1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779320 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
vm.tiktok.com/ZMNbQDBQV/?k=1

Man saknar 16/17 säsongen!

Sv: A proposito de nada
Herre P: På hemsidan har du lagbygget 22/23 där ser du laget inför säsongen och där finns varken Molin eller Salle med .

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Med en liknande uppställning och bara en ny forward in så måste Manner och Alcen ha en sjuk tilltro till att exempelvis Olesen och Eklind ska ta stora kliv från föregående säsong. Likadant med Kvist och Birger, Ljungkrantz hade ju inte många matcher i laget. Om inte så är det en för svag forwarduppsättning för att hoppas på högre placering än förra säsongen.

Sv: A proposito de nada
Jag får en känsla av att Brynäs aktivt söker två fw till truppen. Tex Johan Larsson och en till spelare för topp 3 kedjorna.

Den tredje spelaren som ibland nämns heter nog Noel, och kommer eventuellt.

Sv: A proposito de nada
{9887}: Allt sparas på internet, vi glömmer inte. Det händer att folk får äta upp snacket i efterhand. Fråga Timråfansen från ifjol… (Vänta också på en full trupp innan du snackar tabellplaceringar)

Sv: A proposito de nada
{9873}: Han är smyg-Timråit (kanske skäms för det) - case closed
Uppladdat:

500x0-c8a4a665-dd99-4a8c-b8ff-990fd93f1cab.png


Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag respekterar din åsikt men pengarna spelarna förlorar för uppsagda kontrakt i KHL kan dem tjäna in i en annan liga och jag köper inte att pengar är viktigare än moral och etik och sanningen är att dom flesta spelarna har sagt upp sina kontrakt i KHL även om dom förlorat pengar på det och det är bara fåtalet rötägg som stannar kvar eller signar nytt kontrakt i KHL, det är min åsikt och du behöver inte hålla med .

Sv: A proposito de nada
vet inte om det är ålder eller min sviktande hälsa, men förr hade denna väntan mest eggat mig o triggat intresset för laget, nu tappar jag mest intresset.
Saknar hypen kring första isträningen med spelarpresentation, att få se tilltänkta kedjor o backpar, massor av intervjuer och mediematerial....Nu har jag iofs inte alla plattformar och är bara medlem, kanske har ni som partners mer kött på benen...
tänkte ett svagt ögonblick köpa årskort trots att jag vet att jag inte kommer att orka ta mig till Gävle, men tappade liksom sugen...MEN jag tror på nåt vis ändå på laget och ser gärna Brynäs imponera på tv-skärmen...Hoppas hoppas, typ...

Sv: A proposito de nada
nittontolv: Konstgt - men han tippade ju oss å andra sidan som femma i SHL förra säsongen. Ingen Saida precis.
Av de övriga satte dock 3 vårt mv-par som SHL-etta och en vårt mv-par som tvåa (Roos som naturligtvis fick med Leksand på den listan).

Sv: A proposito de nada
Lite Lindstein-läsning på engelska.

Vet nån förresten vart man kan se highlights från Hlinka-turneringen? Hittar ingenting.

Sv: A proposito de nada
Charliejfz: Får vi in ett par spetsiga forwards som hittar nätet så ser jag absolut att vi kan nå topp 6. Jag tror att Rögle kommer vara topp 4, dom känns som etablerat topplag numera.

Sv: A proposito de nada
Jag lider med Ukraina på alla sätt, och jag hoppas att det tar slut snart, och ryssarna får stå till svars, men det som hände för 8år sedan kan inte jämföras med det som sker nu. Då var det interna ukrainska problem som ryssarna utnyttjade.
Det kan inte Bertilsson stå till svars för.
Nu sker attacken för att ryssarna anser att usa och Nato flyttar fram sina positioner österut och man vill ha säkerhetsområde där Ukraina blev en bricka för usa/Nato/eu expansion och ursäkt för Ryssland att avancera mot Europa. Putin körde med öppna kort. Där ser jag att spelare som väljer khl indirekt stöttar en ockupationsmakt genom att inte ta avstånd.
Prof. John Mearsheimer förutsåg ryssarna agerande för flera år sedan, och även kinas expansion i kringliggande hav och därigenom en attack på Taiwan som nu verkligen kan dra ihop sig till en väpnad konflikt redan inatt.
Inget rättfärdigar Putins vidriga agerande men usa/väst/Nato/eu är absolut inte oskyldiga till utvecklingen i Ukraina.förstår vi detta så förstår vi varför vår ansökan till Nato då Finland gjort sitt val var en nödvändighet.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: tror att jag känner dig?
Jag tror inte att jag känner dig för det gör jag inte , men vi har setts endel:)
Jag skrev att vi dömer ingen :-)

Sv: A proposito de nada
Jag tror faktiskt det kan vara positivt att det tar tid.
Vi ska nog inte alls vara orolig över alcens nätverk.
Tror mer att det tar tid av den anledningen att han väntar in svar från nå riktigt bra pjäser som kanske fortfarande väntar ev in något i NHL.
Kan försäkra er att han blir överröst av erbjudanden varje dag från desperata agenter.

Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: räkna lågt på att han får 300k i månaden. , Kontrakt värt 7,2 miljoner , 2/3 av det 4,8 miljoner kronor.
Som han lär betala ur egen ficka för att lösa det? Vad är det man inte köper med denna snyft historia?
Ska han lira resten av livet "gratis" för att han gör en pojkdröm och skriver ett fint kontrakt med en KHL klubb INNAN kriget bryter ut?
Ibland behöver man gå till sig själv.
Kritat på efter 24 februari när kriget brutit ut, likt jerbeko ja det är inte snyggt och där köper jag till fullo resonemanget.
Men här pratar vi om en kille som gjort precis som hundratalet svenskar gjort innan, kritat på för en KHL klubb.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: “dessutom är inte backsidan heller fyskam.
Hv Timrå och Linköping ser jag i dagsläget som bättre än oss.”

Här tycker jag du är ute och cyklar. HV har egentligen 1 back i Martinsson som bevisat sig på europeisk toppnivå. Resterande backar tycker jag är medelmåttor bortsett från Andrae som nog kommer blomma ut, men även där finns inga garantier.

Timrå har väl i princip samma backuppsättning som förra säsongen då man släppte in mest mål av alla i SHL.

LHCs backsida tycker jag är överskattad.

Sv: A proposito de nada
Stenis: Forwardssidan är ju i nuläget sämre, men där ska det in fler nyförvärv, då ser det förhoppningsvis bättre ut. Målvakterna känns mycket bra/stabila, backsidan ser bättre/intressant ut.

Sen hoppas jag att Eklind och Olesen kan få en utveckling efter sin första säsong i SHL.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Mycket av du säger är riktigt men det stämmer inte att Leksands fans inte hoppades på guld förra säsongen och säsongen innan , jag har hört massvis med Leksands supportrar skrika om guld och att spela ut Brynäs ifrån SHL , det är bara att gå på ett derby uppe i Leksand och det är det ända du hör , så vi får se hur länge Hellkvist klarar av den pressen och hur länge Leksands supportrar står ut med Hellkvist om inget guld blir vunnet dom brukar ha kort tålamod där uppe.

Sv: A proposito de nada
DanneBif1912: Ska alltid finnas rum för gnäll å! :D

Sv: Nyförvärv?
waker: Rocco Grimaldi hade jag gärna sett. Tuff som en bålgeting trots att han är liten, arbetar hårt som fan och i AHL har han mycket bra poängsnitt. Spelat med Järnkrok och Ekholm.

Sv: A proposito de nada
Växjös lagbygge påminner mycket om Brynäs.
Fin backsida med en ganska medioker forwardsbesättning.
Skillnaden?
Att Brynäs skall värva ytterligare 2-3 forwards, varav iallafall 2 av skall vara spets.
Slutsats: Växjö hamnar under Brynäs i tabellen 22/23.

Sv: Vad o vem saknas i dina kedjor?
Peja: Ja jo Dima o Rödin är bra där, men Olesen besitter ett direktskott som jag tycker dessa två herrar saknar.
Däremot så fick Olesen inte alls utlopp för det direktskottet förra säsongen skall tilläggas

Sv: A proposito de nada
Davey85: Ett under att bilen inte blivit både nedbränd och sönderslagen i Linköpingland.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: En är ju klar hörde du ju på golfen, förmodligen Macinnis. Eller menar du ett eller två förvärv ytterligare?

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: 👍 Tycker det är kul att få info från folk som varit med ”på insidan”.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Justin Bailey ser ruggigt intressant ut! Stor, fysiskt och näsa för målet!

Sv: A proposito de nada
{8399}: Åh herregud… Gud ge mig styrka!

Sv: A proposito de nada
Hjärter Dam: Och jag skrev om honom den 10:e maj om vi skall vara sånna ;) Vore ruskigt bra värvning!

Sv: A proposito de nada
Tekvarianten: Om det stämmer, riktigt kul och bra värvning! Dessutom en spelare som redan på förhand besitter kemi med vårt andra nyförvärv på forwardssidan, härligt!

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: ”Känns bra att vi värvat EN forward”

I princip samtliga lag i SHL har flertalet platser att fylla, inte bara Brynäs. Förmodligen pågår det intensiva förhandlingar i detta nu på flertalet håll. Tror vi kan räkna med en värvning inom en snar framtid!

Sv: A proposito de nada
munkas: Är Wandell helt ute ur bilden tro?

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Bara en??? Nej nej nej. Vi har ju förlängt med bl a Scott. En förlängning skulle ju räknas som en värvning enl en gammal evighetstråd om jag inte missminner mig 😀

Sv: A proposito de nada
Jaha, måndag fm, grabben är på hockeycamp i fiendeland, själv sitter man på läktatrn. en av världens genom tiderna bästa hockeyspelare sitten några rader bort, nhl-spelare på isen för att träna U10:or, bläddrar i mobilen för att finna en brynäsnyhet men där är det tyst.. men livet kunde vara bra mycket sämre!
Inga rykten?

Sv: A proposito de nada
mk: Underbar artikel 👍 Främst om henne -grym!! Men även sidospåret om hennes pappa som skjutsade frun till BB för barnafödsel och ändå stannade till för att passa på att försöka skjuta en älg han fick syn på. Frun fick påminna honom innifrån bilen om att de var faktiskt på väg till BB 😂

Sv: A proposito de nada
Off topic men jag tycker det är trevligt att den nya sportbaren i Gävle kommer att heta ”Noppas bar” 👍

Sv: A proposito de nada
Lunkz: Skadefria kommer Kroken Silfver Larsson vara toppspelare i SHL när dom är 35 år , med deras kvalitet så höjer dom moralen i laget bidrar med erfarenhet får dom yngre spelarna att lyfta sig pluss vad en Hv fan sa om Tedenby han kommer sälja biljetter så ser jag bara positivt i om dom väljer att avsluta karriären i Brynäs .

Sv: A proposito de nada
Lunkz: Veteraner kan fortfarande göra stor nytta både på och utanför isen, som t.ex Dackell gjorde de sista årena han spelade. Beror helt på hur motivationen är och om kroppen håller.

Sv: A proposito de nada
Järnkrok, Boqvist, Mäenalanen in = Topp 6!

Scott - Järnkrok - Rödin
Mäenalanen - Björninen - Boqvist
Eklind - Palve - Dima
Olesen - Ölund - Birger

Detta hade varit en riktigt fint forwardsuppställning. Lägg därtill att det egentligen är back + målvaktssidan som troligtvis kommer vara vår främsta styrka.
Däremot är denna forwardssida med största sannolikhet för bra för att vara sann, men drömma kan man alltid göra!

Sv: A proposito de nada
Khall92: framstår som en pajas :)

Väldigt låg nivå på den kommentaren , har man inget intelligentare att komma med så är det bättre att vara tyst.

Sv: A proposito de nada
Ex Brynäsaren Dansk till Calgary och bildar par med Markan fan va kul för dom!

Sv: A proposito de nada
{9873}: Lindblom verkar ersätta Dahlén i Sharks

Sv: A proposito de nada
Nu är det nära… Alcen kan nu ta några Läkerol, börja sjunga upp för att trimma in telefonrösten. Kolla att mobilen är laddad, faxen har papper och bläckpennan av arkivtyp (bleknar ej inom minst 10 år) är fräsch. Ringa runt och kolla att styrelsen är rediga och nåbara om han behöver lägga bud över budget. Bara 1 timme kvar nu tills han kan gå in i den virtuella spelarshopen och shoppa loss. Lycka till Johan!!!!!

Sv: A proposito de nada
Mrassarson: 37årig loui på dekis...nej tack,,den karln är slut, inte är han rightare heller

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Fint lag!
Ställer frågan igen eftersom jag är nyfiken.
OM Brynäs landar den spelare du hört om, blir du då nöjd eller besviken? Din personliga åsikt helt enkelt.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: hittade detta om Saku

Dessutom har tidningen Kaleva meddelat att Saku Mäenalanen kommer att använda sin option om att spela utomlands nästa säsong.

Artikeln i Kaleva är på finska och bakom betalvägg

Sv: A proposito de nada
Dröm laguppställningen nästa år:
Lindbäck/Ersson

Djoos - Kinnvall
Bertilsson - Carlsson
Friman - Sklenička
Johannesson - Lindstein

Boqvist - Järnkrok - Lindblom
Rödin - Larsson - Timashov
Palve - Björninen - Mäenalanen
Ölund - Scott - Eklind

Sv: A proposito de nada
Scerban: Hur funkar detta på djurfronten? Antag att man inte vet om det är en tupp eller höna - kallar man då fjäderfäet för ”hen” är det 50% chans att det blir helt fel - hmm 🤔

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Själv stör jag mig mer på särskrivningar än ett ord på tre bokstäver som vissa människor tycker är ett fungerande ord att använda...

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Problemet med nyspråket (”hen”, ”birthing person” o s v) är väl att det är väldigt politiskt laddat. Oftast är det väl woke left som uppfinner dem och sedan driver på att orden ska användas och då vänder sig kanske 50% av befolkningen sig instinktivt emot det.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Vilket irrelevant tjafs från dig, mannen som försöker att framhålla sig som den vuxne i rummet (likt Ulf) men det går ju inte så bra.
Det var helt korrekt av mig att använda mig av ordet hen i min mening och att du går in och ens kommenterar ordet är bara så off-topic och så tramsigt.
Ut och spela golf istället nu och håll öronen öppna, vi är som utsvultna vargar härinne som trånar efter ett saftigt rykte att sätta våra vassa tänder i.
Fridens liljor.



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)