Södertälje SK-Brynäs IF 4 Februari 19.00
Redigerad kommentar
Jo då, wait and see...
Närmast drömresultat idag! 1 pinne på bortaplan är alltid godkänt!
Skönt att MoDo stötte på patrull.
Nu börjar man känna igen den Kahnberg som man fruktade förr om åren....
9 poäng av 18 möjliga tycker jag iallafall är godkänt
vad tycker ni ?
Lite roligare: Oves och Kahnas snygga mål!
Han borde sluta droppa och passa om han har möjligheten.
SSKs 1a var miss vid bytet
SSKs 2a var en snygg individuell insats av Almtorp
SSKs 3e var ren och skär vilja, men Brynäsarna hade pucken vid flera tillfällen men var inte tillräckligt resoluta.
Dock är jag riktigt trött på att man inte kan få ut pucken ur zon.. andra gången på kort tid som uttagen målvakt hos motståndarna gjort att vi släppt till i slutminuterna..Dåligt
Hockeygodis av Kahna..
2:a var ett horribelt ingripande från de två försvararna i Brynäs som lät Almtorp göra mål.
3:an var ett uselt ingripande, läs: inget ingripande, från en tafatt Brynäsback.
Jag tycker att det igår kväll syntes vilken backbrist det är i Brynäs, såg väldigt rörigt och hattigt ut mest hela tiden. Inte bra, viktiga poäng på spel - hela tiden, varje match!
Framåt såg det bättre ut! Dock lite oskärpa från 14 och 8.
Anders Berg: Hur fan kan du skylla 3-3 mået på backarna? Brynäs har två centrar inne. Först åker Granis bort sig och länar Pakaslahti sedan är det Dixon som spelar på ouck istället för att gå på spelare.
Det verkar vara mer brist i din syn än brynäs backuppsättning...
GävleLasse: Du får förlåta Berg. Inte lätt att se på texttv... :-)
Lite komiskt att han dissar Dixon för dålig skärpa FRAMÅT när det är hans dåliga skärpa BAKÅT som avgör matchen.
När vi själva missar bra lägen så handlare det alltid om dålig skärpa från avslutarens sida.
När motståndaren missar bra lägen handlar det alltid om bra målvaktsspel från Markan eller Läck.
Konstigt....
Visste inte ens att Brynäs var klara för slutspel, hoppas att era spelare oxå sitter och räknar ut bästa kvartsfinalmotståndarna,,tut tut så kanske ni blir utan slutspelsplats.
Själv så summerar jag när den sista matchen är spelad.
Slutspel? otrolig bonus.
Ingemansland? ja då var man inte bättre i år.
Kvalserie? fy faan orkar inte..
TIKbiff: Brynäs i ett helt annat läge än TIK å jag förstår din ödmjukhet. Förmig finns inget annat än slutspel och det skall jävligt mycket till att Brynäs missar slutspel.
Nio omgångar kvar och vi har saken helt i egna händer. Vi möter Luleå, Modo och er i den räckan matcher som är kvar. Så Brynäs har ett väldigt bra utgångsläge att själva påverka sitt eget öde. Vilka vi får i slutspel är för mig helt ointressant i dagslläget. Det ska bli intressant att se hus det ser ut efter OS men jag har en känsla av att det inte kommer vara några större förändringar i tabellen jämfört med hur den ser ut idag.
Huge: Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)
Jag hade på känn att det skulle bli poängtapp igår. Man märkte främst att SSK hade en match i benen medans Brynäs kom från en längre vila. Första perioden var dåligt från vårt håll. Man gjore för mycket misstag i egen zon.. Hietanen och ANdresén hade varsina bjudningar som gott kunnat sluta med mål i häcken. Så visst har Anders lite rätt i sitt resonemang angående backarna men absolut inte i de situationer som han beskriver.
Sen undrar man hur Cz tänker när han spelar Lauritzen/Hansen i 4 mot 4, de 2 spelare som konstant tappar puck på de båda blålinjerna......
Själv så summerar jag när den sista matchen är spelad.
Slutspel? otrolig bonus.
Ingemansland? ja då var man inte bättre i år.
Kvalserie? fy faan orkar inte.."
Klart att Brynäs inte är klara för slutspel men man måste få spekulera lite om vilken eventuell kavartsfinalmotståndare som passar Brynäs minst dåligt.
Brynäs spelare har säkert fullt upp med att träna och koncentrera sig på nästa match så de tänker nog än inte på eventuella slutspelsmotståndare.
Jag kan tänka mig att Timrås spelare har mer problem med att hålla kvalseriekrampen/ångesten borta och fokusera på nästa match...
Hur vore livet utan spekulationer, drömar och förväntningar?
Jag kommer ner och hejar mot Luleå.
Tex SAIK eller DIF med 4 hemmamatcher låter hyffsat tycke jag.
Redigerad kommentar
Det är väl inte speciellt troligt att de blir....mycket troligt att femman eller sexan finns kvar till fyran. I vilket fall som helst så ser jag ingen mardrömsmotståndare bland lagen som kommer att hamna utanför topp 4, dessutom innebär topp 4 en extra hemmamatch...
Bara fördelar om vi nyper fjärdeplatsen
GävleLasse: Tror inte på underskattningsteorin när det gäller gårdagens match. Isf kändes det mer som att vi kontrollerade matchen i kraft av att vi hittat ett rejält och väloljat försvarsspel överlag, ngt som vi sett under en längre tid nu.
Sett till chanserna över hela matchen så borde vi ha avgjort men deras keeper gör det riktigt bra. Vetefan hur han ex lyckades rädda både Eeros och Ossis frilägen. Mål där och matchen är slut.
Tycker trots allt att det är en styrka att spela så pass bra som vi ändå gör utan att ha den där desperationen som vi sett tidigare. Plottrandet med backarna underlättar ju inte heller direkt, men måste säga att jag är impad av Sundströms backspel. Slänger aldrig bort en puck i onödan om det inte är absolut nödvändigt utan spelar sig hela tiden ur situationerna på ett iskallt sätt. Djoosvarning....
"Hockeytittande med följande analys via text TV är väl annars din avdelning ;)"
Precis.
Och därför blir man ju lite extra sur när Berg inte ser på sin texttv att det är Dixon som schabblar och vägrar låsa upp Pakaslahtis klubba.
Syntes mkt tydligt på sidan 377....
Mer skärpa i morgon annars balanserar vi på en jävligt tunn slutspelslina!
Tyckte också att det i stort sett var spel mot ett mål men att dom sticker emellan och utnyttjar ett överoptimistiskt checkande i komb med dåligt byte från vår sida.
Lite mer "Granis"-stuk på fler spelare imorrn så ordnar det sig....
Fast ärligt talat tror jag inte att SSK är så mkt bättre. Känns som att dom bara har 1 femma som på allvar kan oroa motståndarna, resten känns tunna.
Sedan så beror nog mycket på var de har mickarna men han hördes konstant iaf
Fast ska två lag göra en perfekt match skulle ju varje match sluta 0-0, och en sån match skulle aldrig bli "perfekt" för något av lagen, i och med att de vill vinna.
Det som jag störde mig på under, och efter, gårdagens match var att SSK gjorde alla sina mål efter Brynässlarv, mer eller mindre. Det var inte bra. Ny match i morgon!