Bästa inläggen
Föregående · 832 · Nästa
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Jag håller med. Tycker vi borde satsat på Ljungkrantz. Han har potential att göra mål på egen hand och det är en sällsynt egenskap. Hade kunnat fungera perfekt som joker i tredje.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Och där var det officiellt att Ljungkrantz lämnar. Han lämnar för att han behöver mer speltid och en större roll, så det var i grund och botten hans eget val.
+ 7
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Fast Alcén har sagt att det är två till som ska in utifrån och att bara en av fd juniorerna verkar få try out-kontrakt, så där hade Sasse fel.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Jag känner väl lite samma sak. Hade gärna haft kvar Ljungkrantz men kan ju lika gärna vara han som ville ha en större roll än vi kan erbjuda honom. Behöver inte vara så enkelt att vår sportsliga ledning gjort bort sig även om det för en del är bekvämt att direkt dra det kortet.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85:
En annan sport men Pål Lundin är en brynässupporter, alla kanske inte minns honom men fotbollsmåls.
En annan sport men Pål Lundin är en brynässupporter, alla kanske inte minns honom men fotbollsmåls.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Gunderson: Skadebekymmer, gammal, hjärtat i jkpg, säkert inte svinbillig. Nä, ingen Önerud.
+ 7
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Fart är inte allt, kolla Robert Rosén. Visst, Silfverberg är inte samma spelare som lämnade 2012, konstigt vore annat när det gått 11 år i världens tuffaste liga.
Men sitt hockey sense och skott har han fortfarande kvar. Tyckte man såg i matchen mot Finland flera gånger hur smart han rörde sig över isen. Skulle självklart bli en grym förstärkning för Brynäs
Men sitt hockey sense och skott har han fortfarande kvar. Tyckte man såg i matchen mot Finland flera gånger hur smart han rörde sig över isen. Skulle självklart bli en grym förstärkning för Brynäs
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Ja, med tanke på hur uddlöst det svenska laget är så behövs Järnkrok. Silfverberg spelar smart men i övrigt nja, han har kanske inte åldrats med värdighet.
Men i HA skulle han så klart vara en stjärna.
Men i HA skulle han så klart vara en stjärna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lasses sidoförflyttningar i VM får det att se ut som Limpan spelade i slow motion i fjol.
Undrar om Hanson får till det lite under sommaren - vore välkommet.
Undrar om Hanson får till det lite under sommaren - vore välkommet.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: märkligt, Järnkrok är ju otroligt användbar och uppskattad och brukar leverera om han får chansen högt upp.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Luleå får det att fungera hur bra som helst och det är inte pga hamstermiljoner.
Jag förstår inte din "enkla logik". Har vi inte personer som är kompetenta i ledningen spelar det ingen roll om herrlaget har 20 eller 60 miljoner i spelarbudget om man inte klarar av att bygga ett lag på rätt sätt. Det innebär bara att man lastar ännu mer pengar på fel spelare.
Vad kan damlaget ha i spelarbudget? 15-18 spelare, 20-50% behöver jobba för att trygga inkomsten? En stjärna kanske tjänar runt 30 000 i månaden?
Det är i mina ögon en förlorarmentalitet att börja klaga på att damlaget "stjäl" utrymme i budget för herrlaget när det går dåligt. Det hade varit mer klädsamt att städa framför egen dörr först.
Men vi är Brynäs och ska fan klara av att satsa på både dam och herrlag. Att andra lag väljer bort det för mig nästan mer stolt över att vi vågar gå först.
Jag förstår inte din "enkla logik". Har vi inte personer som är kompetenta i ledningen spelar det ingen roll om herrlaget har 20 eller 60 miljoner i spelarbudget om man inte klarar av att bygga ett lag på rätt sätt. Det innebär bara att man lastar ännu mer pengar på fel spelare.
Vad kan damlaget ha i spelarbudget? 15-18 spelare, 20-50% behöver jobba för att trygga inkomsten? En stjärna kanske tjänar runt 30 000 i månaden?
Det är i mina ögon en förlorarmentalitet att börja klaga på att damlaget "stjäl" utrymme i budget för herrlaget när det går dåligt. Det hade varit mer klädsamt att städa framför egen dörr först.
Men vi är Brynäs och ska fan klara av att satsa på både dam och herrlag. Att andra lag väljer bort det för mig nästan mer stolt över att vi vågar gå först.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Så för att bli ett topplag så behöver vi satsa mindre på damlaget? Brynäs kommer då helt plötsligt få in kompetenta ledare och spelare i herrlaget för det har vi inte haft kapital till pga damlaget? Eller vad är det du försöker säga?
Utan damlaget så hade klubben anställt en erfaren sportchef istället för att kuppa in en novis vid årsmötet?
Utan damlaget så hade klubben anställt en erfaren sportchef istället för att kuppa in en novis vid årsmötet?
+ 7
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: jag undrar en sak, efter Torontos uttåg snackas det bara om Nylander brödernas återkomst, varför inte Silverberg och Järnkrok, någon som vet varför inte Calle är aktuell, tacksam för svar
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lemp: Skulle gärna se Brodecki i Brynäs. Tror han skulle kunna göra 15+ mål i Hockeyallsvenskan och spela ett kreativt spel, lite som Woods gjort i Modo de senaste åren. Tror det finns utrymme för en till "skicklig" forward, men därefter måste man ha in fysik.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brodecki verkar ganska sugen. JA verkar ha varit i kontakt med agenten åtminstone.
Länkar:
https://hockeysverige.se/2023/05/12/adam-brodecki-om-framtiden-min-agent-sa-att-alcen-har-ringt
https://hockeysverige.se/2023/05/12/adam-brodecki-om-framtiden-min-agent-sa-att-alcen-har-ringt
+ 7
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Dom skriver "enligt rykten" , hur kan då dom veta att det verkligen är så? Det enda dom gör är att sprida ytterligare rykten. Säger man inget konkret vad det handlar om kan man hålla tyst tycker jag.
Det är exakt samma gäng som håller på hela tiden, och nu dessutom skapat en gemensam "Brynästwitter" för att nå ut till en större skara med deras skitsnack och smutskastning av individer.
Det är exakt samma gäng som håller på hela tiden, och nu dessutom skapat en gemensam "Brynästwitter" för att nå ut till en större skara med deras skitsnack och smutskastning av individer.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Davey85: Även om intentionen är god så är jag skeptiskt till att en spelare helt plötsligt kan bli en ”elak jävel”. Tänker att det till stor del sitter i personligheten från början.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: håller helt med, sklenickas ”tacklingar” när motståndarna fick göra ofrivilliga volter var också en fröjd för ögat att se 🤩
+ 7
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: hugo haas är en riktigt intressant målvakt, kommer till jobbet varje dag, otroligt noggran och vann säkert 10-20matcher åt vallentuna iår och var deras i särklass bästa spelare. Helt rätt ålder. Ryktas dock vara nära aik.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Varken Kokman eller Östlund är ju direkt unga, om det nu är en yngre hungrig målvakt Brynäs söker. Backen Axel Andersson ser ju intressant ut på papper.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Herre P: Menade inte att låta skrytsam. Kan man inte avvara pengar så är det respekt i sig!!!!!
Ville bara vända mig till de som kan att avvara - om det så bara är 10 kr.
Känn ingen press om pengarna inte finns. Det är kärva tider nu.
Ville bara vända mig till de som kan att avvara - om det så bara är 10 kr.
Känn ingen press om pengarna inte finns. Det är kärva tider nu.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Bryggman tycker jag var bra i Redhawks, verkar inte ha gjort bort sig i pelicans heller. Apropå powerforward...
+ 7
Sv: A proposito de nada
dabif: "Man kan definiera idioti på att göra samma sak om igen och förvänta sig annat resultat. Det är precis vad man gör enligt min åsikt."
Enligt min åsikt resonerar du jävligt konstigt.
Om laget nu fått behålla en revanschsugen och med HA-mått mätt väldigt kompetent ryggrad och där Gällstedt dessutom kommer att praktisera ett helt annat spelsätt jämfört med vad Manner gjorde och i en liga med betydligt fler och sämre lag än i SHL, så fattar jag inte hur du på allvar påstår att vi nu kan förvänta oss att se samma spel och resultat som förra säsongen?
Bara det faktum att du på allvar hävdar att Malmö minsann bara var ett lag för övre halvan i HA och som vi enkelt borde ha städat av i 4 raka, är enligt MIN åsikt en väldigt märklig och okunnig bedömning.
"Vad pekar på att våra stjärnor med så fina Brynäshjärtan agerar annorlunda i år?"
Väldigt många saker.
Dom är väldigt revanschsugna.
Dom håller lika hög klass som förra säsongen och får möta lite enklare motstånd.
Dom får sällskap (hittills) av ett gäng kompetenta transatlanter som känner ligan och har presterat bra där, och det "kommer mera" på spelarfronten (Silfverberg?)
Dom slipper styrspelet under Manner, vilket gör att dom kommer att agera helt annorlunda på isen den här säsongen.
Så med ovanstående förutsättningar i åtanke, vad pekar på och talar för att våra lojala och för HA mer eller mindre överkvalificerade stjärnor kommer att göra lika dåligt ifrån sig som förra säsongen?
I princip ingenting....
Enligt min åsikt resonerar du jävligt konstigt.
Om laget nu fått behålla en revanschsugen och med HA-mått mätt väldigt kompetent ryggrad och där Gällstedt dessutom kommer att praktisera ett helt annat spelsätt jämfört med vad Manner gjorde och i en liga med betydligt fler och sämre lag än i SHL, så fattar jag inte hur du på allvar påstår att vi nu kan förvänta oss att se samma spel och resultat som förra säsongen?
Bara det faktum att du på allvar hävdar att Malmö minsann bara var ett lag för övre halvan i HA och som vi enkelt borde ha städat av i 4 raka, är enligt MIN åsikt en väldigt märklig och okunnig bedömning.
"Vad pekar på att våra stjärnor med så fina Brynäshjärtan agerar annorlunda i år?"
Väldigt många saker.
Dom är väldigt revanschsugna.
Dom håller lika hög klass som förra säsongen och får möta lite enklare motstånd.
Dom får sällskap (hittills) av ett gäng kompetenta transatlanter som känner ligan och har presterat bra där, och det "kommer mera" på spelarfronten (Silfverberg?)
Dom slipper styrspelet under Manner, vilket gör att dom kommer att agera helt annorlunda på isen den här säsongen.
Så med ovanstående förutsättningar i åtanke, vad pekar på och talar för att våra lojala och för HA mer eller mindre överkvalificerade stjärnor kommer att göra lika dåligt ifrån sig som förra säsongen?
I princip ingenting....
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Helt rätt, ny tränare, andra backar, nytt spelsystem, kommer bli helt perfekt för Lindbäck. Även vara fulltränad. Kan inte bli nått annat än succe.
+ 7
Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Personligen så tycker jag det är synd. Ser framför mig att det kan bli det som får oss att falla i en nervig final.
Hade hellre sett Gudlevskis men framförallt Dansk eller JJ. Jag förutsätter att man kollat med både Dansk och JJ först och att dessa inte är aktuella nu när man väljer att gå på Lindbäck.
När valet nu är gjort så får man helt enkelt stötta beslutet och hoppas och tro att Lindbäck är mer förberedd än någonsin när pucken släpps till hösten. Och att JA prutat så hårt att pengarna kan läggas på ett komplett försvar som ska stå framför honom.
Nu önskas en ung lovande målvakt vid hans sida som kan få sitt genombrott i år.
Hade hellre sett Gudlevskis men framförallt Dansk eller JJ. Jag förutsätter att man kollat med både Dansk och JJ först och att dessa inte är aktuella nu när man väljer att gå på Lindbäck.
När valet nu är gjort så får man helt enkelt stötta beslutet och hoppas och tro att Lindbäck är mer förberedd än någonsin när pucken släpps till hösten. Och att JA prutat så hårt att pengarna kan läggas på ett komplett försvar som ska stå framför honom.
Nu önskas en ung lovande målvakt vid hans sida som kan få sitt genombrott i år.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:
Efter årsskiftet och innan Jussi kom in:
SVS: 91,39%
GAA: 2,58
Räddningar (snitt): 27,6
Matcher med istid: 10
Efter Jussi kom in:
SVS: 87,13%
GAA: 3,8
Räddningar (snitt): 22
Matcher med istid: 4
Efter årsskiftet och innan Jussi kom in:
SVS: 91,39%
GAA: 2,58
Räddningar (snitt): 27,6
Matcher med istid: 10
Efter Jussi kom in:
SVS: 87,13%
GAA: 3,8
Räddningar (snitt): 22
Matcher med istid: 4
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja:
Statistik Anders Lindbäck säsongen 22/23.
Före årsskiftet:
SVS: 88,5%
GAA: 2,73
Räddningar (snitt): 19,8
Matcher med istid: 21
Efter årsskiftet:
SVS: 90,32%
GAA: 2,89
Räddningar (snitt): 26
Matcher med istid: 14
Statistik Anders Lindbäck säsongen 22/23.
Före årsskiftet:
SVS: 88,5%
GAA: 2,73
Räddningar (snitt): 19,8
Matcher med istid: 21
Efter årsskiftet:
SVS: 90,32%
GAA: 2,89
Räddningar (snitt): 26
Matcher med istid: 14
+ 7
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Folk tjatar om den där jävla skridskoåkningen, trots det så fick han mer uträttat än typ 90% av Brynäs alla skridskovirtuoser.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Nisse34: Så härligt att bo på västkusten med dessa geografiska placeringar!
+ 7
Sv: A proposito de nada
sargad: Folk snackar upp Kristianstad men jag vet inte jag. 0-1 borta mot Almtuna i Bilskrot AB Arena när det är -20 ute och ännu kallare inomhus eller Västervik där planen fysiskt är mindre än resten av ligan på nåt jävla vänster och en hemmagjord EPA-tuta ljuder när de gör mål för fjärde gången. Där snackar vi lidande.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Jo, har skrivit det här också De lär får bättre lag än DIF. Djurgården får nog flera riktiga ess, men tunnt bakom dessa.
Löven spelar en rätt primitiv hockey. När de forecheckar går de stenhårt, men saknar understöd så man kan kontra. I egen zon är de väldigt aggressiva ett kort tag till de blir stillastående och hamnar i klunga kring målvakten. Deras svaghet är dålig taktik, så bed till hockeygudarna att er ledning hittar motmedel.
För övrigt är Mustonen ytterforward. Att han var center berodde på skador. Weigel lär spela i första eller andra. Passade väldig bra med Schilkey och Pooley så jag har svårt att se att Powell spelar med dem. Olofsson är definitivt center och lär var med Possler och Mustonen i tredje. Er skribent Hedberg gissar nog eller har inte sett Löven i vinter.
Löven spelar en rätt primitiv hockey. När de forecheckar går de stenhårt, men saknar understöd så man kan kontra. I egen zon är de väldigt aggressiva ett kort tag till de blir stillastående och hamnar i klunga kring målvakten. Deras svaghet är dålig taktik, så bed till hockeygudarna att er ledning hittar motmedel.
För övrigt är Mustonen ytterforward. Att han var center berodde på skador. Weigel lär spela i första eller andra. Passade väldig bra med Schilkey och Pooley så jag har svårt att se att Powell spelar med dem. Olofsson är definitivt center och lär var med Possler och Mustonen i tredje. Er skribent Hedberg gissar nog eller har inte sett Löven i vinter.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tycker att ni borde plocka in Mannberg till eran fjärdekedja, var grym på att stänga ner motståndarnas toppkedjor i slutspelet.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Egentligen förstår jag inte denna kraftiga hets mot Bulten.
Visst han har inte bettet sig bra men bara för att han tycker en sak så måste väl han få tycka det och inte bli tillsagd vad han får och inte får skriva. Han skrev enligt mig inte något pesonhat mot Lindbäck.
Alla som följer Brynäs noggrant. Vilket jag tror alla här inne gör har förmodligen sett många matcher via Cmore.
En fråga till allihopa. Framför allt moderatorerna.
Tycker ni Lindbäck sett fit och vältränad ut när Wikegård/Sanny är inne i omklädningsrummet och gör efter matchen imterjuv?
Lägg ner Nordkorea stilen ni håller på med. Alla har rätt att få tycka vad dom vill. Så länge det inte är hot, hat eller falska inlägg. Det är min bestämda uppfattning.
Hörs hej!
(Jag är ny här på Hockeysnack. Men jag var bara tvungen att lägga mig i).
Visst han har inte bettet sig bra men bara för att han tycker en sak så måste väl han få tycka det och inte bli tillsagd vad han får och inte får skriva. Han skrev enligt mig inte något pesonhat mot Lindbäck.
Alla som följer Brynäs noggrant. Vilket jag tror alla här inne gör har förmodligen sett många matcher via Cmore.
En fråga till allihopa. Framför allt moderatorerna.
Tycker ni Lindbäck sett fit och vältränad ut när Wikegård/Sanny är inne i omklädningsrummet och gör efter matchen imterjuv?
Lägg ner Nordkorea stilen ni håller på med. Alla har rätt att få tycka vad dom vill. Så länge det inte är hot, hat eller falska inlägg. Det är min bestämda uppfattning.
Hörs hej!
(Jag är ny här på Hockeysnack. Men jag var bara tvungen att lägga mig i).
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja:
Men Peja den där regeln blir ju lite löjlig.
Utifrån den får man inte tycka att Alcen är dålig sportchef, för ingen vet hur bakbundna händer han har haft eller hur Svedman styrde honom då laget ramlade ur. Eller att rödin är dålig lagkapten för laget förlorar, då ingen vet hur han lyfter laget i omklädningsrummet eller på annat sätt vid sidan av isen, eller vara kritisk mot enskilda spelare - tex Limpan, för ingen vet hur han mår, tränar o vill utvecklas. Eller som jag - som kan se svagheter hos Johannesson och kelleher för att de är korta o lätta - innan jag sett den spela.
Hur mycket är sakliga åsikter o hur mycket är antagande här inne - ska du slänga fram den där regeln då ska det gälla allt som inte är positivt.
Vad säger att det som skrivs i en artikel är hela sanningen, eller hur den ska tolkas för att vara rätttolkad?
Det blir som sagt lite löjligt att slänga fram den regeln bara sådär då det Bulten skriver om Limpan är inget värre än du själv skrivit om Alcen.
Men Peja den där regeln blir ju lite löjlig.
Utifrån den får man inte tycka att Alcen är dålig sportchef, för ingen vet hur bakbundna händer han har haft eller hur Svedman styrde honom då laget ramlade ur. Eller att rödin är dålig lagkapten för laget förlorar, då ingen vet hur han lyfter laget i omklädningsrummet eller på annat sätt vid sidan av isen, eller vara kritisk mot enskilda spelare - tex Limpan, för ingen vet hur han mår, tränar o vill utvecklas. Eller som jag - som kan se svagheter hos Johannesson och kelleher för att de är korta o lätta - innan jag sett den spela.
Hur mycket är sakliga åsikter o hur mycket är antagande här inne - ska du slänga fram den där regeln då ska det gälla allt som inte är positivt.
Vad säger att det som skrivs i en artikel är hela sanningen, eller hur den ska tolkas för att vara rätttolkad?
Det blir som sagt lite löjligt att slänga fram den regeln bara sådär då det Bulten skriver om Limpan är inget värre än du själv skrivit om Alcen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Bulten: Haha, helvete vad du är patetisk. Om du läser båda mina och Pejas inlägg så är vi knappast nöjda. Men man kan uttrycka sig på olika sätt, du förpestar mest forumet och gör så att personer med sunda åsikter håller sig borta härifrån pga ovanstående…
Och nämn det inte ”mitt kära Brynäs”, för det har du uppenbarligen inget..
Och nämn det inte ”mitt kära Brynäs”, för det har du uppenbarligen inget..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Nisse34: juniormålvakterna dom levererar ju inte. Kan vara träningen hos som är dålig. I Jonssons fall behövde han nog komma iväg för att testa något nytt och utvecklas som människa. Målvakterna har ju varit J20s akilleshäl i två säsonger, två säsonger där J20 med bra målvakter hade tagit en top10 placering och spelat slutspel. Nu tar dom in Steinbergs från Valbo som jag tror mycket mer på än Grönhagen. Dessutom kommer ju Forsberg säkert redan nästa säsong få testa på J20.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Fel, så stor skillnad är det inte. Speciellt inte för en otränad målvakt vars stora problem var sidledsförflyttningar och målvaktstavlor. Ser noll anledningar till att det kommer bli bättre i HA gällande just detta. Plus att han är ett år äldre, plus att han ska spela för en lägre lön, plus att motivera sig för HA. Med dessa förutsättningar tror du att han helt plötsligt kommer vara väl förberedd och ett bra målvaktsval?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Aa vet jag blev rätt förvånad när jag hörde det också, men fick höra från en väldigt säker källa så vi förhandlar med honom iallafall sen får vi se om det blir av
+ 7
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: se till att cementera både Löven och Dif I HA nu! Kommer nog leta mig 100m bort till Monitor till hösten när ni möter Dif.
På den matchen håller jag på er.
På den matchen håller jag på er.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tarasov: Jag håller båda mina tummar för Modo ikväll 👍👍Hoppas ni fixar det...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Berge:
Det tror jag inte även om såklart allt ”kan hända”, Niederbach/Aagaard stannar. Näsen tror jag också stannar. På juniorsidan har vi inte så mkt leka med mer än Norén men det är en rätt bra pusselbit.
Halloran lämnar med säkerhet. Har man klarat av att bygga ett slagkraftigt lag två säsonger tror jag man klarar det en tredje, sen om hur långt det räcker är svårt att säga.
Sen är frågan om man som förening klarar det mentalt, vilket jag tror att man har goda förutsättningar att göra vi är på väg från något känns det som, plus att slutspelet förbättrar de ekonomiska förutsättningarna.
Det tror jag inte även om såklart allt ”kan hända”, Niederbach/Aagaard stannar. Näsen tror jag också stannar. På juniorsidan har vi inte så mkt leka med mer än Norén men det är en rätt bra pusselbit.
Halloran lämnar med säkerhet. Har man klarat av att bygga ett slagkraftigt lag två säsonger tror jag man klarar det en tredje, sen om hur långt det räcker är svårt att säga.
Sen är frågan om man som förening klarar det mentalt, vilket jag tror att man har goda förutsättningar att göra vi är på väg från något känns det som, plus att slutspelet förbättrar de ekonomiska förutsättningarna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Rödin1912: Dessutom hade t.ex Fabab ett resultat på 98k den senaste räkenskapsperioden. Är ingen ekonom men då är 5000kr inte så lite ändå.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lemp: Jag kan tycka att Lindbäck har gjort sitt i Brynäs. Han har inte levt upp till de förväntningar som fanns för honom förra året. De ser ut som att han vill avsluta i Brynäs som en första keeper, men de spelet han har räcker inte. Ut och in med nytt blod som vill jobba för att förbättras och är mindre misstagsbenägen.
+ 7
Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Lite så känner jag också. Jag fattar argumenten varför det är bättre om Djurgården går upp men jag kan bara inte heja på dem. Det går verkligen inte
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lemp: Självklart så kommer Djurgården vara ett topplag även nästa säsong om dom blir kvar i HA. Men jag tror dom kommer att vara sämre än nu.
Fallskärmen är borta och Lekkerimäki, Östman, Öhlund och Lindbom försvinner. Det är ju exceptionella talanger, har något svenskt lag haft så många spelare draftade i 1:a rundan någonsin tidigare?
Sen kommer ju så klart MoDo bli brandskattade också om dom blir kvar. Men jag håller Gradin som en betydligt bättre SC än Stoppel så han kan nog få ihop ett slagkraftigt lag igen.
Fallskärmen är borta och Lekkerimäki, Östman, Öhlund och Lindbom försvinner. Det är ju exceptionella talanger, har något svenskt lag haft så många spelare draftade i 1:a rundan någonsin tidigare?
Sen kommer ju så klart MoDo bli brandskattade också om dom blir kvar. Men jag håller Gradin som en betydligt bättre SC än Stoppel så han kan nog få ihop ett slagkraftigt lag igen.
+ 7