Bästa inläggen
Föregående · 859 · Nästa
Sv: A proposito de nada
Mrassarson: 37årig loui på dekis...nej tack,,den karln är slut, inte är han rightare heller
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Fint lag!
Ställer frågan igen eftersom jag är nyfiken.
OM Brynäs landar den spelare du hört om, blir du då nöjd eller besviken? Din personliga åsikt helt enkelt.
Ställer frågan igen eftersom jag är nyfiken.
OM Brynäs landar den spelare du hört om, blir du då nöjd eller besviken? Din personliga åsikt helt enkelt.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: hittade detta om Saku
Dessutom har tidningen Kaleva meddelat att Saku Mäenalanen kommer att använda sin option om att spela utomlands nästa säsong.
Artikeln i Kaleva är på finska och bakom betalvägg
Dessutom har tidningen Kaleva meddelat att Saku Mäenalanen kommer att använda sin option om att spela utomlands nästa säsong.
Artikeln i Kaleva är på finska och bakom betalvägg
+ 7
Sv: A proposito de nada
Dröm laguppställningen nästa år:
Lindbäck/Ersson
Djoos - Kinnvall
Bertilsson - Carlsson
Friman - Sklenička
Johannesson - Lindstein
Boqvist - Järnkrok - Lindblom
Rödin - Larsson - Timashov
Palve - Björninen - Mäenalanen
Ölund - Scott - Eklind
Lindbäck/Ersson
Djoos - Kinnvall
Bertilsson - Carlsson
Friman - Sklenička
Johannesson - Lindstein
Boqvist - Järnkrok - Lindblom
Rödin - Larsson - Timashov
Palve - Björninen - Mäenalanen
Ölund - Scott - Eklind
+ 7
Sv: A proposito de nada
Scerban: Hur funkar detta på djurfronten? Antag att man inte vet om det är en tupp eller höna - kallar man då fjäderfäet för ”hen” är det 50% chans att det blir helt fel - hmm 🤔
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Själv stör jag mig mer på särskrivningar än ett ord på tre bokstäver som vissa människor tycker är ett fungerande ord att använda...
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Problemet med nyspråket (”hen”, ”birthing person” o s v) är väl att det är väldigt politiskt laddat. Oftast är det väl woke left som uppfinner dem och sedan driver på att orden ska användas och då vänder sig kanske 50% av befolkningen sig instinktivt emot det.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Vilket irrelevant tjafs från dig, mannen som försöker att framhålla sig som den vuxne i rummet (likt Ulf) men det går ju inte så bra.
Det var helt korrekt av mig att använda mig av ordet hen i min mening och att du går in och ens kommenterar ordet är bara så off-topic och så tramsigt.
Ut och spela golf istället nu och håll öronen öppna, vi är som utsvultna vargar härinne som trånar efter ett saftigt rykte att sätta våra vassa tänder i.
Fridens liljor.
Det var helt korrekt av mig att använda mig av ordet hen i min mening och att du går in och ens kommenterar ordet är bara så off-topic och så tramsigt.
Ut och spela golf istället nu och håll öronen öppna, vi är som utsvultna vargar härinne som trånar efter ett saftigt rykte att sätta våra vassa tänder i.
Fridens liljor.
+ 7
Sv: A proposito de nada
mikenomad:
För mig är det jävligt enkelt man föds antingen som pojke eller flicka.
Sjuk värld har vi fått att till och med fritids kallar ungarna för hen.
Men vad har det med hockey att göra... kalla mig bittergubbr men jag tycker allt i denna värld är väldigt skevt!
Allt blir sämre!
För mig är det jävligt enkelt man föds antingen som pojke eller flicka.
Sjuk värld har vi fått att till och med fritids kallar ungarna för hen.
Men vad har det med hockey att göra... kalla mig bittergubbr men jag tycker allt i denna värld är väldigt skevt!
Allt blir sämre!
+ 7
Sv: A proposito de nada
Mattson: Hela reportaget är gammal skåpmat. Allt som framkommer är känt sen tidigare. Lågkvalitativ journalistik.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Tycker inte man kan placera Birgersson i samma fack som Kvist och Ljungkrantz längre. Nu har han ändå spelat två säsonger som, i princip, ordinarie i en SHL-fjärdekedja och kan både centra och spela på en kant. Många matcher tycker jag till och med att Birger var den som drev på mest av ”gnuggarna” och skapade chanser.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Andreas Dackell? Janne Larsson? Nog borde det vara dags för Ove… Pinsamt felsteg att hylla Dackell FÖRE Ove… Dacke var ju i NHL en massa år. Ove ETT ÅR i Finland sen klubben trogen…🤷♂️
+ 7
Sv: A proposito de nada
Scerban: Wänna har bara gjort en riktigt bra seniorsäsong, är äldre och har framförallt en trist skadehistorik. Ojamäki har levererat mer kontinuerligt, spelat många landskamper inklusive flera VM och OS, samt vunnit skytteligan i världens näst bästa liga. Det är klart att han är en mycket mer meriterad spelare, att han är yngre och inte har samma skadehistoriker väger ju också tungt.
Däremot hade ju Ojamäki säkert varit otroligt dyr och det känns riskabelt, med tanke på att han kanske inte passar in i SHL sett till LHC-sejouren.
Några andra övergångar som blev offentliga idag är Rundblad till Kärpät, Granholm till Graz, och Eetu Tuulola till Ilves.
Däremot hade ju Ojamäki säkert varit otroligt dyr och det känns riskabelt, med tanke på att han kanske inte passar in i SHL sett till LHC-sejouren.
Några andra övergångar som blev offentliga idag är Rundblad till Kärpät, Granholm till Graz, och Eetu Tuulola till Ilves.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Luddf: Blir de Wännström så blir jag otroligt besviken…. Det är 2 målskyttar vi behöver inte mer utfyllnad.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Jag hålller med, Kroken skulle lätt kunna göra 20+ mål i SHL och vara en fullständigt dominant spelare i både 5vs5, PP och BP i SHL. Men man kan ju få drömma om att både Järnkrok och Larsson kommer hem.. Då är Brynäs plötsligt en guldkandidat..
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kul intervju i GD med Manner, som vanligt när det gäller honom. Precis som Alcén sagt låter det som man är avvaktande när det gäller värvningar och avvaktar tills fler spelare blir tillgängliga på marknaden, vilket kan dröja fram till augusti. Denna del om hemvändande Brynäsare är också intressant:
"Kanske är det inte är helt troligt, men Mikko Manner vill ha en öppning för det drömscenariot.
– Jag har ingen aning hur det blir. Men finns det en möjlighet, att nån vill hem redan nu, då måste vi ha ett öppet mindset och inte ha för många forwards i nuläget, säger han."
"Kanske är det inte är helt troligt, men Mikko Manner vill ha en öppning för det drömscenariot.
– Jag har ingen aning hur det blir. Men finns det en möjlighet, att nån vill hem redan nu, då måste vi ha ett öppet mindset och inte ha för många forwards i nuläget, säger han."
+ 7
Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Det kommer en nyhet direkt efter årsmötet berättade mötesordförande nyss.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lunkz: Tuulola är ju en all time-favorit! Hans son Eetu kan gärna hänga med Kinvall från Stockton till Gävle. Rightare också!
+ 7
Sv: A proposito de nada
{9382}: "I Timrå finns väl varken legender eller legendarer. Rätt sorgligt."
Här måste vi nog ändå vara lite rättvisa. Brynäs hade inte varit Brynäs utan Timrå eller Wifsta/Östrand som laget hette på tidigt 60-tal. Brynäs kanske viktigaste värvning någonsin, ”Tigern” Johansson, kom till Brynäs från Wifsta/Östrand liksom ”Lill-Strimma” Svedberg, en av Sveriges bästa ishockeyspelare genom tiderna, som var med och tog Brynäs första guld, 1964. …Och utan Mats Näslund från Timrå hade Brynäs varit chanslösa på guld 1980. Sedan har vi också Henrik Zetterberg som ju var hyfsad utan att ha Brynäsanknytning. Så jo, det finns legender och legendarer i Timrå.
Här måste vi nog ändå vara lite rättvisa. Brynäs hade inte varit Brynäs utan Timrå eller Wifsta/Östrand som laget hette på tidigt 60-tal. Brynäs kanske viktigaste värvning någonsin, ”Tigern” Johansson, kom till Brynäs från Wifsta/Östrand liksom ”Lill-Strimma” Svedberg, en av Sveriges bästa ishockeyspelare genom tiderna, som var med och tog Brynäs första guld, 1964. …Och utan Mats Näslund från Timrå hade Brynäs varit chanslösa på guld 1980. Sedan har vi också Henrik Zetterberg som ju var hyfsad utan att ha Brynäsanknytning. Så jo, det finns legender och legendarer i Timrå.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Bäckis har ju även lyckats med nåt som Sundin och t ex Sedinarna inte gjort, att som en av de ledande spelarna i sitt lag vinna Stanley cup.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tgl: De allra flesta klubbar i SHL är väl inte heller färdiga? Var vi ligger i näringskedjan kan man ju gissa sig till, typ mitten eller lite under. Vi har helt ok med pengar att värva för kombinerat med att Manner verkar ha gjort oss mer attraktiva för spelare.
+ 7
Sv: A proposito de nada
För allmän info.
Jesper Boqvist och Devils har ännu inte diskuterat en kontraktsförlängning.
Vi är visserligen bara i juni, men kan vara intressant att veta!
Jesper Boqvist och Devils har ännu inte diskuterat en kontraktsförlängning.
Vi är visserligen bara i juni, men kan vara intressant att veta!
+ 7
Sv: A proposito de nada
ellis: Kinnvall är främst en PP-specialist och offensiv back. En spetsig rollspelare som verkligen saknades förra säsongen men han är ingen defensiv klippa. Men glöm inte att han bara är 24 bast, han kan fortfarande utvecklas, som Pudas gjort.
Om han kan hålla okej klass defensivt och tillföra spets i powerplay så kommer laget att bli klart bättre. PP avgör trots allt många jämna matcher.
Om han kan hålla okej klass defensivt och tillföra spets i powerplay så kommer laget att bli klart bättre. PP avgör trots allt många jämna matcher.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Vino: Men vem ska Brynäs anpassa kommunikationen till? 20 fanatiker som sitter och letar ledtrådar efter nya värvningar 24/7 eller resterande tiotusentals supportrar som tolkar kommunikationen som normala människor?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Fast dom ska väl få kunna lägga ut vad dom vill utan att alla ska hålla på med konspirationsteorier om att han är klar?
Förstår inte den onödiga irritationen...
Sen om det är att dom vill jävlas lite så är det ju bara kul. Måste vara jobbigt att bli så irriterad och kränkt... :D
Förstår inte den onödiga irritationen...
Sen om det är att dom vill jävlas lite så är det ju bara kul. Måste vara jobbigt att bli så irriterad och kränkt... :D
+ 7
Sv: A proposito de nada
Kinnvalls Stockton Heat förlorade mot Gunlers Chicago Wolves i natt och ligger därmed under med 3-0 i matcher. Börjar alltså närma sig att Kinnvall blir klar "på riktigt".
+ 7
Sv: A proposito de nada
Vad jag fått för info så var Saku väldigt väldigt nära ett 2 års kontrakt men han ska vara rätt nära en NHL klubb sägs det. Kommer förmodligen ta chansen igen over there.
Synd. Älskar hans spelstil. Men det är klart NHL klubbar älskar hans stil också.
Inte helt hugget i sten än men förmodligen ingen Saku.
Synd. Älskar hans spelstil. Men det är klart NHL klubbar älskar hans stil också.
Inte helt hugget i sten än men förmodligen ingen Saku.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Lemp: "(Jag vet, det börjar bli illa nu med avsaknaden av nyheter)"
Hahaha det är underbart ju! Skön spaning! xD
Hahaha det är underbart ju! Skön spaning! xD
+ 7
Sv: A proposito de nada
{8399}: Vad är det du vill åstadkomma? Du tror inte "läckan" är borta eller vad vill du få sagt?
+ 7
Sv: A proposito de nada
Luddf: Haha med den uppställningen så kan övriga lag lika gärna lämna Walk-Over 22/23.
Ingen idé att ens försöka slåss om guldet mot Brynäs isåfall😂
Ingen idé att ens försöka slåss om guldet mot Brynäs isåfall😂
+ 7
Sv: A proposito de nada
björksbössa: om jag läst forumet rätt så ser forwardsuppställningen ut så här nästa säsong:
Larsson - Järnkrok - Rödin
Boqvist - Palve - Scott
Timashov - Björninen - Olesen
Eklind - Ölund - Birgersson
Larsson - Järnkrok - Rödin
Boqvist - Palve - Scott
Timashov - Björninen - Olesen
Eklind - Ölund - Birgersson
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Bra analys av Molin Peja.
Till Anders Berg, Rocks och er övriga som inte minns så hade han även en längre riktigt bra period i Brynäs 19/20 när han snittade över en poäng per match. Sen kom en skada eller sjukdom och spolierade. (26p på 38 matcher blev det)
Men som ni säger, just nu håller han inte för en plats i truppen. Det tror jag inte han får heller.
Tråkigt ändå att bara dissa som ni ofta gör, och ignorera faktumet att han var en bra spelare som bidrog i Brynäströjan, även om det var bara delar av en säsong.
Till Anders Berg, Rocks och er övriga som inte minns så hade han även en längre riktigt bra period i Brynäs 19/20 när han snittade över en poäng per match. Sen kom en skada eller sjukdom och spolierade. (26p på 38 matcher blev det)
Men som ni säger, just nu håller han inte för en plats i truppen. Det tror jag inte han får heller.
Tråkigt ändå att bara dissa som ni ofta gör, och ignorera faktumet att han var en bra spelare som bidrog i Brynäströjan, även om det var bara delar av en säsong.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Scerban: Angående Westfält - det är ganska lätt att föreställa sig tongångarna härinne om den gode Marcus gjort comeback i BIF med 22 friska HA-poäng på kontot.....
+ 7
Sv: A proposito de nada
ellis: Är du blind? Jag har hittat följande bokstäver i tweeten o k j r ä n r. Kastar man om dem lite blir det Järnkrok (om man dubblar k). Om inte Brynäs presenterar Järnkrok inom ett par timmar bör man byta kommunikationdansvarig.
+ 7
Sv: A proposito de nada
JawKee:Ja, tyvärr.
Tweeten betyder att han kommer tillbaka till Brynäs på alla hjärtans dag 2024, samtidigt som Esa Tikkanen blir ny GM.
Tweeten betyder att han kommer tillbaka till Brynäs på alla hjärtans dag 2024, samtidigt som Esa Tikkanen blir ny GM.
+ 7
Sv: A proposito de nada
JawKee: Tittar man lite närmare på tweeten så kan man hitta bokstäverna J, O, H, A, N, L, A, R, 2 S, O, N.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Berge: Å andra sidan ser man tillbaka på dom matcherna med glädje eftersom de alltid innebar 3 poäng.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Tycker att Björninen kämpar så otroligt jäkla hårt utan puck.
+ 7
Sv: A proposito de nada
KB: Hjälpgumma, spelade i allt från förstakedjan till fjärdekedjan, boxplay, glimtar till offensivt ibland. Center i första hand, klasser bättre än Mannberg.
+ 7
Sv: A proposito de nada
JawKee: Fast kommunikatörer har också ett ansvar när dom publicerar inlägg, särskilt i en sportförening under brinnande silly season. Vet som helst kunde förstå att detta kunde tolkas på det här sättet. Tycker det blir att leka med supportrarna. Snacka om usel kommunikation. Lägg ut highlights på Mads Hansen eller nåt om man vill undvika spekulationer.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Boorken har fått abdikera som Sveriges sämsta coach igenom tiderna.
+ 7
Sv: A proposito de nada
lapad: Garpen har väl egentligen aldrig visat att han är en bra coach/tränare. Minst sagt problematiskt att en sån person fick FK-jobbet från första början…
+ 7
