1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779280 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
Peja: Vi får helt enkelt tycka olika i den frågan. Jag tycker forward går före back, och du tycker tvärtom. Och så får det vara :)

Sv: A proposito de nada
Hank81:
Det där var nog den konstigaste uppställningen hittills på HS. Björninen som ytter, Scott som center, Ölund som ytter och Sallinen med... Sallinen kommer inte spela med Brynäs mera.

Sv: A proposito de nada
Jag gjorde en tabell i maj tror j ag det var ännu kanske ännu tidigare och sa att jag skulle göra en ny innan serien startar, och eftersom jag tror att ytterst få lag får in någon riktigt bra namnkunnig spelare fram till serien startar kommer här mitt slutgiltiga tips, detta är baserat på trupperna och hur lagen värvat inför säsongen, har för mig att jag tippade Brynäs 11 innan Larsson kom och såhär i efterhand var det kanske en väldigt låg placering, men jag är inte mer än människa och erkänna det så här kommer min slutgiltiga tabell

Luleå
Rögle
Färjestad
Skellefteå
Frölunda
Linköping
................
Brynäs
Växjö
Leksand
Timrå
...............
Oskarshamn
Hv
...............
Örebro
Malmö

Hoppas Örebro åker ur och jag tror dessvärre LHC kommer gå en bra säsong till mötes

Leksand känns självfallet sämre än förra säsongen med tanke på alla tapp till NHL men får man försvaret och stämma kan det bli topp 6 om våra forwards får va skadefria

Malmö känns överlägset sämst på papperet

Vad tror ni?

Sv: Tippa SHL
JawKee: Ja det är nog bara du lol

Sv: Tippa SHL
Skagge:
Ja, det är det! Motiveringen var: ”Gjorde sin poängmässigt bästa NHL-säsong ifjol och vid 30-års ålder är han på toppen av sin karriär. En klasspelare som bör vara en defensiv center av hög klass”. 👍😊

Sv: Tippa SHL
DanneBif1912:
Vi har med 4st. Johan Larsson är klar 1:a😊Sen är det Anders på 23:e plats, Hannes på 17:e och Johannes på 15:e.

Sv: Tippa SHL
Skagge: Johan Larsson har en grymt stor släkt. Larsson är ju ett ganska vanligt namn

Är det bara jag eller? När jag skriver ”Larsson” tänker jag ofelbart på ” Herr Larsson kan inte reglementet” samt sketchen om egna kupen

Sv: Tippa SHL
Min tippning

1. Brynäs
2. Ointressant
3. -"-
4. -"-
5. -"-
6. -"-
7. -"-
8. -"-
9. -"-
10. -"-
11. -"-
12. -"-
13. -"-
14. -"-

SM-GULD: Brynäs IF

😉👍

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Va tusan Pettis, spelar ni ens golf eller står ni bara och surrar?? ;)

Sv: A proposito de nada
Samsung: Saknar KEBs frågespalt. Kommer ihåg att han var som en hockeymagister som ibland såg sig tvungen att vägleda och ge perspektiv åt en del förvirrade/upprörda lärjungar som ibland svävade iväg. 🙂

Sv: A proposito de nada
bradberry: Spot on!
Jag har länge varit inne på att det hade varit roligt att dra igång en Brynäspodd, kanske med några här från Hockeysnack eller bara andra inbitna fans.
Och jag kan säga att när jag hörde det senaste Hockeytutto som du syftar på, så har det nog aldrig varit närmre att jag drog iväg ett ”Någon som vill starta en Brynäspodd” här på HS😅

Sv: A proposito de nada
Väntar vi på Sallinen förlänger så har vi seriens bästa fjärde line!

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Visst är Larsson ett bättre alternativ i ämnet. Men jag tror inte man byter. Skapar oro och ev energitapp. Larsson kan ju dessutom försvinna nästan lika fort som han kom via out i kontraktet och en kapten vill man nog ha kontinuitet med.

Sen kan det ju vara så att Anton själv vill ”befrias” från bördan. Mycket möjligt han skulle höja sig ett snäpp på isen då…🤷‍♂️

I så fall ser jag Scott som en utmanare också.. Tidigare var min favorit på posten Nicklas Danielsson…

Sv: A proposito de nada
#33: märker ni vad tyst Sjöd… förlåt ”Pyrret” blev när du kom med din avslöjande teori?

Sjödin är min största Brynäsidol genom alla tider. Är lite för ung fortfarande (89:a) för att ha upplevt de äldre gardet. För mig är Sjödin störst. Vilken hjälte!

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Vad jag har hört så är han inte alls skadad utan efter tidigare operation och skruvar i foten så behöver han en speciellt utformad skridsko som inte klämmer där skruvarna tidigare satt vilket han nu fått och han har tränat spelat svarta mot vita och allt fungerar bra , så var har du hört att han är halvskadad eller är det något du hittat på själv ?

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Är ju bara en plojmatch, men man ser vilken jäkla talang och vinnarskalle Stalder har.


Sv: A proposito de nada
Spacebb: Om Madhawk har skrivit det så hade jag inte varit en gnutta orolig faktiskt. Kan inte minnas han haft fel nån gång och han verkar vara mån om att vara 100% säker innan han går ut med info. Njut av sommarsolen och slapna av. 👍

Sv: A proposito de nada
Så jävla skamligt att Brynäs inte sänder matchen om det nu stämmer att de även ska presentera spelare. Riktigt lågvattenmärke.

Sv: A proposito de nada
nyb: MrMadhawk skrev på Twitter att det var en done-deal med Larsson, ett treårs kontrakt. Hopps verkligen att det stämmer nu.

Sv: A proposito de nada
Nån mer som sett Moras tröjor? De har ju för fan axelok på dem. Inte ok, det är vår grej.

Sv: A proposito de nada
AW-M89: Vill att JA/Mikko lånar ut Kvist eller Ljungkrantz och ger 05:an Nordh en bra chans att slå sig in på 12 fwds. Finns stor potential där med storleken och ett rappt och bra skott.

Sv: A proposito de nada
Davey85: kan fan bara hålla med, Skål för Brynäs🍺🍺

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Slut sätt Palve i 3:e. Tillsammans med Rödin och Larsson är han vår bäste offensive spelare.


Scott-Larsson-Rödin
Tima-Palve- Olesen
Komarov (?)-Björninen-Eklind
Birger-Ölund- Kvist/Ljungkrantz/junior

Hyfsat tung och svårmött 3:e line. Motståndarna kommer aldrig få börja med puck, och får se pucken får de se upp.

Sv: A proposito de nada
Blå grottan: det känns redan nu att laget är mer byggt för ett tufft slutspel än serielunk

Sv: A proposito de nada
Groggfinken:

Skulle va intressant att se Dima på point med hans rörlighet, Kinnvall och Björninen på deras vanliga "kontor" med Anton i mitten och Palve som styr från höger:

Björninen
Kinnvall Rödin Palve

Timashov

Vill minnas att både Manner och Björninen själv har omnämnt honom som en PP-specialist i intervjuer under sommaren, också ska han ju vara en av Europas absolut bästa tekare (om inte den bästa med tanke på brutala 65,7% i KHL förra säsongen) så han tar den platsen framför kassen även om många kanske ser Larsson som klippt och skuren för den rollen. Jag hör till de som tror på Larsson som en offensiv kraft i SHL. Vi borde åtminstone testa honom som PP-dirigent från höger. Kan styra PP2 med Johannesson.

Fun fact: Direktöversätter man KHL:s hemsida till svenska heter Björninen plötsligt "Björnen Hannes", tror det får bli mitt nya nick här.

Andrauppställningen såhär kanske:

Eklind
Scott Olesen Larsson

Johannesson

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: eller bara läsa alla retweets från NHL fans som säger typ att han var NHL's bästa fjärdecenter och är väldigt förvånade att inget NHL lag signat honom

Sv: A proposito de nada
Khall92: ska lagbygget bli helt komplett så ska det in en målskytt. Så är det bara. Visst är laget bra mycket vassare om det är stopp efter Larsson, men vill man sikta på slutspel fattas det åtminstone en kvalificerad målskytt.
Då har vi alla nycklar ett lag behöver för att kunna bli framgångsrikt.
Bra mix av ledare och olika spelartyper.

Sv: A proposito de nada
{9873}: Leta problem gjorde han väl ändå inte. Han har ju en poäng i vad som är den sista nyckelbiten i årets lagbygge. Sen tror jag han likt många andra är nöjd med värvningen av JL. Men som sagt, han har en poäng.

Sv: A proposito de nada
Tycker faktiskt inte lönen är så överdrivet hög, rent av rimlig med tanke på inflationen.

Det här var för 14 år sedan:

Sv: A proposito de nada
Brynäs4life: Låter för bra för att vara sant. Alltid gillat Larsson stort hockeyhjärta. Om detta stämmer så börjar det se riktigt bra ut . Bättre än på många år . En Clark eller palu så kan vi luta oss tillbaka å börja njuta av hockey igen .

Sv: A proposito de nada
Pettisbif:
Jag håller med dig om centerrollerna
Larsson
Björninen
Palve (även om jag håller scott högre)
Ölund

Fyfan🥰 Rödin Larsson Scott - det blir en tung och fysiskt jobbig första lina! Jag ryser! Ärligt, jag ryser!

Sv: A proposito de nada
Davey85: Om detta nu skulle bli en affär så blir jag iaf lite orolig tills vi vet vad tanken är speciellt eftersom Alcén sagt 1-3 spelare tidigare

1 spelare och det är förbannat dåligt
2 Spelare så är det en chansning beroende på vem nr2 blir, och säger man ingenting efter en eventuellt värvning utan vi fortsätter vara ovetandes så känner jag mig iaf lite orolig
3 spelare och jag säger att det är en bra och intressant värvning med utvecklingspotential

Sv: A proposito de nada
Jonasson: Ja, Dima från start är en förstärkning. Björninen är en förstärkning. Sen får vi minst en till utöver honom, kanske två. Tre tror jag inte alls på.

Vi kommer vara bättre rustade på målvaktssidan, vi kommer förmodligen ha ett bättre pp med Kinnvall. Så man behöver ju inte helt hänga upp hela vår säsong baserat på hur många fler forwards vi får in. Det finns fler faktorer.

Sv: A proposito de nada
Pigalle:
Där håller jag inte alls med dig. Skit snyggt ju!
Bästa typsnittet på många år!

Sv: A proposito de nada
{9873}: Presenterar man JL och Rocco G på fredag kan jag leva med det :)

Sv: A proposito de nada
Summa summarum. Smaken är som baken och det kommer aldrig gå att få alla nöjda :)

Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Dom vågar väl inte chansa att ta in en designfirma. Med tanke på hur det gick med Frölundas logga! :D

Sv: A proposito de nada
Charles: Den gråa blir bara några enstaka bortamatcher, annars den vita.

Sv: A proposito de nada
KalleTeodor: Har sett Theo live flera gånger och han imponerar stort på mig. Trots sin unga ålder spelar han otroligt moget och med en trygghet som många yngre i ligan saknar. Han kommer bli vår nästa storback!

Sv: A proposito de nada
Skrubben:
Mycket komiskt inlägg av dig 😅
Jag är väl endå den som bidragit till flest rätt vad gäller namn och rykten. Sen att det blir nått fel då o då. Aa det tar jag på mig absolut. Hata på du! Kan inte annat än att le åt dig.
Orkar inte ens lägga energi på ditt inlägg. Har bättre för mig en lördag än att häcka på HS.. ha en fin sommar Skrubben 😘

Sv: A proposito de nada
Herre P: Tror han skrev att han träffade fystränaren på golfen som nämnde att en var klar. Han chansade då på att han men Mcinnis. Men där är nog alla äverens att det inte blev något samt om det end var på tapeten. Det här var runt 20 juli.

Så den här läckande fystränaren är nog inte så trovärdig :)

Sv: A proposito de nada
{8399}: Du var skarpsynt som kunde hitta fel i någon annans inlägg, tack för att du håller ordning här så att felaktig information inte sprids i onödan.

Men att använda något du gjort bra för att maskera attacker på andra användare får du gärna lägga av med. Ingen här vill läsa mer om erat tjafs, håll det till privata meddelanden.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Är det något år det är klubbarnas marknad så är det ju i år. Skulle bli besviken om det inte kommer in 1-2 riktigt vassa forwards till med tanke på allt som finns/funnits tillgängligt.

Sv: A proposito de nada
vm.tiktok.com/ZMNbQDBQV/?k=1

Man saknar 16/17 säsongen!

Sv: A proposito de nada
Herre P: På hemsidan har du lagbygget 22/23 där ser du laget inför säsongen och där finns varken Molin eller Salle med .

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Med en liknande uppställning och bara en ny forward in så måste Manner och Alcen ha en sjuk tilltro till att exempelvis Olesen och Eklind ska ta stora kliv från föregående säsong. Likadant med Kvist och Birger, Ljungkrantz hade ju inte många matcher i laget. Om inte så är det en för svag forwarduppsättning för att hoppas på högre placering än förra säsongen.

Sv: A proposito de nada
Jag får en känsla av att Brynäs aktivt söker två fw till truppen. Tex Johan Larsson och en till spelare för topp 3 kedjorna.

Den tredje spelaren som ibland nämns heter nog Noel, och kommer eventuellt.

Sv: A proposito de nada
{9887}: Allt sparas på internet, vi glömmer inte. Det händer att folk får äta upp snacket i efterhand. Fråga Timråfansen från ifjol… (Vänta också på en full trupp innan du snackar tabellplaceringar)

Sv: A proposito de nada
{9873}: Han är smyg-Timråit (kanske skäms för det) - case closed
Uppladdat:

500x0-c8a4a665-dd99-4a8c-b8ff-990fd93f1cab.png




Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)