1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778962 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
{10299}: ”Fan asså jag vill inte möta Djurgården nästa år...”

Skulle Djurgården bli kvar i HA så lär dom ha ett sämre lag nästa säsong. Fallskärmen är borta och Djurgården har haft problem med ekonomin i en herrans massa år. Dessutom kommer ju alla talangerna i laget att försvinna.

Sv: A proposito de nada
Peja: Eller ”avpensionera” Granström. Fan va jag saknar Granström😢

Sv: A proposito de nada
Horace76c: svårt att säga, hv förra året är nog bästa jag sett i HA. Sen hade vi sjuk trupp när coronan ställde in allt. Bartosak(världsklassmålvakt), HBjörklund, Tambellini, Karlkvist, Johnsson, Freddy O, Rosdahl, Toby Enström, VBerglund, Norlinder osv.

Timrå hade riktigt bra lag de åren de var nere. Björklöven hade sjukt bra lag corona-säsongen samt denna säsong.

Vet inte riktigt vad jag tycker om Djurgårdens bygge, de har profilstarka forwards mixat med lovande unga spelare, men backsidan är ju katastrofalt tunn. Nicky D har väl spelat back större delen av säsongen pga den är så tunn.

Men värva in några tunga forwards till 3e/4e(typ Södergran/AP-liknande spelare) så kommer ni bli riktigt starka. Ska bli spännande att se vilken målvakt ni kommer att landa.

Den enda fördelen om vi missar avancemang är att jag nyss flyttat till Gävle och i sådana fall kan se MoDo nära (Monitor Erp och Uppsala), men jag får hoppas att vi går upp nu, lyckas stanna kvar till 24/25 när ni förhoppningsvis går upp, så jag kan se shl-hockey i Gävle.

Har dock noll koll på HA-trupper innan 2016, då jag inte följde ligan innan vi föll ner

Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Fin värvning av Alcén. Vesel har ju varit grym i HA och det finns ingen anledning att han inte skulle vara det hos oss också.

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Vad hade du velat se istället? Massa mediokra spelare?

Sv: A proposito de nada
{8179}: Fint! Är en spelare som legat högt upp på min önskelista

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Det är det här jävla ältandet som sitter i väggarna hos föreningen. Det tror fan att det skapar dålig stämning på jobbet och olika fraktioner som inte kan samarbeta. Bulten och hans inställning tog oss hela vägen till HA.

Sv: A proposito de nada
Bulten: Håller med om att det hade varit lämpligt att rannsaka sig mer än vad Alcén/Grahm/Svedman har gjort. Det är också oroväckande att det inte känns otänkbart att Alcén/Grahm finns med i framtidsplanerna. Men..jag vidhåller nog att en bra sportchef inte är nåt man bara kan hitta och tillsätta hux flux.

Jag vill se en ny sportslig ledning efter denna säsongen. Oavsett utgång.

Sv: A proposito de nada
Bulten: Kom med minst 80% positivt snack och max 20% gnäll så ska du få se att folk börjar respektera dig och ta dig på allvar när du drar upp negativa saker.

Sv: A proposito de nada
Berge: Jag skulle kunna sträcka mig så långt till att säga att majoriteten av spelare utifrån blir antingen sämre när dom kommer till Brynäs eller så blir dom bättre när dom lämnar Brynäs.

Johannesson är ett stort undantag de senaste åren som hade en otrolig utveckling under året i Brynäs.

Sv: A proposito de nada
ellis: kan väl hålla med dig till viss del. Vi har varit för dåliga på att utveckla spelare. Dock är väl Kellman inte ett gyllene exempel på det. Han gjorde ju dubbelt så många poäng när han spelade i Brynäs jämfört med nu i Lakers och blev erbjuden NHL kontrakt…

Sv: A proposito de nada
{9684}: fan va kul! nu blev det genast mer intressant

Sv: A proposito de nada
Farsang: Inte ens killarna i Brynäspodden ville ha kvar Kvist, och dom är inte kända för att dissa Brynäsare..

Fredrik Strömbom var till och med tveksam till Limpan.
Blev mycket förvånad över senaste podden. Den var bra.
En gäst som heter Sebastian från Umeå. Brynäsare i Lövenland👏👏
Nu har man även intervju med Valberedningen.
Kan säga att Brynäspodden har steppat upp.
Så Ni som lyssnat tidigare men slutat kan nog ge det en chans igen..

Sv: A proposito de nada
Sigge: ”Kostnaden för endast er förstafemma kommer vara i paritet med vad en hel trupp kostar för ett bottengäng i HA.”

Bifogar du några PDFer med spelarnas löneanspråk är du gullig?

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Någonting är seriöst fel när SHLs play-out och hockeyallsvenska slutspelet är så oerhört mycket hetare. Det liksom hjälper inte att CMore pumpar reklam och sitter flåshurtiga i studion där de försöker låtsas som att det är en kanonfinal.

Sv: A proposito de nada
Visste inte ens att det var match ikväll. Har massa sportintresserade på jobbet, ingen har ens nämnt det. Säger väl allt.

Sv: A proposito de nada
dabif: ""varför skriver du så mycket om hur liten arena och hur få supporters och hur kort tid de varit supporters mm."

Är det verkligen bara jag, eller var det halva Brynäsboken och hela Twitter också?

Jag börjar mer och mer tro att du är en gammal Gävlebo som hålls som gisslan, någonstans utanför Växjö. Någon anledning till detta vilt försvarande av klubben kan jag inte se?

Jag har nu, i tre inlägg, försökt förklara för några av er att Växjö Lakers inte är mer än en axelryckning i mina ögon, så nej, jag har noll känslor för Växjö.

Du gillar Växjö, jag har noll känslor för Växjö (mer än att jag tycker att supportrarna skämmer ut klubben genom att gå hem från brinnande SM-finaler). Vi lämnar det där istället.

Sv: A proposito de nada
Det är bara att gratta Växjö, en förening med kontinuitet, en bra sportchef, kompetent tränare, etc.
Se och lär Brynäs IF!

Sv: A proposito de nada
mk: Pratar bara för mej själv, men som MoDoit mår man prima en dag som denna.

Är inte avundsjuk alls på Växjö, är oerhört stolt när vårt lag gör nåt bra, så hade absolut inte velat vara Växjö-supporter, trots deras framgångar.

Både MoDo o Brynäs har ju haft hyfsade spelare genom åren, gör mej lite lycklig att få vara del av den historien. Allt handlar inte om snabba framgångar , kultur är jävligt viktig

Sv: A proposito de nada
lapad: Helt ok räddning av Larmi nyss.

Sv: A proposito de nada
Nu har vår lilla trupp påbörjat försäsongsträningen!

Sv: A proposito de nada
Berge: Två kompletta kedjor med allsvenska toppspelare är nog ett absolut måste. Rödin, Larsson, Scott och Ölund kan säkert vara toppspelare i HA, men det är ändå bara 4 av 6 nödvändiga spetsspelare. Helst skulle jag se att Ölund centrar tredje med Kopacka och en till tung pjäs - typ Jocke Rohdin eller Trevor Cheek - och att man tar in 3 spetsiga spelare till toppkedjorna. Kommer krävas mycket bredd, inte minst eftersom många spelare är ganska gamla och har haft massa skador i sina karriärer.

Tänker typ:

NY-Larsson-Persson
Rödin-Scott-NY
Kopacka-Ölund-Rohdin/Cheek
Ljungkrantz-Blomqvist-Nordh
NY

Bertilsson-Kinnvall
Lindstein-NY
Bohm-Fröland
Johanesson

Lindbäck-NY

Sv: A proposito de nada
Greg Scott har hem för att hälsa på familjen.. han kommer tillbaka nån vecka innan serien börjar.. det kan ni vara säker.. ni behöver inte oroa er ! Han är med oss ett tag till...

Sv: A proposito de nada
Gunderson: ” Tror vi kan tacka avsaknaden av Huge för det👍🏻”

Finns fler som inte är här inne och skriver längre som bidrar till den bättre stämningen. Vet inte om dom är avstängda eller avslutat kontot. Tänker främst på Bulten och Axle. Skönt att slippa ältandet mellan Bulten och Huge iaf.

Sv: A proposito de nada
Anton Johannesson som blev klar i veckan känns spännande. Han har ett bra skott och en bra skridskoåkning, kvalitéer i PP också. Känns spontant som en kopia av Samuel Johannesson. Här har ni lite highlights på han också.

Sv: A proposito de nada
modomille: Vem får kritisera modo och dif? Connor McDavid? Bonnjävel.

Sv: A proposito de nada
Kopenga Kickass: Japp, Kopacka officiellt klar.

Sv: A proposito de nada
brynäs08: Att det verkar ha funnits olika grupperingar i spelartruppen är väl allmänt känt numera? Majoriteten av importerna var ju dessutom i Brynäs pga Manner och övriga tränarstaben.

Att dessa grupperingar sedan förstärks när Manner och co får sparken är ju inte så konstigt. Om något så visar det väl igen hur taskig fingertoppskänsla Alcén och övriga ledningen har. Man ville ju få in energi i laget i och med förändringen. Var det någon som upplevde någon energi i laget under kvalet?..

Sv: A proposito de nada
Min Malmö supporter på jobbet skrev att Greg Scott var påväg till Malmö???


Jag svarade ”ja han är riktigt bra, men han kommer aldrig gå till Malmö så det kan du glömma att du hört ditt rykte”😂

Sv: A proposito de nada
Peja: ”
Nu lät det som att Grahm skyllde bommade damrekryteringar på supportrarnas tongångar på sociala medier.”

1) Titta bara på de senaste timmarnas gnälliga kommentarer här på HS.
2) Kommer ihåg det allmäna gnället härinne mot Bengtzen - tror 75% härinne gnällde och några hatade.
3) Vi har bytt tränare, spelare, ledare och styrelse i tid och otid en längre tid nu - utan förbättring.

Jag börjar banne mig tro att det stora problemet med Brynäs sitter i en mycket stor och gnällig fan-base som inte tillåter tillfälliga nedgångar utan att kräva att tränare, SC o s v avgår genast.

Sv: A proposito de nada
dabif: Ja, vad det är för splittring är ju öppet för allas tolkning i och med att ingen från Brynäs ville vidareutveckla det.

För de som inte var där, så verkar Alcén vilja ge Nordh en plats i A-laget, och fick intrycket av att J20-spelaren Anton Ohlsson kommer spela med A-laget på försäsongen. Ohlsson är en spelare man tror på och vill behålla.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Ja, blir tyvärr så här när man tillåter anonyma användare och inte modererar aktivt. För många som spårar ur.

Sv: A proposito de nada
Farsang: Tack tycker du man borde skicka in den som förslag. Personligen tycker jag att tidigare års intron inte gjort att man taggat till och skulle vilja ha ändring gällande den biten. Anser även att denna låt som kördes i kvalet är bättre än whatever you want.

Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Nix, ingen länk.

Anton Johannesson klar!

Edit: Farsang var före.

Sv: A proposito de nada
Vill ha hem Wänna nu. Tror att han skulle dominera HA. Underhållande spelare när han får ut vad han kan.

Sv: A proposito de nada
J-S: Pettersson och Mannberg är inte toppspelare i HA. De spelar i Modos tredjekedja och har ungefär samma roller som de hade i Brynäs. Modo har två toppkedjor som är klart bättre. Tror Brynäs gör bäst i att undvika återförening där även om de fortfarande är kapabla i HA.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Det skulle kunna förklara Alcéns påstådda närvaro i Väsby. Dansk är därifrån.

Sv: A proposito de nada
Går man på Instagram-värvning så kan man gissa att vi har en viss Oscar Dansk på ingång.
Pappa-Dansk ny följare:)

Sv: A proposito de nada
Lemp: Så är det givetvis!
Men ett tips är att lyssna på Sanny & Svensson om du/ni inte redan gjort.
Där är de inne på att det troligtvis kommer bli allt mer vanligt att ha överseende med fysiken hos yngre spelare, och värdera spelhuvud allt högre.
Nu har jag inte speciellt bra koll på Anton Johannesson, men att panga in 26pinnar på 32matcher bland seniorer i Hockeyettan trots sin storlek måste ju innebära ett hyfsat spelsinne?

Sv: A proposito de nada
Detta trodde jag inte om Johan. Jävligt fint. Hoppas det blir tifo för gubbarna som stannar i premiären!

Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox:
"Basen i grytan är klar, nu ska vi bara krydda anrättningen"

Så klockrent formulerat....

Sv: A proposito de nada
Man undrar ju vilken lön JL hamnar på i allsvenskan, har för mig att han hade 330k i månaden förra säsongen varav Monitor betalade 300k och Brynäs 30k. Inte omöjligt att Monitor klivit in denna gång också känns det som.

Sv: A proposito de nada
{9682}: Unpopular opinion: Per Kentää är en av hockeysveriges mest överskattade sportchefer.🫢

Sv: A proposito de nada
Peja: Kan vi även få kvar Larsson så har vi nog HA bästa centeruppsättning. Bara fylla på med lite snipers och ett par tunga brukare så ser forwardsidan riktigt bra ut.

Sv: A proposito de nada
Go Modo.
Uppladdat:

500x0-2df5c320-3755-48c3-94ad-7d7fdd189f48.jpeg


Sv: A proposito de nada
Iceman99: ” Stämmer inte, Skellefteå AIK betydligt bättre än ni.”

Att six fingers är ett bättre hockeylag än Brynäs ifrågasätter nog ingen. Men ni fyller ju inte ens oftast er egen lilla islada och har väl c:a 50 pers på plats just nu i Växjö… Patetiskt i en final..

Sv: A proposito de nada
#33: Det är klart att SHL kommer sakna Brynäs, både laget och oss supportrar. Brynäs är en av klubbarna det skrivs mest om i rikstäckande media och vi är väl en av klubbarna som har mest bortasupportrar på plats i konkurrens med Leksand.

Men klart att SHL kommer klara sig bra ändå. Det var ju ett jäkla snack när det skulle saknas ett Stockholmslag. Men HA kommer ju så klart bli mer intressant med dom anrika klubbarna spelande där.

Sv: A proposito de nada
Sant Växjö är en av få lag som har en annan spelidé än "bara checka och åka skridskor"

Men samtidigt är det rätt tråkig hockey och ingen bryr sig om Växjö.

Sv: A proposito de nada
Retse: Det är lite olika regelverk som gäller. För den som är obegränsat skattskyldig i Sverige (bl.a. de som är bosatta här) finns det skattelättnader för experter. Då betalar spelaren skatt på 75% av lönen och föreningen arbetsgivaravgifter på 75% av lönen. D.v.s. 25% av lönen är skattefri och ingår inte i underlaget för arbetsgivaravgifter. Denna skattelättnad gällde tidigare i 3 år. Numera gäller den under 5 år.

Den som är begränsat skattskyldig och kommer hit och spelar hockey betalar A-Sink (artistskatt) med 15%. Om Scott är hemma i Kanada i 6 månader kommer han att vara begränsat skattskyldig i Sverige. Då kan han komma hit och vara här i 6 månader och endast betala 15% i skatt på lönen.

Sv: A proposito de nada
bradberry: Det som Kvist måste göra är att utvecklas till en rollspelare. En spelare som forecheckar stenhårt, spelar fysiskt, tar defensivt ansvar och spelar boxplay. Då tror jag att han skulle kunna bli en fin tillgång i Gällstedts tilltänkta farthockey. Däremot kan ju Brynäs absolut inte behålla honom med något slags löfte om en framträdande roll i laget nu, men det förstår nog alla inblandade.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)