inte många med grå tröja på den läktaren.
Vilka övriga som står därnere kan man se på tidigare och senare bilder på TV4.
Låt oss säga 10 närmast berörda.
De två med svarta respektive grå tröja förmodar jag blir inbjuden till en date med Säkerhetschefen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Tycker Bertilsson varit grym, särskilt här i tredje. Plöjer som en jävla skogsmaskin i egen zon och vinner kamper.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Senaste 14 matcherna.
8 st 3-poängare
4 st 2-poängare
0 st 1-poängare
2 st 0-poängare
Snitt 2,29 poäng per match dessa omgångar.
De första 7 matcherna "sänker" oss till 2,00 poäng per match sammanlagt, då hade vi ett snitt på 1,42 poäng per match vilket idag alltså hade räckt till en åttondeplats före HV, Modo, Rögle, Malmö, Växjö, SAIK och LHC.
Mäkta imponerande!
8 st 3-poängare
4 st 2-poängare
0 st 1-poängare
2 st 0-poängare
Snitt 2,29 poäng per match dessa omgångar.
De första 7 matcherna "sänker" oss till 2,00 poäng per match sammanlagt, då hade vi ett snitt på 1,42 poäng per match vilket idag alltså hade räckt till en åttondeplats före HV, Modo, Rögle, Malmö, Växjö, SAIK och LHC.
Mäkta imponerande!
+ 8
Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Jag gillade Åke Unger en gång i tiden. Men på senare år har han blivit vimsig, snurrar in sig i sina egna meningar, har ingen yrkesstolthet i att lära sig varken engelska ordentligt eller namnen på de utländska spelarna i ligan. Det är så otroligt skämmigt att se en representant på högsta nivån i svensk hockey skämma ut sig som han gjorde i intervjun med Schroeder.
+ 8
Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Brynäsgubbe: Domarna hade ”otur” igår, helt horribel insats. Det måste även personer utan Brynäs ögon ha sett. Tyvärr får det ju aldrig några konsekvenser, utan domarna lever i en skyddad verkstad. Kritiseras dom får man böter…
Som flera andra varit inne på, för några år sedan så hade laget varit frustrerat och bara fokuserat på domarna, Rödin tagit någon dålig utvisning osv.
Men det här laget skakar bara av sig skiten, fokuserar på det man kan påverka och bara tuggar på. Otroligt imponerande seger igår där vi kör över Rögle i 3:e.
Som flera andra varit inne på, för några år sedan så hade laget varit frustrerat och bara fokuserat på domarna, Rödin tagit någon dålig utvisning osv.
Men det här laget skakar bara av sig skiten, fokuserar på det man kan påverka och bara tuggar på. Otroligt imponerande seger igår där vi kör över Rögle i 3:e.
+ 8
Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Något annat som kan vara värt att nämna som lätt försvinner i alla siffror och i mängden är hur vi presterat efter landslagsuppehållet. Har ju själv tyckt att vi spelat sådär stundtals. Men statistiken säger verkligen något helt annat.
Vi har efter landslagsuppehållet (5 matcher) släppt in 9 mål där 4 av dem var mot Luleå.
Av dessa 9 mål har 5 tillkommit vid lika styrka (ej PP) där 4 av dem var mot Luleå.
Vi har på våra 3 senaste matcher inte släppt in ett enda mål vid lika styrka. (2 PP mål i dag, HVs enda mål var ett PP-mål och vi nollade SAIK).
Under samma tid (sen landslagsuppehållet) har vi däremot gjort:
15 mål vid lika styrka. (15 framåt och 5 bakåt)
7 mål i powerplay (7 framåt och 4 bakåt)
1 mål i boxplay (1 framåt och 0 bakåt)
Ganska imponerande siffror även om det så klart sved lite i dag att BP såg lite blekt ut. Men ja, det kan jag ta en dag som denna.
Vi har efter landslagsuppehållet (5 matcher) släppt in 9 mål där 4 av dem var mot Luleå.
Av dessa 9 mål har 5 tillkommit vid lika styrka (ej PP) där 4 av dem var mot Luleå.
Vi har på våra 3 senaste matcher inte släppt in ett enda mål vid lika styrka. (2 PP mål i dag, HVs enda mål var ett PP-mål och vi nollade SAIK).
Under samma tid (sen landslagsuppehållet) har vi däremot gjort:
15 mål vid lika styrka. (15 framåt och 5 bakåt)
7 mål i powerplay (7 framåt och 4 bakåt)
1 mål i boxplay (1 framåt och 0 bakåt)
Ganska imponerande siffror även om det så klart sved lite i dag att BP såg lite blekt ut. Men ja, det kan jag ta en dag som denna.
+ 8
Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Helvete vad pinsam Unger är.
"Schroeder"
"Ok, Skröder. We do that."
"Schroeder"
"Ok, Skröder. We do that."
+ 8
Sv: Matchtråd Rögle BK - Brynäs IF 2024-11-26
Farsang: Rättvist!!
Domarjävlar, danskjävlar, där har ni!
Domarjävlar, danskjävlar, där har ni!
+ 8



Vet dock att Indrasis står som W/C. Schroeder lär ju försvinna? Men lite tveksam att Indrasis skulle hålla som center? Och om nu Bäckis skulle vara aktuell så är det ju ändå fullt på centrar.
De med utgående kontrakt är ju:
Miks Indrasis (C/W)
Johannes Kinnvall (B)
Linus Lindblom (W)
Ludvig Persson (G)
Jordan Schroeder (C)
Greg Scott (C/W)
Tyler Vesel (C)
Linus Ölund (C)
Anton Johannesson (han har dock ett optionsår)
Theo Lindstein har vi ju bara på lån.
Jag tror personligen att Greg Scott avslutar karriären. Men chansen finns ju ändå att han får fortsätta om han accepterar lägre lön (vet inte vad han har nu) och fortsätter att köpa in på sin roll i fjärde.
Tyler Vesel tycker inte jag det går att klaga på. Men frågan är om man vill fortsätta på det? Kan Marcus Westfält vara en potentiell ersättare? Eller vill man få in Anton Ohlsson här?
Jag tror nog att man antingen släpper Linus Lindblom eller lånar ut honom permanent nästa säsong om han inte lyckas spela till sig ett kontrakt.
Kanske kan vara värt att få in en ny på den platsen, Hugo Lejon, eller någon annan från juniorleden? Beror nog helt på vilka man får in på de två andra platserna i fjärde. Kan annars Hillström vara ett namn, eller någon av Östbergarna?
Jag tänker att Kinnvall absolut kan vara värd att förlänga beroende på vilka andra man har kvar. Men jag ser det väl som marginellt. Beror nog på hur han spelar resterande del av säsongen?
Ludvig Persson har ju verkligen gjort det bra hittills, dock på få matcher. Men han har något. Vill gärna ha kvar honom.
Silfverberg - Larsson/Bäckis - Eklund/Indrasis
O.Lindblom - Larsson/Ny - Rödin
Trivigno - Ölund - Kopacka
Scott/Ny - Vesel/Westfält/Ny - Lejon/Junior
Söderström - D'astous/Ny
Djoos - Andersson
Bertilsson - Kinnvall
(Dahlqvist - Nääs)
Vad har ni för tankar och invändningar?