Följande fel har inträffat:
Inlägget finns inteSidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Kom på att någon drog ett långskott med en center vid namn Jake Leschyshyn som Bobby lirade med i Hartford. Kanske skulle kunna vara något faktiskt.
Sv: A proposito de nada
ellis: Han skrev väl att det inte är så noga om det är kända namn (bara dom är bra spelare). D v s kändisfaktorn i sig är inte det viktiga.
Sv: A proposito de nada
mk: Uj uj. Varför skulle inte det vara noga vilka som kommer in och spikar truppen nu??
+ 1
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Det där blir ju ett helt meningslöst resonemang. 'Om vi hade haft bättre målvakter och boxplay...' Ja, och vi hade vunnit guld om vi hade haft bättre spelare på alla positioner. Man kan inte hålla på med 'om och men', man måste se till verkligheten. Att vi var bäst i 5 mot 5 spelar ju absolut ingen roll när vi ändå åkte ut direkt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
parks: "ny tuff säsong"
Hade vi haft bra målvakter säsongen som var hade vi garanterat kommit topp 4. Och kunnat utmana ännu mera. Tycker laget gjorde en bra säsong trots målvakter som egentligen alla 3 läckte. Och med special teams under all kritik. Spel 5 mot 5 var man ett av shls bästa lag.
Hade vi haft bra målvakter säsongen som var hade vi garanterat kommit topp 4. Och kunnat utmana ännu mera. Tycker laget gjorde en bra säsong trots målvakter som egentligen alla 3 läckte. Och med special teams under all kritik. Spel 5 mot 5 var man ett av shls bästa lag.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Joppe: Alcen kanske kan lyckas norpa Elton Hermansson från Modo om det skulle skita sig med Gästrin.
Vet att Elton sagt att han helst kör ytterligare 1 sässe med Modo. Men Alcen är ju bra på att surra ;)
Vet att Elton sagt att han helst kör ytterligare 1 sässe med Modo. Men Alcen är ju bra på att surra ;)
Sv: A proposito de nada
Joppe: Lyssnade på podden med Bobby idag.
Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.
Det finns "hur många spelare som helst" lediga i juli.
Det gäller bara att leta ordentligt.
Det viktigaste är vilken inställning spelaren har till att kanske ge upp drömmen om NHL, tillfälligt iaf.
Jussi har ju varit klar ganska länge nu.
Så spelarna har ju vetat vilken trupp som Brynäs har, vad slagstyrkan kan bli med sig själv.
Litar på att JA får in 2 bra spelare. Sen om det är kända namn, det är inte så noga egentligen.
Lex Bobby och Ceda.
Han blev ju klar typ 22 juli.
Han väntade på ett förslag från NHL, fick inget och hade inget annat förslag heller att ta ställning till.
Så det enda han fick på hela sommaren var från Brynäs.
Det finns "hur många spelare som helst" lediga i juli.
Det gäller bara att leta ordentligt.
Det viktigaste är vilken inställning spelaren har till att kanske ge upp drömmen om NHL, tillfälligt iaf.
Jussi har ju varit klar ganska länge nu.
Så spelarna har ju vetat vilken trupp som Brynäs har, vad slagstyrkan kan bli med sig själv.
Litar på att JA får in 2 bra spelare. Sen om det är kända namn, det är inte så noga egentligen.
Lex Bobby och Ceda.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Joppe: Det är bra med en positiv inställning, och jag håller delvis med, men inte helt. Hägg spelade visserligen upp sig och kom med till VM, så det är absolut ingen dålig back, men han är ingen toppback. Axel har varit bra tidigare men var direkt svag i slutspelet. Norlinder har absolut potential, men han är inte där just nu. Berra har självklart varit bra, men han blir inte bättre och har sina bästa dagar bakom sig. Djoos tror jag tyvärr inte alls på, även om han gärna får motbevisa mig. Därför har jag svårt att se hur backsidan kan beskrivas som 'riktigt bra'. Finländaren ser dock lovande ut på pappret och Viktor kan nog bli bra på sikt.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Välimäki kan bli ligans bästa. Hägg får sin andra säsong och blev bättre och bättre förra året. Både axel och Norlander har fortfarande utvecklingspotential. Kinnvall var en poäng spruta förra året. Är både Berra och djoos skadefria så vet man inte vad dom kan visa upp. Sen har du ju juniorerna som förmodligen kommer göra allt för att försöka slå sig in i hierarkin.
+ 8
Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Hm jag är inte övertygad med dessa backar.. men du har nog rätt.. tveksamt om det kommer in nåt nytt där.. blir nog en ny tuff säsong..
Sv: A proposito de nada
Backsidan ser väldigt bra ut jämfört med förra året. Känns som det även kan uppstå en konkurrens om platser som enligt mig endast är en bra sak. Om allt faller på plats kan vi ha en av dom bästa defensiverna i ligan.
Men jag blir orolig kring forwardssidan pga vad som händer med Gästrin. Hoppas verkligen Alcen har något på kroken och kan ha lite is i magen och inte bara panikvärva något halvdant. Jag har fullt förtroende för Alcen så jag tror han har grejer på G.
Känns jobbigt att sitta och vänta på vad som händer med Järnkrok, Nylander, Pettersson och Gästrin. Det kan ju vara så att vi får svar väldigt sent inpå säsongen om inte till och med efter den börjat.
Finns det några intressanta namn där ute? Har vi några epnördar och hobbyscouter därute som kan slänga ut några namn?
Men jag blir orolig kring forwardssidan pga vad som händer med Gästrin. Hoppas verkligen Alcen har något på kroken och kan ha lite is i magen och inte bara panikvärva något halvdant. Jag har fullt förtroende för Alcen så jag tror han har grejer på G.
Känns jobbigt att sitta och vänta på vad som händer med Järnkrok, Nylander, Pettersson och Gästrin. Det kan ju vara så att vi får svar väldigt sent inpå säsongen om inte till och med efter den börjat.
Finns det några intressanta namn där ute? Har vi några epnördar och hobbyscouter därute som kan slänga ut några namn?
+ 2
Sv: A proposito de nada
parks: back kommer inte komma nån mer. Tro mig. Boken blir en ren bonus om det blir så.
Sv: A proposito de nada
Silfver: Peter var en av dom allra trevligaste att surra med under mina år som materialare.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Knepigt pussel. Kanske något för Maskens ersättare att hantera (var han nu är..)?
Men Djoos och Juuso ihop blir bara roligt när man säger det högt.
Men Djoos och Juuso ihop blir bara roligt när man säger det högt.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Välimäki och Carlsson förra säsongen. Välimäki imponerar i produktionen medan Carlsson har lite finare xG- och corsi-siffror, samtidigt spelade Välimäki bara 27 matcher så underlaget är inte det bästa.
+ 1
Sv: A proposito de nada
Silfver: Djoos kör ju hårt och verkar bli i form till uppropet i höst.
Undrar hur det påverkar?
Undrar hur det påverkar?
+ 1
Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Sannolikt en mer skridskoskicklig back typ AA eller Norlinder. Eller varför inte unge herr Johansson?
Sv: A proposito de nada
ELFBIF: Svårt att tro Gälla rubbar Bertil/Kinnvall i första taget. Jag skulle kunna se honom med Norlinder
Sv: A proposito de nada
Lemp: Hur ska man tolka det?
Betyder det inte att han inte är inräknad från att inte vara borträknad?
Betyder det inte att han inte är inräknad från att inte vara borträknad?
+ 1
Sv: A proposito de nada
En riktigt bra back till , Nylander, Järnkrok så hade jag vart ganska nöjd=)
+ 1
Sv: A proposito de nada
Charles:
Är då Alexander Nylander, 28, aktuell för SHL-spel kommande säsong?
De signaler Silly-surr får är att det inte är så. Snarare att huvudspåret är fortsatt spel utomlands.
Som sagt, man ska nog tona ner förväntningarna.
Är då Alexander Nylander, 28, aktuell för SHL-spel kommande säsong?
De signaler Silly-surr får är att det inte är så. Snarare att huvudspåret är fortsatt spel utomlands.
Som sagt, man ska nog tona ner förväntningarna.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Lemp: han spelade finalen i ahl nu mot välimäkis lag. Så vi lär se vad som händer dom kommande dagarna. Noah Philip blev klar för hv nu idag
Sv: A proposito de nada
Silfver: Skulle nog inte ta det som en absolut sanning. Mediauppgifterna därefter har påtalat motsatsen. Han skulle nog redan vara klar för en klubb i Sverige om han hade bestämt sig för det redan i mars.
Sv: A proposito de nada
Erat: Du får gärna motbevisa mig, men tror inte han har uttalat sig alls kring en eventuell flytt hem till Sverige. Känns som det byggs upp förhoppningar baserat på ingenting.
Sv: A proposito de nada
Erat: Bäckis bodde väl hos Nylanders när han var färsk i NHL så finns ju stark personlig koppling i o f s.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.
Högoddsare men hoppas kan man ju alltid.
+ 7
Sv: A proposito de nada
Neophyt: han har väl gått ut med att han ska spela i Sverige igen? Tror inte dif är aktuellt och ser vi till närheten till Sthlm lär vi ligga bra till
+ 3
Sv: A proposito de nada
Neophyt: Var bara något smått i aftonbladet om att Brynäs uttryck intresse diverse veckor sen om det skulle bli Sverige. Men att han i första hand siktade på att stanna kvar i nordamerika, så särskilt konkret är det inte.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Erat: Jag har läst länge nu om A. Nylander som ett potentiellt nyförvärv till Brynäs. Låter onekligen intressant men ligger det något konkret bakom de förhoppningarna/spekulationerna?
Sv: A proposito de nada
willyyoung : Du är ju rolig du...
För ett tag sen så skrev du Att landar JA denna värvning så börjar du tro på livet igen
O nu är
För ett tag sen så skrev du Att landar JA denna värvning så börjar du tro på livet igen
O nu är
Sv: A proposito de nada
Samsung:
Nytt avsnitt ute med Uppe på Sätraåsen.
Gäst är Bobby
Suverän kille som det finns chans att få behålla LÄNGE
Nytt avsnitt ute med Uppe på Sätraåsen.
Gäst är Bobby
Suverän kille som det finns chans att få behålla LÄNGE
+ 4
Sv: A proposito de nada
ME88x: Jag fick hans namn igår att Brynäs visat intresse iaf.
Fick även höra att det som vanligt är riktigt dåligt utbud, spelare från allra översta hyllan fanns det någon, men är väl många som söker dem samt att de väntar säkert in erbjudanden från NA.
Fick även höra att det som vanligt är riktigt dåligt utbud, spelare från allra översta hyllan fanns det någon, men är väl många som söker dem samt att de väntar säkert in erbjudanden från NA.
+ 3
Sv: A proposito de nada
Alltså jag vill fortfarande inte få upp förhoppningarna för mycket, men Juuso är en riktig klassvärvning alltså.
+ 2
Sv: A proposito de nada
Vet inte om det har uppmärksammats tidigare, men Roman Ahcan följer Björklöven på Instagram. Kan det vara något på gång?
Sv: A proposito de nada
willyyoung : Därför att INGEN kan vara 100% säker på att en värvning blir lyckad.
Om du nu inte är klärvoajant och kan se in i framtiden, förstås
Om du nu inte är klärvoajant och kan se in i framtiden, förstås
+ 7
Sv: A proposito de nada
Silfver: Han rörde sig inte särskilt snabbt de två matcher jag såg från denna säsong, det gjorde han inte. Tror han kan blivit ganska hämmad av en andra korsbandsoperation, men förhoppningsvis kan han fortfarande ta igen lite och blomma ut om inte annat så mot slutet av säsongen/år två. Kan han bara röra sig okej så är det ju en mkt begåvad back, av meriterna att döma
+ 3
Sv: A proposito de nada
Milton Gästrin trejdad till ST.Louis. Då löser väl Sjödda låneavtalet nu då
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: Frågetecknet gäller väl anpassningen till stor is. Skridskoåkningen tycks vara medelmåttig men med ett extraordinärt spelsinne så kan det vara hanterbart (i vaje fall i teorin).
+ 2
Sv: A proposito de nada
mattias - 74: Carolina kan inte återkalla Välimäki under säsongen då han inte har något kontrakt med dem utan endast med Brynäs.
+ 5
Sv: A proposito de nada
Peja: Borde vara en tung utgift i Hushållskassan också. Finns det mer utrymme?
+ 1

