Historik
Föregående · 41 · NästaDet vore så väldig viktigt om vi kunde vinna den här matchen så att vi kan spela mer avslappnat på hemmaplan framöver.
Då är det lätt att förstå varför folk inte tar sig ut till arenan. För jag lär knappast vara den enda som känner så här.
Men som sagt. Det är inte hela sanningen, för då hade Zäta spelat med Timrå IK nu.
Ingen här gnällde ju innan det stod klart att vi inte kommer att få se Zäta i Timråtröjan den här säsongen.
mikenomad: Man skulle utan tvekan kunna påstå att snittet skulle öka med 1000 personer per match om Zäta kom hem. Räknar man sedan med att dessa 1000 personer lägger ner 250 spänn per match i snitt, och då är inte eventuell arenaförsäljning inräknad, så innebär det en inkomst på runt 2 miljoner kronor per månad.
Detta är ju en ganska enkel mattematik, som jag antar att även klubbledningen har räknat ut.
Så jag misstänker att det är något annat som spelar in i den här affären. För annars måste man anta att de inte tror att Zäta lockar 1000 personer extra per match, och det tycker jag i så fall är väldigt märkligt.
Det skulle ju för fan räcka med 500 extra per match för att hans försäkrning skulle betala sig. Och det skulle han ju utan tvekan locka.
Slutsatsen måste alltså vara att Timrå IK inte ens har en miljon kronor att lägga ut och chansa med. Och det är riktigt illa.
Redigerad kommentar
Vi ville ju att han skulle komma. Och ingen sade då ett ord om att det var fel at gå emot uppgörelsen.
Jag tror att just det är en stor anledning till att Zäta väljer att inte göra det.
Ambroo: Jag tycker det här känns ganska jobbigt. Laget spelar ju betydligt bättre än i fjol, men ändå liger vi där vi ligger. Vi har förlorat med uddamålet i samtliga matcher utom en (matcher med mål i tom bur ej medräknade).
Hade Nordgren haft en passningssäker lekkamrat så hade vi förmodligen legat ovanför slutspelsstrecket. Vi måste värva en förstecenter. För vår ända räddning just nu är att det är tre lag som är sämre än oss just nu.
Undrar om Nubben ens letar...
Kramer: Vilken jävla sopa! Fortätt bänka honom för fan.
Det kan väl aldrig vara möjligt?
Föregående · 41 · Nästa