Så får du använda upphovsrättsskyddat material | JournalistförbundetUpphovsrätt: Regler för citat och kopiering av texter - PRV
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Nej. Vi respekterar deras copyright, finns även i HS regler.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Själv sitter och hoppas att man få läsa om ny värvning medans dricker en kall vid medelhavet men inte då bara en massa gny och om JA
Sv: A proposito de nada
Samsung: Sportbladet rankar de 30 bästa värvningarna hittills. Trots alla miljoner plus har Brynäs en spelare med på listan - på plats 27.
Alcén får nog ställa in sina semesterplaner.
Alcén får nog ställa in sina semesterplaner.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Kanske vart uppe redan.
Islanders kommer inte ge Boqvist ett Qualifying offer, så han blir UFA from 1a Juli.
Kommer Adam nöja sig med ett tvåvägs nånstans?
Ytterst tvek att han blir erbjuden ett envägs.
Brynäs chanser ökade med nån procent här iaf.
Islanders kommer inte ge Boqvist ett Qualifying offer, så han blir UFA from 1a Juli.
Kommer Adam nöja sig med ett tvåvägs nånstans?
Ytterst tvek att han blir erbjuden ett envägs.
Brynäs chanser ökade med nån procent här iaf.
+ 9
Sv: A proposito de nada
LevelReset: jag postade nästan samtliga på under 5 min. Inte direkt så jag sitter här på HS timme ut och timme in...
Sv: A proposito de nada
Auchinleck:
Om man får fram tillräckligt många bra spelare så hamnar man nog där. Några blir ordinarie i NHL men några misslyckas och en hyfsat stor andel av dem kommer tillbaka till klubben med svansen mellan benen.
Om man får fram tillräckligt många bra spelare så hamnar man nog där. Några blir ordinarie i NHL men några misslyckas och en hyfsat stor andel av dem kommer tillbaka till klubben med svansen mellan benen.
Sv: A proposito de nada
Den här backen hade man gärna sett i Brynäs på flerårskontrakt baserat på hur han spelade i VM. Han är ingen Välimäki men han skulle nog vara riktigt vass i SHL.
+ 1
Sv: A proposito de nada
ellis: "Låt du alla ha sina enskilda uppfattningar bara, utan att agera rektor utrustad med huggormstunga, så blir det nog bra..."
Har Stefan R 63 eller nån annan förbjudit vår skvallerkärring att ha sina enskilda och tokroliga uppfattningar härinne då?
Som magister måste jag påpeka att din huggormsliknande rektorstunga är lite fel ute i det här fallet, Pettis är och har alltid varit fullt tillåten att skvallra och skriva tokroliga inlägg så mkt han vill...
Har Stefan R 63 eller nån annan förbjudit vår skvallerkärring att ha sina enskilda och tokroliga uppfattningar härinne då?
Som magister måste jag påpeka att din huggormsliknande rektorstunga är lite fel ute i det här fallet, Pettis är och har alltid varit fullt tillåten att skvallra och skriva tokroliga inlägg så mkt han vill...
Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps:
Det är bortsett från dollarsmulorna helt ointressant att utbilda spelare för NHL (och AHL och Schweiz). Skall vi ha nytta av juniorverksamheten så behövs spelare som tillför många matcher i Brynäs.
Allt annat göder NHL.
Oprimalt med dagens system/avtal är draft, signa, 4 miljoner, inte platsa i NHL, vända hem, spela i Brynäs, vinna guld.
Det är bortsett från dollarsmulorna helt ointressant att utbilda spelare för NHL (och AHL och Schweiz). Skall vi ha nytta av juniorverksamheten så behövs spelare som tillför många matcher i Brynäs.
Allt annat göder NHL.
Oprimalt med dagens system/avtal är draft, signa, 4 miljoner, inte platsa i NHL, vända hem, spela i Brynäs, vinna guld.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Jugge: Vi hade ju 4st förra året i draften, det måste ju anses som bra ? Sen att inte bli draftad i 18-20 års ålder säger ju inget om hur bra man är mellan 27-35 års ålder.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kreativitet kan också slå fel ibland, men det är inte fel att tänka högt!
Sv: A proposito de nada
Peja: Om man leder utvecklingen behöver man varken säga det eller ha det som mål.
+ 1
Sv: A proposito de nada
magr: ! Ett utmärkt läge för drivna personer att göra underverk.!
Menar du avel?
Måste fundera lite innan jag tackar ja till att ställa mig till förfogande.
:-)
Menar du avel?
Måste fundera lite innan jag tackar ja till att ställa mig till förfogande.
:-)
Sv: A proposito de nada
ellis: Petis måste ju va beredd att få hugg tillbaka när han slänger ut sig sina tokigheter det är så uppenbart att han bara gissar osv..o kläder in det i ...som att han vet.
Jag vet att leda ett lag så därför kan jag uttala mig om det ...
Jag vet att leda ett lag så därför kan jag uttala mig om det ...
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: Det finns potential i Brynäs IF. Det vill säga ett stort glapp mellan nuläge och max vad föreningen borde kunna bidra till draften. Ett utmärkt läge för drivna personer att göra underverk.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: 24 svenskar draftade varav ingen från Brynäs. Leder svensk hockey som ambitionen är gör man sannerligen inte.
Att leda utvecklingen av svensk hockey är så klart inget som sker i en handvändning. Föreningen var ju nere och krälade i träsket för bara ett par säsonger sen. Eller det som modoiterna kallar den roligaste hockeyn
Men de senaste årens grymma ekonomiska resultat gör ju så klart att föreningen kan vara med och konkurrera på sikt. Sen har ju en klubb som HV över tid bevisat att pengar inte betyder ett skit. Det behövs ju kompetent personal också
Vi skulle ju behöva få in någon riktigt kompetent person som hanterade juniorerna, likt Tomas Thelin tidigare.
Att leda utvecklingen av svensk hockey är så klart inget som sker i en handvändning. Föreningen var ju nere och krälade i träsket för bara ett par säsonger sen. Eller det som modoiterna kallar den roligaste hockeyn
Men de senaste årens grymma ekonomiska resultat gör ju så klart att föreningen kan vara med och konkurrera på sikt. Sen har ju en klubb som HV över tid bevisat att pengar inte betyder ett skit. Det behövs ju kompetent personal också
Vi skulle ju behöva få in någon riktigt kompetent person som hanterade juniorerna, likt Tomas Thelin tidigare.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: En liten notis mitt i sommarvärmen och denna fantastiska silly säsong.
Har vissa inget bättre för sig än att verkligen bo här på HS timme ut och timme in..? Skapligt trötta liv.
Nu ska du nog inte kasta sten i glashus Du spammar ju forumet till och från med inlägg högt och lågt
Har vissa inget bättre för sig än att verkligen bo här på HS timme ut och timme in..? Skapligt trötta liv.
Nu ska du nog inte kasta sten i glashus Du spammar ju forumet till och från med inlägg högt och lågt
+ 4
Sv: A proposito de nada
LevelReset: 24 svenskar draftade varav ingen från Brynäs. Leder svensk hockey som ambitionen är gör man sannerligen inte.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Låt du alla ha sina enskilda uppfattningar bara, utan att agera rektor utrustad med huggormstunga, så blir det nog bra...
Sv: A proposito de nada
En liten notis mitt i sommarvärmen och denna fantastiska silly säsong.
Har vissa inget bättre för sig än att verkligen bo här på HS timme ut och timme in..? Skapligt trötta liv.
Har vissa inget bättre för sig än att verkligen bo här på HS timme ut och timme in..? Skapligt trötta liv.
Sv: A proposito de nada
slöhög322: Lysells rättigheter blev precis flyttade till Colorado. Så han blir kvar där.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Nu har de nämnts fabian lysell både hos biferik på x och hos hockeynews.
Känns som långskott men vore ju coolt.
Känns som långskott men vore ju coolt.
Sv: A proposito de nada
En spelare i min division2 klubb(gick upp till ettan i år) blev alltså precis draftad på 61:a plats riktigt sjukt vad kul för han!
+ 6
Sv: A proposito de nada
Peja: Ja det viktigaste är gnällandet i sig, inte vem det gnälls på. Finns inget härligare än att få gnälla på andra tillsammans med andra, och hitta alla negativa vinklar som går. Det är till och med härligare än att vara Brynäsare :)
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfver: ibland kan det vara bra att vara fattig alltså. Då måste man anstränga sig och hitta såna fynd som Barkemo, Freij, Genborg,Juel m.m. och teckna kontrakt tidigt, innan dom visar vad dom kan!
+ 4
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
8. Lär av SAIK hur man spelar final 10 år av 16. Och gör det bättre.
8. Lär av SAIK hur man spelar final 10 år av 16. Och gör det bättre.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Peja:
Det är mycket mer vägvinnande att gnälla efter ett guld. Men det är långt mellan gångerna.
Det är mycket mer vägvinnande att gnälla efter ett guld. Men det är långt mellan gångerna.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Tom Topp: Vi är väldigt bra på vissa delar, mindre bra på andra. Olyckligtvis så hänger de ihop i längden.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Tom Topp: MoDoiter går runt i livet och vet att vi alltid är bäst. Därför inte så mycket kaos.
+ 1
Sv: A proposito de nada
En tanke från en fattig Timråit är att ni har dragit in 40 miljoner på två år och får inte ihop laget före midsommar! Om inte annat så kommer det bli dyrt, tur att ni har pengar!
+ 9
Sv: A proposito de nada
Joppe: Ni har gjort det jävligt bra från HA, måste erkänna det nu. Tagit in rätt människor på positionerna.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
Det är den enda konstanten i universum.
Gnäll på Alcén.
10 år efter han slutat kommer det att vara ett toppämne.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Vad tror vi är troligaste scenariot då?
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
1. Alcen presenterar någon avdankat 34-årig snubbe med 300 nhl-matcher som harvat i AHL ett tag och ökar efterfrågan av Columbiansk näsgodis i lokalområdet till den grad att det blir ett nytt gängkrig framåt mitten a juli.
2. Brynäs presenterar två värvningar av hög till väldigt hög hylla om en vecka och får alla att hålla käften, en ytter och antingen en förstaback eller center arav den sista är mer spektakulär.
3. Vi går in i säsongen med någon extra junior och hoppas på att Victor Johansson slår igenom och Djoos kommer tillbaka i gott slag. En förstacenter som inte skulle träffa en lada innifrån men skickat fylleutmaningar till Mike Tyson presenteras i oktober och får fem matchers avstängning första gången vi spelar mot Brendan Shinnimin.
4. Hillström får gå in som ordinarie och alla hyllar modet att satsa på juniorer. En halvtråkig back värvas och gör ok ifrån sig. Tre skador senare förlorar vi sju av åtta matcher i november och alla förbereder sig för kval. Alcen lägger hela jävla lönebudgeten på ett NHL-reject som ska frälsa oss och vi slutar 10a.
5. Solen exploderar och vi slipper bry oss.
6. Alla värvningar är klara och detaljer återstår innan alla presenteras på en gång. Vi konkurrerar om favoritskapet inför slutspelet.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Jugge: Absolut. Det jag menar är inte att Alcén bör lämna nu eller om ett år, det jag menar är att cykeln börjar gå mot sitt slut. Det vore inte konstigt om han lämnar om två år. Rent krasst har hans edge som sportchef varit att han rent åldersmässigt var ganska nära många spelare, särskilt hemvändare, och har haft en god relation med dessa sedan många år tillbaka. Den fördelen kommer han ha allt mindre av ju mer åren går eftersom ålderskillnaden mellan honom och spelarna blir allt större, och om några år har han inte längre spelat med några potentiella hemvändare.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
Om man ser till de andra värvningarna, alltså inte hemvändarna, så händer det ju att han gör bra rekryteringar men tycker ändå det är ganska uppenbart att han inte håller toppklass när det kommer till att rekrytera utifrån. Att man är fyra man kort i slutet av juni, förmodligen fler man kort än någon annan SHL-klubb just nu, säger tyvärr ganska mycket om hur svårt Brynäs har att rekrytera spelare utifrån. Det finns egentligen ingen rationell anledning till att Brynäs fortfarande har så svårt att rekrytera utifrån, det är svårt att landa i någon annan slutsats än att de sportsliga ledningarna är vassare i flera av konkurrenterna.
NHL-draften är heller inget att hänga i julgranen numera. Förra säsongen fick man många spelare draftade men lågt. En klubb som Leksand, som omöjligtvis kan sägas ha bättre förutsättningar, får fram betydligt vassare spelare från sitt hockeygym. Även en spelare draftad ganska sent i första rundan i år. Därför tror jag det var smart att ta in unga spelare utifrån till A-laget denna silly season.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Peja: Alcén har ju kontrakt i 2 år till, så han lär vi få dras med åtminstone tills dess.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Gälla däremot skrev ju ett 2 + 1 år, så det är ju optionsåret som han då eventuellt skulle vilja skippa. Ingen dramatik överhuvudtaget som jag ser det. Vad som däremot är tråkigt är om det börjar läcka från Åsen igen som tidigare.
Länkar:
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
Brynäs IF förlänger med Johan Alcén som sportchefNiklas Gällstedt förlänger som huvudtränare | Brynäs IF
+ 4
Sv: A proposito de nada
Huge: Nytändning tror jag är feltänkt, jag tror snarare att han vill ta sista chansen att träna ett schweiziskt lag innan pensionen. Att han inte gör det redan nu skulle kunna vara att han känner att det finns unfinished business i Brynäs eller helt enkelt att öppningen som huvudtränare i Schweiz finns först säsongen efter.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
Nej, 6 år är inte onormalt länge som sportchef men det är fullt normalt att cykeln börjar gå mot sitt slut efter 6 år.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Peja: Håller med när det gäller tränarfrågan, det mest sannolika är väl att Gällstedt helt enkelt känner att han gjort sitt i Brynäs och vill göra nåt annat, där utlandet verkar locka mest efter tiden i Schweiz.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
Övriga familjen har säkert också en del i beslutet.
När det gäller Alcen och sportchefer i allmänhet så känns 6 år i jobbet mer som en normallång tid på posten, iaf inte onormalt lång.
Det är ju mest den lite tokroliga teorin att Gällstedt skulle vilja sluta pga att Alcen inte lyckats få laget klart innan midsommar, som man skrattar lite åt.
Hade det stämt, varför väljer då Gällstedt att i onödan genomlida denna säsong istf att säga upp sig på momangen?
Han vill helt enkelt byta miljö och få en nytändning, svårare är det nog inte.
+ 1
"Citat i andras texter är tillåtna om källan anges och upphovspersonens ideella rätt inte kränks. Citatet får användas för att till exempel förstärka eller belysa ett påstående, men endast inom eget skapat arbete. Ett citat får inte vara längre än vad som är motiverat av ändamålet. Det betyder att man inte får använda citat bara för att göra en text mer läsvärd."