Bästa inläggen
Föregående · 676 · Nästa
Sv: Alla Helvetes Kval
Brynäsgubbe: Ja absolut det har jag, jag har även varit den största förespråkaren att Rödin måste väck då jag är ganska övertygad om att det är ett mission impossible att vara tränare i Brynäs med han i laget. Jag har även varit en av dom större förespråkarna att det måste rensas ur totalt i denna misär till förening!
Hoppas innerligt att Alcen och Grahm åker ut med huvudet före som nästa steg....
Hoppas innerligt att Alcen och Grahm åker ut med huvudet före som nästa steg....
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
SaggeBoy: Frågan är hur hårt Mikkos egna mannar kommer att jobba nu för att inte spela ner Brynäs i HA nu när Mikko inte är kvar längre. Han har väl handplockat åtminstone Björninen, Friman, Niemälä och Olki.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Rätt eller fel det får fframtiden avgöra, men det är då fan att det ens ska behöva funderas på
Jag tycker spontant synd om Manner utan att eg veta nåt från insidan
Känns så jävla sunkigt hela soppan
På hemsidan står ursäkta röran vi bygger om jo tack
Jag tycker spontant synd om Manner utan att eg veta nåt från insidan
Känns så jävla sunkigt hela soppan
På hemsidan står ursäkta röran vi bygger om jo tack
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Eftersom det är Svedman som uttalar sig så har man troligtvis kört över Alcen eller så har spelarna ett finger med i leken, kanske snackade ihop sig på fyllan..
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Såg den här på dagens sändning.
Vi var 10:a 5v5 off, 10:a 5v5 Def, 14:e målvakter och 11:a I målskytte. I PP och BP var det desto bättre med 4:a och 5:a. Inte bra placering på något förutom PP/BP, men som han sa på Cmore så är det målvakterna som sänkt oss.
Det finns en målvakt jag vill se i kvalet och det är inte Lindbäck.
Vi var 10:a 5v5 off, 10:a 5v5 Def, 14:e målvakter och 11:a I målskytte. I PP och BP var det desto bättre med 4:a och 5:a. Inte bra placering på något förutom PP/BP, men som han sa på Cmore så är det målvakterna som sänkt oss.
Det finns en målvakt jag vill se i kvalet och det är inte Lindbäck.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Ove Myling: ”Uppenbarligen har inte Manner nåt fram till spelarna iaf. Helt rätt att hans ledarskap ifrågasätts.”
Säger ingenting om att Manner inte skall ifrågasättas. Manner har flertalet minst sagt märkliga uttagningar och övriga ageranden genom säsongen.
Med det sagt. Att Manner ifrågasätts är en självklarhet, men att påstå att Manner iprincip driver en fritidsgård och att allt är saft och bullar är rent skitsnack.
Säger ingenting om att Manner inte skall ifrågasättas. Manner har flertalet minst sagt märkliga uttagningar och övriga ageranden genom säsongen.
Med det sagt. Att Manner ifrågasätts är en självklarhet, men att påstå att Manner iprincip driver en fritidsgård och att allt är saft och bullar är rent skitsnack.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: Jaha, och vad tror tuppen i strutsfarmen om kvalet då? Skönt att alla kunniga yrkesmän får fortsätta sina jobb. Allt går helt enligt planerna eller hur?
Och nu ska grabbarna få lite välbehövlig vila med bastu och fiske, helt rätt. Sen kanske dom kan göra som senast det var ett uppehåll: snacka ihop sig! Det blev ju riktigt lyckat under förra uppehållet.
Kanske att man kan göra några bra prestationer i kvalserien även om det blir 4 hedervärda förluster. Det viktigaste är att grabbarna mår bra och de kunniga yrkesmännen får jobba på efter sina förutsättningar.
Och nu ska grabbarna få lite välbehövlig vila med bastu och fiske, helt rätt. Sen kanske dom kan göra som senast det var ett uppehåll: snacka ihop sig! Det blev ju riktigt lyckat under förra uppehållet.
Kanske att man kan göra några bra prestationer i kvalserien även om det blir 4 hedervärda förluster. Det viktigaste är att grabbarna mår bra och de kunniga yrkesmännen får jobba på efter sina förutsättningar.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Från twitter: Spelarna "Nubben" tagit in under säsongen.
Joey LaLeggia 33 p på 40 m, +9.
Radan Lenc 19 p på 37 m, +3.
Nick Shore 18 p på 25 m, +7.
Oliwer Kaski 10 p på 20 m, +2.
Kalle Maalahti 5 p på 10 m, +4
Niklas Hjalmarsson 3 p på 17 m, - 2.
Detta på en död marknad
Joey LaLeggia 33 p på 40 m, +9.
Radan Lenc 19 p på 37 m, +3.
Nick Shore 18 p på 25 m, +7.
Oliwer Kaski 10 p på 20 m, +2.
Kalle Maalahti 5 p på 10 m, +4
Niklas Hjalmarsson 3 p på 17 m, - 2.
Detta på en död marknad
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Ove Myling: Kanske är orättvist, men jämför bara med Växjös kunniga yrkesmän. Är det någon som tror att Evertsson hade tillåtit Jönsson att komma in och värva ”sina gubbar” och rita om spelidén? Det hade inte varit på kartan. Man har en plan och en röd tråd och det ändras inte för att man tar in en ny tränare. För Brynäs ritas kartan om varje gång en ny tränare kommer in och så fort Manner lämnar är antagligen hela den här finska touchen som bortblåst.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Rodrigo: Brynäs har 0 till 2 sportchefer beroende på hur man väljer att se på saken…
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Om Brynäs inte trott att jobbet var gjort efter HV-matchen hade LHC spelat kval nu.
👏🏻👏🏻👏🏻
👏🏻👏🏻👏🏻
+ 8
Sv: Kvalet
Sportnisse: Trots allt så finns det vissa som sitter nöjda med J. Alcéns arbete. Sjukt!!!
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: Sjukt ändå att LHC torskar sina två sista matcher! Hade vi lyckats vinna de två sista matcherna som HV gör så hade LHC fått kvala. Bara den lilla detaljen att man måste vinna matcher.
Detta känns inte bra🥲
Detta känns inte bra🥲
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Min åttaårige son sa några värmande ord nu när jag kom hem från sjukhuset:
”Jag kommer alltid hålla på Brynäs och åker de ur kommer de gå upp direkt igen”
Ögonen tårades…
”Jag kommer alltid hålla på Brynäs och åker de ur kommer de gå upp direkt igen”
Ögonen tårades…
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: "Därför att jag inte gillar oinsatta och okunniga
gnällkärringar som tror att dom vet bättre än
kunnigt och insatt yrkesfolk."
Du klarade dig inte länge. Av dina 33302 inlägg på Hs har 99% av dessa sett ut som ovan.
gnällkärringar som tror att dom vet bättre än
kunnigt och insatt yrkesfolk."
Du klarade dig inte länge. Av dina 33302 inlägg på Hs har 99% av dessa sett ut som ovan.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: Ja det är väl ganska rimligt att du varit tyst. Du som pratat om Alcéns, Manners, Honkens, Lindbäcks m.fö kompetens och yrkeskunnighet. Nu när det visat sig bli totalt jävla fiasko.
Du vet vilket tjat jag syftar på. Så fort du skriver något här inne. Så det var väldigt komiskt att det kom från just dig.
Du vet vilket tjat jag syftar på. Så fort du skriver något här inne. Så det var väldigt komiskt att det kom från just dig.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Jag kommer nog att försöka ta mig upp till Gävle under kvalet och stötta från ståplats. Vi måste fan försöka gjuta mod i de här grabbarna nu. Sen får lien svepa över de kontrakten och positionerna vi måste åtgärda.
Dom ska fan inte bli av med oss denna gången heller.
Dom ska fan inte bli av med oss denna gången heller.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Det är väl ingen tvekan om att det är det svajiga målvaktsspelet under stora delar av säsongen som lett till kvalplatsen. Det har enligt min mening kostat mellan tio och femton poäng. Med de poängen hade det varit play in!
Nu finns en riktigt bra målvakt på plats och tänker jag rätt har Brynäs hemmafördel i en eventuell sjunde och avgörande match. ...Och man har ett väldigt mycket bättre lag än man hade förra gången man kvalade. Jag tror trots allt på ett lyckligt slut på säsongen.
...Men det retar mig att Sanny Lindström fick rätt. Minns jag rätt tippade han inför säsongen att Brynäs skulle hamna på 13:e plats och få problem med målvakterna.
Nu finns en riktigt bra målvakt på plats och tänker jag rätt har Brynäs hemmafördel i en eventuell sjunde och avgörande match. ...Och man har ett väldigt mycket bättre lag än man hade förra gången man kvalade. Jag tror trots allt på ett lyckligt slut på säsongen.
...Men det retar mig att Sanny Lindström fick rätt. Minns jag rätt tippade han inför säsongen att Brynäs skulle hamna på 13:e plats och få problem med målvakterna.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Brynäsgubbe: Nytt rekordvärsta från Rödin vad gäller intervjuer. Till och med junisarna vi har luftat den här säsongen är bättre mediatränade än honom. Ryck C:et nu för helvete.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
nittontolv: "Vi har inte haft någon tanke..." hade han avslutat meningen där istället så summerar det hans insats ganska bra för den här säsongen. Notera också hur han alltid svänger sig med termen "vi" i varenda intervju. Det är väl för helvete han som är ansvarig för lagbygget och planeringen? Att Grahm sitter på Hovet ikväll när vi spelar årets viktigaste match i Timrå säger väl allt om hur pass involverad hon är i herrlaget.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Har varit mentalt inställd på kval sen vi lyckades sumpa 10 poängs försprång. Ska inte bli långrandig med analyser nu, men det var givetvis ett totalt hål i huvudet att släppa Roy, Alcén trodde att vi skulle vara immuna mot skador och sjukdomar trots att vi har spelare som de senaste säsonger varit väldigt skadebenägna. Underkänt, Alcén.
Så vad fan gör vi nu? Kicka Manner? Jag vet inte...tror inte jag vill det, rent objektivt tycker jag att han har misslyckats och ska lämna Brynäs oavsett utgång på kvalet, men jag vet inte om det är rätt tidpunkt. Osäker.
Nu handlar allt om att få våra skadeskjutna spelare Rödin, Bertil, Kinnvall och Scott redo för nya krig.
Det här kommer bli en jävla mardröm igen.
Så vad fan gör vi nu? Kicka Manner? Jag vet inte...tror inte jag vill det, rent objektivt tycker jag att han har misslyckats och ska lämna Brynäs oavsett utgång på kvalet, men jag vet inte om det är rätt tidpunkt. Osäker.
Nu handlar allt om att få våra skadeskjutna spelare Rödin, Bertil, Kinnvall och Scott redo för nya krig.
Det här kommer bli en jävla mardröm igen.
+ 8
Alla Helvetes Kval
Jag har tittat lite på Malmös matcher nu på slutet
Jag är inte orolig för dom har spelat helt utan press o bara inväntar kvalspel.Det kommer att sättas press på dom också när kvalet startar.Bäst av sju mot Malmö grejar brynäs även med manner eller inte i båset
Jag är inte orolig för dom har spelat helt utan press o bara inväntar kvalspel.Det kommer att sättas press på dom också när kvalet startar.Bäst av sju mot Malmö grejar brynäs även med manner eller inte i båset
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Ove Myling:
Men varför?
Nu när det är "dålig stämning " härinne, måste du vara å peta på han så det blir ännu jävligare?
Nu kommer man inte kunna läsa nåt relevant på en vecka ju.
Men varför?
Nu när det är "dålig stämning " härinne, måste du vara å peta på han så det blir ännu jävligare?
Nu kommer man inte kunna läsa nåt relevant på en vecka ju.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Ja, som Oldén säger i HV-sändningen... 10 poäng hade vi på HV.
Vilket totalt fiasko.
Vilket totalt fiasko.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Forsberg 1978: Om vi skulle klara oss och man väljer att förlänga med Eklind då slutar i alla fall jag att titta på hockey
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
lapad: Alvarez har noll respekt för motståndaren i den situationen. Ser dessutom ut som att han fullföljer precis allt han kan när han redan ser att Kinnvall är illa ute. Matchstraff så det bara skriker om det.
Trist att se Timråtränaren stå och flina när en spelare uppenbarligen är skadad.
Trist att se Timråtränaren stå och flina när en spelare uppenbarligen är skadad.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Jockster : Brynäs uppspel 9 ggr av 10:
vänsterback har pucken bakåt eget mål.
Passar stillastående högerback (som 3-4 meter bort)
Högerbacken försöker hitta forward.
Så lättläst, tom med från coachsoffan…
vänsterback har pucken bakåt eget mål.
Passar stillastående högerback (som 3-4 meter bort)
Högerbacken försöker hitta forward.
Så lättläst, tom med från coachsoffan…
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Tufft med Rödin borta, tyckte han gjorde en av sina bästa matcher för säsongen förra matchen.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Supportern: Häxjakt? Det finns regler att förhålla sig till på det här forumet, dessa har på flera punkter brytits mer än en gång det senaste dygnet. Kan man inte bete sig civiliserat utan att gå till personangrepp osv så har man i både min mening och framförallt enligt forumets regelverk gjort sig förtjänt av en avstängning. Moderator har modererat och gett folk chansen, men det fortsätts ändå att tjafsa till höger och vänster om icke relevanta saker som inte rör Brynäs IF.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Bulten: Såg du möjligtvis inte moderatorns inlägg två inlägg nedanför det du skrev här?
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Hoppas de blir en jämn o trevlig match! Må bästa lag vinna och utan skador på ngn 💪💪🇺🇿🇺🇿🤗👍
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Bulten: "Ett litet axplock signerat Tigerhjärta om mig, håll till godo."
Men nu får du allt ta och ge dig! Ska du klistra ut citat så ska det fanimej vara rätt kontext också. I detta fall snudd på förtal.
Inlägget till Lars-Göran som lyder:
"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar. Bara att ignorera!", syftar inte ens till dig!
Detta inlägg syftar till en "porrbot"(!) som Lars-Göran hade fått ett meddelande ifrån och som han undrade vad det var för något trams. Alltså ren och skär lögn att detta inlägg åsyftar dig.
Tänk att du är småbarnsförälder och inte vet bättre än att sitta och sprida falska budskap i hopp om att försöka vinna en diskussion på ett hockeyforum, jag tror jag kräks..
Men nu får du allt ta och ge dig! Ska du klistra ut citat så ska det fanimej vara rätt kontext också. I detta fall snudd på förtal.
Inlägget till Lars-Göran som lyder:
"En patetisk, ensam och arbetslös sopa som inte har något bättre för sig än att försöka lura folk på pengar. Bara att ignorera!", syftar inte ens till dig!
Detta inlägg syftar till en "porrbot"(!) som Lars-Göran hade fått ett meddelande ifrån och som han undrade vad det var för något trams. Alltså ren och skär lögn att detta inlägg åsyftar dig.
Tänk att du är småbarnsförälder och inte vet bättre än att sitta och sprida falska budskap i hopp om att försöka vinna en diskussion på ett hockeyforum, jag tror jag kräks..
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Bulten: ”gillas inte av massan noterar jag. Då har du träffat rätt.. ”
Bara den meningen och inställningen säger egentligen allt om dig. ”Ju fler fiender desto bättre” i princip.
Den inställningen kommer du långt med på ett forum, NOT!
Det är knappast en slump att just du behöver sitta och försvara dig dagarna i ända.
Se dig i spegeln och försök förstå varför det blir som det blir, istället för att dra på dig offerkoftan.
Bara den meningen och inställningen säger egentligen allt om dig. ”Ju fler fiender desto bättre” i princip.
Den inställningen kommer du långt med på ett forum, NOT!
Det är knappast en slump att just du behöver sitta och försvara dig dagarna i ända.
Se dig i spegeln och försök förstå varför det blir som det blir, istället för att dra på dig offerkoftan.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Malken: Du pratar om att "vända skutan rätt. När gick det snett då? Under vilken ledning?
Kan det inte vara så att Sundlöv, Dackell mfl kanske skulle ha fått vara just legender och inte ansvariga för sporten?
Håller dock helt med om att respekten för legenderna ska vara kvar, där stöder jag er.
Kan det inte vara så att Sundlöv, Dackell mfl kanske skulle ha fått vara just legender och inte ansvariga för sporten?
Håller dock helt med om att respekten för legenderna ska vara kvar, där stöder jag er.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
J-S: Det är ingen som pissar på legendarer.
Men det är en väldig skillnad på vad man gjort på isen och vad man gjort på kansliet.
Ärligt, har Inge varit relevant senaste 10 åren?
Jo, han och Dacke styrde verkligen upp skutan sist dom var inne..
Det är sånt människor minns. Inte vad som hände på 80-90t talet.
Då var han relevant.
Men allt har ett slut. Bara att acceptera.
Men det är en väldig skillnad på vad man gjort på isen och vad man gjort på kansliet.
Ärligt, har Inge varit relevant senaste 10 åren?
Jo, han och Dacke styrde verkligen upp skutan sist dom var inne..
Det är sånt människor minns. Inte vad som hände på 80-90t talet.
Då var han relevant.
Men allt har ett slut. Bara att acceptera.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
{10065}: I mina ögon ingen direkt superuppgradering😅
Givetsvis vore Silfverberg en dröm och grym ersättare till Dima, men jag är inte lika säker på att firma Ljunggren/Persson skulle kunna göra det ofantligt mycket bättre än Palve och Olesen faktiskt.
Men men, där kan man se på saken olika.
Givetsvis vore Silfverberg en dröm och grym ersättare till Dima, men jag är inte lika säker på att firma Ljunggren/Persson skulle kunna göra det ofantligt mycket bättre än Palve och Olesen faktiskt.
Men men, där kan man se på saken olika.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Jugge: Limpan, precis som all andra målvakter, behöver coachas hårt. Padel-Honken må ha varit en bra målis, men något målvaktstränarämne är han inte.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Buddha: En match i taget bara nu, HV må vara i bra form och har ryckt upp sig men nu tror jag de får känna på en press som de inte känt tidigare under säsongen. Den som överlever natten får se.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Bolle81: HV har klarat att vända underlägen mot många lag den senaste tiden. Vi stod ändå pall.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
GRYMT starkt att mentalt vara såhär påkopplade och modiga på isen, trots det prekära läget!
HV har ingenting fram till en riktig slumppuck i sista minutrarna som letar sig in.
Forza Brynäs!
HV har ingenting fram till en riktig slumppuck i sista minutrarna som letar sig in.
Forza Brynäs!
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Mattson: För ett par dagar sen undrade jag var Huge var, han var helt osynlig.
Men nu undrar jag bara om man kan vrida tillbaka tiden till då jag undrade..
Det är svårt att vara på ett forum när i princip alla är oroade över Brynäs existens i SHL.
Och hur ledningen har skött sig.
Men så är det 1 som bara säger "att sköt det bättre själv då"
Nästa uppdatering på HS vill jag se en funktion där man kan banna vissa att svara en, om man så önskar.
Gud va skönt det skulle vara..
Men nu undrar jag bara om man kan vrida tillbaka tiden till då jag undrade..
Det är svårt att vara på ett forum när i princip alla är oroade över Brynäs existens i SHL.
Och hur ledningen har skött sig.
Men så är det 1 som bara säger "att sköt det bättre själv då"
Nästa uppdatering på HS vill jag se en funktion där man kan banna vissa att svara en, om man så önskar.
Gud va skönt det skulle vara..
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
Huge: Jag håller på er i dag......Krossa HV! Brynäs ska vara kvar i SHL, kämpa!
+ 8
Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Visar även på en enorm arrogans inför föreningens medlemmar och supportrar. Hur kan man genomföra ett sån avgörande rekrytering inför ett årsmöte där dom vet att det finns ett stort missnöje och sedan har dom även mage att presentera rekryteringen under pågående årsmöte.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Peja: Man kan tycka att en f.d. lagkamrat skulle se problemen tydligare och lokalisera behoven men det blev snarare tvärtom, polarna glorifierades och de spelare som värvades hade inte rätt egenskaper för att komplettera resten av laget.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Lakim1912: Själv tycker jag att inställningen har varit vårt minsta bekymmer.
Visst att prestationerna och viljan har dalat i vissa perioder, men så är det för samtliga lag. Tycker att spelarna visar stor vilja och vågar verkligen spela hockey, trots situationen vi befinner oss i.
Som jag ser det förlorar vi hockeymatcher enbart pga för dåligt spelarmaterial. Ett spelarmaterial som Alcén är högst ansvarig över.
Visst att prestationerna och viljan har dalat i vissa perioder, men så är det för samtliga lag. Tycker att spelarna visar stor vilja och vågar verkligen spela hockey, trots situationen vi befinner oss i.
Som jag ser det förlorar vi hockeymatcher enbart pga för dåligt spelarmaterial. Ett spelarmaterial som Alcén är högst ansvarig över.
+ 8


Nej jag gillar inte alls Manners spelidé, gillar inte alls att han inte ifrågasätter domslut, står knäpptyst i båset. Jag tror laget behöver en tränare med känslor likt Bulan där den energin smittar av sig på spelarna