Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Men detta går inte att få in i fbk:ares pyggmehjärna!
En sak gjorde dom rätt igår dom som jobbar som publikvärdar/vakter och det var när dom kastade ut han som kastade in popcornpaketet!
Dom andra jävla asen vid bortastå som var på våra spelare hoppas jag inte får gå på hockey på länge eller aldrig mer!
Thelemakos: " Att jubla är en sak. Men finns ingen anledning till att spelarna ska håna en hemmapublik genom att kasta saker på de, samt slå klubban i plexit precis vid spelargången. Eller hur? är som att be om problem."
Hemmapubliken (iaf de rötägg vi nu talar om) har sannolikt hånat bortalagets spelare matchen igenom men klarar alltså inte själva av att ta lite hån från bortaspelarna vid spelarutgången?
Att våra spelare oprovocerat skulle ha kastat saker på er publik håller jag för högst osannolikt, isf skulle det ha uppmärksammats inte minst av media.
Ett lysande exempel på vilken nivå många av era fans befinner sig på är väl den jätteidiot som kastade in ett popcornpaket efter att Axelsson mkt fult tacklat Bertilsson i ryggen.
Man undrar i sitt stilla sinne vad som föranledde idiotens agerande?
Han var förmodligen djävligt besviken att inte Bertilsson blev ordentligt skadad...
Redigerad kommentar
skaffat sig ett nytt nick?
Så du menar på fullt allvar att det inte tillåtet att håna hemmapubliken
efter en seger? Är LLa så dumma att man lägger utgången under hemma
stå så får man skylla sig själva.
sen, vissa vem du håller på.
Idioter som angriper spelare med tillhyggen kan bevisligen inte kontrollera sina impulser och bör heller inte få vistas i en hockeyarena.
Jag var på matchen och såg vad Brynässpelarna gjorde. Men ni kan ju fortsätta tro att hela ståplats ballade ur helt utan anledning.
Salak känns inte stabil alls och han har blivit mer skakig för varje gång Brynäs har satt press på honom.
Jag efterlyser fortfarande ett rakare spel i egen zon. Rödin gav mig magsår i går. Han är för kåt på pucken och snurrar lite väl mycket i egen zon.
Nyckeln till att vi skall vinna den här matchserien ligger i farten. Snabbare spelvändningar och ett rakar spel in i zonen. Sedan är det bara att börja snurra.
Brynäs vara i ansiktet på Färjestad,spela tufft utan att dra på sej en massa utvisningar.Brynäs måste spela med fart,vi har kvickare forwards än vad FBK har,medans dom har ett tyngre och bredare lag.
Mycket skott och trafik på Salak som ser halvstabbig ut,det ryktas ju om att han är skadad i en axel.
Blir intressant att se hur NC formerar laget nu när Calle också försvann,alternativet är väl att sätta in Larsson som center eller köra med tre centrar och rulla på fyra ytterforwardspar..
Klart att Kahna har mycket hockey i sig. Frågan är väl varför han inte har fått ut det denna säsong. Kan det varit så att han hämnats av skador? Eller menar du att NC ska ta ut laget efter gamla meriter och inte dagsform?
Nu är ju Kahna i bra form och det är slutspel, jag ser det som ett kvitto på att NC kanske inte har gjort helt fel som bänkade en Kahna utan form. Fast det är klart skyller man Kahnas tidigare tappade form på NC så är det ju svårt att göra annat än gnälla även när Kahna nu levererar....
Börjar bli dags att spela hockey FBK-style. Och då menar jag inte att kasta sej så fort en motståndare är i närheten utan att "ta bort" deras stjärnor. Börja med tant Wallin redan i morron.
Fråga 1: var det en olycklig vändning av Järnkrok som gjorde att han fick smällen i ryggen och huvet (= "det nog inte avsiktligt att sikta på ryggen (checking from behind) och huvudet (checking to the head)" tyckte domarna) och
Fråga 2: var det en våldsam tackling mot sargen med fler än tre skär, en s.k Boarding? (= "tänkte inte på de" sa domarna)
Inkompetent. Men mysteriet löst. Domarbyte måste vara en självklarhet.
Redigerad kommentar
Vi kör den här när FBK kommer in på isen i Läkerol Arena imorgon. Det skulle ta psykningarna till en helt ny nivå ;)
Har saknat trashtalket hittills men nu jävlar är det slutspel hörrni! =)
Helt perfekt att det är Granström som drar igång hela karusellen också. Han spelade tufft och var jobbigt att möta, han avgjorde matchen i sudden och han psykar FBK efter matchen.
Känns som om FBK kan börja fokuser på fel saker=fokusera på Granström! Det är så vi vill ha det!
Härligt Grana!
Redigerad kommentar
Det är många känslor som rörts om i och med skadan på Järnkrok. Hyperviktig match i mogon. Den är värd en miljon plus. Vinst i morgon och man säkrar ännu en hemmamatch.
Tänk om det blev fullsatt på måndag.
Sundlöv vill också vara med och trashtalka.
Men jag håller med om att nu jävlar har domarna och även domarbasen satt ribban så det verkar ju vara fritt fram och skada tongivande spelare så vilka tycker ni vi sak börja med?
Jag tycker att först knätacklar vi sönder Dickens knä sen kan vi tackla sönder Wallins axel eller rygg eller ja spelar ingen roll bara dom blir borta lika länge som Järnkrook!!!