1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779170 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Sista utvisningen var så klart onödig men vi spelar jämnt borta mot fjolårets grundserievinnare och en av guldfavoriterna i år. Vi har absolut ingenting att skämmas för.

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
#33: bra av Kvist där framför mål

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Inte nöjd med domarna i den här matchen. Påtagligt hemmabetonade…

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Blå grottan: Vilket jävla skämt! Vad fan åker han för!!!! SKANDAL!

Sv: SHL premiär Rögle mot Brynäs i Catena Arena idag kl 15:15
Anders Berg: Du håller på Rögle egentligen va? För du kan ju helt omöjligtvis hålla på Brynäs med alla dina dödgrävarkommentarer…

Sv: A proposito de nada
Huge: Nä. Men MÅSTE du påpeka att personen råkar särskriva?
Du förstår ju uppenbarligen sammanhanget.

Läs, och scrolla vidare.
Eller kommentera och räkna med att bli ifrågasatt för ditt sätt att vara.
Svårarenän så är det inte.

Välj dina strider med bättre omsorg.


Däremot saknar jag lampan som var i högra hörnet, som visade vilka inlägg man inte läst. Den var enkel att följa när man fattat vad den var till för..

Sv: A proposito de nada
Kan inte förstå att det sitter vuxna män här inne och kastar skit och klankar ner på varandra. Vi håller på samma lag, det betyder inte att vi alla har samma åsikter men att hoppa på varandra med det ena och andra är dagis nivå.

Nu taggar vi inför lördag!

Sv: A proposito de nada
Huge: bra fokus! Trodde inte min svenskalärare var här inne. Men i och för sig, att gå med i hockeysnack är ju inte hennes första misslyckande isåfall. Min särskrivning är ju första misslyckandet 👍🏼

Sv: A proposito de nada
{8399}: trodde denna sidan var gjord för hockeysnack, där omklädningsrum är inblandat innan varje fys/ispass och match. Passar det inte dig som så mycket annat så kan du bara skita i att läsa det :)


Enda dem bytt i bastun är värme elementen. Den har alltid vart fet

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: En dag kvar till riktig säsongsstart vilket ska bli riktigt kul. Då jag som vanligt inte följer matchen live utan via swehockey så är det tacksamt att få live uppdatering på denna sida.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Det är så undermåligt gång på gång. Undra vad det här har kostat oss som föreningen. Hur ska man skapa intresse och få fansen intresserade när det inte ens finns intervjuer med nyförvärven? Särskilt inför en kommande lågkonjuktur, hög inflation och dyra elräkningar. Kanske vore smart att marknadsföra A-laget om man vill ha några fans på matcherna.

Sv: A proposito de nada
Davey85: Strömgren är med och tränar med laget i detta nu.
Inte ens en presentation hinner kommunikationsavdelningen lösa innan killen går på is.

Sv: A proposito de nada
willyyoung :
Jättekonstigt inlägg.
Man får naturligtvis tycka som man vill.
Men att Palve ska släppas var nog det skevaste jag läst på länge. Palve är en mycket kompetent spelare som tillför massor för Brynäs. Dessutom kommer aldrig Grimaldi aldrig spela för oss i år.

Nej Palve ska naturligtvis vara kvar. En av få som spelar ishockey med stil. Helt rätt värvning av Alcén med Strömgren. En talang av stora mått som kan få en nytändning alá Gunler. Tror väldigt mycket på William.
Bra Alcén! Återigen ett smart och bra nyförvärv.
Nu fattas bara en spets forward. Har börjat känna lite mer o mer för en sån som Lukas Vejdemo. Kanske inte skulle varit så dumt med honom.

Sv: A proposito de nada
Och jag förstår er också.
Hade Sallinen kostat < 30k i månaden så hade det absolut kunnat en lösning. Tyvärr kostar nog Sallinen långt mycket mer än vad folk tror.
Stålarna räcker inte till både Sallinen + spets.

Sv: A proposito de nada
Bratwursten : Jag tror inte Sallinen är så billig som du verkar tro med tanke på den roll han skulle få i laget också. Glöm inte vilken lön han kommer ifrån, på dig låter det som han skulle spela för 30-40K/mån.
Vi har ju provat ett gäng säsonger nu med dyra breddspelare långt ner i laget, det gick så där va?

Nej, det här var helt rätt värvning av Alcén för att få in lite bredd. Sen med en stor potentiell offensiv uppsida. Han lär snart rankas högre än Birger, Kvist och Ljungkrantz i laget.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Du har fel enligt mig. Sallinen är en grym defensiv center. Dessa undervärderas skarpt i SHL. Han är spets inom de egenskaperna.

Han lär inte vara dyr heller

Problemet när man pratar spets i SHL är att det bara handlar om poäng… man kan vara spets på olika vis.

Sv: A proposito de nada
Khall92: Intressant med Michael Dal Colle. Ser ut att ha fina stats. Då vet vi iallafall vilken typ av kvalité Alcén är ute efter!

Sv: A proposito de nada
Khall92: Förstår väldigt väl vad Pettis försöker säga, men skribenter som påpekat att Kempe är center har inte helt fel eftersom han både är ytter och center. Men problemet är väl främst hans bemötande som inte är ok.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Kempe är visst center, däremot har han varierat position beroende på lag och behov.

Sv: A proposito de nada
Charles: Han borde kunna vara en faktor i powerplay. Han är vass framför kassen. Mycket beror på hur han har tränat under sommaren och hur hungrig han är, men dissen av Frölunda borde vara en hygglig drivkraft. Även om jag visserligen inte tycker att Brynäs behöver fler veteraner nu. Risken är att vi får en långsam och sur veteranspelare i tredjekedjan.

Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med. Men man vet aldrig var Alcén kan snacka sig till😅

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Jag håller med, tror även att han skulle hålla måttet i shl. Rödin - Larsson - Louie hade inte gjort bort sig.

Sv: A proposito de nada
Loui har spelat NHL 16år på raken, ett 3 månaders kontrakt är han hel så kan jag köpa det annars Wandell varning

Skagge: bara ett rykte från sociala medier än så länge

Sv: A proposito de nada
eltifoso: ”Men dålig försäsong var ju bra?! De borde bli grymt vassa när det drar igång då
Tyvärr”

Jag tror du har missförstått!
Gör Brynäs en BRA försäsong så är försäsongen ett kvitto på hur bra säsongen kommer gå.
Gör Brynäs en DÅLIG försäsong så säger det ingenting och försäsong är helt meningslöst ;)

Sv: A proposito de nada
Lindström: tjänstemannaansvaret tillbaka (iaf på chefsnivå) är vad Sverige behöver mest.. ..efter en spetsforward, en stor speedig målspruta med benknäckartacklaregenskaper, till BIF.
Ska vi förändra Sverige så är det det Sverige behöver mest!
Sjukvården hade blivit betydligt bättre, polisen ambulansen och brandkår hade inte kunnat centraliseras till större orter som idag, Rödin och Larsson hade fått någon att ha lekstuga tillsammans med, ökade våldet hade satt större krav på socialtjänsten att faktiskt agera mot barn som halkar snett redan vid första orosanmälningen, rektorer hade arbetat mot mobbning och inte tittat bort för budgetens skull, Brynäs hade visat alla som tippat dem lågt att laget är att räkna med, posten hade funkat igen (istället för som nu gå mot utdelning varannan dag), SJ hade fungerat, tullverket hade fungerat bättre, osv osv
Ja det är fan så jag likställer behovet av tjänstemannaansvar med behovet av en ny spetsforward till Brynäs!

Sv: A proposito de nada
munkas: Men jösses... Klart som fan att man kommer plocka in en spets OM Sallinen får nytt förtroende. Sallinen är enbart utöver isnf, det skulle göra laget starkare. Tycker "juniorkedjan" är på tok för svag.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Det som gör mig orolig är att Alcén har sagt att det endast ska in 1 till efter Larsson. Men är det Sallinen + en till då är jag helt för det!

Sv: A proposito de nada
bara kolla på sista målet för att inse, Larsson ska ju vara center, eller verkar naturligt vara det när väl bytet har börjat gör sig bra i mitten Palve kan ta högerkanten

Sv: A proposito de nada
Vet inte vad alla tycker här inne, men fan vad jag gillar Lindstein. Gör ju för fan inga misstag och bra uppspels passningar. (Enligt mig)

Sv: A proposito de nada
det ska vara en gotlänning!!!, Larsson börjar bli varm i kläderna

Sv: A proposito de nada
Luddf: Alla som har figurerat i hockeykretsar vet att det finns en machokultur där, men generellt sett är hockeyspelare väluppfostrade killar med bra, trygga familjer. Det finns jäkligt många stökiga unga män som ställer till mer problem i samhället än vad hockeyspelare gör, men det är klart att man måste jobba med machokulturen och det är ju precis vad många klubbar gör.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: tidpunkt för värvning, den här veckan....

Sv: A proposito de nada
Jugge: Johan Larsson tjänar enligt uppgifter 300k i månaden. Framstår ju som väldigt billigt jämfört det där. Holm är väl bra men komiskt om han tjänar lika mycket eller till och med mer än Larsson.

Sv: A proposito de nada
Zzz: alla är vi olika och den här tråden är ju en sådan att den gäller allt och inget så om pettis vill spy galla på Press så tycker jag att han får göra det.

Sv: A proposito de nada
munkas: Du tillför mycket i vanlig ordning👍🏼

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Sitter och kollar lite Gunler Highlight och saknar grabbens skott, tänk om vi får in en riktigt sniper + att Gunler kommer hem runt uppehållet som du säger. Så tycker jag det ser väldigt spännande och kan bli väldigt bra.

För kollar man hur vi spelar nu så märks det att det fattas en forward som kan skjuta direkt, pricksäkert och riktigt bra. Kolla Rödin, han må ha bra hanledare, men såg ärligt inte att han sköt ett direktskott/slagskott förra säsongen. Samma med Dima och Palve, hela drösen gillar att hålla pucken innan dom skjuter vilket resulterar många gånger att tiden tar slut och dom inte får ett avslut, och får dom avslutet så blir det inte sådär bra som man önskar. Vi behöver nån som kan smaska till pucken direkt, hårt och rakt i nät.

Sv: A proposito de nada
Zappaholic: fast får vi in en sniper då flyttas spelare ned och fjärdekedja blir bättre per automatik

Sv: Sanny och Lena röker något?
{8399}: För att vi har seriens starkaste målvaktspar, en bra och välbalanserad backsida, Johan Larsson - ordinarie i nhl, inte tappat någon vi vill tappa, Manner på sitt andra år och en mer generellt välmående förening, det ska in en till spets. Där har du "för att".

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: ”..han gör nog inte bort sig” STOPP! Stanna där. Det räcker så. Det är allt vi behöver och kan hoppas på just nu 😅

Sv: A proposito de nada
Gunderson: tror "fixstjärnorna" kommer börja spela på allvar när serien drar igång. Palve och Timashov känns inte som spelare som gasar på fullt på försäsongen.

Kinnvall får vi ha tålamod med... kommer antagligen dröja till november-december innan han är den spelaren han en gång var...

Sv: A proposito de nada
Liten sammanfattning av mig:
- Tycker 1:a kedjan känns riktigt bra med Björnen, pigga!
- Larsson ett riktigt utropstecken med många fina aktioner. Märks att han börjar komma in i det. Kommer bli grymt viktig för oss i år.
- PP levererar igen, viktigt!
- Tyckte 4:e kedjan gjorde det bra igen.
- Backarna spelar alldeles för svårt ibland.
- Vi går bort oss för ofta och lämnar massa frilägen.
- VV gjorde en riktigt bra match!

Sv: A proposito de nada
Huge: Jävla fint mål av Rödin👍

Sv: A proposito de nada
Olåst artikel just nu. Inget direkt intressant alls förutom att Lindblom får åka med till Danmark.

Sv: A proposito de nada
lapad: Skulle vi landa Komarov skulle åtminstone jag bli riktigt glad. Killen var helt ordinarie i NHL för 2 säsonger sedan, vann OS guld senast och har varit assisterande kapten i Toronto.

Dessutom en spelartyp som det inte vimlar av i SHL där allt bara ska gå i 190, men kommer vara oerhört nyttig i ett eventuellt slutspel.

Sv: A proposito de nada
Jävligt ovisst för Timrå, men målgaranti blir det iaf(både framåt och bakåt)

Sv: A proposito de nada
Forestonepearl : Ja det munhuggs här inne ganska ofta om vem som har rätt .Typ min pappa är starkare än din pappa,svårt att tro vi är supportrar till samma lag

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Iofs var väl ändå skadeläget väldigt bra förra säsongen? Var väl bara Molin och Dima som var borta en längre tid? Det vill jag hävda är väldigt bra på en hel säsong.

Sv: A proposito de nada
Huge: Att Spolaisen skrev ett inlägg/kommentar som inte är genomtänkt ska han inte behöva tryckas ner i skosulorna. Alla kan vi göra fel. Varken du, Spolaisen, jag eller någon annan här inne är perfekta.
Det känns som ?vissa? bara väntar på att någon ska slänga ur sig något korkat för att sedan attackera med all kraft och lite till. Tänk efter lite, det borde du om någon klara av med tanken på din ålder?.
Nog om detta.

Sv: A proposito de nada
Lördag eftermiddag
Bastu ✅
Pilsner ✅
Hockey 😢

Längtar till 17 september
Ha en trevlig lördagkväll
♥️💛🖤

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Lindblom är vår näste storspelare på forwardssidan enligt insatta.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)