Historik
Föregående · 50 · NästaHörde förresten en rolig story om Italienska landslaget. Inför sin första match I VM gick de ner till Globengallerian och delade ut matchbiljetter till de blonda snygga tjejer de såg. Undrar om Belissimo var med.
Kerstin_k: Dessutom borde vi väl ha förtjänat lite flyt nu med hur värvningarna slår ut. De senaste åren har våra värvningar verkligen inte motsvarat våra förväntningar. Och jag minns i fjol när vi satt här och spådde vilka som skulle kunna "ta ett steg uppåt i karriären". I stort sett var det ingen som levde upp till de förväntningarna.
Så det är på tiden nu.
I en större roll i Timrå kan han nog öka det snittet en aning.
KORITFW: Om man kollar på AIK:s trupp 2011 så var den inte mycket bättre än vår nästa säsong, rent poängmässigt. Bäste poängplockare var Oscar Steen på 28 poäng. Bästa målskytt var Gynge med 12. Inte så imponerande siffror på papperet.
Men alla minns ju hur de spelade: Hög forchecking och en jävla energi. De hade förvisso Fasth, men han deltog ju inte i anfallsspelet.
Truppen har ganska stora likheter med vår nuvarande: En mix av yngre förmågor och äldre rutinerade. Och jag antar att tanken är att det är så vi ska spela nästa säsong.
Om vi lyckas hänger nog mycket på försäsongsträningen och hur bra våra tränare lyckas få ihop laget.
Jag tror dessutom att det här laget kommer att komma ut med en underdogmentalitet som kan vara nog så viktig när det gäller kämpaandan.
Så jag är försiktigt hoppfull, trots allt.
Mycket hänger nog på hur Belissimo klarar av uppgiften. För AIK hade ju trots allt Fasth i målet, även om han inte deltog i anfallen och forcheckingen.
Dessutom är det ju lätt att identifiera honom på isen, och då blir väl misstagen extra tydliga.
Och att säga att mihalik knappt var inne på nåt baklängesmål och att sebbe var bra i fem matcher och dålig i tio är så generaliserande att det inte går att bemöta.
Håller inte med dig om nåt du skrev.
Men visst, han var ju bra ibland. Och kanske man var extra kritisk eftersom han var den han var. Men jag säger som Jimmy: En 2:a.
Och att man platsar i khl är ingen garanti för att man är bra i elitserien.
Däremot vet man ju inte hur bra han är i dag. Har "misslyckandet" därborta gjort honom sämre? Om inte, så är han enligt mig en riktig klassvärvning.
Hahl Bundy: Kolla sudden här:
Eller det får man kanske inte länka till?
Skit samma, över nu. Italien vann.
Redigerad kommentar
mikenomad: Absolut hårfint. Jag tror som sagt att vi kommer att förstärka med en forward efter halva säsongen, för att få ner kostnaderna.
Och det kan ju vara ett smart drag.
Tror det är enda vägen att gå för oss i år.
HATAR TV4!
mikenomad: Jo, så är det ju. I den bästa av världar får vi både och. Men om jag tvingas att välja så tror att vi vinner mer på ett tight försvar i år.
Något säger mig att vi kommer att starta utan forwardsstjärnor. Och om det visar sig att vi inte fixar det, så kommer vi att värva under säsongen.
En chansning igen i så fall. Men vi kanske inte har så mycket val den här säsongen.
Flera veteranskribenter har fortfarande inte svarat.
Ni som har berättat förtjänar en ovation.
Jag instiftar härmed Mattias Karlsson-award. Vinnaren utses bland de som delat med sig av sin ålder. Ni deltar därmed även i utlottningen av en 200 grams chipspåse med valfri smak.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Är han bra där blir det lite lugnare. Är han hyfsad är det också helt okej, med tanke på motståndet. Är han helt oduglig, så blir det jobbigt.
KORITFW:Tröttnar aldrig på den videon. Och så levererar ju Jihdes ett par frågor på rolig engelska :
1. Describe the feel that you have in your body now.
2. And how did you feel after the lost against Örebro last..
När det gäller Hagos så har du ju rätt. Men vem fan tar över ett sånt kontrakt? För att bryta det kostar ju en massa också.
Föregående · 50 · Nästa
Sonnenberg på det här så....