Nästa säsongs tränare
Bissett19: "Nyström på Expressen tycker till om CZ och rangordnar ES-tränarnas insatser denna säsong."
Klockrent av Nyström.
Det är ju det jag alltid sagt: murvlarna har stenkoll... :-)
Känns som att CZ fått slita lite mer för sina framgångar, ideliga skador med påföljande omgrupperingar i laget.
Hardy har mer åkt på en liten räkmacka, lätt överdrivet, iom att han passar sällsynt bra som tränare till det material och det spelsätt Djurgården har.
Sen är det även tillfälligheter som spelar in. Får man ex en bra start och kan bygga på den så är det lättare att jobba i medvind än i motvind.
Så med alla faktorer i beaktande håller jag ändå CZ som knapp etta i den här iofs ytterst subjektiva rankingen.
är ju nöjda med honom. Annars så kan vi alltid ta över Challe ;-)
...Jag kan säga alla i Brynäs bara har positiva saker att säga om Czarnecki, det är väldigt ovanligt, säger Andreas Dackell.
Tvåmålsskytten mot Timrå Magnus Kahnberg håller med:
– Jag vill absolut ha Niklas kvar som tränare, jag är rätt säker på att alla i laget vill det. Han gör det enkelt och stökar inte till sakerna, säger Kahnberg.
Med samma motivering som tidigare, att spela underhållande och att vinna går faktiskt att kombinera
mmm...vi får se HGK och Engwall tycker att detta gör det lättare att locka publik till LA i framtiden...
100 års jubileum med 1,9 gjorda mål i snitt, defensivt geggigt spel, ett anfallsspel som istf att vara rakt utgörs av överkonstruktivt sidledsspel utan skott på mål...Nej tack!
Hade man knutit upp Bäcklin till A-laget då hade du väl gnällt på det, nu när han ev är på väg till en annan ES-klubb så gnäller du för det..
Och till nästa säsong får HGK ytterligare 8 miljoner att bolla med förutom dom 17 millarna som brukligt är.
Vi ska nog vara jävligt glada att vi inte kommer spela KS i år.
Ishockey | svt.se
Visst det är det så,men glappet ner till dom allsvenska lagen bara ökar...
MarcusElving: Jag ser helst att man erbjuder Bäcklin en tjänst som assisterande tränare till Cz.
Vi behöver få in lite nytänk samt en tränare som har stor vana och kunskap om våra talanger. Den kunskapen har Mats och är därför solklar för A-laget.
Ponera att han skriver på för t ex Timrå.. Vilket lag kommer då att rycka ivåra talanger? Bäcklin har ju massor av gratis scouting genom sitt nuvarande jobb...
Gör det nu, innan han signat för några andra
arbetarbladet.se/nyheter/bloggar/1.506888
Brynäs och HV seger kommer gör mig rik..
Man kan ju ställa motfrågan till NZ också för dendelen, men Wikegård får väl anses som något mer erfaren, i alla fall på elitnivå..
Skall vi nu byta tränare vilket jag inte tycker så får du nog bli avsevärt bättre än Wikegård...typ Lasse Falk eller dylik:-)
Vad hade inte du bytt mot CZ? Jag ger mig f-n på hade du hellre att ställt in min svärmor i båset....
Det framgår med allt tydlighet vad du tycker om vår utmärkte tränare som jag med stor glädje noterar kommer att förlänga sitt kontrakt!
Bra jobbat Sundlöv!
Nu kan vi gå i ide i två säsonger, för några framgångar lär det då inte bli.
Wikegård har inte lyckats, och han har själv erkännt att han var feg. Men han har en spännande syn på hockey. Inte smart alla gånger, men underhållande, som jag definitivt tror kommer bära frukt om han spelar den fullt ut om det visar sig bli skellefte för hans del.
Sen är jag jävligt nära en hjärnblödning nu, jag vet inte HUR många gånger, oftast Nolander har pucken mitt på blå i PP ALLA andra är mellan honom och målvakten, Kahnberg står redo i värsta Brendl-stil och får ALDRIG pucken.
Den röda tråden i det här inlägget är således att värmland borde sprängas.
4-2