1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779353 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen


Sv: A proposito de nada
lapad: Garpen har väl egentligen aldrig visat att han är en bra coach/tränare. Minst sagt problematiskt att en sån person fick FK-jobbet från första början…

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Garpenlöv är en usel coach, det har han bevisat även tidigare

Sv: A proposito de nada
Berge: Jag skulle inte säga att det är en "skandal" om Brynäs bara haft dåligt kommunikationssinne här, men det skulle definitivt påvisa att de som tar dessa beslut inte alls fattar hur silly och fans fungerar.

Sv: A proposito de nada
Lemp: Kommer Larsson ”hem” så säger jag bara: Skit i Manninen, här pratar vi helt annan klass

Sv: A proposito de nada
Davey85: Bara att önska Björk lycka till, yrkesmännen i NHL såg uppenbarligen något som alla läktarcoacher här inne missade......

Som sagt; vem fan duger i Brynäs IF???

Möjligtvis en reinkarnation av Tord Lundström.....

Sv: A proposito de nada
{9873}: Vad hände med ”tråkig ton” som du påpekade att jag hade innan? Sten i glashus uppenbarligen.
Jalapeno för ju sig inte otrevligt på något sätt. Spela roll om han är Leksing, det går väl att ha en normal diskussion med olika åsikter ändå…

Sv: A proposito de nada
Jalapeno: Fast varken Sklenicka, Björninen eller Friman är ju några utfyllnadsspelare i SHL heller. De kommer från ett av KHL:s bästa lag som dessutom våra tränare Manner och/eller Pajen har bra koll på. Skevt att jämföra dem med Lang och Åman känner jag.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Hittills har JAEG övertygat ordentligt under sillyn så hoppas det fortsätter.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Vad hände nu? Göra mig lustig över? Är du inte riktigt frisk eller?
Förresten. Kom inte och svara med någon bibellång text, ingen läser dem ändå, inse det.

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Hade ju verkligen Zugit för Leksand om han gick dit...

Ba dum tss!

Sv: A proposito de nada
Luddf: Att göra klart med spelare tidigt - som Leksand med Mantas - var/är en riktig nitlott just den här säsongen. Det var ju omöjligt att förutspå händelseutvecklingen i KHL men det har förändrat marknaden helt.

Alla kontrakten som skrevs innan marknadsförändringen är antagligen rätt dåliga kontrakt på dagens marknad. Gäller även typ Palve och Scott i Brynäs även om jag tycker det är bra att de blir kvar.

Med tanke på att Sundlöv gillade att spika trupper tidigt är det nog tur att han inte sportchefar Brynäs nu.

Sv: A proposito de nada
SnowKing: Jag håller helt med er. T.ex. var ju kvalsäsongen hemsk men jag vill mycket hellre ha det så än att man inte bryr sig ett skvatt mot slutet av säsongen för att det inte finns något att spela för. Jag skiter i om ligan och svensk hockey eventuellt blir lite bättre om SHL stängs, för mig är hockey känslor och de skulle kraftigt minska av en stängd liga.

Vet för övrigt att Manner, någon som rimligtvis bör ha stenkoll på finsk hockey, varit väldigt kritisk till att finska ligan är stängd. Hittar dock inte artikeln där han sagt det i nuläget.

Sv: A proposito de nada
Chanzone: Beror vilken roll man tänker honom på. Man hade ju hellre haft Vigneault som fjärdecenter än typ Sallinen/Adam Pettersson, men skulle inte ha värvat honom till någon kedja högre upp, särskilt inte nu när massa KHL-spelare är tillgängliga.

Det känns inte som att Nubben spänner bågen särskilt hårt i HV, han skulle väl ta med sig Westerlund från Timrå också. Helt okej ung spelare men ett blåbär i jämförelse med vad Brynäs mfl har värvat från KHL. Jag tror att Nubben är fel man på fel plats i Jönköping.

Sv: A proposito de nada
Semic: Ja, han är som sagt ingen vi lär stå och falla med. Lite halvtaskiga kommentarer i media på sistone också. Eller?

Sv: A proposito de nada
Khall92: Nu tror jag inte heller Johan Larsson kommer, men nog fan skulle han kunna göra 40+ poäng. Han gjorde 36 poäng som 19-20 åring i ett SHL som då höll en betydligt högre klass än idag.

Sv: A proposito de nada
Patetiskt av TV 6-medarbetarna att inte en enda gång (jag uppfattade i alla fall aldrig så) omnämna att två av finländarna in action ikväll spelar i Sverige och Brynäs nästa säsong, kanske t o m tre. Annars en massa upprepade rabbel om vissa spelares nuvarande eller förflutna i SHL. Buu vad dåligt!

Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: det gör väldigt många :d

såg att ni har värvat Friman med, bra värvning:)

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Kul att du kämpar på Pettis. 👍
Bättre med någon som har 3 rätt och 1 fel än någon som har 0 rätt och 0 fel….

Sv: A proposito de nada
nyb:

Riktigt bra Silly av er hittills på papperet, hoppas det funkar på isen också. Ser riktigt lovande ut

Sv: A proposito de nada
Davey85: blir mer intressant att följa Finland i VM nu än Tre Kronor...

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: När du reagerar som du gör när någon kritiserar dig får folk att reagera vidare.. Bästa du kan göra är låta saker rinna av dig och fortsätta leverera här. Jag kan ha svårt ibland för din "jag vet bäst" attityd. Men du har bra koll, inget snack om saken och du har garanterat en bra källa, det har du visat innan. Så jag tycker du ska fortsätta med det du gör, men kanske sluta hetsa så mycket :)
Trevlig helg på dig Pettis.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Man kan också se det som att Färjestad behärskade domarnivån bäst, vilket inte vore konstigt med tanke på all rutin i deras lag.

Men jag lider med Luleå och framförallt Bulan. Man unnade honom verkligen ett guld.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: När kommer den? Eller gör du en Viktor Alner?

Sv: A proposito de nada
Tgl: Det kanske är så enkelt som att man lyckas med vissa och misslyckas med andra. Än så länge finns INGENTING att anmärka på Brynäs silly.

Sv: A proposito de nada
Tar ingen ära för dom här bilderna eftersom dom kommer från en annan person på twitter men tycker dom var klockrena. Endast några mindre ändringar och en röd tredjetröja.
Uppladdat:

500x0-91874d74-2b48-4c1b-803d-c031d8ca93cf.jpeg

500x0-884dc551-0688-4d4b-b5a7-2b9a3e1c341d.jpeg

500x0-bc3dab6e-1b51-42da-a418-fdfa8952472e.jpeg


Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Det finns alltid exceptionellt proffsiga spelare, som t.ex Gunderson, som lagkamraterna kan lära sig mycket av. Det betyder inte att dom andra är oproffsiga. Låter bra att Brynäs tar in superproffs, det har inte alltid varit viktigt när man värvat de senaste årena...

Sv: A proposito de nada
Jugge: Tror du inte det bara är lite ?språkbrister? här? Att han mer menar att flera spelare kan se och lära hur Sklenicka förbereder sig, att han är ett proffs att se upp till? Hoppas iallafall att så är fallet!

Sv: A proposito de nada
Jugge: Problemet är ju att också konkurrenterna förstärker. Jag kan väl hittills inte tycka att det är Brynäs som varit klar Etta i värvningsracet. Björninen och Sklenicka klart bra, Johannesson - ja kanske. Att målvaktsduon, VV och Lindbäck, inte presenteras kan man fundera kring även om det sannolikt blir så och då är det bra. Kinnvall, ja hans klubb spelar ju så inte så konstigt att det dröjer. Förlängningar med Hedberg, kanske, och Kvist, ytterst tveksamt tycker jag. Att besked saknas kring Molin/Pettersson förstår jag inte, de blir ju inte bättre om de blir billigare, byt!

Så där väldigt mycket spets kan inte jag tycka hittills presenterats

Sv: A proposito de nada
Per Carlén, jösses vilken eldsjäl. Inte bara för FBK utan hela hockeyn. Står där med en FBK tröja men verkar verkligen unna och följa flertalet anrika klubbar. Häftigt!

Sv: A proposito de nada
nittontolv: Alla tummar på Luleå. Önskar inte Fbk någon framgång alls . Det är sen gammalt .

Sv: A proposito de nada
mk: Så illa har det faktiskt inte gått för Sandström ändå. I år har han faktiskt fått fem NHL-matcher med Flyers och har gjort det rätt bra ifrån sig som jag förstått det. Tror och hoppas att det kanske vänder lite för han just nu.

Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Lugnt. Vi förnedrade ner dom i Allsvenskan. Even Steven. Har inte saknat Hv.

Sv: A proposito de nada
Wesel: Det är där i problemet ligger kan jag tycka. Lagen får ofta ganska lika antal utvisningsminuter oavsett matchbild. De uteblivna sakerna är lika intressanta. Och bp i all ära, men det är svårt att försvara sig mot felaktiga mål likt det OT-mål Hv fick.

Jag tycker att domarnivån måste upp i Sverige.

Sv: A proposito de nada
Jag var och är väldigt nöjd med att vi gick från rött till svart matchställ 98 (eller var det 97?), tycker att det är svart som är mest rätt och snyggast. Men varför kan vi inte ha ett rött tredjeställ några matcher per säsong? Riktigt snyggt utan reklam och härlig nostalgikänsla.
Uppladdat:

500x0-rod.jpg


Sv: A proposito de nada
Lemp: Mrmadhawk är givetvis den stora silly-kungen. Han har gjort en häftig resa, från en liten Malmöblogg till silly-kung & poddare på Expressen.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Släpp det istället och gå vidare med att leverera sånt du vet och får höra.

Har ingen riktig koll men tror i alla fall att du har haft mer rätt än fel. Räcker för mig vad gäller trovärdighet

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Wännström skulle kunna vara lite som Gunler var 21/22. En spelare som inte tillhör toppspelarna i laget men som kan göra mål. Dessutom är han en bra skytt i powerplay och bra i backcheckingen. Helt klart en spelare med intressant verktygslåda. Fyller hellre ut laget med en sån kille som förmodligen kommer avgör några matcher per säsong åt dig än någon som bara "kämpar bra" och trampar vatten varje match. Det kommer även öka chansen att få hem fler hemvändare framöver om de har gamla polare i laget.

Sv: A proposito de nada
JawKee: Ähh, slappna av lite nu…
Pettis ego är ju mest en gimmick som knappast är nåt seriöst försök att bli hyllad och hissad när det visat sig att han haft rätt.
Han kan ju dessutom hockey så man får ta hans sporadiska ”vad var det jag sa”-gliringar med lite humor. Gillar ju dessutom golf, bara en sån sak.
Ingen slump att typ 98% av alla spelare också svingar drivern och järnen när dom har ledigt…⛳️🏌🏻

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Tråkigt att du känner så. Jag hoppas iallafall att du förstår att kontentan av mitt inlägg ej var till för att håna eller kasta skit, utan mer att tänka på att även andra skribenter kan ha fel vad gäller rykten, likt dig själv.
Jag tror du vet om att jag är en av dem som uppskattar dina rykten och laguppställningar, sällan jag missar en "like" på dem!
Allt gott så får vi se om vi möts igen innan serien börjar, om inte, ha en trevlig sommar!

Sv: A proposito de nada
Kinnvall är top 4-back i vilket SHL-lag som helst.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Nu är det ju citat så vad är det du inte kan lita på? Att dom hittat på vad han har sagt?

Sv: A proposito de nada
Peja: ja helt klart att han och hans agent skall ta det med Alcen och sedan hålla tyst ut till de kommit fram till en lösning om det så är en fortsättning i Brynäs eller på annat håll. Detta sätt ger inga pluspoäng hos supportrarna.
Skulle även kunna vara så att de försökt men Brynäs har inte gått med kraven och så tar man detta som sista utväg.
Att gå ut såhär i media innan något är klart oberoendet allt bakom så är lågt.

Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Enda sen ryktena om Johannesson kom så har jag sett ett backpar med honom o Berra framför mig, just pga det du skriver med att Johannesson behöver någon som städar upp bakåt. Tänker att Berra med sin rutin kan bli den perfekta partnern för Johannesson då

Sen sätter man Sklenicka med Kinnvall i ett första backpar och försöker hitta en sista pusselbit som kan spela med Hedberg

Sv: A proposito de nada
Tråkigt att Henning verkar lämna. Hoppas bara det sköts snyggt, det förtjänar den mannen!
Kan tänka mig att Lindbäck hade en begäran att få ha Honken som tränare, man ska inte underskatta relationen mellan målvakten och sin målvaktstränare.
Tror dessutom att chansen att få hem Johansson ökat med hjälp av Honken. Som vissa kanske vet så kör Honken sommarträningar med Markan, Lindbäck och Johansson. Vore ett naturligt steg även för Johansson att komma hem med tanke på utgående kontrakt och endast ett harvande i AHL senaste tiden.

Sv: A proposito de nada
Peja: Mikko Manner är den tränare i SHL med överlägset störst meriter. Därför tyckte jag det var en bra värvning av Bom-Bom från början. Sen har ju han växt under säsongen med sin sköna stil och att man märker att truppen mår bra. Men meriterna kan ingen ifrågasätta. Jag hoppas att vi kan få samma kontinuitet med Manner som Frölunda och Växjö haft med Rönnberg och Hallam. Men då lär det krävas att Brynäs tar steg varje säsong, och relativt stora. Sen lär han väl ligga bra till att bli förbundskapten för Finland den dagen Jalunen slutar.

Sv: A proposito de nada
Herre P: Man kan också se det så här. När Brynäs siktar på att bli en ledande klubb inom svensk hockeys utveckling efter ganska många svaga år där mycket blivit sämre och sämre - hur sannolikt är det då att de mest lämpade personerna till att styra upp klubben igen redan finns på kansliet? Är det sannolikt att svensk hockeys mest exceptionella klubbledare finns att hitta internt? Är det sannolikt att en av Sveriges bästa SHL-sportchefer går att hitta i ett SHL-lags fjärdekedja, eller att en av svensk hockeys bästa GM:s går att hitta bland SDHL:s sportchefer?

Eller är det mer sannolikt att landets bästa sportchef redan har jobbat som sportchef och att landets bästa GM redan har erfarenhet av den rollen?

Det är lite svårt att se logiken bakom de rektyteringarna, men hoppet är ju det sista som överger en.

På andra sidan måttstocken. Varför är Mikko Manner en bra rekrytering, är det på grund av hans bakgrund eller hade han varit en lika bra rekrytring om han bara tränat Strömsbro tidigare?

Sv: A proposito de nada
Makkan74: Är det bara jag som tycker att Brynäs hemsida är fanimej den svåraste sidan ever att söka information från?
Hur fan hittar man truppen och kontraktslängd?

Sv: A proposito de nada
JawKee: Ingen föds med erfarenhet, så vitt jag vet. Och inget seriöst företag tar in oerfarna människor på nyckelpositioner. Tror du att Ericsson letar efter sin nästa VD bland nyexaminerade eller tror du att man måste göra en karriär där man jobbar upp sig stegvis innan man får den typen av uppdrag?

Det är oseriöst och oproffsigt att anställa folk utan kvalifikationer, särskilt till nyckelposter. I Brynäs anställs man tyvärr alldeles för ofta på grund av informella kontakter. Det var också en av slutsatserna som River Jump drog efter att ha djupanlyserat problemen med Brynäs organisation. Så det stämmer inte att det bara är "oinsatta supportrar" som har den åsikten, tvärtom har den mest seriösa analysen som gjorts av Brynäs organisation kommit fram till precis samma sak.

Sv: A proposito de nada
{8399}: Vad ska vi med en GM till egentligen? Vad gör den personen som saknas i dagens organisation? Känns som bara ytterligare en dyr lönepost. Lägg dom pengarna på truppen istället tycker jag.

Sv: A proposito de nada
Kanske kommer det fler nyheter snart



Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Det är ju för fan komik att följa den här sidan
Fans har skrikit sig blå över att det dröjer innan nyförvärv presenteras
Brynäs presenterar ett superstarkt nyförvärv
Lite för starkt visar det sig för en NHL-klubb vill ge honom en ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)