Laget säsongen 2015/2016
Måtte jag ha fel! - gd.se
Anser han är den viktigaste länken. Gör alltid jobbet och är en allroundspelare. Han är bra på allt men har ju inte Sweatts speed. Dock hyfsad fart, bra spelsinne, hyfsat skott, bra händer. Dessutom en tvåvägsspelare vilket gör honom extremt viktig...
Peja:"Källa?"
Du får helt enkelt lita på mig. Det är samma person som gav mig infon om Haris återkomst i Modo innan det ens florerat som ett rykte.
Sweatt har sin fart och är hyggligt målfarlig, men i grunden ingen målskytt.
Har är väldigt beroende av Scott och Rödin, därför är han minst umbärlig i femman och den som är enklast att byta ut sas.
Ngt ex Wallace har visat, som gjort det riktigt bra och fullt godkänt.
Därför är han den svagaste länken i förstafemman, det fattar alla som kan lite hockey.
Sen blev det fel om Brodin, han går in i vilken andra- eller tredjefemma som helst, inte första- eller andra. Jag försökte redigera inlägget när jag upptäckte skrivfelet men det blev nåt strul och ändringen verkställdes aldrig.
Känns iaf skönt inför nästa säsong, att det räcker om vi signar Sweatt för 500.000/mån och sen fyller på med 5 junisar som ersätter Djoos, Slovak, Wallace, Brodin, Blomman, Kilas och Eklund.
Har du nån ide om vilka junisar du isf har i åtanke?
Men vem ska ta över Blommans kontrakt? Sen ska väl Nordans och Eklunds kontrakt lösas oxå.
Tror inte att Dif intresserade att ta över Eklund, söker nog nått bättre..
Nä Blomqvist blir nog kvar. Eklund med.
Redigerad kommentar
Och som bifhjärta helt riktigt påpekar: Brodin håller nästintill landslagsklass och går in i vilket SHL-lag som helst i nån av första eller andrafemmorna.
Var mkt bra ihop med Enterfeldt, men sen dess har han haft det lite tyngre med framförallt målskyttet. I övrigt en oerhört nyttig och tung forward som alla lag måste ha för att gå långt.
Kihlström och Eklund har gjort det Ok men inte mer, möjligtvis att det går att hitta fullgoda ersättare i AS men svårt att säga. Känns som att det isf måste till nåt från bättre ligor om man vill vara säker på att verkligen få nåt bättre i utbyte.
Blomman har varit fullt godkänd, har stort klubbhjärta och är också en spelare som inte syns så mkt men är väldigt nyttig. Har ju också mer eller mindre skolats om under både TJ och Bulan, så det finns nog lite mer utveckling där vad gäller anpassing till hans nya roll i laget.
Redigerad kommentar
Huge:
Kilhström, Eklund, Blomman och Brodin tillhör alla de sämre i ert lag. 3e, 4e femman material i bästa fall, alla utan anknytning till klubben förutom den anonyme Blomqvist. Varför inte satsa på någon ung och/eller hungrig spelare i dessa mindre roller? De blir sedan billigare, och då kan ni plocka in någon storfräsare för första/andra.
Tror dock att det krävs lite mer än junisar och AS-spelarr för att ersätta spelare som Kilas, Eklund, Djoos, Blomman, Brodin och ett par till, om vi på allvar ska kunna ta upp kampen i det absoluta toppen.
Men i övrigt håller jag med: våra unga killar ser riktigt bra ut, framförallt Nörstebö som äntligen har fått sitt genombrott efter att ha jobbat hårt och inte gett upp.
Vi talar om rimligheten i att ge en kugge i förstafemman (dessutom den minst viktiga enligt min mening) 500.000/mån eller ännu mer och som förmodligen krävs för att vi ska kunna behålla honom, när vi samtidigt måste ersätta alla andra potentiellt dyra spelare som krävs för att kunna uppfylla de krav som Biffen ställer på nästa säsong.
Det måste ju finnas NÅN form av rim och reson när man som läktarcoach sitter och försöker sätta ihop ett lag och som dessutom ska vara anpassat till vår ekonomi.
Huge:
Wallace var bra sen han kom in hos er. Slovak var er bästa back sen han kom in. Resten av de du nämner är inte svåra att ersätta med juniorer eller allsvenska nyförvärv. Tror att många av era unga killar är redo för större roller, Nörstebö, Lindbom, Lööke, Brodecki mm.
Ser ljust ut för er även om ekonomin och publikintresset inte är det bästa.
Redigerad kommentar
Du tror alltså att det räcker för ditt krav: att kunna matcha SAIK om guldet?
Fortfarande inget konkret om hur du har tänkt dig få ihop ekvationen rent ekonomiskt.
Hittills bara blahablaha och ologiska kullerbyttor.
Peja: Det gör ju att Davidssons lön låter ännu sjukare..:)
Så ditt inlägg blir ännu en gång rent blaha
Redigerad kommentar
Biffen tycks tro att BZ sitter på nycklarna till Fort Knox, det är ju den verkligheten han uppenbarligen utgår ifrån.
Skrattretande är väl bara förnamnet, om man säger så...
Det händer inte ofta😄
Det var den värvningen son Bz gick ut och kritiserade med att lönerna var galna.
Men och andra sidan fick Fbk 10 miljoner an Karlstad kommun för att täcka upp att Chl hade vart ett fiasko publikt.
Då kan man värva sånt oxå..
Klart att det finns pengar att ge Sweatt 500.000/mån.
Men pengarna ska ju även räcka till alla andra förlängningar/nyförvärv/sparkningar som du kräver och som måste till för att vi ska kunna matcha SAIK på allvar.
Man kan inte både ha kakan och äta den samtidigt, men i din värld är det tydligen inga som helst problem och fullt naturligt.
Vikande publiksiffror och skenande spelarlöner gör att ansvariga som lever i verkligheten och inte i din drömvärld, måste anpassa sig till fakta och inte fiktion.
Så hur har du nu tänkt dig att vi ska finansiera följande, med den ekonomi vi rimligtvis har till förfogande:
Rödin 300.000/mån
Sweatt 500.000/mån
Wallace/ersättare 200.000/mån
Slovak/ersättare 250.000/mån
Djoos ersättare 250.000/mån
Ersättare för Kilas och Eklund 150.000/mån
Ersättare för Brodin
Sparka Blomman värva ersättare och stå där med dubbla löner.
Vore kul om du kunde redogöra för hur du tänkt dig att ekvationen ska gå ihop, och inte bara likt en papegoja tjata om att Sweatt är värd sina pengar, för det har liksom inte med sakfrågan att göra.
Redigerad kommentar
Han fick inte förnyat med Leksand och ville mkt gärna hem till Gävle igen, det märktes på hans uttalanden.
Var nog isf mer det sociala och brynäshjärtat som avgjorde för hans del, när Sundlöv lockade med spel. Och iom att han som du säger värvade som tilltänkt sniper så har han säkert haft en bonusklausul som höjer lönen vid viss produktion och vice versa: sänker eller bibehåller lönen vid utebliven dito.
Annars har han glädjande nog genomgått en metamorfos som emellanåt inte är helt ovanlig: en spelare får till sist en helt annan roll än vad både han själv och tränarna från början tänkt sig, och gör det dessutom riktigt bra.
Skulle vilja se Anton Lander och ev. Leon Bristedt in på två centerroller.
Sweatt är mest beroende av sin omgivning av de 3 i hans femma. Scott och Rödin är mer allround och inte alls lika beroende av Sweatt som vice versa.
Det är dom som lite hårddraget driver femman på ett mer markant sätt än Sweatt och är mer till för Sweatts skull än tvärtom, sas.
Om du vill att femman ska fungera ungefär lika bra med en ersättare nånstans så blir Sweatt den som Bulan alla dar i veckan väljer att plocka bort.
Därför är både Scott och Rödin de starkaste länkarna eller Sweatt den minst svaga om du så vill.
Egentligen obegripligt varför jag ska behöva sitta och förklara självklarheter.
Och nej: Sweatt är därmed inte sämre individuellt än sina kedjekamrater.