Historik
Föregående · 60 · NästaTaurus: Enligt Jimmy är ju en back redan på ingång, dock ingen stjärna. De pengarna är tillsatta av styrelsen utöver ordinarie budget och täcker både backen och Bremberg.
Så Bremberg har inget med Vampola att göra.
Förlusten av Vampola möljliggör ju värvningen av en ännu bättre back, plus eventuell forward.
Sedan är väl Linkan att betrakta som något av en sniper. Han brukar ju göra en hel del mål. Dessutom är han nog inte tänkt som en ersättare, eftersom han inte är center. Vampola har ju förvisso spelat ytter på slutet, men jag hoppas att de inte tänker nöja sig med det resterande centermaterialet.
Gustav Scirea B: Perra är möjligen inget geni rent taktiskt. Men om han hade varit så usel som du påstår att Hirso sagt, så nog fan hade folk i Timrå IK:s ledning varit av samma åsikt och kickat honom för länge sen.
Dessutom: Om en spelare inte kan åstadkomma ett smack på isen utan exakta intruktioner från tränaren så är han en sopa.
Dom har ju för fan spelat hockey i hela sina liv. Klart dom vet hur man inleder och avslutar ett anfall och hur man försvarar sig.
Jag tror snarare att Timrås spelmässiga problem under de här åren beror på ett dåligt sammansatt lag, snarare än dåliga tränare.
Och det är Linkans fel.
Redigerad kommentar
Hahl Bundy: "Han har varit viktig för oss under hösten", står det.
Men det har ju i realtiten inte betytt ett smack. Vi har ju ändå bara 16 poäng.
KORITFW: Klart att han inte trivs när han inte har någon att prata med.
Jag sa det redan i somras: Om man tar hit en tjeck så måste man ta hit en till för att han ska trivas, annars är risken stor att det blir en flopp.
Man ska inte underskatta värdet av det sociala livet, även om det handlar om proffs.
Frella: Är det ingen som länkat till denna artikel i ST? Där är ju Nubben betydligt mer vag gällande Vampolas framtid i klubben. Han är ju inte ens säker på att Vampola är kvar på torsdag.
Jag förutsätter att ledningen jobbar utifrån samma ståndpunkt.
Är inte det skäl nog att göra sig av med honom?
Det finns ju ingen annan som förtjänar det mer i alla fall
Så, om inte Vampola försvinner? Vem?
Rimligtvis en back och en forward.
Jag tippar på Högström och Gnagarn.
Sa jag inte åt dig att sticka härifrån?
Då kan jag också välja en random säsong och säga:
2005-2006 Leksand Elitserien 30 0 3 3 10
Säger du att en spelare snittar en viss poäng i en serie, och endast grundar det på en säsong, så är det du som är okunnig.
Han har för övrigt inte legat över en poäng i snitt per match, förutom under tv-pucken och J18.
Jag vet mycket väl hur man stoppar one-timers med den backen jag styr.
Men eftersom man bara kan styra en back åt gången så kommer den andra att göra misstag förr eller senare.
Dessutom är det sjukt tråkigt att spela mot någon som gör ALLA sina mål på exakt samma sätt.
Redigerad kommentar
En gång vann skottstatistiken med 47-3 och förlorade med 2-0.
Såna saker händer ju hela tiden.
Det finns bara tre anledningar till att kicka en sportchef under pågående säsong:
1. Att man behöver frigöra pengar.
2. Att blidka fansen.
2. Att visa handlingskraft med hopp om ny energi
Något annat skäl kan jag inte hitta.
Om man nu kickar Linkan så kanske övriga åtgärder inte behöver vara så stora, eftersom de tror att vår högsta önskan var att bli av med honom.
Let bygones be bygones.
I dagsläget handlar det om att skicka signaler om att Timrå IK agerar.
En sån här förändring har ju egentligen inget att göra med spelet på isen, men det kan ändå skapa ny energi – till hela klubben
"Att förstärka laget med ytterligare kompetens blir en av mina första uppgifter".
Det är precis den typen av signaler man vill ha från en sportchef, som vi har saknat under de här åren med Linkan.
Tydligt och handlingskraftigt.
"Ni har ett poweplay i början av tredje perioden. Hur mycket skulle det betyda att få ett mål i just det läget?"
Och hur förklarar du hans agerande med klacken i frölundamatchen? Dålig inställning och brist på engagemang?
De flesta idrottsmän njuter av att ha den mest framträdande rollen i sitt lag. Varför skulle vampola vara annorlunda?
Har jag fattat det rätt?
Det är ovärdigt av en person i din ålder att gå in här och skriva struntsaker vars enda syfte är att reta upp folk.
Särskilt med tanke på att du lyser med din frånvaro i övrigt.
"Tydligen är det i elitserien 2011 mycket mycket värre att dela ut en våldsam tackling än att grovt skymfa en medmänniska och en hel folkgrupp."
Jag skulle säga att det är självklart att det är mycket mycket värre att dela ut en våldsam tackling än att kalla någon för zigenare.
En spelare kan DÖ av en våldsam tackling.
Att bli kallad zigenare är kanske inte något man skakar av sig på en vecka, men inte fan är det att likställa med en våldsam tackling.
Och att säga att Sevc "grovt skymfar en hel folkgrupp" är skrattretande.
Ett otroligt pinsamt försök till att vara politiskt korrekt.
Redigerad kommentar
Föregående · 60 · Nästa
arnio: 15475833549