MorganaLefaey

7548 inlägg · 30612 besäkare

Historik

· 37 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
dempa: skulle vilja säga att 12 är dubbelsexigt jag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: är inte orolig än. Men skulle det gå segt de 2-3 sista träningsmatcherna och ingen förändring de första 2 omgångarna. Ja du, då lär jag bli orolig.
Vissa har ju en ganska seg syn på försäsong. Skräder o Susse kunde ju lika gärna stått över alla utom 1 tex.

Men som du säger, eller om det var någon annan. Svårt att se att de vi fått in ska vara sämre än de som lämnat.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Kan mycket väl vara så. De har "nog" bättre kontroll än en själv. :)
Kan eg vara något/flera av de orsaker jag också skrev.
Men som sagt,vi märker nog en hel del i de sista 4 matcherna.
Har sådan enorm abstinens. Dagarna får gärna gå lite snabbare nu.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Foppatofflan: måste hålla med. Eller i alla fall mot Vaasa.
Om man säger så här. Utav from o Rosdahl och Olofsson, så är det i alla fall inget snack om vem som är segast.

Men inte helt schysst att jämföra med de två som värvades för fartens skull.
Han är väl lite större? Mer att få igång.
Kan vara pga de små rinkarna han är van.
Tuff period med att träna ben/skridskoåkning.
Till skillnad mot andra måste "tänka på spelidé under match"

Hur som, så tycker jag matchen mot Skellefteå var klart bättre.

Lite minus till värvningen om det inte skulle vara en spelare för en eventuell toppkedja. Men vi kanske blir ett lag med någorlunda jämna formationer. Hota från alla håll...
Bara hoppas det inte blir 4st 3e formationer.

Nej dags o skruva ner. Jag förväntar mig att det kommer ta lite tid att gå från liten rink till stor och dessutom en taktik som handlar om tempo båda 1a,2a och 3e punkt.
Vi lär märks på slutet av försäsongen om det ligger kvar eller ej.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: På tal om speed. Olofsson såg seg ut i skridskoåkningen idag.

MoDo Hockey > Sv: Träningsmatcher 2019
Costanza: Hatar verkligen att det börjar ta längre och längre att känna igen spelare bara utifrån deras åkstil/kroppsrörelser. Men då man börjar komma upp i åren så får man väl vara nöjd så länge man lyckas innan 5-6st seriematcher gått.

Men nu hockey o plugga. :)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Sant. Men att han fått plocka in de han vill ha, kan ju vara en sanning med modifikation. Någon har ju satt en budget och spelare han velat ha kan mycket väl tackat nej eller krävt för mycket pengar.

Men det tror jag nog ingen behöver få förklarat för sig. Utan bara jag som är mesig.
Men korrekt, han lär inte ha någon i laget som han inte tror passar in i gemenskapen och han lär utifrån sin version o yttre faktorer ha det spelarmaterial som passar bäst in i speliden.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Om nu löven o Timrå tippas bland topplagen och Mora som en bubblare pga backarna o lite fallskärm.
Då har vi verkligen kört hårdast möjliga försäsongsmatcher.
Öppnar lite lätt med SHL lag i 2 av 3 matcher, sen en sådan där plojmatch mot Övik som vi blivit van vid. Sen löven, Mora och 2xTimrå.
Skulle vilja säga att vi borde få en bra indikation där, men som vanligt blir det väl ingen fingervisning alls.

Det enda man får hoppas på är väl att vi ska slippa skador.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: känns som ett väldigt spretigt bygge.
Men chansar på att det blir så när man nog aldrig trott på att än skulle gå upp.
Verkar behålla lite folk, värva från div1 och utlänningar.
Skulle vilja säga att det nog håller, men tvivlar.
Ruskigt mycket som måste klicka om de inte ska vara en av botten 2.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: Det ser ganska väntat ut. Samma formationer som ifjol i 3 fall och en ny.
En logisk start då de visade lite kemi på slutet av säsongen.
Sen skulle jag gissa på att det ändras lite om det inte slår gnistor om 1a formationen.
Jag är lite tveksam på att sätta vår tänkte 1a center tillsammans med 2 forwards som snittat 8p och 4p på sina senaste 4-5 seniorsäsonger.

Men det verkar som att väldigt många tror på From. Så jag får nog inse att jag bara gillar att vara lite negativ ibland.

Men tyckte det lät nice med träning. Vilken tid kör de?
Kan vara lite skönt o gå in o se lite gå på is glädje.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Rytter: Har svårt att se att Hedman och hägga får förlängt. Och Sylwander ligger nog inte heller så bra till.
Men vem vet. Man kanske ska ge spelarna några matcher innan man snackar kontrakt. :)

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
modomille: kontrakt i HA är ju ändå ganska mäh.
Stoppar ju bara mot andra HA lag. Får ju bryta för alla möjliga orsaker.
Men troddepersonligen kontrakten bröts vid byte av liga.
Var väl så nedåt i alla fall?
Svårt att se att man ska behöva sätta in kontraktade HA spelare.
Men skulle vi gå upp får han ju ligga i ändå.
Ja kanske ännu mer. :)

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Kunglouie: snurrade runt lite på EP och såg att 6 av 7 backar har utgående kontrakt och 11 av 14 forwards.
Blir mycket att stå i för nya sportchefen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: det vi åkte dit på ifjol i PP var ju att vi inte hade nog smartness på uppläggen.
Samt lite annat så som Enströms envisa tanke att alltid ha 100% puckkontroll. Sluta håll halvvägs på klubban o skapa lite tempo i stället.
Hoppas verkligen PP kommer igång, då det behövs om vi vill hamna högt upp.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
S-vikaren: Bubblade just om Deilert.
Hade inte alls klagat om vi fått han.

Men löven gör en rejäl satsning. Om de nu fick Hutchings med hjälp av insamlingspengar, vad fick de då Deilert för?
Hur som så brukat han kunna smacka in en del puckar från blå.

Kommer nog bli väldigt mycket norrlag i topp på tippningen.
Men är lite orolig faktiskt.
Tycker Löven börjar se väldigt intressant ut.
Timrå med Dahlen och kanske även salmonsson, kommer också se väldigt intressant ut.

Och sedan oss. Vi ser faktiskt intressant ut oavsett vad jag skriver.
Men det är ändå lite frågetecken i vår trupp. Vilket egentligen alla norrlag har.
Men bryr mig bara om de vi har.
Kommer det fungera med 3st 19åringar på backsidan?
Kommer Norlinder hinna bli frisk innan säsongen börjat? Tittar man på vad som brukar vara snittet så får nog vänta någon månad efter start.
Hur kommer Olofsson sköta den produktiva centerplatsen han förväntas ha
Hur kommer våra två sorgebarn PP o BP bli kommande säsong?

Blir för många för att skriva ner ser jag. Men jag är väl bara orolig som vanligt och värderas andra förvärv mer än våra.
Men då är jag ju bara tillbaka i mitt vanliga jag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sputnik: Det är faktiskt något jag köper
Alla unga är inte redo att flytta hit o dit, vissa kan hantera en mob bättte än andra på Facebook o Twitter.
Vissa kanske inte ens hittat sitt sanna jag.
Sen kanske det inte ens handlar om det. Kanske någon närstående som är sjuk eller kanske är en introvert person o strul med anpassning.
Men så länge det är tyst från deras håll (eller de så ju att han hade kontrakt o det inte var aktuellt då Timrå inte längre spelar i SHL).
Och fans +st.nu säger att det är klart, så kommer dessa saker ifrågasättas.
För mainstream spelaren hade valet inte varit aktuellt

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Kulltorp: Jag tror inte vi vinner ligan.
Finns många lag som blivit bättre och jag tror vi hade behövt den där centern de inte hittade.

Sen "brukar" jag säga att tippa HA är galet svårt.
Detta då 20% av spelarna är 1a-årsimport och 20% av spelarna är 20 och under(vem vet vars deras utveckling går).
Sen har vi 20% som kommer med fina stats från div1 eller andra lägre klassade ligor (vem vet hur de har steget upp?)
Sen har vi 20% som går från SHL i hopp om att de ska utvecklas från 4line spelare till offensivt vapen.
Och som krydda på det så har vi 20% som bara gillar läget o endera är för dålig för SHL eller helt enkelt tycker det är chill o tjänar lite pengar utan att förta sig.

Visst är folk enögda när de snackar sina trupper.
Men egentligen skulle jag vilja påstå att vi alla är blinda

Mig bara lite mindre.
I de blindas rike är den enögda gud.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: precis. Trodde jag skrev det. Men kostade han 500k totalt så bör det vara en supervärvning.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: absolut. Men Karla hade väl inget kontrakt att förlänga?

Enström, Åhström, Berglund , Jellvert,Hanses, Lundin,
Hedberg, Wernblom, Karlström, Norlinder samt Petterson
Var väl de förnyade?

Och självklart så blir det en ökning när de flesta hade juniorkontrakt i fjol.
Men de är nog ändå ganska billiga.
Och vad jag menar är mer att våra pengar smög som en ninja utan att egentligen visa sig.
Deras så pang som ett fyrverkeri på kinesiska nyårsdagen.

Sen lär väl Modo gjort en luring. Fonden var väl låst till nyförvärv.?.? Så behöver väl bara betala föglägningarna med egna o använda fonden till nyförvärv.

Sen skrev väl öa någonstans att Modo inte kunde hitta en tillräckligt bra center, så Olofsson tar den platsen.
Och sen in med From. Får en ju att tro att det finns pengar kvar, då From inte bör vara lika dyr som en 1a formations center.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
modomille: vet i dagsläget inte om det är bekräftat eller ej. Men om ST skriver det, borde det väl stämma.
Imponerande, men ack så knepigt val.

Kommer hända en del när han o lööke är på isen.

Och på tal om annat så känns våra 2millar som 200.000
Om Löven fick hutchings för 500.000kr. Men kan ju vara så att de även hade lite egna pengar över

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Det skrivs inlägg, twittras och säker en massa instagrambilder på att Dahlen ska spela för Timrå i vinter. Så vem vet. Det kanske stämmer.

Men då kommer vi till det du naggar en bit i kanten på. Vad det sänder för signal.
Två säsonger med 1p/match i Allsvenskan och sedan 1 säsong med lite över 0.5p/match i AHL.

Om NHL önskade att han åkte åter till Sverige så borde det väl försökt få till något i SHL. Jag menar bevisligen är han redan en jättebra spelare för HA. Så hur mycket mer kan han lära sig där?

Om man i stället funderar på varför han skulle ge upp efter 1 säsong där borta.
Då blir man inte mycket klokare.
1, Gillar inte Nordamerika / spelet där borta
2, Gillar inte laget som äger rättigheterna.
3, Statement att han inte är i Nordamerika för att spela i AHL.
4, Han gillar Timrå så mycket, så självklart åker jag hem för att spela upp dem
5, Har en Timrå-tös och är wipped utan dess like.

Jag vet inte hur det ser ut med alt 5, men coolt värre om det är alt 4.
Övriga alternativ så ligger han illa till.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Säger som så.
En sak kan vi nog vara säker på, och det är att vi inte går ur det hela med plus på kontot. Endera står vi för hela eller delar av lönen alt så köpte vi ut honom med en direktsumma. Med eller utan något avtal gällande lägre ersättning om han finner ny klubb.
Vi kanske sparar säkert lite utgifter mot att ha honom kvar.
Men då han inte verkat haft en ny klubb att hoppa till direkt, så tror jag att vi inte sparar speciellt mycket.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Jag är osäker på vars fonden tagit vägen.
Fick för mig att den mer eller mindre gick åt för att förnya kontrakt på spelare man ville ha kvar. Alt för att köpa ut spelare man inte önskade ha kvar.

Men nu blir jag fundersam om vi verkligen hade några kontrakt att omförhandla.

Vi har dock 6fwd ut (om jag räknar Elvenes o Eriksson) + 3st backar ut och 1st in.
Då vi har fler ut än in så måste man väl räkna med att de tagits av yngre och därmed lägre pris.

Så vad är det som kostat så mycket?
Eller sitter vi faktiskt kvar med dessa pengar och väntar på en bomb som vi kan ta på artisteri?

Det här inlägget fick dock mig att ändra tanke. Trodde som sagt att pengarna redan var slut, men nu tror jag vi har dem kvar.
Men en sak är säker, tar nog tid innan jag får svar.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Om jag får välja, vilket jag självklart inte får. Då skulle jag säga bara Toby in + forward i stället för Tobias x2.

Men gissar på att 1 eller 2 Tobias inte har någon koppling till forwardssidan.
Och då From skrev på så slutade nog modos spanande.
Så är nog bara vara chill och dränka hockeysuget med en lakritspuck.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Heyerdal: Han drog till Vimmerby o Div1.
Finns många som gått den vägen, men att lyckas ta sig uppåt är inte så lätt. Endera måste laget gå upp eller så ska man vara top 5 poängmakare (min uppskattning och ingen ren fakta). Så skulle tro att han inte dyker upp i högre serier snart.

Jag tror detta är den trupp + tobiases då da är den vi kommer ställa på isen.
Grym backsida men återigen lite för mycket frågetecken på centerplatserna. Synd då vi har så riktigt bra yttrar med fina skott. Men vi får se. Som jag skrev tidigare: Man får inte glömma att vi faktiskt har kvar fjolårets 1a center.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
{5647}: Mmm, självklart så vore det bästa om de i alla fall får någon säsong i Modo's alag innan de sticker iväg.
Om juniorer ser att Modo skapar chans till A-lagsspel så lockar det nog hit fler som vill utbilda sig. Och med fler småttingar som jagar plats desto mer måste de äldre ta i.
I popovic's fall så kan man väl säga att han blev på gränsen till HA vid precis fel tidpunkt. Det går inte att ha hur många som helst som knackar på dörren.
Speciellt inte om vi får in Tobias*2.
Vi har nu 6st backar och när Ericsson nu lämnat så skapas det backplatser som jag har svårt att se juniorer fylla. Vi har redan 3st 19åringar i truppen.
Nej nu måste det in lite rutin och tufft spel. Och jag tror då att 2* tobias redan är klara.

Jag hade faktiskt sett fram emot att se hur det kommer gå för Popovic, men jag får önska han lycka till och som du säger. Lycka till Popovic, men inte för mycket.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson: Jag skulle tro att kontot låg utanför deras kontroll, men att Modo kunde ta kontakt med den som startade insamlingen och upplysa att de vill ta ut pengar.
Då först förs de över till Modo som gåva, sponsring eller något.
Så nej, de har inte tagit dessa pengar från sitt konto från start.
Men visst går pengarna igenom Modo och inte som att en privatperson är ansvarig för lön.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Tycker det blev väldigt svårt att sätta ihop en uppställning.
Låt oss säga att vi väljer att behålla 3 formationer som tidigare då de började finna varandra på slutet. Och dessa ska allihop också veta hur systemet ska spelas och vi slipper att det tar till December innan det skapas Kemi.
Det skulle då kunna bli som nedan.

Björka-Hägga-Sylwander
Wernblom-Jellvert- Pettersson
Karla - JJ - Hagelin.

Och då får vi kvar:
Kim - Olofsson - From

Men iom detta så får vi en formation där vi har vår tänkta 1a center tillsammans med två spelare som poängmässigt hör till 3 eller 4e formationen.
Är klart förvånad om inte dessa producerar mer och kanske är fingerspitzengefühl av värvningsansvarige. Och då blir jag glad värre. Men tycker det känns fel att köra vår tilltänkta 1a med spelare som så här långt inte producerat några stora siffror.

Men jag har ingen koll alls på hur man annars skulle kunna ställa upp.

Karla - Olofsson - Hagelin
Björka - JJ - From
Werner - Jellvert - Åhström
Sylwander - Hägga - Kim/Pettersson.

Men även detta käns lite fel.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Jag vill minnas att han skrev samma kontrakt som Karla och Björka dvs ett kontrakt som skulle gå ut efter denna säsong. Så jag skulle säga att även om han köpts ut så har vi faktiskt mer pengar ledigt än med han i laget.
Betala full lön månadsvis kontra Betala (låt oss säga 60%) lönen direkt och sedan vara fri.
Om han hade kontrakt för ytterligare en säsong, då blir det lite skillnad. För då måste vi punga ut med (låt oss säga 60%+60%) av årslönen direkt och då helt plötsligt ha 20% mindre att erbjuda förvärv än medans vi hade Ericsson på kontrakt.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
{5647}: Hur var det egentligen. Vann jag förra säsongen?
I så fall sätter jag ned kronan på den viktkänsliga larmanordningen. Checkar om giftet på dartpilarna är på plats. Det stora runda klotet har jag tyvärr ingen aning om vars det tog vägen.
Men kan man göra det mer spännande om den står i en grop av ormar?

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Nucky: Om båda kritar på skulle jag inte säga "ruggigt" stark.
Snarare löjligt stark.
Måste vara bland de grymmaste namnmässigt i Ha någonsin.
Men namn vinner inga matcher.
Men nästan så.... :)

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
{5647}: absolut, man vet vad man har o inte vad man får. Samtidigt så vill man ju förbättra.
Och därifrån finns ju många vägar. Utveckling hos spelare man har, bättre kemi, duktigare spelare, fler spelare som passar in i vald taktik och att färre spelare behöver lära in sig i det taktiska och oräkneliga fler.
Tyckte mig se att Jellverts formation hittade lite kemi på slutet, Men man får väl vänta o se om de ens spelar ihop kommande sesse.

Som du säger så känns både Kim o From som ok HA spelare. Men de känns inte som några garanterande poänglirare.
Men kanske just det vi saknat. Spelaren som alltid går rakt på mål o öppnar upp för karla o gänget.

Sen får man inte glömma att vi har kvar fjolårets 1a center.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Dundee: Jadu, tittar man enbart på "namn in" så känns vi inte som vinnare av värvningskriget. Men vi har fått behålla allt vi ville behålla skulle jag tro.
Vilket kan betyda en hel del.
Samtidigt så låg vi ju inte i topp förra säsongen. Så vet inte vad jag ska tro.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
{5647}:
Precis.
Snack om 1a center, tackar nej till tessier eller vad han hette med motivering att man söker något bättre (kan minnas fel, kan ha varit han har inte det vi söker o jag tolka fel).
Sen snack om att det ska in spets, för att sedan bli Olofsson är vår 1a center.
Så nu jagas det yttrar för 1a linan.
Och sen får man en olustig känsla när tilltänkta toppförvärvet tackar nej o man ser vem det var.
Och tillslut står vi där med From.

Han är säkert en ok HA spelare med viss utvecklingsmöjlighet. Men ack va grundlurad man känner sig.
Som någon sa, en KJ som faktiskt kan bryta in på mål.
Men säg då det på en gång o låt oss i stället bli glad åt en uppgradering där.

Tycker Modo än en gång går in i en säsong med allt för osäker centersida.

Blev alla pengar från fonden använd på att behålla lirare?

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Tarasov: Tänk vad sur man själv hade blivit. Men om jag inte minns fel så får de faktiskt en helt OK mängd cash om det värvas efter 19JUL.

Fram till 19Jul kostar spelarna enligt nedan:
Över 25år med/utan kontrakt =250.000kr
Under 25år med/utan kontrakt 300-350.000kr
Sen kostar det extra efter 19Jul. Då får de ett extra påslag av 300.000kr

Men sedan kommer en lurig sak. (Från Aftonbladet)
"Dessutom finns ett tak på maximalt åtta miljoner kronor. Mer än så behöver inte SHL-klubbarna betala ut oavsett hur många spelare de hämtar från Hockeyallsvenskan"

Så det borde betyda att de slår i taket varenda säsong. Hur bestäms det vilka HA klubbar som får pengarna om det går över 8mille?
Ska alla som fått ersättning redan återföra summan till en pool och sedan delas det ut rättvist?
Eller är det bara tough luck.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
jonsson:
"OBS!!
Pengarna ska INTE användas till att värva spelare sägs det."

Spelar väl ingen roll var man sätter pengarna. Om de slipper betala hyra tack vare de nya pengarna. Då går väl de gamla pengarna till Hyra till nya spelare i stället.

Nu behöver det ju inte vara 100%, men självklart så får man ett bättre läge för förvärv även om pengarna in inte ska/få användas till förvärv.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: Ja, det ska bli väldigt intressant. Tänk om det skulle bli "norrlandslagen" som dominerar i HA denna säsong. Skulle bli riktigt roligt och om något en massa extra klirr i kistan.
Men har det blivit någon förändring på schemat som var så extremt obalanserat gällande fredags och lördagsmatcher hemma. Om hemmamatcher under jullovet.
Vill minnas att antalet "Grogg" matcher för modo var få.
Men jag kanske minns fel. Var väl i alla fall någon som gått igenom den på någon blogg, forum eller tidning och kommit fram att den var ganska skev.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Löven verkar få en ganska ok topp.
Cooper, Crandall, Larsen samt de två som det ryktas om Deilert och Hutchings.
Hade inte de ett kontrollår nästa säsong? Eller var det förra säsongen?
Hur som så lär inte dessa herrar vara billiga.

Sen måste jag väl säga att det både Crandall och Hutchings kunde ha varit bra sista killen in spelare för Modo. Men Crandall blev väl värvad till Löven riktigt tidigt och Hutchings enbart ryktesväg så här långt.

Men de kanske inte passar in i strategin på isen.
Kan också säga att jag inte minns hur de var som spelare. Men bevisat så kan båda producera en del.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
{5647}: Jadu, om det var Nyström som skulle vart vår sista stjärnspelare som skulle in i 1a linan och följa med upp om vi skulle lyckats ta oss till SHL. Då blir jag nog allt lite nervös.
Om det är den nivån på spelarna som är kvar att välja bland då har man ju gjort en blunder big time. Minns när någon värvades och Öa(?) frågade om Modo varit med och bjudit. Men nejdå, vi var på jakt efter bättre spelare än så....
Vår sista forward bör vara en som kan slåss om topp 10-15 poängbästa.
Om inte så kan vi köra metoden att chansa hejvilt på noramerikaner o tryout.
För i min värld så skulle chansen att nå vårt mål knappt förändras av en värvning likt Nyström.
Passimist Javisst.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
MorganaLefaey: visat och inte visst

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
Tarasov:
Med tanke på denna långa väntan och snacket att det ska vara till 1a linan och att han ska vara bra nog för att följa med till SHL om vi skulle gå upp.
Så skulle jag bli besviken om det inte blir en spelare med "säkra" 30-35p och potential att göra 1p/match.

Inte för att jag tror vi får en sådan spelare.
och jag måste förstå att vi inte är i högsta ligan. Men så som de målat tavlan har gjort att jag ändå tror/hoppas på en grym spelare som redan visst att han kan producera.

Men förhoppning om en roligare silly får mig ändå att tycka 2 st högt producerande från echl eller norska ligan vore skoj.
Behöver enbart att en fungerar o väntan skulle bli en nagelbitare utan dess like

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
hanzon: jag håller med.
Men de senaste åren har varken tidningar eller kompisars farsor/brorsor/frisör lyckats få höra några namn.
Och därmed så lite silly över sillyn.
Numera är det ju mer spånande över vilka det kan tänkas vara.
Mer silly till folket, är vad ja vill ha

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
atomragnar: Har inte läst artikeln och ett minne som inte ens kommer ihåg hur övriga förvärv presenterats inför kommande säsong.

Men måste säga att silly season de senaste säsongerna har varit ganska mäh.
Ledningen har blivit för duktiga på att lägga locket på.
Snart sitter vi väl här och skapar egna rykten i brist på trovärdiga alt.

Varken Malmö eller Molin lär ge upp efter 1 trasig säsong.
Malmö har en spelare med potential att bli ett riktigt hett namn som knappt kostar något. Sedan skulle Molin kunna sätta käppar i hjulet på sig själv om han gick ner till HA igen. En mindre lyckad säsong och han kanske förstör sina SHL chanser.

Steen har väl sedan han bytte tjej till en Sundsvalska aldrig uttryckt att han kan komma och spela för modo? Eller har jag missat något.

Zackrisson till LIF

Hillding är väl det mest troliga så här långt. Och fastän han säkert inte skulle göra bort sig, så skulle jag nog säga att jag är riktigt besviken.
Nog för att han spelat på högre nivå, men ganska släta resultat.
Inget som riktigt river.
Som sagt, han skulle nog inte göra bort sig, men är det en kille som kan klassas som "Ska följa med oss upp"? Och är han en kille som man ska behöva spendera så lång tid för att få? Nja, jag tror även det här är en blindgångare. Och blundar och slår mig för öronen och nynnar Alex Steen, Alex Steen.

Timrå IK > Sv: Silly Season 2019-2020
Perreman: Lite sent svar. Men jag kan inte annat än hålla med.
Just att det kommer bli jojo-system har jag varnat om tidigare.
Laget som går upp kommer få så mycket svårare att hänga kvar. Sen när de åkt ner igen så har det laget klart mycket mer pengar än övriga HA. Så upp igen och så vidare.
Skillnaden i tv-ersättningen måste minska om det ska bli bra.
Säger inte att man ska få lika mycket, men lite jämnare tack.

MoDo Hockey > Sv: Silly season - 2019
modomille:
Skulle faktiskt bli lite orolig om vi stod utan 1a center vid seriestart.
Men med ökad budget så kan man ju tycka att det borde gå att få tag i någon.
Finns en hel del centrar från nordamerikanska ligor som lyckats i HA.

Varför envisas med att spelaren ska kunna följa med upp?
Det viktigaste är att han kan spela oss upp.

För de pengar som lades till, så bör det gå att få 2st Allsvenska spelare.
Eller en bra lirare från ECHL/AHL eller något.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{5647}: gipstid 8-12v
Fixering via operation ger tydligen bättre rörlighet i handen v6-10 men i stället sämre rörlighet i handleden efter v26.
Detta i jämförelse mot enbart gips.
Eller så säger läkartidningen i alla fall.
Tråkigt om skadan kan göra sig påmind till v26.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: Precis.
1an upp och sedan slutspel för att få kvala mot näst sista lag i SHL.
Men skulle tro att SHL mer eller mindre körde över oss där också.
Vill ni ha direktuppflyttning då blir det max ett lag/säsong.

Sen kommer HA och säger att om det blir 1an så inte de övriga lagen någon chans att tjäna lite extra pengar. Och vips så har vi ett system som verkar en aning slumpartat i stället för baseras på serieresultatet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8399}: absolut.
Men kan se hur SHL laget värva sig direkt upp. Kanske tom värva allt inför slutet av serien.
Men visst, lif slog oss o va sämre alla matcher utom 1.
Sånt händer , men tror inte det kommer hända så ofta nu

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Tycker HA lagen varit lite blåögd.
Det enda som kunde vara sämre är att enbart 1an går upp direkt.
För stor skillnad i tv-avtal o det blir en ner o upp igen direkt situation


· 37 ·
Om MorganaLefaey
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från bullerbyn