Historik
Föregående · 49 · Nästamikenomad: Minns även en vidrig förlust mot Sundsvall i Gärde 1996 (?). Det slutade 1-0 till Sundsvall, efter att en puck glidit sakta över mållinjen bakom Toresson under de sista minutrarna av matchen och vi hade dominerat fullständig hela matchen.
Jävligt sur förlust, som blev ännu värre av att Sundsvallssupportrarna hade tryckt upp t-shirtar med resultatet som de stod och stoltserade med utanför ladan efter matchen. Fattar inte hur de hann med att få med resultatet på tröjorna....
Bara för att det handlar om Timrå behöver det ju inte vara intressant.
De roligaste diskussionerna enligt mig är när folk droppar eliteprospects-länkar och vi snackar om potentiella förstärkningar.
Jag fick en bubbla med en bra sammanfattning: "Flashback är som samhället i stort. En del är bra människor, andra rötägg."
Det är precis så det är. Och precis som i verkligheten är rötäggen i minoritet.
Du har även fel om att det finns trådar om var man hittar de bästa hororna. Det är nämligen inte tillåtet enligt flashbacks regler.
Att "outa" misstänkta personer är heller inget som förekommer som du påstår. Vanligtvis skrivs namnen i kod.
Du har även fel när det gäller hets mot folkgrupp. Det är förbjudet. Men det förekommer en sådan ton, vilket jag naturligtvis inte ställer mig bakom.
När det vapenannonser har jag aldrig sett en sådan.
Drogerna. Flashback "hjälper" inte dig att köpa droger. Alla såna inlägg är nämligen förbjudna. Att sedan folk frågar varandra är en annan sak.
Du får ha vilken åsikt du vill om mig i den här frågan. Jag bryr mig ärligt talat inte.
Jag lever i vilket fall som helst hellre ett samhälle där Flashback är tillåtet, än i ett samhälle där det är förbjudet.
Det som skiljer är att moderatorerna har högre i tak och verkligen tar yttrandefriheten på allvar.
De går på Voltaires linje: "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem"
Att sitta och anta en massa saker utan att ens ha brytt sig om att undersöka sajten själv är märkligt tycker jag.
Redigerad kommentar
Olle: Du generaliserar på ett högst fördomsfullt sätt själv nu. De där åsikterna är typiska för personer som inte har satt sig in i hur Flashback fungerar.
Flashback är inte primärt en samlingspunkt för tonåringar. Var har du fått den uppgiften ifrån? Det är ju bara dina egna antaganden. Jag skulle tippa på att medelåldern på Flashback är närmare 30 än 20.
Visst, det finns massor av idioter där. Men vi som har några år på nacken där märker direkt vilka de är och ignorerar dem fullständigt.
Det var exempelvis Flashbacks medlemmar som avslöjade Terje Hellesøs fejkade bilder.
De har även avslöjat pedofiler, som sedan greps av polisen tack vare medlemmarna på sajten.
Till och med mord har lösts tack vare grävandet av forumets medlemmar.
Listan kan göras lång.
De personer du snackar om är idioter som du hittar på alla forum.
Och det är faktiskt helt sant att polisen använder Flashback i sin spaning.
Och de flesta är inte rasister eller psykopater.
De finns där, men de flesta av Flashbacks medlemmar ignorerar även dem.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hahl är ju främst defensiv.
ÖstrandsNisse: Just det där med motståndet i Kvalserien har jag tagit upp under flera veckor här inne, så jag håller med dig.
Därför blev jag inte ett dugg upprörd när Torp lämnade. Han var usel i grundserien, men bra i kvalserien. Just för att han fick några extra tiondelar på sig att ta beslut.
Men det var ju bara i kvalserien han var riktigt bra. Tror att den killen har motivationsproblem i oviktiga matcher.
Stackars Berlusconi.
Nej, auto correct, jag menar Berlusconi. Men vad fan! Belissimo?
Blir han lite jämnare så är han en hyfsad defensiv center. Inte 150k i månaden-bra, men helt okej.
Edit: och jag tycker det är väldigt orättvist att jämföra honom med Molinder, som knappt uträttade nånting.
Redigerad kommentar
Men det verkar som att vi kan glömma att någon av dom försvinner.
Redigerad kommentar
Vad säger du Jimmy, är det rimligt att tro att de göra sig av med antingen Molinder eller Hagos för att öppna upp för en dyrare center?
Blizzard: Allt det här för att jag skämtade om hans comeback....
Herregud. Man behöver bara nämna hans namn för att det ska dra i gång igen.
Han har lagt av med hockeyn. Han skulle inte ha spelat på två och ett halvt år när Elitserien drar i gång igen. Han är 34 år gammal.
Om Nubben skulle erbjuda Sonnenberg ett kontrakt skulle hela Hockeysverige skratta sig fördärvade åt hur amatörmässiga vi är. Så osannolik är Martin Sonnenbergs comeback i Timrå IK.
Föregående · 49 · Nästa
En annan hemsk förlust var mot löven 97 eller 98. Vi var rejält på gång och Sportnytt var på plats för ett reportage om att Timrå ik var på väg tillbaka. Vi förlorade med 0-6 hemma. Fruktansvärt pinsamt och hemskt tyckte jag.