Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Tror ni inte att det finns en tanke kring att grönberg ska känna på seniorhockey? Tänker att det kommer nån gammal rutinerad efter gälla och att grönberg ska gå bredvid. Eller är det Eriksson som ska flyttas upp? En vild chansning som tar över gälla Tommy Jonsson.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Självspelat piano under hans första 2 säsonger. Jag hade kunnat träna dom med samma resultat. Precis som jag hade kunnat göra sista guldsäsongen. Vad gör tex Tommy Jonsson efter kicken i LHC.. jobbar knappst med hockey längre. Lägger dessa fantastiska säsonger på rutinerade spelare/fantastiska spelate/unga spets talanger mer än Gälla/Tommy Jonsson.
Och nej jag är inte på fyllan. Jag har inte druckit alkohol på nästan 8 år.
Men det blåser inte direkt ljusa vindar om Brynäs sista dagarna. Först fiaskot med Jusso. Sen kommer detta ut med Gälla innan laget ska kliva in i ny säsong. Många parametrar som liknar kaos klubben HV71.
Därav att jag blir less!
Är Brynäsare och kommer alltid vara. Men har starka åsikter och tycker så mycket kan och bör göras bättre.
Självspelat piano under hans första 2 säsonger. Jag hade kunnat träna dom med samma resultat. Precis som jag hade kunnat göra sista guldsäsongen. Vad gör tex Tommy Jonsson efter kicken i LHC.. jobbar knappst med hockey längre. Lägger dessa fantastiska säsonger på rutinerade spelare/fantastiska spelate/unga spets talanger mer än Gälla/Tommy Jonsson.
Och nej jag är inte på fyllan. Jag har inte druckit alkohol på nästan 8 år.
Men det blåser inte direkt ljusa vindar om Brynäs sista dagarna. Först fiaskot med Jusso. Sen kommer detta ut med Gälla innan laget ska kliva in i ny säsong. Många parametrar som liknar kaos klubben HV71.
Därav att jag blir less!
Är Brynäsare och kommer alltid vara. Men har starka åsikter och tycker så mycket kan och bör göras bättre.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Gälla har väl åstadkommit bra resultat de år han varit coach nu - två av tre möjliga år blev han årets coach.
Fredagsfylla p g?
Skål förresten!!. Står själv med en Budvar i handen.
Fredagsfylla p g?
Skål förresten!!. Står själv med en Budvar i handen.
Sv: A proposito de nada
Farsang: jag tycker det är skönt att han ska lämna för att han är en fruktansvärd usel matchcoach och dessutom inte fått ordning på special teams (ytterst ansvarig som head coach) på 2 säsonger trots mängder med spets och rutin. Att han sedan verkar vara rätt dryg spär dessutom på allting. Men jag känner inte honom. Har bara en känsla kring honom. Precis som alla Källgren hatare har kring Erik och att han verkar dryg.
Sv: A proposito de nada
Farsang: Är man huvudtränare så har man alltid yttersta ansvaret för allting!
Sista ordet etc. Allt annat är skitsnack.
Sista ordet etc. Allt annat är skitsnack.
Sv: A proposito de nada
Luddf:
Bra förslag! Kan nästan skeppa iväg Gälla redan nu isf. Varför ska han ens vara kvar om det inte passar nästa säsong..?
Bra förslag! Kan nästan skeppa iväg Gälla redan nu isf. Varför ska han ens vara kvar om det inte passar nästa säsong..?
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: angående special teams.
Gällstedt har aldrig vart ansvarig för det.
Att spelare(kanske) tycker hans personlighet inte är skön är deras egna fel.
Han är deras Chef, inte kompis.
Man ska inte vara kompis med sin chef.
Kan man inte acceptera obekväma samtal/beslut/träningsmetoder som kanske kan hjälpa laget att bli bättre så kan spelare i fråga se sig själva i spegeln.
Detta är just det problemet Brynäs haft under +ett decennium. Att tränaren är kanon när man ligger i toppen, vid minsta lilla motgång så blir stämningen i laget skit och fansen börjar skrika. Gång på gång på gång.
Ta in Karlin som head coach vetja, så kan spelartruppen hunsa runt han bäst fan dem vill.
Måste säga, jag trodde stenhårt på Gällstedt i 10 år framöver likt Rönnberg i Frölunda, p g a hans tydlighet, grinighet och dålig förlorare.
Kommit 1:a i HA, 1:a i SHL och 6:a i SHL.
Ska då spelarna börja lipa över att hans personlighet inte är så rolig så kan dem seriöst lägga ner att ens ha en tränare. Någon jävla form av disciplin och krav ska väl för fan behövas, som jag tror alla vill. Men tydligen inte denna gången heller.
Gällstedt har aldrig vart ansvarig för det.
Att spelare(kanske) tycker hans personlighet inte är skön är deras egna fel.
Han är deras Chef, inte kompis.
Man ska inte vara kompis med sin chef.
Kan man inte acceptera obekväma samtal/beslut/träningsmetoder som kanske kan hjälpa laget att bli bättre så kan spelare i fråga se sig själva i spegeln.
Detta är just det problemet Brynäs haft under +ett decennium. Att tränaren är kanon när man ligger i toppen, vid minsta lilla motgång så blir stämningen i laget skit och fansen börjar skrika. Gång på gång på gång.
Ta in Karlin som head coach vetja, så kan spelartruppen hunsa runt han bäst fan dem vill.
Måste säga, jag trodde stenhårt på Gällstedt i 10 år framöver likt Rönnberg i Frölunda, p g a hans tydlighet, grinighet och dålig förlorare.
Kommit 1:a i HA, 1:a i SHL och 6:a i SHL.
Ska då spelarna börja lipa över att hans personlighet inte är så rolig så kan dem seriöst lägga ner att ens ha en tränare. Någon jävla form av disciplin och krav ska väl för fan behövas, som jag tror alla vill. Men tydligen inte denna gången heller.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ja, det är synd med dålig attityd. Själv vill jag se många Gästrikar även i damlaget men ni är många som verkar strunta i det; så vilka är det egentligen som inte vill att flickor ska spela hockey? Eller ska alla förutom de i Gästrikland göra det? Vi som vill se en stomme med egna spelare även i damlaget vill ju att flickor ska spela, eller hur?
Sv: A proposito de nada
mk: Jag tror det hade varit smartare att ta dammatchen efter herrmatchen, om man nu envisas med att klämma in de samma dag (vilket man vanligtvis ju inte gör annars). Tror det hade varit smartare även ur ett kommersiellt perspektiv. Sen att du väljer att tolka de åsikterna som fan tolkar bibeln får stå för dig, du läser in massa åsikter som jag inte har.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Galet att jag ska vara ensam på MoDo-forumet en sommarfredag. MoDomupparna måste fått nått virus.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Costanza: Litar på att du är !the master of your domain! så det inte sker några oegentligheter under täcket i natt.
:-)
:-)
+ 1
Sv: A proposito de nada
havre: Om nu Gällstedt vill lämna är det väl ett ypperligt tillfälle att ta in en ny assisterande som kan ta över efter denna säsong? Eller det bästa alternativet vore om Alcén ringer till Jeremy Colliton och ger honom huvudtränaruppdraget med Gälla och Ove som ass kommande säsong.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Spelade golf med Pettis morsa. Han var svårt i uppväxten. Mycket vanföreställningar. Utreddes för schizofreni men fick aldrig ett definitivt svar. Ni som vet ni vet.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Knallhatten: Pettisbif spelade golf med Gällstedt en gång. Gälla kom på vår skvallerkärring med att fuska och rapporterade skvallerkärringen, som nu är sur och vill ge igen genom att sprida ett illvilligt rykte.
Kommer från en säker golfkälla
Kommer från en säker golfkälla
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Detta är bra.
Tänk att man har samma tankar som Sanny
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zO6X1b/sanny-lindstrom-det-ar-dags-att-kopiera-fotbollen-shl?utm_source=androidapp&utm_medium=share
Tänk att man har samma tankar som Sanny
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/zO6X1b/sanny-lindstrom-det-ar-dags-att-kopiera-fotbollen-shl?utm_source=androidapp&utm_medium=share
+ 2
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Ta ett jobb som gödselspridare....HS största skvallerkärring...
+ 6
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Och detta:
! Damishockeyn tar bara resurser från vår manliga verksamhet. Det vore bättre om kvinnor ägnade sig åt att vara vackra. Ridning är en lämpligare idrott för kvinnor.!
och detta:
! Tjejer är bättre på att sjunga än att spela hockey.!
Sånt här trams är som tur var till största delen borta nu.
/MVH far till tonårsdotter och tonårsson
! Damishockeyn tar bara resurser från vår manliga verksamhet. Det vore bättre om kvinnor ägnade sig åt att vara vackra. Ridning är en lämpligare idrott för kvinnor.!
och detta:
! Tjejer är bättre på att sjunga än att spela hockey.!
Sånt här trams är som tur var till största delen borta nu.
/MVH far till tonårsdotter och tonårsson
+ 1
Sv: A proposito de nada
mk: Kommer ihåg att dåvarande högste hockeybasen Rickard Fagerlund kläckte ur sig:
!Om min dotter skulle börja spela ishockey skulle jag ifrågasätta hur vi uppfostrat henne. !
Tråkig attityd som verkar leva kvar.
!Om min dotter skulle börja spela ishockey skulle jag ifrågasätta hur vi uppfostrat henne. !
Tråkig attityd som verkar leva kvar.
+ 1
Sv: A proposito de nada
havre: Håller med, så mycket bla, bla bla som kommer drån det kontot. Spelat golf 1 gång med en person och då vet man hur han är som ledare och människa
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Den kommentaren tog..
Skillnaden mellan att Herr har din struktur och Dam är
50 år?
När fick Dam hockeygym? 10 år sen? 15?
Från det man startar till att spelare blir såpass bra att man kan och är duktig nog att komma in tar det en tid.
Men visst.
Skit I Dam. Skit I Utematch "för det är för dyrt"
Satsa allt på herrar och så får du gå till sponsorerna med den inställningen.
Kom tillbaka sen och redovisa vad dom sa.
Skillnaden mellan att Herr har din struktur och Dam är
50 år?
När fick Dam hockeygym? 10 år sen? 15?
Från det man startar till att spelare blir såpass bra att man kan och är duktig nog att komma in tar det en tid.
Men visst.
Skit I Dam. Skit I Utematch "för det är för dyrt"
Satsa allt på herrar och så får du gå till sponsorerna med den inställningen.
Kom tillbaka sen och redovisa vad dom sa.
+ 4
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Har hört att Gälla inte alls går ihop med Svedman time will tell
+ 1
Sv: A proposito de nada
havre: det är inte bara jag som kommit med dessa rykten här på hs. Trevlig kväll! Puss pårej
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Gälla är nog bara orolig för att han själv blir tvungen att sätta på sig matchkläderna i höst när det saknas kroppar till höger och vänster
Han har ju dessutom poängterat vid flera tillfällen att han vill att laget ska vara komplett i god tid, vilket praktikanten inte har lyckats ge honom.
Ove blir säkert ny huvudtränare men sen är det oklart vilken av regionens slöjdlärare som blir ass.
Han har ju dessutom poängterat vid flera tillfällen att han vill att laget ska vara komplett i god tid, vilket praktikanten inte har lyckats ge honom.
Ove blir säkert ny huvudtränare men sen är det oklart vilken av regionens slöjdlärare som blir ass.
+ 10
Sv: A proposito de nada
Pettisbif:
Mer villfarelser och skvaller. Lägg bara av. Kan ni inte moderera bort den här ständiga skiten?
Mer villfarelser och skvaller. Lägg bara av. Kan ni inte moderera bort den här ständiga skiten?
+ 6
Sv: A proposito de nada
Huss888: Gick bra för Luleå att veta att Bulan skulle lämna till denna säsong. Fin semifinal plats.
Sv: A proposito de nada
Farsang: Gällstedt spelar golf. Har spelat med honom 1 gång. Tyvärr rätt oskön. Lite Gävle mentalitet över honom. Ni som fattar, fattar.
Sv: A proposito de nada
Rodrigo: Ta "hem" Bulan från Tyskland nästa sässe. Kan inte bli bättte. Vet att Rödin sagt att han aldrig haft en bättre coach än just Bulan.
+ 2
Sv: A proposito de nada
#33: Inte så populär på sätraåsen har jag hört. Pga hans personlighet inte sina hockeykunskaper.
Sv: A proposito de nada
#33: Shls sämsta matchoach är inget jag kommer sakna. Lägg därtill att han inte lyckats få någon upplaga under hans sejour att ha ett bra specialteams.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Vi har bevisligen pengar, vi har haft hemvändare som kommit och spetsat laget, laget har ramlat ur men tog sig tillbaka, vi spelar SM final.
Sen då?
JA saknar förmågan att bygga ett lag i tid som Gälla haft som önskemål.
Gälla som helgonförklarats av alla, nu vill han sluta tidigare än sitt kontrakt.
Vems är felet?
Ps. LC kommer ivf spela SHL, hoppas JAs besparing rymmer en ny rränare + Back.
Sen då?
JA saknar förmågan att bygga ett lag i tid som Gälla haft som önskemål.
Gälla som helgonförklarats av alla, nu vill han sluta tidigare än sitt kontrakt.
Vems är felet?
Ps. LC kommer ivf spela SHL, hoppas JAs besparing rymmer en ny rränare + Back.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Peja: Funkat bra tidigare att fylla på med spelare från Kiruna, Wifsta/Timrå, Stockholm mm. Så bra att det är nog orsaken till att vi spelar i SHL om man tänker efter.
Man kan bara inte ge upp jakten på Stockholms-, Göteborgs-, Norrlands-talanger o s v.
Locka talanger från alla regioner, ge inte nåt gratis till storstadlagen - starta samarbeten med mindre klubbar i Stockholm, knyck talanger från Stockholmsområdet m h a kreativa lösningar. Var lite street smart och kreativ i utökningen i talanglockandet. Släng in okonventionella triggers för att locka tonåringar (typ mopedbilskörkortsutbildning gratis på hockeygymmet, plugga engelska eller nåt tillsammans med tjejdominerad klass/vårdlinjen typ, eller nåt. Få det att väga över till Gävle om det står och väger i skolvalet :-). )
Man kan bara inte ge upp jakten på Stockholms-, Göteborgs-, Norrlands-talanger o s v.
Locka talanger från alla regioner, ge inte nåt gratis till storstadlagen - starta samarbeten med mindre klubbar i Stockholm, knyck talanger från Stockholmsområdet m h a kreativa lösningar. Var lite street smart och kreativ i utökningen i talanglockandet. Släng in okonventionella triggers för att locka tonåringar (typ mopedbilskörkortsutbildning gratis på hockeygymmet, plugga engelska eller nåt tillsammans med tjejdominerad klass/vårdlinjen typ, eller nåt. Få det att väga över till Gävle om det står och väger i skolvalet :-). )
+ 3
Sv: A proposito de nada
Ingen katastrof om Gälla vill lämna. Kan behövas ny styrning.
Enda oron är om laget lyssnar på tränaren som är på väg bort?.
Enda oron är om laget lyssnar på tränaren som är på väg bort?.
+ 1
Sv: A proposito de nada
TheSickSwede:
Han har meddelat att han vill bryta efter den kommande säsongen. Han har dessvärre ingen out utan Brynäs äger den frågan.
Spelar ju som helst ingen roll om brynäs äger den frågan elker inte, vill han lämna så gör han det, vem vill ha en HC som inte vill vara i klubben?
Han har meddelat att han vill bryta efter den kommande säsongen. Han har dessvärre ingen out utan Brynäs äger den frågan.
Spelar ju som helst ingen roll om brynäs äger den frågan elker inte, vill han lämna så gör han det, vem vill ha en HC som inte vill vara i klubben?
+ 4
Sv: A proposito de nada
gwl: Jo, säkert har Alcén haft kontakt med många spelare. Jag är egentligen bara intresserad av vilka som kan kommer att lyckas knyta till sig i slutändan. Spännande att se vilka de blir, men själva grejen att truppen ser ut att sättas otroligt sent igen är inte bra.
+ 3
Sv: A proposito de nada
gwl: Nej. De äldre supportrarna är inte de som ger upp först. Det är dom som bevisligen (bara att kolla leg) hängt i och hänger i längst.
Beware of the old soldier. There is a reason he is old.
:-)
Beware of the old soldier. There is a reason he is old.
:-)
+ 1
Sv: A proposito de nada
mk: Herrlaget har en stark stomme med Gästrikar men det behövs naturligtvis yngre förmågor som kommer fram också om man ska ha en stark lokal stomme även i framtiden. Damlaget är en annan historia, där lyser Gästrikarna med sin frånvaro. Det är något som inte fungerar om representationslaget saknar lokala spelare, och sett till intagen till hockeygym kan man inte förvänta sig bättring framöver heller.
Fast du kanske tycker det är skitsamma om man har egna spelare? I så fall, agree to disagree
Fast du kanske tycker det är skitsamma om man har egna spelare? I så fall, agree to disagree
+ 1
Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Nä det funkar inte, enligt vissa.
Det ska ju byggas med lokala spelare, underifrån organiskt. Vem ska annars de unga se upp till. Om det inte är lokala spelare.
Så söka bästa möjliga?
Inte i Gävle, där är vi lokalpatrioter..
Nä det funkar inte, enligt vissa.
Det ska ju byggas med lokala spelare, underifrån organiskt. Vem ska annars de unga se upp till. Om det inte är lokala spelare.
Så söka bästa möjliga?
Inte i Gävle, där är vi lokalpatrioter..
+ 1
Sv: A proposito de nada
gwl: Del Gaizo är också ett namn, spelat med Bellows och Chrona, samt bra vän med Bobby.
Så spelare finns det där ute
Så spelare finns det där ute
+ 1
Sv: A proposito de nada
Peja: Fast Alcen har haft kontakt med fler backar än Välimäki, då Välimäki skrev på oss för en väldigt rimligt summa, så var nog budkriget inte alls så ansträngande.
Att han sen fick ett one way kontrakt med NHL, vilket var det ända som skulle stoppa flytten till sverige är trist såklart.
Men finns fler som Alcen har koll på t.ex Jack ahcan, wolanin som back, TJ tynan, lysell, nylander , joey anderson på forwardsidan.
Dessa kan man dock inte göra mycket med först 1a juli.
Man får bara vänta och se.
Att ge upp i förtid, är väldigt vanligt bland de äldre Brynässupportrarna tyvärr.
Att han sen fick ett one way kontrakt med NHL, vilket var det ända som skulle stoppa flytten till sverige är trist såklart.
Men finns fler som Alcen har koll på t.ex Jack ahcan, wolanin som back, TJ tynan, lysell, nylander , joey anderson på forwardsidan.
Dessa kan man dock inte göra mycket med först 1a juli.
Man får bara vänta och se.
Att ge upp i förtid, är väldigt vanligt bland de äldre Brynässupportrarna tyvärr.
+ 3
Jag skulle säga tvärtom, trevlig och sympatisk. Det kanske beror på hur man är själv vilket bemötande man får?
Jag är också imponerad av vad han uträttat under tiden han varit i Brynäs. Tagit upp dom direkt, Tagit obekväma beslut med att ta C av Rödin. En hårsmån från ett SM-guld.