Historik
Föregående · 60 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
h o c k e y :
Nu är du orättvis. Han har bara lite otur just nu.
Nu är du orättvis. Han har bara lite otur just nu.
MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - HV71 20101207
Paddan:
Han kanske tycker att han är bra på att snaska kotte. Klart man blir sur!
Han kanske tycker att han är bra på att snaska kotte. Klart man blir sur!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:
Kloten insamlade Nordgren
Nästa avgång vid Rapperswil-Jona Lakers: Niklas Nordgren förändringar i våras till Kloten Flyers överenskomna själv! Den 31-årige anfallaren har med nuvarande NLA ledaren på en två-års kontrakt.
Wird Rapperswil-Jona zum Selbstbedienungsladen? Rapperswil-Jona är en självbetjäningsbutik butik? Die Abgänge nehmen ein beängstigendes Ausmass an. Den pensionsavgångar ta en skrämmande utsträckning. Nach Blatter (Lugano), Friedli (Servette) und Berger (Kloten) schmeisst auch Nordgren den Bettel hin. Enligt Blatter (Lugano), Friedli (Servette) och Berger (Kloten) och Nordgren kastar ner handduken.
Und das war absehbar. Denn die Lakers wollten ihren zweitbesten Skorer schon letzte Saison loswerden, konnten sich mit ihm aber nicht über die Höhe der Abfindung einigen. Och det var förutsebar. Eftersom Lakers gjorde förra säsongen, näst bästa Skore redan bli av med henne kunde vara med honom men det ersättningsbelopp kan inte hålla.
Nordgren und sein neuer Arbeitgeber sind sich zwar einig, aber unterschrieben ist noch nichts. Nordgren och hans nya arbetsgivare kan komma överens, men har undertecknats ännu. Denn der Schwede muss bei der eigenen Frau erst noch Überzeugungsarbeit leisten. När allt har svensken på egen hustru bara råd övertalning. Sie erwartet nämlich ihr zweites Kind, fühlt sich am Obersee einsam und will deshalb in die Heimat zurück. Nämligen att förvänta sig att deras andra barn, känner sig ensam och vill betala på den övre sjön hemma.
Doch aufgeschoben ist nicht aufgehoben. Men är inte skjutas in. Die Rückkehr in den Norden kann auch im Frühjahr 2013 stattfinden. Avkastningen i norr kan också ske under våren 2013. (Von Albert Fässler) (Av Albert Fässler)
Kloten insamlade Nordgren
Nästa avgång vid Rapperswil-Jona Lakers: Niklas Nordgren förändringar i våras till Kloten Flyers överenskomna själv! Den 31-årige anfallaren har med nuvarande NLA ledaren på en två-års kontrakt.
Wird Rapperswil-Jona zum Selbstbedienungsladen? Rapperswil-Jona är en självbetjäningsbutik butik? Die Abgänge nehmen ein beängstigendes Ausmass an. Den pensionsavgångar ta en skrämmande utsträckning. Nach Blatter (Lugano), Friedli (Servette) und Berger (Kloten) schmeisst auch Nordgren den Bettel hin. Enligt Blatter (Lugano), Friedli (Servette) och Berger (Kloten) och Nordgren kastar ner handduken.
Und das war absehbar. Denn die Lakers wollten ihren zweitbesten Skorer schon letzte Saison loswerden, konnten sich mit ihm aber nicht über die Höhe der Abfindung einigen. Och det var förutsebar. Eftersom Lakers gjorde förra säsongen, näst bästa Skore redan bli av med henne kunde vara med honom men det ersättningsbelopp kan inte hålla.
Nordgren und sein neuer Arbeitgeber sind sich zwar einig, aber unterschrieben ist noch nichts. Nordgren och hans nya arbetsgivare kan komma överens, men har undertecknats ännu. Denn der Schwede muss bei der eigenen Frau erst noch Überzeugungsarbeit leisten. När allt har svensken på egen hustru bara råd övertalning. Sie erwartet nämlich ihr zweites Kind, fühlt sich am Obersee einsam und will deshalb in die Heimat zurück. Nämligen att förvänta sig att deras andra barn, känner sig ensam och vill betala på den övre sjön hemma.
Doch aufgeschoben ist nicht aufgehoben. Men är inte skjutas in. Die Rückkehr in den Norden kann auch im Frühjahr 2013 stattfinden. Avkastningen i norr kan också ske under våren 2013. (Von Albert Fässler) (Av Albert Fässler)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Satt och slötittade på Nyhetsmorgon TV4 och drabbades av akuta magkramper när sportpanelen klev på.
Robert Perlskog, ivrigt påhejad av Arne Hegerfors höll en moralpredikan om hur sårad Nisse Ekman var och hur omoraliskt det var av kvällsdrakarna att hoppa på den stackars Nils.
Det som fick mig att må illa var när jag återigen tvingades inse att allt styrs från vår huvudstad. Vad man ska gilla, vilka som ska skyddas, vilka som ska straffas, hur nyheter ska vinklas och vilken bild svenne svensson ska ha i alla frågor.
Vi är inte ett dugg bättre än något annat land eller någon annan historisk period. Perlskogs orgastiska monolog gjorde verkligheten lite väl verklig.
Adel förblir adel, bönder förblir bönder.
Robert Perlskog, ivrigt påhejad av Arne Hegerfors höll en moralpredikan om hur sårad Nisse Ekman var och hur omoraliskt det var av kvällsdrakarna att hoppa på den stackars Nils.
Det som fick mig att må illa var när jag återigen tvingades inse att allt styrs från vår huvudstad. Vad man ska gilla, vilka som ska skyddas, vilka som ska straffas, hur nyheter ska vinklas och vilken bild svenne svensson ska ha i alla frågor.
Vi är inte ett dugg bättre än något annat land eller någon annan historisk period. Perlskogs orgastiska monolog gjorde verkligheten lite väl verklig.
Adel förblir adel, bönder förblir bönder.
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Blizzard:
Alkohol och Alzheimers är en dålig kombination.
Lyteskomik i betal-tv är inte ok.
Alkohol och Alzheimers är en dålig kombination.
Lyteskomik i betal-tv är inte ok.
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Poffa:
Släpp pucken, åk tunnel på backen, gör dig klar att raka in pucken från slottet i en 2 mot 1.
Hockeypoesi! :-)
Släpp pucken, åk tunnel på backen, gör dig klar att raka in pucken från slottet i en 2 mot 1.
Hockeypoesi! :-)
Timrå IK > Sv: Anders Eriksson
Grattis till segern ikväll.
Västernorrland tar full pott. Det gillar vi!
Västernorrland tar full pott. Det gillar vi!
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Berka:
Lugn och fin. Vi vann ju. Du är bannad från livesändningar tills vidare :-)
Lugn och fin. Vi vann ju. Du är bannad från livesändningar tills vidare :-)
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
spud:
Förresten. Är Arne utsläppt från torken idag?
Förresten. Är Arne utsläppt från torken idag?
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Wayne Gresky:
Lusthgas.... Tror att AH varit i närheten av din morsa 9 mån innan nedkomst :-)
Lusthgas.... Tror att AH varit i närheten av din morsa 9 mån innan nedkomst :-)
Timrå IK > Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2010-11-30
Simmalugnt:
Hopplahejsan. Det var ord och inga visor.
Hopplahejsan. Det var ord och inga visor.
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
Bad_Brett:
Nu var det ju faktiskt universalprodukten silvertejp det handlade om!!
Nu var det ju faktiskt universalprodukten silvertejp det handlade om!!
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-11-30
spud:
Och falskt larm angående målvakt i MoDo :)
Och falskt larm angående målvakt i MoDo :)
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
yngwie:
Där kanske vi kan få en bekräftelse eller en dementi direkt i tråden om vi har tur ;-)
Där kanske vi kan få en bekräftelse eller en dementi direkt i tråden om vi har tur ;-)
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Lindström:
Kan inte annat än att hålla med. Det kunde gått riktigt djävla illa det där. Han är garanterat inte ens ett uns ångerfull utan han tycker att det är han som blivit dåligt behandlad.
Hoppas att Hockeyligan tar sin skyddande hand från honom.
Kan inte annat än att hålla med. Det kunde gått riktigt djävla illa det där. Han är garanterat inte ens ett uns ångerfull utan han tycker att det är han som blivit dåligt behandlad.
Hoppas att Hockeyligan tar sin skyddande hand från honom.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
El Maco:
Haha. Exakt. Det var ju bara klubban som tog.
Haha. Exakt. Det var ju bara klubban som tog.
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
foppa78:
Nä, bara objektiv.
Håller du inte med om att Silverberg är för bra för att hålla på att filma (det hade inte behövts i den situationen) och håller du inte med om att ni borde gjort det smartast möjliga för att säkerställa en lång avstängning på idioten Ekman?
Nä, bara objektiv.
Håller du inte med om att Silverberg är för bra för att hålla på att filma (det hade inte behövts i den situationen) och håller du inte med om att ni borde gjort det smartast möjliga för att säkerställa en lång avstängning på idioten Ekman?
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
Bissett19:
För många? Jag sitter ju upprätt fortfarande :-D
För många finns inte i det finska språket.
Oavsett vilket är det svagt av en annars lysande Silver att köra döende svanen a´la italienska ligan.
För många? Jag sitter ju upprätt fortfarande :-D
För många finns inte i det finska språket.
Oavsett vilket är det svagt av en annars lysande Silver att köra döende svanen a´la italienska ligan.
Redigerad kommentar
Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF 27/11-2010
GävleLasse:
Dessutom så nuddar han ju knappt. Han missar Sveddan och nuddar Silver (eller vem det nu var).
Tråkigt att man förstärker situationen, och att man hoppar på honom efteråt.
Allt sådant kommer att användas till hans fördel när dom ska förkunna dom. Vi gissar på en extra match samt frivilligarbete med autografskrivning på Astrid Lindgrens Barnsjukhus.
Naturligtvis är TV och kvällspressen där för snyft- och hausse-reportage om den ångerfulle och härlige Tomte-Nisse.
Dessutom så nuddar han ju knappt. Han missar Sveddan och nuddar Silver (eller vem det nu var).
Tråkigt att man förstärker situationen, och att man hoppar på honom efteråt.
Allt sådant kommer att användas till hans fördel när dom ska förkunna dom. Vi gissar på en extra match samt frivilligarbete med autografskrivning på Astrid Lindgrens Barnsjukhus.
Naturligtvis är TV och kvällspressen där för snyft- och hausse-reportage om den ångerfulle och härlige Tomte-Nisse.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Jag förstår inte varför inte kvinnlig boxning tas på allvar. Dom gör det bra, kjoltygen.
Jag förstår inte varför inte kvinnlig boxning tas på allvar. Dom gör det bra, kjoltygen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco:
Så om den där turken inte förnärmat Matte Flink så....?
Så om den där turken inte förnärmat Matte Flink så....?
MoDo Hockey > Sv: Hur gör Foppa?
Bittesehr:
Och jag träffade Tord Lundström igår. Han såg shejpad ut....
Och jag träffade Tord Lundström igår. Han såg shejpad ut....
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Eller så kan dom lägga pengarna i en fönsterreparations- och klottersaneringsfond för framtida missriktade sympatihandlingar...
Eller så kan dom lägga pengarna i en fönsterreparations- och klottersaneringsfond för framtida missriktade sympatihandlingar...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Wayne Gresky:
Disciplinnämnden, deras förutsägbarhet och deras löjlighetsgrad har Monty Python redan gjort många sketcher om..
Disciplinnämnden, deras förutsägbarhet och deras löjlighetsgrad har Monty Python redan gjort många sketcher om..
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nikki Nine:
Hehe, men frökenliraren har absolut en poäng i att Charles Nonsens inte heller var någon fysisk lirare. Han var väl ankare i manikyr-kedjan på sin tid?
Hehe, men frökenliraren har absolut en poäng i att Charles Nonsens inte heller var någon fysisk lirare. Han var väl ankare i manikyr-kedjan på sin tid?
MoDo Hockey > Sv: Djurgårdens IF - Modo Hockey 2010-11-20
Blizzard:
Tänk vad stolt du ska vara idag när du nyktrar till och får läsa vilka filosofiska alster du presterat inatt. Din lilla gobit!
Skönt med en alkoholiserad spjuver vid morgonkaffet :-)
Tänk vad stolt du ska vara idag när du nyktrar till och får läsa vilka filosofiska alster du presterat inatt. Din lilla gobit!
Skönt med en alkoholiserad spjuver vid morgonkaffet :-)
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
73Sjöbba:
Kanske Sonnie vill spela för MoDo då? Vi har tålamod att vänta. Det är ju en bra kille för tusan!
Vi skulle kunna skriva in att han får åka ner och hälsa på er på spellediga dagar?
Kanske Sonnie vill spela för MoDo då? Vi har tålamod att vänta. Det är ju en bra kille för tusan!
Vi skulle kunna skriva in att han får åka ner och hälsa på er på spellediga dagar?
Timrå IK > Sv: Luleå - Timrå IK 2010-11-18
Berglund:
Hehe. Fick en rolig hund-association igen :-D
Hehe. Fick en rolig hund-association igen :-D
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så tror jag att Luleå, sin vana trogen, börjar sin klättring nerför täppan ikväll.
Skulle gissa på en sjunde-åttondeplats när vi summerar elitserien 2010-2011.
Skulle gissa på en sjunde-åttondeplats när vi summerar elitserien 2010-2011.
MoDo Hockey > Sv: Mats Zuccarello Aasen
Bad_Brett:
På tal om statistik och tråkiga norgehistorier antar jag...
Kom heeeeeeeem!
På tal om statistik och tråkiga norgehistorier antar jag...
Kom heeeeeeeem!
MoDo Hockey > Sv: MoDo HK - AIK, 2010-11-18
J F K:
Det där med att spela upp pucken fort låter ju som vår paradgren de senaste åren. Burskydd och dump and no chase, någon?
Det där med att spela upp pucken fort låter ju som vår paradgren de senaste åren. Burskydd och dump and no chase, någon?
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Åkerblom i 6e:
Men ändå... Tänk om Setterberg resonerar lika.
Men ändå... Tänk om Setterberg resonerar lika.
Länkar:
Sunsetter English Setters
Sunsetter English Setters
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
"Målvakten Juha Pikämäki fick en puck på fingret och fingret svullade upp. Men det ska inte vara någon fara. "
Svullade? Munching fingers...
Svullade? Munching fingers...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Onödigt, ofattbart, ointelligent eller oförsvarbart var väl mer vad jag förväntade mig. :-)
Onödigt, ofattbart, ointelligent eller oförsvarbart var väl mer vad jag förväntade mig. :-)
Föregående · 60 · Nästa
Undrar just om nedrans kottsnaskare hade gett samma straff?
Stupid cone-gorger