1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779089 inlägg · 7967 ämnen
3038834 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Hm jag är inte övertygad med dessa backar.. men du har nog rätt.. tveksamt om det kommer in nåt nytt där.. blir nog en ny tuff säsong..

Sv: A proposito de nada
Backsidan ser väldigt bra ut jämfört med förra året. Känns som det även kan uppstå en konkurrens om platser som enligt mig endast är en bra sak. Om allt faller på plats kan vi ha en av dom bästa defensiverna i ligan.

Men jag blir orolig kring forwardssidan pga vad som händer med Gästrin. Hoppas verkligen Alcen har något på kroken och kan ha lite is i magen och inte bara panikvärva något halvdant. Jag har fullt förtroende för Alcen så jag tror han har grejer på G.

Känns jobbigt att sitta och vänta på vad som händer med Järnkrok, Nylander, Pettersson och Gästrin. Det kan ju vara så att vi får svar väldigt sent inpå säsongen om inte till och med efter den börjat.

Finns det några intressanta namn där ute? Har vi några epnördar och hobbyscouter därute som kan slänga ut några namn?

Sv: A proposito de nada
parks: back kommer inte komma nån mer. Tro mig. Boken blir en ren bonus om det blir så.

Sv: A proposito de nada
Silfver: Peter var en av dom allra trevligaste att surra med under mina år som materialare.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Knepigt pussel. Kanske något för Maskens ersättare att hantera (var han nu är..)?
Men Djoos och Juuso ihop blir bara roligt när man säger det högt.

Sv: A proposito de nada
Välimäki och Carlsson förra säsongen. Välimäki imponerar i produktionen medan Carlsson har lite finare xG- och corsi-siffror, samtidigt spelade Välimäki bara 27 matcher så underlaget är inte det bästa.
Uppladdat:

500x0-img0334.jpeg

500x0-img0335.jpeg


Sv: A proposito de nada
Silfver: Djoos kör ju hårt och verkar bli i form till uppropet i höst.
Undrar hur det påverkar?

Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Sannolikt en mer skridskoskicklig back typ AA eller Norlinder. Eller varför inte unge herr Johansson?

Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Svårt att tro Gälla rubbar Bertil/Kinnvall i första taget. Jag skulle kunna se honom med Norlinder

Sv: A proposito de nada
Undrar vem man ska spela Juuso med, Kinnvall kanske?

Sv: A proposito de nada
Lemp: Hur ska man tolka det?
Betyder det inte att han inte är inräknad från att inte vara borträknad?

Sv: A proposito de nada
En riktigt bra back till , Nylander, Järnkrok så hade jag vart ganska nöjd=)

Sv: A proposito de nada
Charles:
Är då Alexander Nylander, 28, aktuell för SHL-spel kommande säsong?

De signaler Silly-surr får är att det inte är så. Snarare att huvudspåret är fortsatt spel utomlands.

Som sagt, man ska nog tona ner förväntningarna.


Sv: A proposito de nada
Lemp: han spelade finalen i ahl nu mot välimäkis lag. Så vi lär se vad som händer dom kommande dagarna. Noah Philip blev klar för hv nu idag

Sv: A proposito de nada
Silfver: Skulle nog inte ta det som en absolut sanning. Mediauppgifterna därefter har påtalat motsatsen. Han skulle nog redan vara klar för en klubb i Sverige om han hade bestämt sig för det redan i mars.


Sv: A proposito de nada
Erat: Du får gärna motbevisa mig, men tror inte han har uttalat sig alls kring en eventuell flytt hem till Sverige. Känns som det byggs upp förhoppningar baserat på ingenting.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: och farbror Peter har spelat i Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Erat: Bäckis bodde väl hos Nylanders när han var färsk i NHL så finns ju stark personlig koppling i o f s.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.

Sv: A proposito de nada
Neophyt: han har väl gått ut med att han ska spela i Sverige igen? Tror inte dif är aktuellt och ser vi till närheten till Sthlm lär vi ligga bra till

Sv: A proposito de nada
Neophyt: Var bara något smått i aftonbladet om att Brynäs uttryck intresse diverse veckor sen om det skulle bli Sverige. Men att han i första hand siktade på att stanna kvar i nordamerika, så särskilt konkret är det inte.

Sv: A proposito de nada
Erat: Jag har läst länge nu om A. Nylander som ett potentiellt nyförvärv till Brynäs. Låter onekligen intressant men ligger det något konkret bakom de förhoppningarna/spekulationerna?

Sv: A proposito de nada
Jugge: Vår nya Dastous?

Sv: A proposito de nada
Får se om vi kan jobba in Alexander Nylander nu

Sv: A proposito de nada
willyyoung : Du är ju rolig du...
För ett tag sen så skrev du Att landar JA denna värvning så börjar du tro på livet igen
O nu är

Sv: A proposito de nada
Erat: Japp, en Sportchef ingick.

Sv: A proposito de nada
Huge: många härinne som sitter med spåkulor från Temu

Sv: A proposito de nada
Samsung: Hahaha dåligt utbud... Den har man inte hört tidigare!

Sv: A proposito de nada
Samsung:
Nytt avsnitt ute med Uppe på Sätraåsen.

Gäst är Bobby
Suverän kille som det finns chans att få behålla LÄNGE

Sv: A proposito de nada
ME88x: Jag fick hans namn igår att Brynäs visat intresse iaf.
Fick även höra att det som vanligt är riktigt dåligt utbud, spelare från allra översta hyllan fanns det någon, men är väl många som söker dem samt att de väntar säkert in erbjudanden från NA.

Sv: A proposito de nada
Alltså jag vill fortfarande inte få upp förhoppningarna för mycket, men Juuso är en riktig klassvärvning alltså.

Sv: A proposito de nada
Vet inte om det har uppmärksammats tidigare, men Roman Ahcan följer Björklöven på Instagram. Kan det vara något på gång?

Sv: A proposito de nada
Välimäki... Bra ålder på honom också.

Sv: A proposito de nada
willyyoung : Därför att INGEN kan vara 100% säker på att en värvning blir lyckad.
Om du nu inte är klärvoajant och kan se in i framtiden, förstås

Sv: A proposito de nada
Bob: Varför är jag inte 100% säker på denna värvning?

Sv: A proposito de nada
Silfver: Han rörde sig inte särskilt snabbt de två matcher jag såg från denna säsong, det gjorde han inte. Tror han kan blivit ganska hämmad av en andra korsbandsoperation, men förhoppningsvis kan han fortfarande ta igen lite och blomma ut om inte annat så mot slutet av säsongen/år två. Kan han bara röra sig okej så är det ju en mkt begåvad back, av meriterna att döma

Sv: A proposito de nada
Milton Gästrin trejdad till ST.Louis. Då löser väl Sjödda låneavtalet nu då

Sv: A proposito de nada
Peja: Frågetecknet gäller väl anpassningen till stor is. Skridskoåkningen tycks vara medelmåttig men med ett extraordinärt spelsinne så kan det vara hanterbart (i vaje fall i teorin).

Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Carolina kan inte återkalla Välimäki under säsongen då han inte har något kontrakt med dem utan endast med Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Peja: Borde vara en tung utgift i Hushållskassan också. Finns det mer utrymme?

Sv: A proposito de nada
Här kommer en laguppställning (var längesen) med mina drömnamn. Ej så realistiskt. Jag vet.

MV:
Chrona (Källgren)

Backpar:
Välimäki - Boqvist
Kinnvall - Hägg
Andersson - Bertilsson
Norlinder - Johansson

Kedjor:
Silfverberg - Larsson - Bellows
Rödin - Järnkrok - Nylander
Trivigno - Bäckström - Pettersson
Lindblom - Ölund - Gästrin
13e:
Fjällby

Extra:
Djoos, Raftheim
Forslund, Hillström, Sundqvist

Sv: A proposito de nada
Peja: Gästrin blev precis involverad i en trade, rättigheterna flyttade till Blues. Får se hur det påverkar utlåningen.

Sv: A proposito de nada
Silfver: Håller med, helt klart en toppvärvning på pappret. Blir spännande att se om han kan leva upp till sitt CV.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Alla är nog lite salong, men Juuso Välimäki, där har vi grejer.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Då skulle jag vara rätt nöjd :)

Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Är du salongs?? 1-2 backar till?? Hahaha

Sv: A proposito de nada
IronKrook: En Lind är ju alltid magisk i Brynäs dressen.

Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Hade varit fint att få in Boken sent i augusti. Så som Soda blev en bonus värvning.
Tänk om Alcen landar dessa innan första shl matchen, Boqvist, Järnkrok, Nylander.

Sv: A proposito de nada
Jugge: Lite lustigt att allt fler silly saker läcker. För nån säsong sedan läckte ju i stort sett ingenting. Nu har väl media snappat upp massa innan det blivit officiellt.

3038834 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)