Bästa inläggen
Föregående · 669 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Zzz: Ja, det är faktiskt helt otroligt att Carlsson inte får chansen hos Panthers. Speciellt med tanke på att både Ekblad och Montour är långtidsskadade också.
Tror han ger upp i vinter och spelar klart säsongen i Schweiz. Förhoppningsvis kan vi gå upp till nästa säsong och plocka hem honom.
Tror han ger upp i vinter och spelar klart säsongen i Schweiz. Förhoppningsvis kan vi gå upp till nästa säsong och plocka hem honom.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: ”Jag tror majoriteten av oss förstår detta problem så jag har inte brytt mig om att förklara. Men för vissa behövs det tydligen. ”
Skön attityd.
Jag skulle nog inte påstå att du sitter i majoritet här, tvärtom. De flesta står nog på ’Jugges’ sida, varesig du vill tro det eller inte.
Skön attityd.
Jag skulle nog inte påstå att du sitter i majoritet här, tvärtom. De flesta står nog på ’Jugges’ sida, varesig du vill tro det eller inte.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det finns nog tillräckligt med Brynäsare bara i Uppland för att fylla AIS islada.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Davey85: Oskarshamn - Leksand borde är det rättvisaste kvalet, med tanke på covid-säsongen i färskt minne.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Härlig seger igår och nu känns det som att hela laget är igång (undantaget möjlightvis andremålvakt Clara). Tredjekedjan (som jag tycker var rätt blek i två första) bidrog ordentligt igår och sjundebacken Kasper Larsen fick pricka in ett snyggt mål. Inget konstigt att Larsen behöver tid för omställning men hans mål var nog inte dåligt för självförtroendet.
"Juniorkedjan" hade det kanske lite jobbigare igår än i två första men tycker sammantaget att de överraskat positivt, särskilt Anton Ohlsson som jag hade väldigt liten koll på.
Negativt: Vårt gamla problem men att bjuda på för mycket i form av enkla mål och dåliga utvisningar verkar väldigt svårt att slipa bort. Det är den stora utmaningen nu. BP och PP kan också förbättras.
Intressant hur Gällstedt gör nu med Larsson och Scott på väg in i laget. Känns inte som Ölund haft samma kemi med Indrasis/Kopacka som Larsson hade i försäsongensmatcherna och skulle bli väldigt förvånad om inte Larsson återtar platsen där. Rödin - Vesel - Kelleher lämnas nog orörd och sedan kanske en spännande tredjelina med Scott - Ölund - Tärnström? För fjärde skulle jag gissa att det blir Kvist, Blomqvist och Nordh men jag skulle inte ha något emot att se Anton Ohlsson.
"Juniorkedjan" hade det kanske lite jobbigare igår än i två första men tycker sammantaget att de överraskat positivt, särskilt Anton Ohlsson som jag hade väldigt liten koll på.
Negativt: Vårt gamla problem men att bjuda på för mycket i form av enkla mål och dåliga utvisningar verkar väldigt svårt att slipa bort. Det är den stora utmaningen nu. BP och PP kan också förbättras.
Intressant hur Gällstedt gör nu med Larsson och Scott på väg in i laget. Känns inte som Ölund haft samma kemi med Indrasis/Kopacka som Larsson hade i försäsongensmatcherna och skulle bli väldigt förvånad om inte Larsson återtar platsen där. Rödin - Vesel - Kelleher lämnas nog orörd och sedan kanske en spännande tredjelina med Scott - Ölund - Tärnström? För fjärde skulle jag gissa att det blir Kvist, Blomqvist och Nordh men jag skulle inte ha något emot att se Anton Ohlsson.
+ 8
Sv: A proposito de nada
HV vann 40 stycken plus två övertidsförluster 21/22. Vi borde kunna göra bättre än så. Larsson och Scott har ju inte kommit ens och vi har gjort 17 mål på 3 matcher vilket är helt absurt mycket. Rödin har 6 poäng på 3 matcher! Kommer nog inte hålla upp det men alltså han nog göra 70+ poäng skadefri.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Man vet att det är dåligt när Mora tränaren säger ”De första 2-3 bytena var bra.”
+ 8
Sv: A proposito de nada
Erat: precis, inte ens 100% i boxplay, Hur kan Limpan enbart ha 95+% i räddningar... bara ge upp denna säsong
+ 8
Sv: A proposito de nada
Davey85: Kan det inte vara så att han gjorde illa sig när han tränade på att knäcka klubbor över knät?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: Släpp allt gnäll. Lång säsong. Det går upp och det går ner. HA är en liga med seniorer. Försök att ha kul. Går inte att vinna varje match. Titta framåt. Bygg långsiktigt. Sen är det bara att öka.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Davey85: Limpan gjorde nån miss yes, men huvudorsaken till missad poäng ikväll var att utespelarna inte hade rätt inställning efter första perioden. Var som dag och natt från start av andra.
EXAKT det som man varit orolig för före säsongen - topplag på papperet men brist på ödmjukhet och inställning att man kan glida på en skridsko - DET var det som gjorde att vi slarvade bort poäng och målskillnad idag.
EXAKT det som man varit orolig för före säsongen - topplag på papperet men brist på ödmjukhet och inställning att man kan glida på en skridsko - DET var det som gjorde att vi slarvade bort poäng och målskillnad idag.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Känns helt overkligt att sitta och se på en hockeymatch där Brynäs är det klart bättre laget. Minns inte när jag gjorde det senast.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Janne G: Sånt här skit ska inte behöva pröjsas av hederliga skattebetalare, det ska ni enbart ni som klubb behöva stå för.
Det är just bristen på avståndstagande och förakt mot beteendet som gör att detta fortgår i er förening, svagt är det.
Det är just bristen på avståndstagande och förakt mot beteendet som gör att detta fortgår i er förening, svagt är det.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Davey85:
Är fortfarande i extas!
Så glad att det äntligen är igång. Kommer bli en rolig säsong detta!
Var på plats och tycker faktiskt det känns rätt lovande på hemmastå.
Ett citat som gjorde mig extra glad:
– Det var häftigt. Det var som att jag ville hoppa upp i publiken och fira när jag satte pucken. Det var helt magiskt att spela inför den här publiken, sa Linus Lindblom.
Är fortfarande i extas!
Så glad att det äntligen är igång. Kommer bli en rolig säsong detta!
Var på plats och tycker faktiskt det känns rätt lovande på hemmastå.
Ett citat som gjorde mig extra glad:
– Det var häftigt. Det var som att jag ville hoppa upp i publiken och fira när jag satte pucken. Det var helt magiskt att spela inför den här publiken, sa Linus Lindblom.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Farsang:
Hej, härlig match idag. Tyckte det såg bättre ut bakåt än vad de gjorde förra säsongen. Nyförvärven såg bra ut. Så kul med fullt hus. Är rätt nybliven nygammal Brynäsare men en jäkla skillnad att vara på plats idag jämfört med kvalet mot Malmö, vilken inställning på läktaren trots att AIK lät en hel del. 2 frågor.
1. Hur fan gör man ett inlägg här utan att ”kommentera” någons annans inlägg?
2. Tifot var snyggt men jag ser inte vilka det ska va. Ungarna uppe till höger känner jag igen. Är det Bertilsson ner till vänster? Känner inte ens igen han i mitten, är det Blomman eller? Och vilka är de andra.
Lite småkul idag var att det blev en jävla utskällning från rullstolsplats när alla reste sig sista minuten då de de sittande inte såg. Blev högljutt mellan några men efter matchen förbrödring med kramar i sann Brynäsanda. Var fint att se.
Hej, härlig match idag. Tyckte det såg bättre ut bakåt än vad de gjorde förra säsongen. Nyförvärven såg bra ut. Så kul med fullt hus. Är rätt nybliven nygammal Brynäsare men en jäkla skillnad att vara på plats idag jämfört med kvalet mot Malmö, vilken inställning på läktaren trots att AIK lät en hel del. 2 frågor.
1. Hur fan gör man ett inlägg här utan att ”kommentera” någons annans inlägg?
2. Tifot var snyggt men jag ser inte vilka det ska va. Ungarna uppe till höger känner jag igen. Är det Bertilsson ner till vänster? Känner inte ens igen han i mitten, är det Blomman eller? Och vilka är de andra.
Lite småkul idag var att det blev en jävla utskällning från rullstolsplats när alla reste sig sista minuten då de de sittande inte såg. Blev högljutt mellan några men efter matchen förbrödring med kramar i sann Brynäsanda. Var fint att se.
+ 8
Sv: A proposito de nada
{10364}: Hört talas om förtal. Du kanske ska tänka till lite innan du postar sånt där.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Danne66: men omöjligt att klaga på Lindbäck efter den här matchen! Tycker han gjort det riktigt bra!
+ 8
Sv: A proposito de nada
2 riktigt fina mål!
Kopackas talar för sig själ.
Men gillar Johannessons drop+screening på 2:a målet, och snipern Lindblom fortsätter vara kall i sina avslut!
Kopackas talar för sig själ.
Men gillar Johannessons drop+screening på 2:a målet, och snipern Lindblom fortsätter vara kall i sina avslut!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Är väl egentligen inget märkligt alls?
En extraforward som kostar nada och utan direkta krav på speltid. Alltid bra att ha någon som kan täcka upp vid skador.
Finns ingen anledning till att redan nu lägga onödiga stålar på en konkurrerande breddforward..
En extraforward som kostar nada och utan direkta krav på speltid. Alltid bra att ha någon som kan täcka upp vid skador.
Finns ingen anledning till att redan nu lägga onödiga stålar på en konkurrerande breddforward..
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Yes! Vägen vid Röjningen, bakom mackarna. Där stod vi i 20 år… Farfar hade ficklampa med sig…😅
+ 8
Sv: A proposito de nada
Aaaa: Lite inne på samma spår. Undrar om det blir Öla som ersätter Larsson i förstalinan, eller vågar man lyfta upp Tärnström och köra honom som förstecenter en hel match? Vet att han fick ta Larssons plats sist och han gjorde väl inte bort sig vad jag kunde läsa mig till (missade matchen).
Jag hoppas på Tärnström, det finns verkligen hockey i den killen, även om man inte sett så mycket av det på försäsongen. Jag minns matcherna mellan Rögle och Färjestad i slutspelet för två(?) år sedan, han blixtrade till ordentligt och dominerade stundtals.
Tror inte heller att Tärnström är en kille som ska spela på kanten i en tredjelina hela säsongen, känns mer som en center av det lilla jag har sett av honom förut. Det återstår att väl att se hur den värvningen faller ut hos oss, men jag tror han skulle komma mer till sin rätt som center.
Hoppas i vilket fall att det lossnar för honom inom en snar framtid, gärna på fredag mot sin moderklubb.
Jag hoppas på Tärnström, det finns verkligen hockey i den killen, även om man inte sett så mycket av det på försäsongen. Jag minns matcherna mellan Rögle och Färjestad i slutspelet för två(?) år sedan, han blixtrade till ordentligt och dominerade stundtals.
Tror inte heller att Tärnström är en kille som ska spela på kanten i en tredjelina hela säsongen, känns mer som en center av det lilla jag har sett av honom förut. Det återstår att väl att se hur den värvningen faller ut hos oss, men jag tror han skulle komma mer till sin rätt som center.
Hoppas i vilket fall att det lossnar för honom inom en snar framtid, gärna på fredag mot sin moderklubb.
+ 8
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Ojojoj.
Larsson sågar tidigare Brynäs vid fotknölarna.
Peter Andersson var nått på spåren iaf..
Som Sanny sagt tidigare. Träningarna har varit slöa...
Larsson sågar tidigare Brynäs vid fotknölarna.
Peter Andersson var nått på spåren iaf..
Som Sanny sagt tidigare. Träningarna har varit slöa...
+ 8
Sv: A proposito de nada
spolaisen: ” Har studerat "huvudtacklingen"
Larsson ser djurgårdaren och håller upp sin vä arm för att dämpa tacklingen, om målvakten struntat i pucken bakom målet hade aldrig situationen uppstått. Målvakten hindrade Larssons puckhämtning bakom målet...”
Vilken expertanalys… Det är alltså Limpans fel att Larsson åkte på tacklingen 😂 Däremot så börjar ju Grewe göra sig känd som en Anton Hedman light. Vårdslös i de flesta situationerna. What goes around comes around…
Larsson ser djurgårdaren och håller upp sin vä arm för att dämpa tacklingen, om målvakten struntat i pucken bakom målet hade aldrig situationen uppstått. Målvakten hindrade Larssons puckhämtning bakom målet...”
Vilken expertanalys… Det är alltså Limpans fel att Larsson åkte på tacklingen 😂 Däremot så börjar ju Grewe göra sig känd som en Anton Hedman light. Vårdslös i de flesta situationerna. What goes around comes around…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Domedagsprofetiorna duggar tätt i vanlig ordning. Denna gång efter en försäsongsförlust.
Blir intressant o se hur många härinne som kommer överleva denna säsong.
En del som kommer behöva knapra valium denna säsong, kanske ska man investera i Hoffmann-La Roche?
Blir intressant o se hur många härinne som kommer överleva denna säsong.
En del som kommer behöva knapra valium denna säsong, kanske ska man investera i Hoffmann-La Roche?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Själv sympatiserar jag lite extra med Timrå i år eftersom dem inte är några direkta konkurrenter för en gångs skull. Anledningarna är tvåfaldiga:
1. Farsan är timråit.
2. De flesta timråiterna här på HS är trevliga och anständiga människor och jag önskar dessa lite framgång, nu när vi inte har något att hämta i högsta serien.
Håller för övrigt med dig om masarna. Leksand skulle ha åkt ur under coronasäsongen men fick några miljoner extra istället. Samma skit med Oskarshamn. Men karma tar väl dessa två klubbar i sinom tid, tänker jag.
1. Farsan är timråit.
2. De flesta timråiterna här på HS är trevliga och anständiga människor och jag önskar dessa lite framgång, nu när vi inte har något att hämta i högsta serien.
Håller för övrigt med dig om masarna. Leksand skulle ha åkt ur under coronasäsongen men fick några miljoner extra istället. Samma skit med Oskarshamn. Men karma tar väl dessa två klubbar i sinom tid, tänker jag.
+ 8
Sv: A proposito de nada
spolaisen:
Otroligt mycket fokus på Kvist. Skit i honom. Han gör varken till eller från för det här laget.
Rikta fokus på de som skall leda laget (och spelade ner oss i HA) istället!
Otroligt mycket fokus på Kvist. Skit i honom. Han gör varken till eller från för det här laget.
Rikta fokus på de som skall leda laget (och spelade ner oss i HA) istället!
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Med hittills menar du vad, försäsongen? Topp 7 = Brynäs bottom 7, eller vilka avses? Att Kvist skulle ha varit bättre än de andra är din subjektiva bedömning, inte fakta. Har du sett någon av dessa matcher på plats?
Som Lemp är inne på vore det också på sin plats med källhänvisningar till sina spektakulära uppgifter som exempels att det var Svedman som kickade Manner.
Sen antar antar jag att vi får tacka de som värvades under förra säsongen för att de spelade gratis, för de måste ju ha gjort det i och med att Svedman enligt din uppfattning inte frigjorde några resurser att värva för?
Som Lemp är inne på vore det också på sin plats med källhänvisningar till sina spektakulära uppgifter som exempels att det var Svedman som kickade Manner.
Sen antar antar jag att vi får tacka de som värvades under förra säsongen för att de spelade gratis, för de måste ju ha gjort det i och med att Svedman enligt din uppfattning inte frigjorde några resurser att värva för?
+ 8
Sv: A proposito de nada
Honken72: Jag är också, precis som du, sjukt taggad på att säsongen ska dra igång. För första gången på en herrans massa år förväntas Brynäs vara ett topplag.
Då är det nästan så att man skiter i vilken serie det gäller.
Då är det nästan så att man skiter i vilken serie det gäller.
+ 8
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag "EP-scoutar" inte. Har bara starka åsikter om spelare som jag har sett spela mycket. Länkar till EP-profiler till spelare som jag inte har koll på ibland, men det är mer en rolig grej.
Svårt att värdera skillnaden i antalet SHL-matcher mellan Kvist och Tärnström när Tärnström under de senaste åren uppenbarligen har varit i i ett lag (Rögle) med mycket hårdare konkurrens än Brynäs. Jag är tveksam till om Kvist hade fått en enda SHL-match i Rögle, med tanke på att exempelvis Strömgren inte platsade där och han är en mycket bättre spelare än Kvist. Även Niederbach släpptes iväg av Rögle och även han är uppenbarligen klasser bättre än Kvist (och Birgersson etc).
Kvist är en av anledningarna till att bredden har varit för dålig, han var en breddspelare i SHL som inte höll SHL-klass, men han var givetvis inte grundproblemet. Laget var rakt igenom för svagt med dåliga bedömningar av din favorit Johan Alcén.
Okej, så nu är Kvist en bra energispelare eftersom han ofta blir nertacklad, eller hur ska jag tolka det? Att åka skridskor och jaga puck, och för den delen bli nertacklad, kan Tärnström också göra. Men bara de egenskaperna är ingenting som ska ge kontrakt med Brynäs A-lag, det är i alla fall min åsikt.
Svårt att värdera skillnaden i antalet SHL-matcher mellan Kvist och Tärnström när Tärnström under de senaste åren uppenbarligen har varit i i ett lag (Rögle) med mycket hårdare konkurrens än Brynäs. Jag är tveksam till om Kvist hade fått en enda SHL-match i Rögle, med tanke på att exempelvis Strömgren inte platsade där och han är en mycket bättre spelare än Kvist. Även Niederbach släpptes iväg av Rögle och även han är uppenbarligen klasser bättre än Kvist (och Birgersson etc).
Kvist är en av anledningarna till att bredden har varit för dålig, han var en breddspelare i SHL som inte höll SHL-klass, men han var givetvis inte grundproblemet. Laget var rakt igenom för svagt med dåliga bedömningar av din favorit Johan Alcén.
Okej, så nu är Kvist en bra energispelare eftersom han ofta blir nertacklad, eller hur ska jag tolka det? Att åka skridskor och jaga puck, och för den delen bli nertacklad, kan Tärnström också göra. Men bara de egenskaperna är ingenting som ska ge kontrakt med Brynäs A-lag, det är i alla fall min åsikt.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Sasse: ”Brynäs slog Hudiksvall, som slog Östersund. Östersund slog Almtuna som slog Brynäs. ”
Pust! Inte lätt för oss supportrar att hålla reda på i vilka matcher spelarnas poäng ska räknas eller från vilka de bör tas bort och varför… 🙂
Sasse: ”Brynäs slog Hudiksvall, som slog Östersund. Östersund slog Almtuna som slog Brynäs. ”
Pust! Inte lätt för oss supportrar att hålla reda på i vilka matcher spelarnas poäng ska räknas eller från vilka de bör tas bort och varför… 🙂
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja:
Tar man bort Larssons 3 poäng mot Hudiksvall har han fortfarande 5 poäng på 3 matcher mot förmodade allsvenska topplag. Då har alltså Brynäs inte mött lag som Kalmar, Nybro, Östersund och Västervik utan erkända svårspelade SSK och BIK.
Någonstans tycker jag det balanserar statistiken även om man har man Hudik-matchen i ekvationen. Jag var klart medveten om att Brynäs mött ett topplag från div. 1 med, men tyckte det var en riktig skitsak i sammanhanget så jag brydde mig inte om att inkludera det i min kommentar.
Om man inte räknar med matchen mot Hudik har han alltså fortfarande 5 poäng på 3 matcher. Mot lag som med stor säkerhet kommer hamna på övre halvan i tabellen.
Tar man bort Larssons 3 poäng mot Hudiksvall har han fortfarande 5 poäng på 3 matcher mot förmodade allsvenska topplag. Då har alltså Brynäs inte mött lag som Kalmar, Nybro, Östersund och Västervik utan erkända svårspelade SSK och BIK.
Någonstans tycker jag det balanserar statistiken även om man har man Hudik-matchen i ekvationen. Jag var klart medveten om att Brynäs mött ett topplag från div. 1 med, men tyckte det var en riktig skitsak i sammanhanget så jag brydde mig inte om att inkludera det i min kommentar.
Om man inte räknar med matchen mot Hudik har han alltså fortfarande 5 poäng på 3 matcher. Mot lag som med stor säkerhet kommer hamna på övre halvan i tabellen.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Att Larsson har åtta poäng på fyra försäsongsmatcher säger en del om hans kapacitet på den här nivån.
Tror han kommer vara över 60 poäng i vinter. Och då ska man inte glömma att han dessutom har andra styrkor i sitt spel i jämförelse med många tidigare allsvenska poängkungar som bara har sin offensiva uppsida.
Tror han kommer vara över 60 poäng i vinter. Och då ska man inte glömma att han dessutom har andra styrkor i sitt spel i jämförelse med många tidigare allsvenska poängkungar som bara har sin offensiva uppsida.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Pigalle: Johanesson har stora kvalitéer med skridskoåkning, spelförståelse och klubbteknik. Frågan är hur han kommer att kunna hantera spelet utan puck i egen zon. Gunderson var ju inte heller särskilt stor men lyckades ändå bli en otroligt bra försvarsspelare. Tror det kommer bli Johanessons utmaning.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: ”Med tanke på att - det verkar vara som - att Brynäs trupp är betydligt dyrare än övriga lagens trupper, så ska väl serien bli en lek, återstår att se hur det blir.”
En av många märkliga slutsatser från din sida. Serien kommer givetvis bli grymt tuff, trots dyrare trupp än våra konkurrenter.
En av många märkliga slutsatser från din sida. Serien kommer givetvis bli grymt tuff, trots dyrare trupp än våra konkurrenter.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Huge: Håller med fullständigt,
Billins förstärker försvaret en vecka innan HA startar, Scott kommer in och förstärker forwardsidan ett par veckor efter HA startat,
Lindbäck ser bra ut.(trots att vissa muntergökar försöker hitta allt negativt dom kan så ser det bra ut)
Blir en mycket intressant säsong och mycket står på spel.
Billins förstärker försvaret en vecka innan HA startar, Scott kommer in och förstärker forwardsidan ett par veckor efter HA startat,
Lindbäck ser bra ut.(trots att vissa muntergökar försöker hitta allt negativt dom kan så ser det bra ut)
Blir en mycket intressant säsong och mycket står på spel.
+ 8
Sv: A proposito de nada
modomille: Ni Modoiter låter som trasiga skivor som går på repeat… Ska ge er ett vänligt råd.. Underskatta inte Malmö borta en mörk novemberkväll
+ 8
Sv: A proposito de nada
Costanza: Ni kommer aldrig hamna 10:a med er laguppställning och det tror jag du också fattar om du tänker till lite.
Finns inte en snöbolls chans i helvetet att MoDo har 4 lag efter sig när serien är färdigspelad…
Finns inte en snöbolls chans i helvetet att MoDo har 4 lag efter sig när serien är färdigspelad…
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jugge: Något annat än seger i alla försäsongsmatcher, 52 segrar i grundserien och 12 i slutspelet, OS-guld, SM-guld och Lord Stanleys pokal är inte acceptabelt på detta forum.
Helst ska man vinna med tvåsiffrigt varje match också, men tennissiffror kan accepteras mot tänkta toppkonkurrenter.
Att sätta grundspelet och spela ihop ett nytt lag ska ju vara klart vid det här laget. Det begriper väl vem som helst?
Jag vet att jag inte bidrar med något produktivt till diskussionen, men kan vi ge laget en 10-15 matcher och se hur det fungerar i seriespelet, när spelarna lärt känna varandra ordentligt och börjat utforska kemin sinsemellan, till fullo fattat vilken hockey Gälla vill spela, osv, innan vi börjar skrika om nyförvärv? Vi har förlorat på straffar mot Karlskoga/Bofors, i en vänskapsmatch.
Gälla har indikerat att det var uselt spelat och vill se ett bättre spel i nästa match. Spelarna är säkerligen införstådda med att det inte var en acceptabel insats. Är det ingen härinne som haft en dålig dag på jobbet någon gång, eller är det världsklass varje dag?
Ta det lugnt och andas lite. Se länk nedan.
Helst ska man vinna med tvåsiffrigt varje match också, men tennissiffror kan accepteras mot tänkta toppkonkurrenter.
Att sätta grundspelet och spela ihop ett nytt lag ska ju vara klart vid det här laget. Det begriper väl vem som helst?
Jag vet att jag inte bidrar med något produktivt till diskussionen, men kan vi ge laget en 10-15 matcher och se hur det fungerar i seriespelet, när spelarna lärt känna varandra ordentligt och börjat utforska kemin sinsemellan, till fullo fattat vilken hockey Gälla vill spela, osv, innan vi börjar skrika om nyförvärv? Vi har förlorat på straffar mot Karlskoga/Bofors, i en vänskapsmatch.
Gälla har indikerat att det var uselt spelat och vill se ett bättre spel i nästa match. Spelarna är säkerligen införstådda med att det inte var en acceptabel insats. Är det ingen härinne som haft en dålig dag på jobbet någon gång, eller är det världsklass varje dag?
Ta det lugnt och andas lite. Se länk nedan.
Länkar:
Tålamod ? Wikipedia
Tålamod ? Wikipedia
+ 8
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Jag hade varit mer orolig om det visat sig att du skulle varit positiv...
+ 8
Sv: A proposito de nada
Nämen!
Vad härligt att alla bitterfi**or, gnällspikar och surgubbar har hittat tillbaka till forumet så fort det blir lite motvind, varmt välkomna!
Vad härligt att alla bitterfi**or, gnällspikar och surgubbar har hittat tillbaka till forumet så fort det blir lite motvind, varmt välkomna!
+ 8
Måste säga att jag inte direkt saknar SHL.. just nu.