Historik
Föregående · 51 · NästaFyra miljoner är väl lika med vampola och Murley förra året. Sen hade vi Pikkarainen. Lite snabb matematik får mig att tro att vi har råd med en toppspelare den här säsongen.
Och det var väl det vi hade ifjol. Så alltså kan vi glömma det i år.
Redigerad kommentar
Men om man bortser från maten då? Vilket ställe har den bästa matchstämningen?
mikenomad: jo jag gick dit senast jag var hemma också. Gillade maten och atmosfären bättre än på o'learys. Jag har iofs inte varit på olearys sen dom flyttade, men det brukar ju vara samma överallt
Redigerad kommentar
Olle: Du gör bara slutsatser som passar in i ditt resonemang. Det finns massor av exempel som kullkastar dina teorier. Men dessa nämner du inte.
Jag har exempelvis inte en enda högskolepoäng, men jag skulle nog kalla mig själv för smart.
Att ha en massa högskolepoäng kan lika gärna vara ett bevis på att man är duktig på att plugga. Som i grundskolan. Många av de som exempelvis fick en femma i historia minns ofta inte ett smack fem år senare. Jag däremot minns det mesta fortfarande. Och jag fick en tvåa.
Gurra88: Det är väl för fan självklart att det påverkar deras objektivitet. Och även om det inte gjorde det så är det väl jävligt mycket bättre om det låter bli att festa med klubbar, eftersom det väcker tvivel hos folk.
Det finns redan tillräckligt av den varan hos svenska folket.
Hänger du med, eller måste jag dra det igen?
Under kvalserien var han stundtals mycket bra, med då spelade vi ju mot allsvenskt motstånd.
Timrå IK som lag fick lite mer tid på sig att passa, försvara och anfalla än i Elitserien. Den extra tiden gjorde att de kunde spela sitt eget spel på ett helt annat sätt.
Att Murley helt plötsligt kunde dribbla sig igenom ett helt försvar, och att Torp helt plötsligt slutade slarva, beror ju inte på att de helt plötsligt blev 100 procent bättre.
Hade vi mött lag från Elitserien i Kvalserien så hade vi sannolikt spelat i Allsvenskan nästa år. Det är i alla fall min synpunkt.
40-50 poäng i den finska ligan innebär runt 20-30 i elitserien idag skulle jag tro. Generellt.
När det gäller finnarna så är jag lite skeptisk. Den ligan har drabbats ännu hårdare av khl, och har sjunkit rätt rejält i kvalitet. Numera är det inte ovanligt att spelare som går från Elitserien fördubblar sina poäng där borta, med Ryan lasch som senaste exempel.
Fina det ens några finska poängmakare i elitserien idag?
Redigerad kommentar
Blizzard: Tycker verkligen inte att Canal Plus är bra på hockey. Snarare riktigt jävla dåliga. Matcherna som inte är huvudmatch har ju ofta inte ens en experkommentator. Och de anställer riktiga sopor som kommenterar ute på landsbygdsarenorna.
Och webbsändningarna ska man inte ens prata om. De är under all kritik.
Blizzard: TV4 äger Canal Plus, så det spelar ingen roll. Samma skit. Viasat borde verkligen lägga ett saftigt bud på Elitserien. Då kan TV4/Canal Plus stå där med sin jävla Allsvenskan.
Om Viasat har råd att sända matcher utan att förstöra dem med reklam så borde väl för fan TV4 ha det. Om inte, lägg ner och avgå.
Föregående · 51 · Nästa
Ambroo: Jo, man tycker ju det. Men Nubbens uttalanden tyder ju på annat. Och jag ser mycket hellre att Molinder försvinner än Hagos, som ju stundtals var riktigt bra. Molinder å andra sidan minns jag över huvud taget inte ett smack av. Såg inte honom göra en enda bra grej. Och han bänkades väl mer än Hagos också?