Bästa inläggen
Föregående · 98 · Nästa
Sv: A proposito de nada
SaggeBoy: ”Bra att det kommer nån ny men når kommer nån för lindbäck? Så man kan pust ut lite =)”
Dags för fansens värvning 2.0. Mv-jakten. Skulle kunna nå rekordsummor rekordsnabbt
Dags för fansens värvning 2.0. Mv-jakten. Skulle kunna nå rekordsummor rekordsnabbt
+ 18
Sv: A proposito de nada
Davey85: Psst, skit i MoDo tomtarna….. Låt dom leva på sitt tillfälliga rus. När man börjar jämföra en spelare som huserat hela sin karriär i AHL och HA med en kille som har över 10 säsonger i NHL, då vet man att hockeykunskaperna är skrala…
+ 18
Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Hedbergs inlägg handlar inte om att "vara nöjda". Det handlar om att många fans gnäller till 100%. Trots att laget vinner, eller om Rödin gör 9 poäng. Inte en enda positiv kommentar slipper igenom de obotliga pessimisternas nålsöga.
Det saknas ju en balans. Det är nog det Hedberg menar.
Vissa kommer otroligt nog bara in på forumet för att klaga. Om laget gör en kanonmatch då loggar man inte in alls. Det är ju helt bakvänt.
Det saknas ju en balans. Det är nog det Hedberg menar.
Vissa kommer otroligt nog bara in på forumet för att klaga. Om laget gör en kanonmatch då loggar man inte in alls. Det är ju helt bakvänt.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Jag förstår faktiskt inte alla dessa personer på detta forum som tydligen bara sitter och väntar på att vår målvakt (vem det än är) gör misstag så man kan ösa ur sig skit. För egen del så tycker jag att Lindbäck, precis som hela laget, gör en riktigt bra första period. Period 2 och 3 är hela laget inklusive Lindbäck dåliga och gör massor med misstag. Varför är det bra Lindbäck (och Kvist som vi tydligen också måste mobba) som får all skit?
Det är så konstigt när laget spelar ett strukturerat och bra försvarsspel så är målvakten bra och när vi spelar uselt och å blir också målvakten sämre. Undrar om det kan finnas något samband här?
Det är så konstigt när laget spelar ett strukturerat och bra försvarsspel så är målvakten bra och när vi spelar uselt och å blir också målvakten sämre. Undrar om det kan finnas något samband här?
+ 18
Sv: A proposito de nada
Brynäs J20 slog Timrå igår med 7-0
Mai Crnkic är en spelare som har börjat den här säsongen väldigt lovande med 6 poäng på 3 matcher.
Crnkic är center och bara 18 år. Han debuterade faktiskt i allsvenskan redan förra året med Almtuna. Ska bli spännande att se hans fortsatta utveckling.
Bakom honom är poängligan som följer:
Noel Nordh 3+2
Jonathan Karlsson 2+3
Erik Hultgren 0+4
Moldahl Bah, Anthon Ohlsson 3 poäng
Hugo Engelaar är en annan spännande spelare som gjorde 1+1 igår. Han öste in poäng i J18 ifjol och gjorde alltså 2 poäng i sin debut i J20 den här säsongen. 17 år bara.
Mai Crnkic är en spelare som har börjat den här säsongen väldigt lovande med 6 poäng på 3 matcher.
Crnkic är center och bara 18 år. Han debuterade faktiskt i allsvenskan redan förra året med Almtuna. Ska bli spännande att se hans fortsatta utveckling.
Bakom honom är poängligan som följer:
Noel Nordh 3+2
Jonathan Karlsson 2+3
Erik Hultgren 0+4
Moldahl Bah, Anthon Ohlsson 3 poäng
Hugo Engelaar är en annan spännande spelare som gjorde 1+1 igår. Han öste in poäng i J18 ifjol och gjorde alltså 2 poäng i sin debut i J20 den här säsongen. 17 år bara.
+ 18
Sv: A proposito de nada
bradberry: Abris är väl lika luttrad som oss fans vid det här laget, så jag förstår om han snålar med hyllningarna. Jag håller varken Ros eller Abris något vidare högt när det kommer till hockeyöga, så jag brukar ta det mesta därifrån med en nypa salt.
Däremot håller jag definitivt med Ros (brukar inte göra det om mycket annars) om att vår forwardsbesättning är fem plus. Även om botten sex inte har visat något nämnvärt på försäsongen så här långt.
Off topic:
En kompis kom hem och skulle parkera bilen på gatan idag. Det visade sig vara bollsparkarträning/tävling i närheten och gatan var därför belamrad med bilar. Han envisas ändå och lyckas fickparkera med minsta marginal. När han hoppar ur bilen står en man på andra sidan gatan och applåderar och säger: "Det var tamejfan den tajtaste fickparkeringen jag sett på många, många år". Det var Jonathan Granström som applåderade.
Däremot håller jag definitivt med Ros (brukar inte göra det om mycket annars) om att vår forwardsbesättning är fem plus. Även om botten sex inte har visat något nämnvärt på försäsongen så här långt.
Off topic:
En kompis kom hem och skulle parkera bilen på gatan idag. Det visade sig vara bollsparkarträning/tävling i närheten och gatan var därför belamrad med bilar. Han envisas ändå och lyckas fickparkera med minsta marginal. När han hoppar ur bilen står en man på andra sidan gatan och applåderar och säger: "Det var tamejfan den tajtaste fickparkeringen jag sett på många, många år". Det var Jonathan Granström som applåderade.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Elliot12: ”Kylig på friläge” och ”Eklind” är två saker som inte går ihop för oss Brynäsare kan jag meddela.
+ 18
Sv: A proposito de nada
mk: Six fingers har gjort bort sig riktigt rejält och uppenbarligen inte gjort en ordentlig bakgrundskontroll. Hur fan kan man missa att killen haft ett färdigt kontrakt på bordet med Växjö som killen inte valde att hedra för blodspengarna i skitlandet.. Pinsamt sa Bill, pinsamt sa Bull…
+ 18
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Är din slutsats att korta tacklingsmottagare ska festa rejält kvällen före match för att skaffa sig blykepa som höjer tyngdpunkten från isen? Därmed får de ju ett större bromsande masströghetsmoment vid rotation kring skridskon vid mottagande av tackling och därmed ökar kravet på yttre våld för att uppnå viss vinkelhastighet/rotation efter mottagandet av tacklingar. Kanske därför det festades hårt inom NHL tidigare?
+ 18
Sv: A proposito de nada
Huge: "Nån ömfotad, enögd och tyrannisk...". Snacka om att kasta sten i glashus.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Kulltorp:
Förstår fortfarande inte riktigt vad du menar?
Vadå leva på gamla meriter? Tror du att vi tror att vi går upp i SHL på gamla meriter? För det är ju helt galet och jag undrar uppriktigt hur du kan ha fått den uppfattningen. Citera gärna vem som skrivit så?
Vi har förhoppningar och målsättning att vara ett topplag i allsvenskan, och det är utifrån de spelare vi fått behålla och de starka värvningar som gjorts. Det har inget med historia och klubbmärke att göra.
Dock vet jag att många supportrar till klubbar utan en framgångsrik historia många gånger försöker raljera över betydelsen av en framgångsrik historia med många sm-guld. Det beror med 99,9% sannolikt på att de själva aldrig vunnit något. Alltså avundsjuka och mindrevärdeskomplex.
Men med det sagt finns det ingen som tror att Djurgården och Brynäs är bättre lag än andra baserat på historiska meriter. Idag är vi ett allsvenskt lag, och det är tragiskt hur åren sen vår senaste som-final utvecklats. Men som supporter till klubben är ändå en stolthet befogad ut ett historiskt perspektiv. Det skulle ni förstå om ni hade haft en framgångsrik historia med.
Förstår fortfarande inte riktigt vad du menar?
Vadå leva på gamla meriter? Tror du att vi tror att vi går upp i SHL på gamla meriter? För det är ju helt galet och jag undrar uppriktigt hur du kan ha fått den uppfattningen. Citera gärna vem som skrivit så?
Vi har förhoppningar och målsättning att vara ett topplag i allsvenskan, och det är utifrån de spelare vi fått behålla och de starka värvningar som gjorts. Det har inget med historia och klubbmärke att göra.
Dock vet jag att många supportrar till klubbar utan en framgångsrik historia många gånger försöker raljera över betydelsen av en framgångsrik historia med många sm-guld. Det beror med 99,9% sannolikt på att de själva aldrig vunnit något. Alltså avundsjuka och mindrevärdeskomplex.
Men med det sagt finns det ingen som tror att Djurgården och Brynäs är bättre lag än andra baserat på historiska meriter. Idag är vi ett allsvenskt lag, och det är tragiskt hur åren sen vår senaste som-final utvecklats. Men som supporter till klubben är ändå en stolthet befogad ut ett historiskt perspektiv. Det skulle ni förstå om ni hade haft en framgångsrik historia med.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Hockeyleksing: För mig känns det som en självklarhet, 2023, att storklubbarna i Sverige har elitverksamhet på både herr och damsidan. Så att ungdomar i regionen kan spela i klubben ända från knatte till elit.
Den här frågan bubblar ju upp titt som tätt och har diskuterats här flera gånger tidigare. Damlaget genererar betydligt mer intäkter än kostnaderna för laget. Dessutom är det enbart damerna som varit framgångsrika de senaste åren och genererat några positiva ordalag..
Den här frågan bubblar ju upp titt som tätt och har diskuterats här flera gånger tidigare. Damlaget genererar betydligt mer intäkter än kostnaderna för laget. Dessutom är det enbart damerna som varit framgångsrika de senaste åren och genererat några positiva ordalag..
+ 18
Sv: Brynäs årsmöte 2023
Når mig att Alcen jobbar hårt på en forward som man enligt mina källor får se som en bomb om det går i lås. Har inget namn bara att det rör sig om en jänkare
+ 18
Sv: A proposito de nada
De här "lirarna" vill inte ha någon SD-tomte i Brynäs ledning och det tackar jag för!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Huge: Att du ens har luft att ifrågasätta den. 😂
Vem är det som varit kritisk till senaste årens beslut och vem är det som höjt dem till skyarna som genidrag av kunnigt blablabla? Och vem har haft rätt?
Oron känns befogad, ger blanka fan om du skrattar eller gråter.
Vem är det som varit kritisk till senaste årens beslut och vem är det som höjt dem till skyarna som genidrag av kunnigt blablabla? Och vem har haft rätt?
Oron känns befogad, ger blanka fan om du skrattar eller gråter.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Jamen vad trevligt, en stor jävla Tuborg levererad till backen på onsdagsförmiddagen. Även denna värvning får väl anses kategoriseras som "spännande". Statsen, storleken och den ungdomliga entusiasmen får ses lovande som faktorer.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Brynäs forever 1912: Att inte Hallam plockade över Kroken är ett rent tjänstefel. Han är bättre än i stort sett alla forwards i dagens 3 kronor..
+ 18
Sv: A proposito de nada
Makita: Problemet här är ju att han inte vill ha skapligt med istid i en tredjekedja utan han vill ha mer istid och spela högre upp. Det kan vi inte erbjuda honom då han inte är bättre än någon våra kontrakterade forwards i dagsläget och förtjänar således ingen plats högre upp än just i en tredjekedja. En tredjekedja han inte vill spela i. Tycker Ljungrantz gör ett moget och bra val och satsar på att bli en bra spelare i HA för att senare komma tillbaka och ta en Brynäströja.
Om han gör 30+ poäng i år och vi går upp så kommer han ju sannerligen tillbaka nästa säsong. Går vi inte upp och han gör 30+ poäng så tar ju ett SHL-lag honom i vilket fall, oavsett om han spelat för oss eller i Almtuna. Jag har svårt att se hur det här är dåligt för Brynäs, som inte har plats i top-6 för honom.
Om han gör 30+ poäng i år och vi går upp så kommer han ju sannerligen tillbaka nästa säsong. Går vi inte upp och han gör 30+ poäng så tar ju ett SHL-lag honom i vilket fall, oavsett om han spelat för oss eller i Almtuna. Jag har svårt att se hur det här är dåligt för Brynäs, som inte har plats i top-6 för honom.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Sitter på Tennstopet i Stockholm. Klassisk restaurang. Ingen sportbar, inga sportattiraljer över huvudtaget. Förutom en enda sak - mitten högst upp i bild - röd Brynäskepa 🙂
+ 18
Sv: A proposito de nada
Den här fick jag när jag fyllde 50..vårdar den ömt..den är ju handgjord och one of a kind.
+ 18
Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Jag lägger inte heller personlig vikt på vem som skriver vad, så länge det är baserat på fakta och inte är personliga åsikter innehållandes ren osanning.
Det jag menade här var väl mer att du inte ska förvänta dig något, med tanke på att han killgissat angående Lindbäck sedan han reggade sitt konto i december. Hade han haft någon form av insyn hade han droppat det tidigare, men gång på gång har det varit svartmålande utan substans.
Jag gillar inte heller Lindbäcks insats under säsongen som var, men inte fan går jag så långt som att påstå att han är fet, omotiverad och bara där för cashens skull. Lindbäck är uppväxt i Gävle och har Brynäs bästa i sitt hjärta.
Nej, vi vet inte med 100% säkerhet att det är han. Men flertalet rutinerade skribenter pekade direkt ut honom. Det första som hände när han blev avstängd var att ett nyskapat konto direkt går in och försvarar Bulten och ifrågasätter modereringen på forumet. Lite för genomskinligt om du frågar mig. Att det ska vara så svårt att förstå för en vuxen människa att man är avstängd av en anledning är enkom patetiskt.
Det jag menade här var väl mer att du inte ska förvänta dig något, med tanke på att han killgissat angående Lindbäck sedan han reggade sitt konto i december. Hade han haft någon form av insyn hade han droppat det tidigare, men gång på gång har det varit svartmålande utan substans.
Jag gillar inte heller Lindbäcks insats under säsongen som var, men inte fan går jag så långt som att påstå att han är fet, omotiverad och bara där för cashens skull. Lindbäck är uppväxt i Gävle och har Brynäs bästa i sitt hjärta.
Nej, vi vet inte med 100% säkerhet att det är han. Men flertalet rutinerade skribenter pekade direkt ut honom. Det första som hände när han blev avstängd var att ett nyskapat konto direkt går in och försvarar Bulten och ifrågasätter modereringen på forumet. Lite för genomskinligt om du frågar mig. Att det ska vara så svårt att förstå för en vuxen människa att man är avstängd av en anledning är enkom patetiskt.
+ 18
Sv: A proposito de nada
lapad: Apropå finnar.
Jag träffade på Veli-Pekka Laitinen i kön till korvkiosken efter krogen en sen kväll för en herrans massa år sedan. På den tiden han spelade i Brynäs.
Vi stod där och fyllesnackade lite och jag sluddrade fram något artigt i stil med:
-Fan, va ruu e braa Veli!
Då skrattade han och svarade:
-Nä, jag är faktiskt riktig dålig. På riktigt.
Sen garvade han igen.
Så jäkla skön snubbe!
Jag kommer ihåg att jag egentligen tyckte att han var ganska medioker men efter den kvällen steg han i mina ögon.
Jag träffade på Veli-Pekka Laitinen i kön till korvkiosken efter krogen en sen kväll för en herrans massa år sedan. På den tiden han spelade i Brynäs.
Vi stod där och fyllesnackade lite och jag sluddrade fram något artigt i stil med:
-Fan, va ruu e braa Veli!
Då skrattade han och svarade:
-Nä, jag är faktiskt riktig dålig. På riktigt.
Sen garvade han igen.
Så jäkla skön snubbe!
Jag kommer ihåg att jag egentligen tyckte att han var ganska medioker men efter den kvällen steg han i mina ögon.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Bulten: 5000:- är mer än 0:-. Fattar inte vad det är att klaga på. Men tyvärr slutar aldrig människor att förvåna. Allt är alltid negativt så klart!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Helt sjuk silly! Tror aldrig under mina 59 år upplevt en sån klasskavalkad. Alcén levererar big time, godisregnet vill aldrig ta slut. Frågan om det ens behövs backar med den här forwardsidan. Hybris? Javisst, väck mig inte.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Bulten: varför är du så negativ så fort brynäs gör nåt, kellehwr gjorde 15 poäng i slutspelet när hv71 gick upp oxh var dominant jag tycker kelleher är en bra värvning
+ 18
Sv: A proposito de nada
Bulten: Så när man upprepar exakt samma sak och ältar dag efter dag som du gör hela tiden, då ställer man ”krav” enligt dig? Du är ju helt sanslös.. Jag loggar ut och återkommer när du åkt på nästa avstängning. För nu vet man hur HS kommer se ut, inget som lockar direkt..
Du har ju en månad att läsa ikapp också. Om du gör det så ser du att det knappast är kravlöst. Det är bara att inläggen håller en betydligt högre nivå än dina..
Du har ju en månad att läsa ikapp också. Om du gör det så ser du att det knappast är kravlöst. Det är bara att inläggen håller en betydligt högre nivå än dina..
+ 18
Sv: A proposito de nada
Bulten: Jag ska ge dig cred, du har ju lyckats posta en 7-8 inlägg idag utan att nämna vare sig Lindbäck eller Alcén… Grattis! Det man med säkerhet vet är att med ditt notoriska ältande dag efter dag så kommer HS åter åka ner i träsket och användare som faktiskt har vettiga inlägg avstår från att hålla till här. Har varit riktig trevlig stämning här senaste månaden.
Men grattis till frisläppningen..
Men grattis till frisläppningen..
+ 18
Sv: A proposito de nada
{9566}:
”Dom matcher jag såg när det gäller Brynäs så var Scott en av dom bättre i varje match.”
Ja, så var det.
Men han tycks dömas ut av vissa av tre anledningar.
Han har en ålder, vissa ska utvecklas (jaget före laget?) på laget bekostnad och han har spelat i Brynäs sedan tidigare (det tycks ibland som alla som inte spelat med Brynäs föregående säsong med automatik är bättre värvningar)
Sen dippar hans insats som alla spelares - han är ingen oersättlig spelare - men att placera honom i en 3de lina i HA är ju ett skämt.
Får vi honom till en billig peng ska vi vara riktigt glad. Grejen var ju när alcen förlängde honom sist så sa han ju tom att scott redan då fått bättre förslag än vad bif kunde ge men stt scott stannade. Så jag tror att Anton stannar kan bidra till att scott överväger att stanna också. Vore j-lift skönt att få hans signatur iaf.
”Dom matcher jag såg när det gäller Brynäs så var Scott en av dom bättre i varje match.”
Ja, så var det.
Men han tycks dömas ut av vissa av tre anledningar.
Han har en ålder, vissa ska utvecklas (jaget före laget?) på laget bekostnad och han har spelat i Brynäs sedan tidigare (det tycks ibland som alla som inte spelat med Brynäs föregående säsong med automatik är bättre värvningar)
Sen dippar hans insats som alla spelares - han är ingen oersättlig spelare - men att placera honom i en 3de lina i HA är ju ett skämt.
Får vi honom till en billig peng ska vi vara riktigt glad. Grejen var ju när alcen förlängde honom sist så sa han ju tom att scott redan då fått bättre förslag än vad bif kunde ge men stt scott stannade. Så jag tror att Anton stannar kan bidra till att scott överväger att stanna också. Vore j-lift skönt att få hans signatur iaf.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Kulltorp: Tror modoiterna här inne tar ut sin nervositet på oss just nu, för misslyckas dom vet dom att Woods går till SAIK, Bernhardt till Timrå och nu är det även klart att Dickinson går till Färjestad om Modo inte vinner finalen.
Sen har vi ju det faktumet att Modo förlorat 16 gånger i rad mot Brynäs.
Dock hatar jag Djurgårdsfansen mer än något annat, så jag hoppas Modo klarar det i slutändan.
Sen har vi ju det faktumet att Modo förlorat 16 gånger i rad mot Brynäs.
Dock hatar jag Djurgårdsfansen mer än något annat, så jag hoppas Modo klarar det i slutändan.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Kepsen: ”Tyckte det var exakt samma vi körde i kvalet, visst nån sekvens har ändrats men trodde det var något revolutionerande efter alla lovord.”
Men fan.. Killen har lagt ner tid på att göra ett intro till vår älskade förening. Troligtvis lagt fler timmar än vad de allra flesta här inne skulle göra.
Vad är problemet med att bara stötta?
Kom med något konstruktivt om ni ändå ska komma med kritik.
Det är iallafall min åsikt.
Men fan.. Killen har lagt ner tid på att göra ett intro till vår älskade förening. Troligtvis lagt fler timmar än vad de allra flesta här inne skulle göra.
Vad är problemet med att bara stötta?
Kom med något konstruktivt om ni ändå ska komma med kritik.
Det är iallafall min åsikt.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Att Larsson väljer att stanna tyder ju i första hand på ett grymt stort klubbhjärta. Större än vad jag trodde det var faktiskt. I min bok är han given som kapten i HA. Finns så klart en anledning till varför han var kapten i kvalet när Rödin var skadad och ingen av de assisterande. Han sätter ribban för vad det innebär att representera Brynäs framöver.
Men Larsson skulle ju aldrig ha valt att fortsätta med Brynäs i HA om han inte köpt in sig på vad Alcén och Gällstedt fört fram i samtalen. För han har ju inte haft några problem att hitta ett mer välbetalt jobb någon annanstans. Så en liten bit cred kan Alcén få 😉
Men Larsson skulle ju aldrig ha valt att fortsätta med Brynäs i HA om han inte köpt in sig på vad Alcén och Gällstedt fört fram i samtalen. För han har ju inte haft några problem att hitta ett mer välbetalt jobb någon annanstans. Så en liten bit cred kan Alcén få 😉
+ 18
Sv: A proposito de nada
snowden: Klart vi är nöjda med en spelare som Larsson men någon dans på rosor blir det inte…
+ 18
Sv: A proposito de nada
Oj! Det trodde jag nog inte. Men jag var iofs inte ens säker på att han skulle komma tillbaka efter NHL…
Tack Johan!
Tack Johan!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Ääee vad är det som sker!!!
Johan ”Angry Larry” Larsson i Hockeyallsvenskan! Fyfan vad jävla fin den gubben är!!!
Johan ”Angry Larry” Larsson i Hockeyallsvenskan! Fyfan vad jävla fin den gubben är!!!
+ 18
Sv: A proposito de nada
Rödin1912: Lööke har ju kontrakt i Finland så han är knappast aktuell. Bra om Brynäs är tuffa mot Lindbäck i förhandlingarna, han har absolut inga argument för en hög lön, även sett ur ett HA perspektiv.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Berge: Storstädning i Anaheim tränaren Dallas Eakins får lämna Anaheim Ducks
Det har varit en jobbig säsong för Anaheim Ducks och efter att NHL-grundseriens sista omgång spelades under torsdagsnatten så stod det klart att Ducks kommer sist i hela NHL.
Så nu får vi se vad som händer med Jakob Silfverberg om Anaheim köper ut eller om dom behåller honom för nästa säsong.
Min peng är på att köpa ut och ett rebuild för nästa säsong.
Om Jakob bara har hälften av ett Brynäs hjärta som pappa Jan-Erik Silfverberg och farbror Conny, Då ser vi honom i Brynäs nästa säsong om han blir utköpt av Anaheim.
Det har varit en jobbig säsong för Anaheim Ducks och efter att NHL-grundseriens sista omgång spelades under torsdagsnatten så stod det klart att Ducks kommer sist i hela NHL.
Så nu får vi se vad som händer med Jakob Silfverberg om Anaheim köper ut eller om dom behåller honom för nästa säsong.
Min peng är på att köpa ut och ett rebuild för nästa säsong.
Om Jakob bara har hälften av ett Brynäs hjärta som pappa Jan-Erik Silfverberg och farbror Conny, Då ser vi honom i Brynäs nästa säsong om han blir utköpt av Anaheim.
+ 18
Sv: A proposito de nada
Brynäs väg till toppen del 2.
SPELMODELL:
Precis om för övriga områden så måste Brynäs välja en spelmodell som det går att succesivt förbättra sig i. Här tycker jag att Manner/staben/spelarna gjorde ett stort misstag i spelet utan puck i egen zon. Där vi tillämpade den spelmodell som Munkas kallar ”igelkotten” dvs att man egentligen, så fort det andra laget får kontroll på pucken i vår zon, ställer upp sig i en passiv box. Detta är en spelmodell som man kan tillämpa som nödåtgärd när det defensiva spelet totalt har gått i baklås men inte som generell spelmodell. Hur ska man kunna utveckla spelet när allt går ut på att inte göra något alls? När fokus är att vara passiv? Att inte göra misstag dvs håll din gubbe/ din yta? Eftersom bristen på kontinuitet vad gäller spelmodell saknats (genom alla tränarbyten) så har spelarna vant sig vid att detta är den enda spelmodell som funkar.
Ska man hitta en avgörande faktor till att vi åkte ur just detta år så är det denna spelmodell eller egentligen brist på spelmodell. En spelmodell som alldeles för enkelt överlåter initiativet till det andra laget. Som gjorde att vi så fort vi gjort ett mål tillät det andra laget att spela resten av matchen i vår zon. En spelmodell som det inte går att utvecklas i.
Vägen framåt.
Jag tycker att det finns något som vi kan kalla Brynäshockey och som spelas av juniorlagen. Problemet är att vi på seniornivå provat så många tränare att vår identitet där är helt utsuddad. Jag tror inte att det är en slump att de två tränare som lyckats bäst de senaste 20 åren är dels Tommy som kom från juniorleden, dels ”Bulan” vars spelmodell stämmer rätt väl överens med vad jag anser vara Brynäshockey. Självklart beror framgångarna för dessa även av bra spelarmaterial mm men jag är helt säker på att även spelmodellen var viktig.
Jag tycker att Brynäshockey (ska) karaktäriseras av att vara snabb, teknisk med korta snabba pass där laget spelar nära varandra och anfaller och försvarar tillsammans. Det ska vara hockey med attityd där pucken ska ägas av oss dvs har vi inte pucken så ska vi så snabbt som möjligt ta den tillbaka. I alla zoner. Spelet ska präglas av snabba omställningar med pass framåt så fort vi erövrat pucken (inga bågar och burskydd). Inom dessa ramar ska sportchef, tränare och spelare verka. Självklart ska utvärdering av spelmodell och finjusteringar göras kontinuerligt och tillämpas på alla nivåer i organisationen.
För att illustrera den röda tråden i spelmodellen så väljer jag ut några spelare som passar bra in i en sådan spelmodell (och de kedjor de spelade i) och som representerat klubben genom åren. Lars-Göran Nilsson, Mats Näslund, Andreas Dackell och Ove Molin
SPELMODELL:
Precis om för övriga områden så måste Brynäs välja en spelmodell som det går att succesivt förbättra sig i. Här tycker jag att Manner/staben/spelarna gjorde ett stort misstag i spelet utan puck i egen zon. Där vi tillämpade den spelmodell som Munkas kallar ”igelkotten” dvs att man egentligen, så fort det andra laget får kontroll på pucken i vår zon, ställer upp sig i en passiv box. Detta är en spelmodell som man kan tillämpa som nödåtgärd när det defensiva spelet totalt har gått i baklås men inte som generell spelmodell. Hur ska man kunna utveckla spelet när allt går ut på att inte göra något alls? När fokus är att vara passiv? Att inte göra misstag dvs håll din gubbe/ din yta? Eftersom bristen på kontinuitet vad gäller spelmodell saknats (genom alla tränarbyten) så har spelarna vant sig vid att detta är den enda spelmodell som funkar.
Ska man hitta en avgörande faktor till att vi åkte ur just detta år så är det denna spelmodell eller egentligen brist på spelmodell. En spelmodell som alldeles för enkelt överlåter initiativet till det andra laget. Som gjorde att vi så fort vi gjort ett mål tillät det andra laget att spela resten av matchen i vår zon. En spelmodell som det inte går att utvecklas i.
Vägen framåt.
Jag tycker att det finns något som vi kan kalla Brynäshockey och som spelas av juniorlagen. Problemet är att vi på seniornivå provat så många tränare att vår identitet där är helt utsuddad. Jag tror inte att det är en slump att de två tränare som lyckats bäst de senaste 20 åren är dels Tommy som kom från juniorleden, dels ”Bulan” vars spelmodell stämmer rätt väl överens med vad jag anser vara Brynäshockey. Självklart beror framgångarna för dessa även av bra spelarmaterial mm men jag är helt säker på att även spelmodellen var viktig.
Jag tycker att Brynäshockey (ska) karaktäriseras av att vara snabb, teknisk med korta snabba pass där laget spelar nära varandra och anfaller och försvarar tillsammans. Det ska vara hockey med attityd där pucken ska ägas av oss dvs har vi inte pucken så ska vi så snabbt som möjligt ta den tillbaka. I alla zoner. Spelet ska präglas av snabba omställningar med pass framåt så fort vi erövrat pucken (inga bågar och burskydd). Inom dessa ramar ska sportchef, tränare och spelare verka. Självklart ska utvärdering av spelmodell och finjusteringar göras kontinuerligt och tillämpas på alla nivåer i organisationen.
För att illustrera den röda tråden i spelmodellen så väljer jag ut några spelare som passar bra in i en sådan spelmodell (och de kedjor de spelade i) och som representerat klubben genom åren. Lars-Göran Nilsson, Mats Näslund, Andreas Dackell och Ove Molin
+ 18
Sv: A proposito de nada
Asterix: Hur kan man prata så mycket skit om en annan människa, Lindbäck var anställd av Brynäs för att stå i mål, ett skrivet kontrakt, vill arbetsgivaren att han ska stå så är det hans skyldighet att ställa upp. Annars blir han utan lön, kanske han skulle gått i strejk eller göra uppror mot föreningen för att slippa stå i mål. För det andra: har man överhuvudtaget nån hum hur hockey fungerar så borde du förstå att utan ett bra försvarsspel så är en keeper chanslös att rädda så mycket som du önskar.
Låt det som varit vara och se möjligheterna som Brynäs håller på att skapa. Varför gråta över spilld mjölk
Låt det som varit vara och se möjligheterna som Brynäs håller på att skapa. Varför gråta över spilld mjölk
+ 18
Sv: A proposito de nada
Berge: 5-2 till brynäs i u16 SM finalen... 10 minuter kvar. Lite tro på återväxten iaf heja brynäs
+ 18
Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Säg 3 mer meriterade centrar i allsvenskan som inte är på rejäl dekis.
På allsvensk nivå är Ölund inte bara en stjärna. Där är han han stjärna och och av seriens absolut bästa centrar.
Säg 3 mer meriterade centrar i allsvenskan som inte är på rejäl dekis.
På allsvensk nivå är Ölund inte bara en stjärna. Där är han han stjärna och och av seriens absolut bästa centrar.
+ 18
Sv: Alla Helvetes Kval
{9682}:
Brynäs har alltså 16 raka segrar mot Modo.
16 raka! Hur kan du vara så förbannat korkad att du är här inne och kraxar?
(Resultatraden fortsätter nedanför bilden. Modo har förlorat så många matcher mot Brynäs i rad att de inte får plats på en bild)
Brynäs har alltså 16 raka segrar mot Modo.
16 raka! Hur kan du vara så förbannat korkad att du är här inne och kraxar?
(Resultatraden fortsätter nedanför bilden. Modo har förlorat så många matcher mot Brynäs i rad att de inte får plats på en bild)
+ 18
Sv: Alla Helvetes Kval
{9682}: Är du här och trollar igen Ove? Ni spelar ju för tusan match, är det inte mer spännande i er egen bok? Måste vara jobbigt att vara MoDo supporter….
+ 18



Det var snabbare än jag trodde.
” Så sent som förra veckan spelade han mot Colorado och mötte Mikko Rantanen och Nathan McKinnon (två av NHL:s bästa spelare), och även mot Minnesota. Så han är väl förberedd, vilket känns bra.”
Han är alltså igång med matchandet👍
(var try out i Dallas)