Bästa inläggen
Föregående · 675 · Nästa
Sv: Alla Helvetes Kval
Fyboda: Hoppas dom tar fast idioterna som gjort detta och att barnen kommer att repa sig fint. Tycker verkligen synd om sambon och barnen. Han kanske väljer att avsluta sin resa i Brynäs nu när vi nått allsvenskan.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Davey85: Frågan är om det går att lösa Dennis Hall från hans kontrakt med Karlskoga. Där har vi Sam Hallam 2.0. Extremt noggrann och ambitiös 33-åring.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten:
"Molin ska absolut ställas till svars för målvaktsval och resultatet i kvalserien. I min bedömning har Molin fuckat upp detta helt på egen hand."
Är du på riktig?
"Molin ska absolut ställas till svars för målvaktsval och resultatet i kvalserien. I min bedömning har Molin fuckat upp detta helt på egen hand."
Är du på riktig?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Asterix:
Att sparka Manner var ett tecken på desperation av Alcén.
Att ge Ove ansvaret för laget 2 dagar innan kvalstart och helt utan förutsättningar att göra ändringar ..... ja vad ska man säga om det liksom.....
Men det var det slutliga beviset på att Alcén inte behärskar rollen som SC i en professionell organisation.
Jag tror ärligt talat inte att det hade sett annorlunda ut med Manner kvar vid rodret heller för det som laget visade upp i matcherna mot Timrå och Växjö var total uppgivenhet.
Att sparka Manner var ett tecken på desperation av Alcén.
Att ge Ove ansvaret för laget 2 dagar innan kvalstart och helt utan förutsättningar att göra ändringar ..... ja vad ska man säga om det liksom.....
Men det var det slutliga beviset på att Alcén inte behärskar rollen som SC i en professionell organisation.
Jag tror ärligt talat inte att det hade sett annorlunda ut med Manner kvar vid rodret heller för det som laget visade upp i matcherna mot Timrå och Växjö var total uppgivenhet.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Asterix:
Det mesta som kunde gå fel har gått fel för Brynäs denna säsongen och det finns så många syndabockar i det hela men den största av dem alla är utan tvekan Alcén som rört ihop denna soppan.
De har en bra målis i form av VV men likt förbannat skall han ha in en otränad AL som oavsett hur jävla kass han är match efter match får fortsätta att stå.
Alla ser att Scott och Rödin inte längre skall leda en topplina i SHL och att det behövs minst 2 riktigt bra forwards. Detta åtgärdas aldrig utan det bara rullar på. Visst att det ofta ser ganska bra ut i matcherna men de läcker som ett såll bakåt och gör inga mål framåt.
Manner lyckas inte få fason på spelet och uppvisar NOLL förmåga att coacha i matcherna.
Sen fortsätter målvaktscirkusen deluxe.
Alcén erkänner att de letar spets på back och forwardssidan och då värvar han ytterligare en målvakt precis när AL faktiskt visar gryende form med bra siffror......
Börjar faktiskt undra om Alcén är dum i huvudet på riktigt
Det mesta som kunde gå fel har gått fel för Brynäs denna säsongen och det finns så många syndabockar i det hela men den största av dem alla är utan tvekan Alcén som rört ihop denna soppan.
De har en bra målis i form av VV men likt förbannat skall han ha in en otränad AL som oavsett hur jävla kass han är match efter match får fortsätta att stå.
Alla ser att Scott och Rödin inte längre skall leda en topplina i SHL och att det behövs minst 2 riktigt bra forwards. Detta åtgärdas aldrig utan det bara rullar på. Visst att det ofta ser ganska bra ut i matcherna men de läcker som ett såll bakåt och gör inga mål framåt.
Manner lyckas inte få fason på spelet och uppvisar NOLL förmåga att coacha i matcherna.
Sen fortsätter målvaktscirkusen deluxe.
Alcén erkänner att de letar spets på back och forwardssidan och då värvar han ytterligare en målvakt precis när AL faktiskt visar gryende form med bra siffror......
Börjar faktiskt undra om Alcén är dum i huvudet på riktigt
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Helvete vad deprimerad man är. Man försöker intyga sig själv att man inte bryr sig men man är så investerad att det inte går. Hela tillvaron påverkas av det här. Man går på moln när det går bra, man är sänkt och likgiltig gentemot allt när det går dåligt.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
hajraj: Lägg ner förfan. Vi var hårsmån från att kvala i år, kunde lika väl varit oss, och då hade vi åkt ut med huvudet före.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Jävlar vad Brynäs har svikit sina fans.
Det började med att ta in Roger Melin efter Bulan. Sedan dess kan jag inte påminna mig om ETT ENDA beslut som gjort Brynäs bättre. Hur är det möjligt att år efter år efter år efter år vakna upp på morgonen och vara okej att vara sämst på allt man gör.
Det började med att ta in Roger Melin efter Bulan. Sedan dess kan jag inte påminna mig om ETT ENDA beslut som gjort Brynäs bättre. Hur är det möjligt att år efter år efter år efter år vakna upp på morgonen och vara okej att vara sämst på allt man gör.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Precis som Tord säger. Samma jävla spelare varje gång som ska hålla på och stila göra misstag. 1 minut kvar, och Palve kliver upp som back och ska fabbla med pucken, dumpa ned. Tycker faktiskt inte att man ska beskylla Lindbäck för 3:e. Se det så här. Hade vi missat den målchansen hade vi blivit tokiga.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
SnowKing: KOM IGEN Brynäs. Jag tro på vinst i kväll.
Från Tikare som vill ha er kvar.
Från Tikare som vill ha er kvar.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
#33: Jag såg min första Brynäs match 1974 åtta år gammal,
Då farsan var vän med flera spelare så var vi utanför omklädningsrummet efter matcherna,
Där vi fick både signade klubbor och autografer,
Har själv spelat hockey och har haft Tigern Johansson i seminarium, Världens bästa Tiger.
Men efter en massa säsonger i en nedåtgående trend så är det dags för ett stålbad.
Brynäs har en icke fungerande juniorverksamhet,
Där J20 är på väg ut och återväxten är på noll, något överdrivet men vi tar inte hand om våra lovande juniorer utan släpper dom till andra föreningar.
Så alla Brynäsare ställ in er på ett harvande i HA för ett antal säsonger tills någon kompetent med Brynäs hjärta tar över och vänder den negativa trenden och det kan ta år innan det händer.
Deprimerad är bara bara förordet men vänder jag ryggen i mot älskade Brynäs NEJ.
Utan jag fortsätter följa mitt Brynäs
❤️❤️❤️❤️
Då farsan var vän med flera spelare så var vi utanför omklädningsrummet efter matcherna,
Där vi fick både signade klubbor och autografer,
Har själv spelat hockey och har haft Tigern Johansson i seminarium, Världens bästa Tiger.
Men efter en massa säsonger i en nedåtgående trend så är det dags för ett stålbad.
Brynäs har en icke fungerande juniorverksamhet,
Där J20 är på väg ut och återväxten är på noll, något överdrivet men vi tar inte hand om våra lovande juniorer utan släpper dom till andra föreningar.
Så alla Brynäsare ställ in er på ett harvande i HA för ett antal säsonger tills någon kompetent med Brynäs hjärta tar över och vänder den negativa trenden och det kan ta år innan det händer.
Deprimerad är bara bara förordet men vänder jag ryggen i mot älskade Brynäs NEJ.
Utan jag fortsätter följa mitt Brynäs
❤️❤️❤️❤️
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Jag får åka upp. Kan inte minnas när jag åkte hem med NOLL pinnar. Så jag får tag saken i egna händer! Sambon har Inge val att hänga på.
Jag löser det här ?
Jag löser det här ?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten: Kan du inte skriva en gång till att du tycker att Alcén borde få kicken?
Tycker nämligen inte det har framgått tydligt nog ännu.
Tycker nämligen inte det har framgått tydligt nog ännu.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Svedman är given att behålla.
Den enda i hela föreningen som inger någon som helst form av framtidstro.
Det funkar inte att sparka ALLA i en förening, även fast det låter coolt att säga det på ett forum så fungerar det inte i praktiken.
Den enda i hela föreningen som inger någon som helst form av framtidstro.
Det funkar inte att sparka ALLA i en förening, även fast det låter coolt att säga det på ett forum så fungerar det inte i praktiken.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{10065}: Att ha möjlighet att åka och stötta imorgon och välja att inte göra det, är för mig otänkbart, en seger imorgon så är vi med igen, jag ger fan inte upp än!
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Avgörandet skedde inte nu utan när man "bänkade" Veini för oraklet Lindbäck. Ser fortfarande hur han sprattlar bakom mål och passar till Skelefteåspelare eller ett antal passningar som motståndarna gör över cengrallinjen och Limpan inte hinner med att täcka andra stolpen. Många jämna matcher där dessa missar kostade oss 10-15p. Sedan har vi Manners totala okänsla med matchcoaching att plocka de bästa spelarna för dagen i slutskedet av matcherna? Och att ta TimeOut när det var hönsgård fanns inte på kartan! Det vi ser nu är egentligen ett ganska hockeyskickligt lag men med 0 motivation och självförtroende, bara ängsliga för att misslyckas! Kunde lika gärna ha gått vidare ifrån PlayIn.... Små margonaler
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Brynka: Laget känns jävligt tunt utan Rödin och Ölund.
Sen att vissa spelare totalhavererat är oroväckande. Kinnvall, Johannesson, Bertilsson, Eklind, Olesen, dessa har ju varit groteskt dåliga. Hur fan skall vi vända detta?
Sen att vissa spelare totalhavererat är oroväckande. Kinnvall, Johannesson, Bertilsson, Eklind, Olesen, dessa har ju varit groteskt dåliga. Hur fan skall vi vända detta?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Zappaholic: Det finns inte längre ord att beskriva hur illa läget är, men vi är ju många som har sett det här komma länge. Jag har bara gått och väntat på det här sedan det långa årsmötet för ett par år sedan.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
J-S: Molin sparkades en gång i tiden som tränare, han hyllades i vintras för att sedan blir tillfrågad om han vill leda laget i kvalet.
1. Fel att fråga Molin
2. Fel av Molin att tacka JA
Vem bär huvudansvaret i haveriet?
1. Fel att fråga Molin
2. Fel av Molin att tacka JA
Vem bär huvudansvaret i haveriet?
+ 8
Sv: Kval
Ibland är nivån här inne riktigt låg.
Självklart ska Öland vara med vid förlossningen, och är väl svårt att räkna huller om buller med när det inträffar och vart vi är någonstans i säsongen då.
Fokusera på det viktiga nu. Vi har de spelare vi har för kvällen, och de får göra det som krävs för att ta oss tillbaka på banan.
Självklart ska Öland vara med vid förlossningen, och är väl svårt att räkna huller om buller med när det inträffar och vart vi är någonstans i säsongen då.
Fokusera på det viktiga nu. Vi har de spelare vi har för kvällen, och de får göra det som krävs för att ta oss tillbaka på banan.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: Självklart ska Ölund vara med sin fru, ingen som har skrivit något om detta men om Alcén haft kompetens så hade han haft plan B i fall någon blir skadad eller sjuk. Du snackar skit, som vanligt.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Nisse på Mon or: Monten har väl iaf rutin ifrån tränaruppdrag?
Vi anställde en sportchef direkt från gatan, till A-laget!
Den snackar man inte bort.
Av alla dumma värvningar och rekryteringar som görs runt om i hockeysverige så vet man ändå att Brynäs med lätthet slår de flesta.
Jag såg något inlägg här om att Rolf Lassgård borde stå som coach i Brynäs nu under kvalserien.
Fullkomligt vansinnigt, ett skämt tänker du. I Brynäs skulle det kunna inträffa. Det finns inga galenskaper som förvånar längre.
Vi anställde en sportchef direkt från gatan, till A-laget!
Den snackar man inte bort.
Av alla dumma värvningar och rekryteringar som görs runt om i hockeysverige så vet man ändå att Brynäs med lätthet slår de flesta.
Jag såg något inlägg här om att Rolf Lassgård borde stå som coach i Brynäs nu under kvalserien.
Fullkomligt vansinnigt, ett skämt tänker du. I Brynäs skulle det kunna inträffa. Det finns inga galenskaper som förvånar längre.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
mattias - 74: Du är lika skeptiskt som alla Brynäsare å det med all rätt . Själv orkar jag inte bry mig spec har liksom gett upp , har min egna kamp å foka på. Är lite konstigt å se kvalet nästan helt oberörd . Besvikelsen är monumental på ledare å spelare . Så blir nog bäst med .EN BRA START . i as för shl är dom inte värdiga .
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Timashov är en jävla primadonna som ramlar så fort det blir fysiskt, tar oerhörda risker i egen zon och dumma utvisningar i offensiv zon. Han kan inte lämna mitt älskade Brynäs fort nog…
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Anders Berg: Brynäs kommer inte att vinna massa matcher i Hockeyallsvenskan heller. Det finns ju absolut ingen ledare i klubben som besitter ett "know how" om den serien och antagligen är man för arroganta för att rekrytera någon därifrån. "Vi vet bäst" osv.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Farsang: Jag tycker inte att Brynäs är särskilt ojämna. Man är ju konsekvent dåliga.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
lapad: Ja, Malmös ledande spelare är klart bättre, därtill har de sett till att ha mycket bättre bredd i laget... Men ALLA i SHL har ju mycket bättre bredd än Brynäs den här säsongen.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Forsberg 1978: Malmö har scoutat Johanesson och insett att han alltid försöker spela sig ur situationerna. Han måste lära sig att slå sarg-ut när det behövs.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: "Och vad har gett dig intrycket att jag skulle tycka nåt annorlunda än den där panelen, när det gäller frågan om det var rätt eller fel att sparka Manner?"
Ja, vad har jag fått det ifrån?
Kan det kanske vara från det du skrev i torsdags?
"Finns inget i vårt spel och efter uppehållet som gör ett tränarbyte motiverat, så att den åtgärden blir verklighet kan du glömma."
Eller kanske det du skrev i fredags?
"Manner blir förstås kvar på sin post, oavsett vad dina och andra oinsatta soffsvamlare yrar om"
Man behöver inte vara Einstein för att se din ståndpunkt direkt.
Men du menar alltså att du HÖLL med om att det var rätt att sparka Manner?
Ja, vad har jag fått det ifrån?
Kan det kanske vara från det du skrev i torsdags?
"Finns inget i vårt spel och efter uppehållet som gör ett tränarbyte motiverat, så att den åtgärden blir verklighet kan du glömma."
Eller kanske det du skrev i fredags?
"Manner blir förstås kvar på sin post, oavsett vad dina och andra oinsatta soffsvamlare yrar om"
Man behöver inte vara Einstein för att se din ståndpunkt direkt.
Men du menar alltså att du HÖLL med om att det var rätt att sparka Manner?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Jockster : Det här är den hybrisen som genomsyrar hela Brynäs. Vi tror vi är bättre än andra lag för att vi har några fler år på nacken.
Brynäs behöver en dos verklighet och ödmjukhet, och det gäller både förening och fans.
Brynäs behöver en dos verklighet och ödmjukhet, och det gäller både förening och fans.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Så ledsamt ändå. Pga av ETT felbeslut som sabbat allt. Fina killar som förtjänade ett bättre öde, men roddaren av helheten fuckade upp.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Tycker det är ganska tydligt vad jag menar, men du verkar tolka det på annat vis.
Orkar inte förklara ännu en gång.
Orkar inte förklara ännu en gång.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Brynäsgubbe:"Undrar hur dialogen går när den här videon ska filmas. Tillfrågas ens kapten Rödin? Blir han tillfrågad men vill inte? Går man direkt till Blomqvist?"
- Ööh, nä ja venne
- Ööh, nä ja venne
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}: Varför då? Är det viktigare att du och andra supportar får reda på alla detaljer än att Malmö inte får det?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Brynäsgubbe: Det är underligt egentligen för man slutar ju inte bara älska en förening man hejat på sen man var liten, oavsett hur illa den sköts och av vilka kunniga eller okunniga personer.
Man lever på hoppet, att nästa säsong då blir det ordning och reda. Men oavsett utfall står man ändå där säsong efter säsong med denna hatkärlek. Det går inte att bara sluta att älska Brynäs, oavsett om man försökte så mycket det bara gick, så då är det väl bara att pallra sig till rinken ändå oavsett hur leds man är på haveriet?
För man vet ju likväl att man står där om ett halvår på premiären ändå så det är det bara att sluta upp på plats nu när det behövs som mest. Förhoppningsvis bidrar man i form av hejarop till en premiär mot Timrå istället för en premiär mot Kristianstad.
Man lever på hoppet, att nästa säsong då blir det ordning och reda. Men oavsett utfall står man ändå där säsong efter säsong med denna hatkärlek. Det går inte att bara sluta att älska Brynäs, oavsett om man försökte så mycket det bara gick, så då är det väl bara att pallra sig till rinken ändå oavsett hur leds man är på haveriet?
För man vet ju likväl att man står där om ett halvår på premiären ändå så det är det bara att sluta upp på plats nu när det behövs som mest. Förhoppningsvis bidrar man i form av hejarop till en premiär mot Timrå istället för en premiär mot Kristianstad.
+ 8
Sv: Inte över riktigt än
SuneMangs: Det är förstås helt sinnessjukt om inte Alcén får lämna efter säsongen nu när Manner fått gå. Haveriet är Alcéns fel, men Manner få bära ansvaret, som han fått göra hela säsongen när Alcén gömt sig.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Jockster : Spelarrådet har alltid ett stort inflytande innan tränare sparkas. Innan PA åkte satt Rödin, Berra, Ölund och Scott i möte bland annat.
Klart att spelartruppen har ett stort ansvar i att så många tränare sparkats från Brynäs de senaste åren. När det stora problemet i själva verket är den ruttna truppen…
Klart att spelartruppen har ett stort ansvar i att så många tränare sparkats från Brynäs de senaste åren. När det stora problemet i själva verket är den ruttna truppen…
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Huge: Var inte så snabb med att avfärda fansen som "okunniga" och "utan kunskap" Huge. Folk här i forumet ser ALLA tänkbara hockeymatcher, att avfärda alla som du gör är direkt felaktigt.
Faktum är att passionerade fans ofta ser vad som är fel med ett lag utifrån och kan påverka och förändra.
Faktum är att passionerade fans ofta ser vad som är fel med ett lag utifrån och kan påverka och förändra.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Så oändligt trött på den korkade analysen att det skulle vara något "djupt fel i Brynäs organisation". Som något osynligt spöktäcke över hela föreningen. Att det varit så många tränarbyten menar man är ett bevis på det, dvs spelar ingen roll vem som är tränare.
Prova lägga skulden på spelarna. De som spelar på isen. De har varit för dåliga och är inga offer.
I andra hand sportcheferna.
Men släpp skitsnacket om att varenda kotte i föreningen är pestsmittad.
Prova lägga skulden på spelarna. De som spelar på isen. De har varit för dåliga och är inga offer.
I andra hand sportcheferna.
Men släpp skitsnacket om att varenda kotte i föreningen är pestsmittad.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Buddha: För övrigt märkligt att Svedman säger att han och Alcén med en enad styrelse bakom sig tog beslutet att kicka Manner. Vad hände med SHL-sportchefen Grahm?
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Sportnisse: "Huge har också fått sparken vad det verkar."
Han sitter hemma och grinar, som ett dagisbarn som inte fått lördagsgodis, över att brynäs styrelse fattar så dåliga beslut.
Han sitter hemma och grinar, som ett dagisbarn som inte fått lördagsgodis, över att brynäs styrelse fattar så dåliga beslut.
+ 8
Sv: Alla Helvetes Kval
Jag håller till fullo med Sanny Lindström i denna artikel. SPELARNA måste ta sitt ansvar. 6 tränare på 6 säsonger. Vill någon verkligen försöka lura sig själv och säga ”det är tränarens fel..”?
www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2023/03/12/vem-kommer-ens-vilja-trana-brynas/
www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2023/03/12/vem-kommer-ens-vilja-trana-brynas/
+ 8
