Historik
Föregående · 77 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Vi har inte alls så olika syn på spelet som du vill få det till, tvärtom.
Du analyserar oftast matcherna på ett bra sätt tycker jag, men inte när det gäller just gårdagens match och anledningarna till att vi tappar det i slutet.
Klart att spelarna kunde ha hanterat situationen bättre i samband med kvitteringen men det kan man ju även säga om ett hundratal liknande kamper om pucken i matcherna i sarghörnet och där det INTE resulterar i ett mål i arslet.
Tycker att du överdriver kritiken av agerandet när vi inte lyckas låsa den motståndare som passar upp till Lundberg, bara för att det nu råkade resultera i ett mål i baken.
Beträffande det fortsatta spelet i PP går det alltid att diskutera hur man istället borde ha agerat. Tycker ändå att vi skapade chanser som kunde ha resulterat, tänker främst på Björk när han står sopren framför målvakten och med öppet mål lyckas pricka plocken. Vissa tycker att det var för passivt i PP och att vi borde ha gått hårdare för vinsten. Andra förespråkar att INTE gå för hårt för trean och riskera en kontring i arslet när vi ändå hade 1p i hamn med chans på 2 i OT eller på straffar.
Här finns det mao två sidor av myntet och där båda sidorna har sina för- resp nackdelar.
Vilken taktik som är att föredra i ett sånt läge lär väl de lärde tvista om i evighet skulle jag tro.
Du analyserar oftast matcherna på ett bra sätt tycker jag, men inte när det gäller just gårdagens match och anledningarna till att vi tappar det i slutet.
Klart att spelarna kunde ha hanterat situationen bättre i samband med kvitteringen men det kan man ju även säga om ett hundratal liknande kamper om pucken i matcherna i sarghörnet och där det INTE resulterar i ett mål i arslet.
Tycker att du överdriver kritiken av agerandet när vi inte lyckas låsa den motståndare som passar upp till Lundberg, bara för att det nu råkade resultera i ett mål i baken.
Beträffande det fortsatta spelet i PP går det alltid att diskutera hur man istället borde ha agerat. Tycker ändå att vi skapade chanser som kunde ha resulterat, tänker främst på Björk när han står sopren framför målvakten och med öppet mål lyckas pricka plocken. Vissa tycker att det var för passivt i PP och att vi borde ha gått hårdare för vinsten. Andra förespråkar att INTE gå för hårt för trean och riskera en kontring i arslet när vi ändå hade 1p i hamn med chans på 2 i OT eller på straffar.
Här finns det mao två sidor av myntet och där båda sidorna har sina för- resp nackdelar.
Vilken taktik som är att föredra i ett sånt läge lär väl de lärde tvista om i evighet skulle jag tro.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ett dålig PP av oss i slutet utesluter väl inte att dom samtidigt lyckades kvittera på ett turligt skitskott som styr via Scott på en skymd VV, nåt som i det läget sannolikt rånade oss på 3 poäng.
Isf gör väl Växjö ett ännu sämre PP i 5 minuter när dom knappt skapade en farlig målchans.
I en perfekt värld skulle vi ha avgjort alla matcher där vi haft spelövertaget men ibland händer nåt oförutsett och slumpartat som man inte kan förhindra, hur mkt man än lyckats med sin taktik tidigare i matchen.
Sen är det ju omöjligt att veta vad Hallam egentligen har för analys om matchen när han bara kommenterar deras PP i första och vårt i slutminuterna. Det såg väl alla att inget av dom var några lyckade PP:n.
För övrigt så säger Mikko så här om matchen:
"Hur tycker du att Brynäs skött sig när du varit borta?
– Riktigt bra. De hade otur i går (lördag) men de har spelat kanonbra. Hoppas de får lite självförtroende när jag har varit här, vi har många saker som liknar. Och att jag får självförtroende av det här och kan hjälpa laget."
Mikko har tidigare ALLTID varit brutal uppriktig efter matcherna och solklart sågat vårt spel när det inte funkat och även hyllat spelet när vi spelat enligt ritningarna.
Nu säger han att det mest var otur igår. Vad tror du att han menar med det?
Isf gör väl Växjö ett ännu sämre PP i 5 minuter när dom knappt skapade en farlig målchans.
I en perfekt värld skulle vi ha avgjort alla matcher där vi haft spelövertaget men ibland händer nåt oförutsett och slumpartat som man inte kan förhindra, hur mkt man än lyckats med sin taktik tidigare i matchen.
Sen är det ju omöjligt att veta vad Hallam egentligen har för analys om matchen när han bara kommenterar deras PP i första och vårt i slutminuterna. Det såg väl alla att inget av dom var några lyckade PP:n.
För övrigt så säger Mikko så här om matchen:
"Hur tycker du att Brynäs skött sig när du varit borta?
– Riktigt bra. De hade otur i går (lördag) men de har spelat kanonbra. Hoppas de får lite självförtroende när jag har varit här, vi har många saker som liknar. Och att jag får självförtroende av det här och kan hjälpa laget."
Mikko har tidigare ALLTID varit brutal uppriktig efter matcherna och solklart sågat vårt spel när det inte funkat och även hyllat spelet när vi spelat enligt ritningarna.
Nu säger han att det mest var otur igår. Vad tror du att han menar med det?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malken: Bra analys. De matcher vi fallit ur ramen kan vi nog till stor del sätta på kontot: under utveckling och ännu ej färdigutbildade. Blir fortfarande otåligt, överambitiöst och stirrigt i delar av vissa matcher, förståeligt till stor del.
Våra vikarierande huvudtränare har gjort det bra i Mikkos frånvaro. Spel enligt ritningarna mot Örebro, gamla synder mot Växjö och sen tillbaka till ritningarna igår igen.
Mikko kan med gott samvete fira med krapparna i Helsingfors!!
Våra vikarierande huvudtränare har gjort det bra i Mikkos frånvaro. Spel enligt ritningarna mot Örebro, gamla synder mot Växjö och sen tillbaka till ritningarna igår igen.
Mikko kan med gott samvete fira med krapparna i Helsingfors!!
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JanT: Hade dom inte fått den där turliga kvitteringen och vi istället hade vunnit med 2-1 så hade Stefan glatt och förnöjt talat om bra genomförd taktik matchen igenom i en svår bortamatch.
Nu slank en puck turligt in, dom kvitterade och avgjord på straffar.
Då är det helt plötsligt en uselt genomförd taktik som orsakat poäntappet.
Det är så det funkar hos överengagerade och okunniga bedömare.
Svårare är det inte.
Nu slank en puck turligt in, dom kvitterade och avgjord på straffar.
Då är det helt plötsligt en uselt genomförd taktik som orsakat poäntappet.
Det är så det funkar hos överengagerade och okunniga bedömare.
Svårare är det inte.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Bara inte Manner firar för hårt nu och missar tisdagsmatchen pga bakfylla.
Grattis Mikko, jävligt kul och välförtjänt guld.
Nu siktar vi på dubbelt upp nästa säsong med guld i SHL också. 👊😀👍🇫🇮🥇🥇👏🍾🥂🎉
Grattis Mikko, jävligt kul och välförtjänt guld.
Nu siktar vi på dubbelt upp nästa säsong med guld i SHL också. 👊😀👍🇫🇮🥇🥇👏🍾🥂🎉
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ge dig nu, försök vara lite nyanserad.
Lite oskärpa/oflyt i en sekvens nere i vårt eget hörn i PP där dom checkar, vinner puck, skott som oturligt slinker in på en skymd VV.
Det är DET som avgör igår, inte nån felaktig taktik.
Mot Växjö hemma senast var det däremot ett frångående av uppgjorda planer som fällde oss.
Det har varit två matcher där poängen förlorats på två lite olika sätt.
Lite oskärpa/oflyt i en sekvens nere i vårt eget hörn i PP där dom checkar, vinner puck, skott som oturligt slinker in på en skymd VV.
Det är DET som avgör igår, inte nån felaktig taktik.
Mot Växjö hemma senast var det däremot ett frångående av uppgjorda planer som fällde oss.
Det har varit två matcher där poängen förlorats på två lite olika sätt.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Ja, texttv har ju tyvärr tagits bort från CMore så jag tvingas se matcherna live där. Inte alls samma känsla för dramatik och spänning som i texttv.
Men jag njuter så länge den finns kvar i SvT, längtar redan till TV-pucken i höst... :-)
Men jag njuter så länge den finns kvar i SvT, längtar redan till TV-pucken i höst... :-)
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: "faktum är att jag följer laget varenda dag match efter match och ser varenda match år ut och år in och dessutom planerar min vardag efter spelschemat"
Det där låter som urtypen för en struts.
Stoppar huvudet SÅ långt ner i supportersanden och där hela livet kretsar kring Brynäs, att du varken ser eller hör vad som sker i livet omkring dig däruppe på markytan. Du missar ju massor av roliga och användbara saker, som ex texttv... :-)
Det där låter som urtypen för en struts.
Stoppar huvudet SÅ långt ner i supportersanden och där hela livet kretsar kring Brynäs, att du varken ser eller hör vad som sker i livet omkring dig däruppe på markytan. Du missar ju massor av roliga och användbara saker, som ex texttv... :-)
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Forsberg 1978: Du har iaf självinsikt, som den gnällige medgångare du är.
Alltid nåt….
Alltid nåt….
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Vem är glad åt 1poäng, som det utvecklade sig? Ingen, skulle jag tro.
Man kan väl tycka att 1p innan match hade känts som en bonus och samtidigt sura över 2 tappade som det utvecklade sig till sist.
Man kan väl tycka att 1p innan match hade känts som en bonus och samtidigt sura över 2 tappade som det utvecklade sig till sist.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Förstår Gunlers reaktion när Thomas tappar skäret, syns rätt så tydligt på repriserna. Gunlers klubba är iofs därnere runt ankeln men det är inte klubban som gör jobbet, det gör Thomas själv.
Annars egentligen en bra genomförd match i 60 minuter. Lite oflyt på kvitteringen där VV är skymd igen liksom vid 1-1. Sen blir det lite stirrigt och försiktigt i ängslan att gå bort sig i PP dom sista minuterna och man spelar hellre av matchen.
Till viss del förståeligt i det läget när vi vet att dom har giftiga spelare som hugger om dom kan även i BP.
Som sagt: 1p hade man förstås tagit på förhand och i ännu högre grad efter nån minut när Dima försvann och man fick vaska om lite i laget.
Annars egentligen en bra genomförd match i 60 minuter. Lite oflyt på kvitteringen där VV är skymd igen liksom vid 1-1. Sen blir det lite stirrigt och försiktigt i ängslan att gå bort sig i PP dom sista minuterna och man spelar hellre av matchen.
Till viss del förståeligt i det läget när vi vet att dom har giftiga spelare som hugger om dom kan även i BP.
Som sagt: 1p hade man förstås tagit på förhand och i ännu högre grad efter nån minut när Dima försvann och man fick vaska om lite i laget.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Googla på "förlorarmentalitet" och du får upp en gruppbild på munkas, forsberg, mylingen, brynäsgubben, och lindström.
Förlorarmentalitetens stjärnfemma... :-))
Förlorarmentalitetens stjärnfemma... :-))
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{2064}: Nä, Thomas tappar ju skäret.
VV tyvärr skymd på båda målen, sista styr ev på Scotts skridsko.
Surt men 1p hade man tagit på förhand alla dar i veckan.
VV tyvärr skymd på båda målen, sista styr ev på Scotts skridsko.
Surt men 1p hade man tagit på förhand alla dar i veckan.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Rumpelstiltskin: Klart att Dima har ett ansvar men tacklingen ser ändå ut att ta mot kropp först.
Surt, bara hoppas på spel i nästa match iaf och ingen avstängning.
Surt, bara hoppas på spel i nästa match iaf och ingen avstängning.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Möjligen charging, inget annat.
Man går som vanligt på skadan, inte tacklingen i sig.
Tråkigt…
Man går som vanligt på skadan, inte tacklingen i sig.
Tråkigt…
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS i Kina 2022
Sven.Savage: Ja, värdiga bronsgubbar. Slog ut USA och pressade finnarna rejält.
Nu tar vi fram den 🇫🇮 flaggan i morgon bitti, vill ha hem Manner med en 🥇om halsen!!
Nu tar vi fram den 🇫🇮 flaggan i morgon bitti, vill ha hem Manner med en 🥇om halsen!!
+ 2
Olympiska spelen > Sv: Vinter OS i Kina 2022
Sven.Savage: Ett heltaggat Slovakien slår ett lag som inte orkade ladda om efter besvikelsen mot ryssarna.
Motivation slår (nästan) alltid klass…
Motivation slår (nästan) alltid klass…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, jag ser nu att KHL bytte till liten rink på samtliga arenor inför den här säsongen efter att ha det uppe för diskussion under ett par år. Trodde att dom hade bytt mkt tidigare men det gällde tydligen bara några lag, så vare sig spelsättet eller rinken borde egentligen bli några större problem att anpassa sig till.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Wandell säger ju att han hållit igång hela tiden utifall att sas, hade redan nobbat många anbud och att det inte var aktuellt med nåt annat än SHL.
Har aldrig trott nåt om nån avgörande roll heller, men 3:e center helt klart realistiskt och isf riktigt bra jobbat då han knappast lär toppa både Scott och Palve.
Har aldrig trott nåt om nån avgörande roll heller, men 3:e center helt klart realistiskt och isf riktigt bra jobbat då han knappast lär toppa både Scott och Palve.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken: Jag tror isf att den stora rinken inledningsvis kan bli ett större "problem" för Cibulskis än att komma in i sättet vi spelar på.
Känns ju inte som att vårt styrspel borde vara nån rocket science att sätta sig in i, oavsett om det gäller en yngre talang eller en rutinerad spelare.
Om han nu får spela, vilket jag tror och hoppas på, så blir huvudsaken annars att proppa Rosen och omgående sätta sig i respekt... :-)
Känns ju inte som att vårt styrspel borde vara nån rocket science att sätta sig in i, oavsett om det gäller en yngre talang eller en rutinerad spelare.
Om han nu får spela, vilket jag tror och hoppas på, så blir huvudsaken annars att proppa Rosen och omgående sätta sig i respekt... :-)
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{297}: Sannolik debut nästa vecka, har hela tiden hållit igång med fysbiten.
Behöver nån vecka på is.
Rutinerad, känner sin kropp och den tid som brukar krävas för att vara spelklar.
Allt enligt egen utsago, men du kanske känner honom bättre än vad han själv gör?
Vi får en rutinerad och hårt arbetande center/fw, till att börja med för 3:e/4:e-linan.
Förstår om ni är lite avis…..😉
Behöver nån vecka på is.
Rutinerad, känner sin kropp och den tid som brukar krävas för att vara spelklar.
Allt enligt egen utsago, men du kanske känner honom bättre än vad han själv gör?
Vi får en rutinerad och hårt arbetande center/fw, till att börja med för 3:e/4:e-linan.
Förstår om ni är lite avis…..😉
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KulaShaker: Ja, under VM på Hovet 1969 pga den ryska invasionen av Tjeckoslovakien 1968.
Minns att en tjeckisk spelare spottade en ryss i ansiktet. Ryssarna höll sig lugna och ville inte visa några känslor. Som när Starshinov gick ner på knä à la Börje Salming för att täcka skott. Ett stenhårt slagskott träffade honom rakt i ansiktet, blodet forsade.
Däckad och utburen på bår? Icke sa Nicke.
Starshinov tog sig inte ens för ansiktet, ruskade lite på sig och åkte demonstrativt förbi det tjeckiska båset på väg till eget bås, utan att röra en min.
Politisk kamp på hög nivå som utspelade sig i det lilla på isen.
Samtliga tjeckiska spelare storgrät och klämde i för full hals när dom vunnit och deras nationalsång spelades efter matchen.
Bröderna Holik, Suchy, Martinec, Golonka m.fl
Ta i hand och tacka för god match?
Morsning….😀
Minns att en tjeckisk spelare spottade en ryss i ansiktet. Ryssarna höll sig lugna och ville inte visa några känslor. Som när Starshinov gick ner på knä à la Börje Salming för att täcka skott. Ett stenhårt slagskott träffade honom rakt i ansiktet, blodet forsade.
Däckad och utburen på bår? Icke sa Nicke.
Starshinov tog sig inte ens för ansiktet, ruskade lite på sig och åkte demonstrativt förbi det tjeckiska båset på väg till eget bås, utan att röra en min.
Politisk kamp på hög nivå som utspelade sig i det lilla på isen.
Samtliga tjeckiska spelare storgrät och klämde i för full hals när dom vunnit och deras nationalsång spelades efter matchen.
Bröderna Holik, Suchy, Martinec, Golonka m.fl
Ta i hand och tacka för god match?
Morsning….😀
+ 12
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{9037}: "Nubben landade en kapten från Ryssland och Brynäs landade Tom Wandell. En Wandell som precis blev rätt sågad i hockeykväll, han behöver 2 månader för att komma i form typ."
Sovit tungt den senaste tiden, eller?
Wandell plus en lettisk landslagsback till Brynäs.
Och Wandell i spel om nån vecka, behöver bara lite isträning.
Perfekt att studion sågar honom, då vet man med säkerhet att det är en bra värvning..
Sovit tungt den senaste tiden, eller?
Wandell plus en lettisk landslagsback till Brynäs.
Och Wandell i spel om nån vecka, behöver bara lite isträning.
Perfekt att studion sågar honom, då vet man med säkerhet att det är en bra värvning..
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zappaholic: Nä, jag tar inte ut nåt i förskott men det ska ändå mkt till för att framförallt Timrå och Djurgården ska lyckas ta sig förbi oss nu.
Sneglar ändå försiktigt och mer uppåt än neråt i tabellen nu....
Sneglar ändå försiktigt och mer uppåt än neråt i tabellen nu....
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Honken72: Blir jobbigt ikväll. Krävs hård disciplin och inga chanscheckningar med tappade puckar bara för att fansen vill se offensiv hockey på hemmaplan.
Är fullt nöjd med en pinne, som Örebro har sett ut på sistone.
Blir till att kasta ett getöga på dom andra matcherna också.
Heja Leksand!
Heja Växjö!
Heja Färjestad!
Är fullt nöjd med en pinne, som Örebro har sett ut på sistone.
Blir till att kasta ett getöga på dom andra matcherna också.
Heja Leksand!
Heja Växjö!
Heja Färjestad!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: "Säkerligen" betyder förvisso och i bokstavlig mening något som är säkert så i den aspekten hade jag som du säger fel. I det här fallet ska det dock sättas in i sin kontext där jag samtidigt använder ordet "nog" som betyder troligen, sannolikt.
Jag har iaf alltid använt ordet "säkerligen" för att påvisa att nåt nästan är säkert dvs väldigt sannolikt, så det var ju bra att jag blev upplyst om hur det verkligen ligger till.
Även en magister kan ju ha fel, liksom solen också har fläckar.
Detta ändrar ju ändå inte på sakfrågan: är och har BomBom varit inblandad som bollplank/rådgivare i frågor gällande beslut om värvningar?
Och där vill jag påstå: ja, med en sannolikhet gränsande till säkerhet.
Jag har iaf alltid använt ordet "säkerligen" för att påvisa att nåt nästan är säkert dvs väldigt sannolikt, så det var ju bra att jag blev upplyst om hur det verkligen ligger till.
Även en magister kan ju ha fel, liksom solen också har fläckar.
Detta ändrar ju ändå inte på sakfrågan: är och har BomBom varit inblandad som bollplank/rådgivare i frågor gällande beslut om värvningar?
Och där vill jag påstå: ja, med en sannolikhet gränsande till säkerhet.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Ove Myling: Wow, inte lika kul med nån som saknar läsförståelse.
Jag skrev att man "säkerligen" lyssnar på BomBom, dvs ett antagande som bara gränsar till säkerhet.
Jag skrev dessutom "så vill jag NOG hävda", även det för att visa på ett antagande.
Sen får du gärna tro att BomBom inte kommer att hjälpa Brynäs ifall Alcen/Manner vill ha info om nån spelare man ämnar värva, det tror jag isf att du är rätt så ensam om att göra....
Jag skrev att man "säkerligen" lyssnar på BomBom, dvs ett antagande som bara gränsar till säkerhet.
Jag skrev dessutom "så vill jag NOG hävda", även det för att visa på ett antagande.
Sen får du gärna tro att BomBom inte kommer att hjälpa Brynäs ifall Alcen/Manner vill ha info om nån spelare man ämnar värva, det tror jag isf att du är rätt så ensam om att göra....
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
HenkeBenke: Formellt sett har du helt rätt.
I egenskap av den rådgivare som Alcen och Manner säkerligen och i högsta grad lyssnar på när det gäller värvningar så vill jag nog hävda att BomBom tvärtom har rätt så mkt att säga till om.
I egenskap av den rådgivare som Alcen och Manner säkerligen och i högsta grad lyssnar på när det gäller värvningar så vill jag nog hävda att BomBom tvärtom har rätt så mkt att säga till om.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Du påstår att "BZ monterade ner Bif"
Det är överdrivet och onyanserat.
Du påstår att han värvade spelare som knappt kunde spela hockey.
Det är också överdrivet och onyanserat.
Att skylla allting på sportchefen är också överdrivet att onyanserat.
Det är överdrivet och onyanserat.
Du påstår att han värvade spelare som knappt kunde spela hockey.
Det är också överdrivet och onyanserat.
Att skylla allting på sportchefen är också överdrivet att onyanserat.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jugge: Varför skulle Alcen panikvärva en fw om man uttryckligen sagt att prio ett varit en back och inget annat?
Hade det varit viktigt att även hitta en säkrare och bättre fw-värvning så hade denne ändå blivit för dyr för kassan och man hade tvingats avstå.
Nu fick man chansen att utan nån risk sas få en billig fw som har både rutin och tuffhet från tidigare SHL-spel.
I så måtto ser jag det inte som nån panikvärvning, det hade det möjligtvis känts som ifall vi varit i desperat behov av en högklassig fw och sen inte lyckats hitta nåt bättre än Wandell.
Hade det varit viktigt att även hitta en säkrare och bättre fw-värvning så hade denne ändå blivit för dyr för kassan och man hade tvingats avstå.
Nu fick man chansen att utan nån risk sas få en billig fw som har både rutin och tuffhet från tidigare SHL-spel.
I så måtto ser jag det inte som nån panikvärvning, det hade det möjligtvis känts som ifall vi varit i desperat behov av en högklassig fw och sen inte lyckats hitta nåt bättre än Wandell.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Djurgårdens sportchef i Hockeynews om läget på värvningsmarknaden, apropå hur svårt eller lätt det verkar ha varit om man inte har så mkt pengar att värva med...
"Har det varit dyra förstärkningar på slutet för er?
– Gélinas är en toppback så han kostar ju. Sedan är vi på en marknad där allting kostar. Jag pratade med våra kollegor igår för vi hade eventuellt lite planer på att byta folk, men det var snustorrt och i vissa fall för dyrt, säger Stoppel.
Om avslutningen på silly season säger Djurgårdens sportchef:
– Merparten av de namn som har figurerat hos er i media har inte ens varit aktuella av massa olika anledningar. Framför allt skattetekniska och ekonomiska skäl och så vidare. Det var ganska många sådana."
"Har det varit dyra förstärkningar på slutet för er?
– Gélinas är en toppback så han kostar ju. Sedan är vi på en marknad där allting kostar. Jag pratade med våra kollegor igår för vi hade eventuellt lite planer på att byta folk, men det var snustorrt och i vissa fall för dyrt, säger Stoppel.
Om avslutningen på silly season säger Djurgårdens sportchef:
– Merparten av de namn som har figurerat hos er i media har inte ens varit aktuella av massa olika anledningar. Framför allt skattetekniska och ekonomiska skäl och så vidare. Det var ganska många sådana."
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Överdrivet och onyanserat skitsnack som det inte är värt att svara på.
Hade BZ fått fortsätta så hade han haft goda chanser att lyckas lika bra som han nu gjort i Örebro.
Hade BZ fått fortsätta så hade han haft goda chanser att lyckas lika bra som han nu gjort i Örebro.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: När du påvisar att tidigare sportchefer har gjort några dåliga och bra värvningar så påvisar det bara vad DOM har gjort, inget annat.
Det har inget som helst samband med och påvisar inte ett skit om hur JAEG kommer att lyckas och därför går det heller inte att tala om nåt arv öht.
Sen får du vara hur orolig du vill kring Wandell, om han lyckas eller misslyckas vet vi först när han fått rimlig speltid för en bedömning.
Det har inget som helst samband med och påvisar inte ett skit om hur JAEG kommer att lyckas och därför går det heller inte att tala om nåt arv öht.
Sen får du vara hur orolig du vill kring Wandell, om han lyckas eller misslyckas vet vi först när han fått rimlig speltid för en bedömning.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Davey85: Gammal intervju och en del har nog hunnit ändra sig för Wandell sen dess.
Kan tänka mig att suget efter hockeyn kommit tillbaka och det som till stor del lockat och underlättat beslutet har varit att vi spelar ett spel som passar honom bättre än i ex DIF och i de flesta andra SHL-lag, läs: ett mer utpräglat och avvaktande styrspel. Svag sista säsong i DIF och låg motivation kan ju ha berott på bl.a deras spelsätt och hur tränaren efterhand valde att använda honom i olika spelmoment.
Kan tänka mig att suget efter hockeyn kommit tillbaka och det som till stor del lockat och underlättat beslutet har varit att vi spelar ett spel som passar honom bättre än i ex DIF och i de flesta andra SHL-lag, läs: ett mer utpräglat och avvaktande styrspel. Svag sista säsong i DIF och låg motivation kan ju ha berott på bl.a deras spelsätt och hur tränaren efterhand valde att använda honom i olika spelmoment.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: JAEG är inte BZ, Dacke eller Sundlöv.
Vad är poängen med att hänvisa till tidigare sportchefers record när JAEG verkar idag och utifrån SINA förutsättningar och kunskaper och inte har ett skit att göra med hur föregångarna presterat?
Vad är poängen med att hänvisa till tidigare sportchefers record när JAEG verkar idag och utifrån SINA förutsättningar och kunskaper och inte har ett skit att göra med hur föregångarna presterat?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Tidigare ev felrekryteringar kunde ha nåt med saken att gör men bara om vi haft samma ledning genom åren. Då var då och nu är nu, tror inte på att felrekryteringar går i arv.
Än så länge har väl JAEG gjort det bra med både värvningar och förlängningar.
Klart att Wandell är en chansning men som nån sagt: billig och inte så mkt att förlora om det blir en miss.
Än så länge har väl JAEG gjort det bra med både värvningar och förlängningar.
Klart att Wandell är en chansning men som nån sagt: billig och inte så mkt att förlora om det blir en miss.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Ja, jag tror att han med hjälp av sin rutin och den träning han ändå måste ha bedrivit, relativt snabbt kommer in i ett acceptabelt matchtempo och som successivt blir bättre och bättre.
Alcen och tränarna måste ju rimligtvis ha blivit nöjda med de svar Wandell har gett om det som hände förra året och varför han nu vill spela i SHL igen.
Annars skulle man knappast ha värvat honom mot bakgrund av att en ny fw ändå inte varit prio ett.
Länkar f.ö till GD och vad Kvist anser om läget....
Alcen och tränarna måste ju rimligtvis ha blivit nöjda med de svar Wandell har gett om det som hände förra året och varför han nu vill spela i SHL igen.
Annars skulle man knappast ha värvat honom mot bakgrund av att en ny fw ändå inte varit prio ett.
Länkar f.ö till GD och vad Kvist anser om läget....
Föregående · 77 · Nästa
I exakt allting.
Du formulerar inte ens din fråga rätt.
Det heter "VAR har jag fel?" och inte "VART har jag fel?"