Historik
Föregående · 61 · Nästa
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
En vanlig svensk genväg. Sanningen är att viina varken betyder vinna eller vin.
En vanlig svensk genväg. Sanningen är att viina varken betyder vinna eller vin.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Det är tur att man kan öla både för att fira och för att dränka sorgen. Jämnmod är ett helvette :-D
Det är tur att man kan öla både för att fira och för att dränka sorgen. Jämnmod är ett helvette :-D
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ambroo:
Det McNevin egentligen säger (efter AB-filtret) är att han har släppt det och gått vidare för länge sedan. Det där är en icke-fråga för honom helt enkelt.
Det McNevin egentligen säger (efter AB-filtret) är att han har släppt det och gått vidare för länge sedan. Det där är en icke-fråga för honom helt enkelt.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
250kg kärlek:
Inte alls. Jag höll med dig.
Ni får nynna på denna medan ni tar in att jag håller med er...
Inte alls. Jag höll med dig.
Ni får nynna på denna medan ni tar in att jag håller med er...
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
mikenomad:
Jag tror inte att Pikkarainen, eller någon annan elitseriespelare heller för den delen, går in i matchsituationer i akt och mening att skada motståndaren.
Visst brinner det till ibland och visst sker skador som den vållande spelaren måste ta ansvar för. Werners cross-checking i nacken på Jämtin och Jämtins högerkrok på en viss sportchef är väl lysande exempel på ett oförsvarbara "brinn".
Ingen av Pikkarainens avstängningar har ens varit i närheten av att vara för brutala eller följder av brinn i skallen. Otur och hög intensitet skulle jag säga.
Ovanstående tror jag att vi alla, oavsett favoritlag kan hålla med om.
Kan det finnas någon bakomliggande orsak till Pikkarainens otur. Kan det vara något i hans spel, i hans storlek eller i hans engagemang som gör att risken för att motståndarna råkar ut för en olycka eller skada ökar när han är i närheten? Finns det något han kan, eller bör förändra och hur skulle det påverka hans spel och prestationer i övrigt?
Jag lovar att han grubblat mycket på det de senaste dagarna. Det kanske vore något intressant att diskutera?
Jag ställde mig själv samma fråga när jag i samma tävling skadade arrangörsklubbens enda två deltagare i norrländskan. Det blev min näst sista tävling, efter några månaders grubblerier.
Hoppas att du 250 kg och andra i Pikkarainens närhet kan hjälpa honom att reda ut och att gå vidare.
Jag tror inte att Pikkarainen, eller någon annan elitseriespelare heller för den delen, går in i matchsituationer i akt och mening att skada motståndaren.
Visst brinner det till ibland och visst sker skador som den vållande spelaren måste ta ansvar för. Werners cross-checking i nacken på Jämtin och Jämtins högerkrok på en viss sportchef är väl lysande exempel på ett oförsvarbara "brinn".
Ingen av Pikkarainens avstängningar har ens varit i närheten av att vara för brutala eller följder av brinn i skallen. Otur och hög intensitet skulle jag säga.
Ovanstående tror jag att vi alla, oavsett favoritlag kan hålla med om.
Kan det finnas någon bakomliggande orsak till Pikkarainens otur. Kan det vara något i hans spel, i hans storlek eller i hans engagemang som gör att risken för att motståndarna råkar ut för en olycka eller skada ökar när han är i närheten? Finns det något han kan, eller bör förändra och hur skulle det påverka hans spel och prestationer i övrigt?
Jag lovar att han grubblat mycket på det de senaste dagarna. Det kanske vore något intressant att diskutera?
Jag ställde mig själv samma fråga när jag i samma tävling skadade arrangörsklubbens enda två deltagare i norrländskan. Det blev min näst sista tävling, efter några månaders grubblerier.
Hoppas att du 250 kg och andra i Pikkarainens närhet kan hjälpa honom att reda ut och att gå vidare.
Redigerad kommentar
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one:
Jo. Det var ju nästan så att jag å förstod hur ni har det. Ni ovänner av inavel.
Jo. Det var ju nästan så att jag å förstod hur ni har det. Ni ovänner av inavel.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Ambroo:
Visst nappar det - vilket kultprogram! Sitter ocn njuter! Larz-Thure och Bosse är ju gamla barndomsidoler!
Visst nappar det - vilket kultprogram! Sitter ocn njuter! Larz-Thure och Bosse är ju gamla barndomsidoler!
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hahl Bundy:
Nä. Som jag sa så märks det vem som har hemmaplan. Var Huges hemmaplan är har jag inte ens funderat på, haha.
Nä. Som jag sa så märks det vem som har hemmaplan. Var Huges hemmaplan är har jag inte ens funderat på, haha.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Timrå Icon:
Hehe, vid min ålder får man se det som en komplimang. Tacklar! ;-)
Hehe, vid min ålder får man se det som en komplimang. Tacklar! ;-)
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
bisterfinnen:
Eller ett program som går kl 19 på vardagar i kanal 5, hahaha
Nä, den var jättedålig. Förlåt.
Eller ett program som går kl 19 på vardagar i kanal 5, hahaha
Nä, den var jättedålig. Förlåt.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Såg att mitt förslag om insamling äntligen snappats upp. Trevligt att bra förslag får luft under vingarna :-)
Angående "dialogen" mellan Huge och B B så får jag en bild på näthinnan av två battlande hippetihoppare, med cheerleaders och hangarounds ivrigt påhejande omkring dem.
Vem som har hemmaplan är ganska tydligt, haha. Få som buar på på Birgers low blows..
Mycket ord, men lite sagt i en rätt tråkig debatt såhär i uppehållstider.
Nåja. Jag tackar för trevlig underhållning såhär på morgonkvisten.
Fredag och bolaget i Timrå lär bli välfrekventerat. Ha en bra dag och en mysig kväll!
Angående "dialogen" mellan Huge och B B så får jag en bild på näthinnan av två battlande hippetihoppare, med cheerleaders och hangarounds ivrigt påhejande omkring dem.
Vem som har hemmaplan är ganska tydligt, haha. Få som buar på på Birgers low blows..
Mycket ord, men lite sagt i en rätt tråkig debatt såhär i uppehållstider.
Nåja. Jag tackar för trevlig underhållning såhär på morgonkvisten.
Fredag och bolaget i Timrå lär bli välfrekventerat. Ha en bra dag och en mysig kväll!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
J F K:
Sven Johansson kallades aldrig annat än Tumba under hela sin karriär och bytte till slut ut efternamnet – ”ingen kallade mig ju något annat”, som han själv uttryckte det och där han fått en efterföljare i Christer Abrahamsson som numera heter Christer Abris.
Tycker ni att det är ofta man kallar Peter "Foppa" Forsberg för Peter "Domsjö" Forsberg?
Sven Johansson kallades aldrig annat än Tumba under hela sin karriär och bytte till slut ut efternamnet – ”ingen kallade mig ju något annat”, som han själv uttryckte det och där han fått en efterföljare i Christer Abrahamsson som numera heter Christer Abris.
Tycker ni att det är ofta man kallar Peter "Foppa" Forsberg för Peter "Domsjö" Forsberg?
Timrå IK > Sv: das Boot
JimmyH:
Håll käften känns väldigt irrationellt och onödigt. Först lite ifrågasättande av agerande och sedan lite visdomsord. Läs allt innan ni går i taket...
Frågan är ju vad som är att föredra. Att trotjänarna i klubben inte bara finner sig i ekonomiska åthävor i form av för sent utbetalade pengar utan dessutom frivilligt sänker eller till och med efterskänker sina löner för att klubben ska kunna värva in välbehövligt nytt
eller
att trotjänarna så fort dom får reda på att pensionspengarna inte betalats ut i tid springer till media och via media kräver värvningsstopp?
Någon som kan citera några frekventa gallaspyare härifrån timråboken för att friska upp mitt minne om hur det lät när MoDo hade lite skralt i kassan häromåret??
Arbetarnas klubb, vi som jobbar lite hårdare, alltid rött etc. Var det bara ett luftslott hela tiden?
Jag tror inte det. Men det är i motgången vännerna prövas. Ta tillfälligt i akt och sålla ut agnarna från vetet. Både i TIK och på forumet kanske...
Hur många av er är medlemmar i TIK och hur många utövar sitt medlemskap aktivt genom att skriva motioner, gå på årsmöten etc?
Det är lätt att bli irrationellt i krisen. Vad blir era konkreta, systematiska åtgärder? Hur ska ni ta er stärkta ur krisen?
Tänk Lottie Knutsson kontra Laila Freivalds vid Tsunamikatastrofen...
Håll käften känns väldigt irrationellt och onödigt. Först lite ifrågasättande av agerande och sedan lite visdomsord. Läs allt innan ni går i taket...
Frågan är ju vad som är att föredra. Att trotjänarna i klubben inte bara finner sig i ekonomiska åthävor i form av för sent utbetalade pengar utan dessutom frivilligt sänker eller till och med efterskänker sina löner för att klubben ska kunna värva in välbehövligt nytt
eller
att trotjänarna så fort dom får reda på att pensionspengarna inte betalats ut i tid springer till media och via media kräver värvningsstopp?
Någon som kan citera några frekventa gallaspyare härifrån timråboken för att friska upp mitt minne om hur det lät när MoDo hade lite skralt i kassan häromåret??
Arbetarnas klubb, vi som jobbar lite hårdare, alltid rött etc. Var det bara ett luftslott hela tiden?
Jag tror inte det. Men det är i motgången vännerna prövas. Ta tillfälligt i akt och sålla ut agnarna från vetet. Både i TIK och på forumet kanske...
Hur många av er är medlemmar i TIK och hur många utövar sitt medlemskap aktivt genom att skriva motioner, gå på årsmöten etc?
Det är lätt att bli irrationellt i krisen. Vad blir era konkreta, systematiska åtgärder? Hur ska ni ta er stärkta ur krisen?
Tänk Lottie Knutsson kontra Laila Freivalds vid Tsunamikatastrofen...
Timrå IK > Sv: das Boot
Per HApps:
Naturligtvis har du rätt.
Ett medlemsskap i en förening är en biljett till insyn och en inbjudan till medbestämmande. Om ni är många medlemmar som har åsikter så bör ni först organisera er och sedan bestämma vilka förändringar ni vill ha till och sedan bör ni motionera till årsmötet.
När ni gjort det så gäller det att lobba bland dem ni vet brukar besöka årsmötet och som kan tänkas rösta på era förslag. Föreningsdemokrati i verkställande.
Allt annat är bara fegt och regressivt gnällande...
Naturligtvis har du rätt.
Ett medlemsskap i en förening är en biljett till insyn och en inbjudan till medbestämmande. Om ni är många medlemmar som har åsikter så bör ni först organisera er och sedan bestämma vilka förändringar ni vill ha till och sedan bör ni motionera till årsmötet.
När ni gjort det så gäller det att lobba bland dem ni vet brukar besöka årsmötet och som kan tänkas rösta på era förslag. Föreningsdemokrati i verkställande.
Allt annat är bara fegt och regressivt gnällande...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo:
Jag skulle vilja ha en länk till facebookbilderna som enligt Hamrin ska finnas. Dom skulle passa så fint i min lilla hockey-klippbok :-)
Jag skulle vilja ha en länk till facebookbilderna som enligt Hamrin ska finnas. Dom skulle passa så fint i min lilla hockey-klippbok :-)
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
zigge:
Nu ska vi ta det djävligt försiktigt med våra stenar. Glöm inte bort att vi sitter i ett glashus i denna fråga...
Nu ska vi ta det djävligt försiktigt med våra stenar. Glöm inte bort att vi sitter i ett glashus i denna fråga...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Olle:
Jo, men erkänn att du inte tyckte att just det var speciellt tråkigt? :-)
Jo, men erkänn att du inte tyckte att just det var speciellt tråkigt? :-)
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Är Perra fortfarande hyllad härinne eller har ni börjat morra åt honom också?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Han kanske söker efter kraften... Den innersta glöden. Längst inne i kärnan.
Eller så vill han helt enkelt vara nära Björn W
Eller så vill han helt enkelt vara nära Björn W
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
73Sjöbba:
Fyra och en halv timme känns som ett vingslag i jämförelse med en evighet.
Timrå har inget SM-guld.
Fyra och en halv timme känns som ett vingslag i jämförelse med en evighet.
Timrå har inget SM-guld.
Länkar:
YouTube - Carola - Evighet
YouTube - Carola - Evighet
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka:
Så trevligt att vi börjar matchen med en domarskandal...
Så trevligt att vi börjar matchen med en domarskandal...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Backsidan och backsidan förresten, haha
Det var väl som målvakt dom värvat den för mig okända tysken hoppas jag?
Backsidan och backsidan förresten, haha
Det var väl som målvakt dom värvat den för mig okända tysken hoppas jag?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...
Så förstärker Brunnäs på backsidan. Hur ska det då gå för arnio?
Så förstärker Brunnäs på backsidan. Hur ska det då gå för arnio?
Brynäs IF > Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Nu tycker jag att många här skriver i affekt. Så dåliga är ni ju faktiskt inte.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Och när får vi se arnios lösning på räddningsstatistikskampen?
Jag säger som Uno Hedin - Lllllllllllllllllllllllllllllllllyckkkka TILL!
Och när får vi se arnios lösning på räddningsstatistikskampen?
Jag säger som Uno Hedin - Lllllllllllllllllllllllllllllllllyckkkka TILL!
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Jag ser massor av positiva egenskaper hos Mia. Hon har bra dialog med sponsorer, fantastiskt bra dialog, efter allt jag hört.
Hon har dessutom förmågan att dra jämt med såväl supporterklubb som loge-publik och sittplatspublik Hon enade hela länet kring MoDo Hockey.
Hon har visioner och idéer. Hon har öga för design vad gäller souvenirer och näsa för bra marknadsföring i alla lägen. Hon vet vad som krävs för att bygga ett varumärke och för att bibehålla det.
I mångt och mycket tycker jag att hon gjorde ett förbannat bra jobb som marknadschef. Ett exempel är att hon delade ut SM-guldtröjor till oss alla nere i Linköping och hon såg till att så många som möjligt av spelarna (och tränare) kom ut och tog emot våra hyllningar.
Hon stannade i Timrå och gjorde en rolig grej som bara en med näsa för vad som bygger vi-känsla och vinnarglädje hade kunnat komma på.
Om jag ställer en kontrafråga. Nämn en positiv egenskap hos Roos...
Jag ser massor av positiva egenskaper hos Mia. Hon har bra dialog med sponsorer, fantastiskt bra dialog, efter allt jag hört.
Hon har dessutom förmågan att dra jämt med såväl supporterklubb som loge-publik och sittplatspublik Hon enade hela länet kring MoDo Hockey.
Hon har visioner och idéer. Hon har öga för design vad gäller souvenirer och näsa för bra marknadsföring i alla lägen. Hon vet vad som krävs för att bygga ett varumärke och för att bibehålla det.
I mångt och mycket tycker jag att hon gjorde ett förbannat bra jobb som marknadschef. Ett exempel är att hon delade ut SM-guldtröjor till oss alla nere i Linköping och hon såg till att så många som möjligt av spelarna (och tränare) kom ut och tog emot våra hyllningar.
Hon stannade i Timrå och gjorde en rolig grej som bara en med näsa för vad som bygger vi-känsla och vinnarglädje hade kunnat komma på.
Om jag ställer en kontrafråga. Nämn en positiv egenskap hos Roos...
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Icing-Ove:
Fantastiskt klipp med Mia som förstärker det intrycket förresten...
Fantastiskt klipp med Mia som förstärker det intrycket förresten...
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Icing-Ove:
Roos är en nolla och Mia är en guldmakare. Så enkelt är det.
Roos är en nolla och Mia är en guldmakare. Så enkelt är det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Tommy Roos
4 the loose
Tommy Roos
4 the loose
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse:
Otippat... :-/
K-FOP
FTW
Jag har sett
kejfopp rulla hatt
Otippat... :-/
K-FOP
FTW
Jag har sett
kejfopp rulla hatt
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Nikki Nine:
Förbättringsförslag: Döp om det till inför reprisen.
Förbättringsförslag: Döp om det till inför reprisen.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka:
Därför att någon skrivit fel gissar jag på :-)
Därför att någon skrivit fel gissar jag på :-)
Föregående · 61 · Nästa
Där har vi en som kan sin finska :-)
Kippis!